Gå til innhold

"Støttegruppa :) "


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen 69

Da er 5 slag i boks, både pepperkaker, kransekake-stenger, serinakaker. potetmelstopper og havremakroner :) Krumkakene får jeg av min mamma, og lefsene skal jeg kjøpe ferdige :D

 

Ellers en fin helg her, vi har kost oss og vært på julemesse, og ikveld venter lysmesse i kirka, hvor både konfirmantene (vi har jo 2 ) og speiderne (minstemann) skal delta.

 

Ha en fin søndag dere andre også!! d050.gif

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar
Da er 5 slag i boks' date=' både pepperkaker, kransekake-stenger, serinakaker. potetmelstopper og havremakroner :) Krumkakene får jeg av min mamma, og lefsene skal jeg kjøpe ferdige :D

 

Ellers en fin helg her, vi har kost oss og vært på julemesse, og ikveld venter lysmesse i kirka, hvor både konfirmantene (vi har jo 2 ) og speiderne (minstemann) skal delta.

 

Ha en fin søndag dere andre også!! [img']http://www.cosgan.de/images/smilie/xmas/d050.gif[/img]

 

Klem

Oj... jeg er nærmest målløs. Har egentlig ikke ambisjoner om syv slag, men de fire planlagte vil nok ta betraktelig lengre tid. Siden vi var bortreist i helgen har vi ikke engang fått adventspyntet, det får bli i morgen, for nå roper senga.

 

I morgen tidlig skal jeg forøvrig sjekke vekta etter en uke uten kaloriregistrering og en helg med fristelser. Gruer meg for det, for jeg har ikke stått i mot dem alle... Føler vel at jeg har hatt noenlunde kontroll, men fasiten kommer altså i morgen tidlig.

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Takk, takk sivno ! Prøver så godt jeg kan, men føler meg ikke alltid sånn, hehe...

Skal sjekke julekalenderen :)

 

Tulla, det er flere som gruer seg for vekta, jeg har spist snop både lørdag og søndag, og føler meg helt stappa :D

Full skjerpings idag!! Må bare ta meg selv i nakken, og ikke være så hol...

 

Ha en fin dag alle sammen, og lykke til med veiinga Tulla:)

 

Klemz d026.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

I går hadde vi en kjempe koselig dag. Vi bakte pepperkaker, hang opp julegardiner, julestjerne, og julelys.... var så moro. Ungene storkoste seg. Ellers har vi kun vært hjemme å slappet av.

 

Jeg er også ferdig med alle julegaver, og alle julekokortene med fint bilde av to små flotte nissebarn er i boks:D

 

Vi skal bake ristopper, krum"kopper", kransekakestenger og kokosmakroner i løpet av uka og neste uke. Ungene elsker det. Sandkake må vi også ha.... det er såå godt... hehe.... :) Jammen ikke rart det kan være vanskelig å holde vekta denne måneden.....:D

 

Jeg tenkte ikke på å gå på vekta en gang i dag tidlig, så tar det når jeg kommer hjem. Utrolige når jeg tenker på det, at JEG av alle glemte det... må være første gang i historien.... he he.,,,, jeg som er helt psykisk avhengig av å tråkke på den vekta....

 

Ellers må jeg si at det er såå hyggelig med så mye aktivitet her inne om dagen. Det gleder meg. Moro med dere nye :)

 

Sivno: den skal jeg sjekke.....

 

Ha en super duper dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt 67.6 (opp 0.8...), midje opp 0.5 til 69.5. Ellers er målene stort sett de samme som forrige uke.

 

Nei, dette var deprimerende. Jeg har riktignok spist litt ekstra i helga, men så ille var det da slett ikke - jeg var da ganske fornuftig. Og resten av uka har jeg ikke spist stort mer enn meny2 etter hva jeg kan bedømme. Er fristet til å skylde på en oversalt middag i går, men har ikke noe tro på den løsningen. Tante rød er også helt på slutten av besøket sitt og kan dermed neppe lastes. Og jeg som hadde så lyst på et par pepperkaker i kveld - spørs om jeg bør droppe det. :)

 

Håper det går bedre for deg Merwell, og for Isabel - så koselig søndagen deres hørtes ut! Vi har vært på besøk, så adventspyntingen har måttet vente, men pepperkaker bakte vi forrige uke, så de har vi da. I kveld får vi pynte litt. Og så må det nok bli noen flere kakeslag på oss også etter hvert. Når det gjelder det å være ferdig med julegaver vil jeg ikke høre om det engang, så misunnelig blir jeg! :D

 

Nei, nå får det være slutt på negativitet. Lykke til alle dere andre, så skal jeg prøve å være mer oppløftende en annen gang...

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide i ettermiddag 78,2 kg, og jeg tror det er ganske likt som i forrige uke.. så ikke så værst...men .. Kjære Tulla... jeg har også gått opp noe helt forferdelig de siste månedene..... så du er ikke den eneste... men vi skal ta revansj etter nyttår!!!:D he he

 

Natta alle sammen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Tulla, sånn kan det være noen ganger, men så snur det plutselig. Hvis du vet at du stort sett spiser riktig, så får du se om ikke du har gått det ned igjen neste uke. Saltet har mye å si, og kan være endel av utslaget...

Jeg veier meg på torsdag, og er ikke sikker på om jeg står stille eller har gått opp... Tror det siste, men har et par dager på meg til å skjerpe meg...

 

Isabel, så bra at du er på det samme, da har du klart deg bra denne uka:)

 

Nå er det snart jobb, og skolekjøkken på meg, men kommer innom i ettermiddag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det bra med dere?? Jeg kjenner at jeg gleder meg til juleferien nå... er litt i julestemning allerede...;)

 

Er det noen av dere som har et godt nettips om juleevangeliet i en forenklet versjon?? til barnenivå??

 

Snakkes i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trinersen

grøss.... veiedag i morgen tidlig...sniksjekka i dag tidl... 1KG OPP!!!! ække mulig..

men da får jeg vel den "smellen" jeg har ventet på.. har "sklidd" litt lenge igjennom nå.. bare tullespist og surret.... så NÅ ER det skjerpings......

ja ja... aldri så gæli at det ikke er godt for noe....

ha en fin fin kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Takk for hyggelige meldinger, litt medfølelse varmer.

 

Jeg var såpass misfornøyd og undrende mandag at jeg må innrømme jeg snikveide i går - faktisk for første gang siden jeg startet opp her inne. Og i går var vekta tilbake på 66.8 kg, nøyaktig det samme som forrige uke. Så jeg tror jeg setter en strek over mandagens resultat og regner med gårsdagens i stedet. Søndagsmiddagen var faktisk skrekkelig salt...

 

Så da fortsetter jeg med godt mot på stabilisering uten kaloritelling men (forhåpentligvis) mye sunn fornuft ;)

 

Isabel, stabilt er bra, det er jo det vi har som mål nå, ikke sant? Trinersen, det var synd du ikke fikk mer glede av din sniksjekking, men håper vekta er snillere med deg i dag! Og Merwell, jeg tror sikkert du klarer det nødvendige før torsdag - du virker som en meget disiplinert dame. Uansett håper jeg dere alle har en god dag!

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Isabel, jeg vet ikke om noe sted på nettet, men hvis jeg finner noe skal jeg si ifra

Jeg er også i litt julestemning om dagen, og det er bra! Gleder meg til jul:D

 

Trinersen, det var synd å høre, men hvis du vet hva det kommer av, har du muligheten til å gjøre noe med det, men det er jammen ikke lett før jul.

Håper jeg klarer meg imorra, har virkelig skjerpet meg de siste dagene...

Skal til ei venninne etterpå og spise lunsj, så jeg håper ikke hun har laget til noe veldig usunt, hehe... Hun er jo tynn som ei flis:)

 

Tulla, så bra at vekta var 'normal' igjen, da var det nok maten;)

Stabilisering er det viktigste nå i jula, så får vi bare stå på og gjøre så godt vi kan.

 

Idag er jeg tentamens-vakt, og da har jeg litt tid til å innom her:)

 

Ha en fin dag alle sammen

 

Klem fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trinersen

jada... gikk som ventet..lit mere faktisk... 1,2kg faktisk...

takker meg sjøl jeg:)

tror fsktisk jeg trengte dette..har bare tulla og tøysa siste ukene..

 

Håper dere fikk bedre resultater enn meg.... ;)

Ny uke.. nye muligheter....

synes dere er flinke jeg.. veldig bestemte... fortsett sånn dere!!! ikke følg mitt eksempel....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada... gikk som ventet..lit mere faktisk... 1' date='2kg faktisk...

takker meg sjøl jeg:)

tror fsktisk jeg trengte dette..har bare tulla og tøysa siste ukene..

 

Håper dere fikk bedre resultater enn meg.... :)

Ny uke.. nye muligheter....

synes dere er flinke jeg.. veldig bestemte... fortsett sånn dere!!! ikke følg mitt eksempel....)[/quote']Uff, Trinersen, det var en aldri så liten nedtur. Men du tar det innmari sporty, det er flott! Og herfra går det da vel bare en vei, ikke sant? Jeg heier på deg, jeg!

 

Forøvrig trodde jeg det var mitt privilegium å tulle... ;)

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Trinersen, dette retter du nok fort opp igjen, men ikke sett deg som mål å klare det nå før jul... ikke for at du ikke kan klare det.... men kun fordi forutsetningene for skuffelser er større denne tiden på året enn ellers, og det trenger du ikke... Virker som du tar det på den rette måten!!'

 

Joda, stabilisering er målet til over jul, men null veiing av mat, men en god porsjon sunn fornuft..;)

 

Flott Tulla, at vekta var tilbake på det samme som forrige uke. Da var det saltet!! Vi bare bestemmer oss for det :)

 

Nå er ungene i seng, og jeg skal innta sofaen... er sliten og gleder meg til juleferien... joho.... og ikke nok med det: Over nyttår har jeg en kjempe god grunn til å gå ned i vekt..... i uke 8 reiser vi til BahiaFeliz, noe som burde være en god motivator...Det ikke kult å gå i bikini med fire fem sykkelringer rundt livet... he he... eller to tykke lastebilringer for den sakens skyld... Jeg bryr meg ikke om andre som har det, det ser jeg ikke engang, men når det gjelder meg selv, ja, DA er kravene noe annet... og selvfølelsen synker i takt med vektøktning og antall bilringer...eller hvilke ringer det nå er... :)

 

Ha en fortreffelig kveld folkens, og HEIA OSS OG STABILISERING I DESEMBER :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trinersen
Uff' date=' Trinersen, det var en aldri så liten nedtur. Men du tar det innmari sporty, det er flott! Og herfra går det da vel bare en vei, ikke sant? Jeg heier på deg, jeg!

 

Forøvrig trodde jeg det var mitt privilegium å tulle... ;)

 

Klem fra Tulla :)[/quote']

 

Takk dere.. hjelper med gode tanker og litt piff...

du må nok dele på tullet ja... hihi mista helt sjøldisiplin.... litt lei men nå er det jammen nok altså... dem skal ikke på igjen....

ordner seg detta også snille(flinke) jenter lander jo alltid på beina..

Åååååååå... sydentur i uke 8 er den motivatoren da!! stå på... blei jammen litt misunnelig jeg.... men deg vel unt.. syden er digg altsåååå

Ha en topp kveld:) får ta en tur på "vibrasjonsplata" mi og driste meg på ellipsemaskinen igjen, den støver nesten bort......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Trinersen, det var synd!! Bra at du tar det så pent, det er utrolig bra gjort! Dette klarer du, men som Isabel sier, ta det rolig, og ikke forvent så mye før jul. Da er det vanskelig nok som det er, men prøv heller å ikke gå opp mer...

Etter jul går det rette veien:)

 

Isabel, så herlig å se frem mot den ferien da!! Vi var der på samme sted for 2 år siden, helt topp å være på ferie og nyte varmen. Er der hvert år, men pleier å være i Argineguin. Får se om vi får det til i vinter også ;)

 

Klemzer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Her kommer mine tall, og idag er jeg fornøyd

 

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

10/9: 58,5 kg

17/9: 59,0 kg

24/9: 58,8 kg

8/10: 59,0 kg

15/10: 59,9 kg

22/10: 58,9 kg

29/10: 58,6 kg

5/11: 58,5 kg

12/11: 60,4 kg?

22/11: 59,1kg

29/11: 58,3 kg

6/12: 58,3 kg

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg

 

Dette var et greit resultat, jeg vil gjerne prøve å klare å være stabil nå i jule-tida, og holde vekta istedet for å gå opp...

Så, dette godkjenner jeg, og er fornøyd med at den ikke gikk opp:)

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trinersen

Merwell: synes du er flink jeg å!!! holde vekta er ikke bare bare, hvertfall ikke når en føler seg fornøyd...og maaange fristelser i disse juletider:)

ser at du også har kosa deg i sommerferien.. ferie er ferie!!!

jeg startet også i august og veide da 75,7 så jeg er sånn rimlig fornøyd med det jeg har gått ned.. skulle bare ikke vært opp igår men.. her er det bare å stå på..

 

"kjørra på".. detta går bra bare en vil nok:)

ha en flotters kveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så var jeg" back in bizznizz",vært forkjølet og holdt senga fra torsdag til mandag.leverte gruppe oppg i ped.grunnenhet på tirsdag og nå er skuldrene der de skal være.vekta har jeg helt glemt men kan tenke meg at jeg har gått opp,spist i rykk og napp-etter som jeg var i form uten min fast gåing.vel vel,det retter seg forhåpentligvis igjen denne uka og neste.sette meg og lese litt.ha en fin kveld alle nettvenner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...å trene litt igjen altså... har vært på spinning i dag, og så gikk jeg en tur med bikkja etterpå... var helt gele i bena... he he...:) Jeg kan godta å bli det av å se på en usedvanlig kjekk og flott mann ;) men pga trening fordi jeg har vært litt lat i det siste, er ikke like moro!! he he

 

Nå har jeg spist kvelds...og det var godt!! Vet dere hva+?? Jeg har ei venninne som startet med å legge om kosten i oktober.... og har til nå gått ned 16 - 17 kg. Kan dere fatte det??? Hun har kutta alt av sukker og karbohydrater... bortsett fra en liten anbefalt dose hver dag. Husker ikke hva den dietten hennes heter, men den er fra England. JEg må si WOW. Hun var ikke til å kjenne igjen... og jeg ble grønn av missunnelse... hun var blitt dritfin!!!! Ja ja, nå er ikke en slik diett noe for meg da jeg er alt for glad i brød og poteter og pasta. Grete Roede opplegget passer meg best, og ikke bare meg, men min familie også. Jeg må kunne spise litt av alt. Blir noe forbudt, ja da kan du banne på at jeg ryker... jeg er for glad i alle typer mat, så veiing er tingen for meg.. så lenge jeg kan få smake litt... he he.

 

Nei nå skal jeg legge meg i badekaret :) Natta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg alle sammen :)

 

Jeg skal på julebord i kveld....... masse god mat og drikke..... huff... man hva skal man ha på seg???? jammen ikke lett når valkene danser tango under blusen...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...