Gå til innhold

"Støttegruppa :) "


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen! Nå går det endelig mot helg!

 

Jeg synes dagene er tunge nå, det er veldig mye å gjøre på jobb og jeg sliter med å få nok søvn - våkner opp midt på natta og tankene surrer. Ganske slitsomt. Så helgen hilses velkommen! Juleferien også, men jeg får vel vente litt lenger på den.

 

Ellers var det jo mye interessant å lese her. Isabel, venninnen din har jo vært supereffektiv, men jeg undrer meg litt på hvor lett det er å holde seg der nede når hun har gått ned så utrolig fort? Det blir jo et par kilo i uka i snitt, det! Får håpe det går bedre med henne enn andre jeg har hørt om på lavkarbo, da klages det over "stålånde" og at de raser opp i vekt dersom de igjen åpner opp for karbohydrater.

 

Selv sier jeg som deg, jeg må kunne spise litt av alt og er for glad i karbohydrater til å droppe dem helt. Dessuten blir det veldig dyrt.

 

Trening i desember ja, jeg synes trening er tungt nå. Vanskelig å komme seg opp og ut i mørket og kulden. Når det er sagt, holder jeg meg fortsatt i gang, men det koster mer enn det gjorde tidligere i høst. Søvnmangelen hjelper vel heller ikke. Men det kommer da vel bedre tider... Og denne gangen skal jeg holde på treningen. Jeg sa da jeg ble med her at jeg ikke hadde prøvd å gjøre noe med vekten på mange lange år, og det er sant. Men jeg har flere ganger begynt å trene, bare for å gi opp etter en stund fordi det kom en tyngre periode. Så om jeg ikke er en jojoslanker, har jeg visst vært en jojotrener...

 

Kreps, gratulerer med innlevert ped.-oppgave og overvunnet forkjølelse! Jeg ser forøvrig at du også har 69 i nicket ditt - er vi jevngamle montro?

 

Merwell, jeg ser du holder koken. Bra jobbet! Og Trinersen, du har jo hatt en fin nedgang! Du får snart nok av deg det du slapp på forrige uke, men jeg er litt enig med Isabel - det er kanskje ikke tiden for de helt store anstrengelser? Jeg klarer iallfall ikke det om dagen.

 

Nei, nå får jeg gjøre andre ting.

 

Klem til alle fra Tulla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mamsen 69

Trinersen, ferie er vanskelig, men vi klarer å ta oss sammen igjen, og det er ihvertfall det viktigste tross alt:)

 

Kreps, så bra å ha deg tilbake, og så bra at du er frisk og på beina igjen, og ferdig med oppgaven!

 

Isabel, den kuren må jo være en mirakel-kur, men jeg håper hun holder seg når hun skal tilbake til normal kost. Skjønner at noen og enhver kan bli misunnelig, men som du sier, man må kunne unne seg noe hvis man er glad i det, ellers sprekker man. Jeg kunne ikke klart meg uten poteter, må ha det 6 dager i uka;)

 

 

Når det gjelder gele i beina, FLINK HAR DU VÆRT!! Og, kjekkaser er vel slankende de også, hehe... Hjertet gjør ihvertfall noen ekstra slag, hihi;)

Men, trim er bedre!! For de som orker... Må bare være ærlig og innrømme at jeg ikke er flink enda...

 

Nå skal jeg hente datra på 11 på fotball, men snakkes igjen imorra!

Ha en suuuper helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Tulla, bra at du er med, og også fortsetter med trening:)

Jeg er også våken om nettene, og det er fryktelig irriterende!

Synd også det er deilig med helg, slappe av litt og ligge litt lengre om morgenene... hvis man først får sove...

Jeg er forresten også 69 modell, hehe:)

 

Ha en fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla' date=' bra at du er med, og også fortsetter med trening!

Jeg er også våken om nettene, og det er fryktelig irriterende!

Synd også det er deilig med helg, slappe av litt og ligge litt lengre om morgenene... hvis man først får sove...

Jeg er forresten også 69 modell, hehe:)

 

Ha en fin kveld!![/quote']

Takk Merwell! Ja, når det gjelder trening, føler jeg meg litt flink - men det er stort sett der jeg gjør det om dagen...

 

69 er en bra årgang, ikke sant? ;) Synd vi også deler søvnproblemene. Det er virkelig kjempeirriterende. Og som du antyder, å sove ut om helgene er ikke helt uproblematisk det heller. Jeg lå nok våken i morges også.

 

Men nå skal jeg dra på trening! Step i dag, og så litt styrke... a010.gif

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si det er bra innsats her inne nå.... og Tulla, du er jammen flink å trene!!!

 

Vi kalte oss tidligere for energigjengen, og da var det trening i snitt fire ganger i uka på de fleste... men akk.. jeg er både jojotrener og jojoslanker... hehe. I hvertfall vært det de siste fem årene....huffameg...

 

Ellers må jeg innrømme å være en 73- modell... he he....og håper jeg ikke blir kastet ut av den grunn....;)

 

I går var jeg på julebord og spiste pinnekjøtt og kålrabistappe.... NYDELIG....i dag har vi vært hos ei venninne på gløgg og julekaker.... og til slutt gikk vi ut å spiste på restaurant, en deilig biff med fløtegratinerte poteter og bernaise.- suas.... ugh.. bør jeg si mer??? jo... en dessert var jo også med her.....Jeg går ikke frivillig på vekta i mårra i hvertfall... Tror jeg snart hiver hele dritten ut av huset....he he.. neida... jeg må nok ha den skal jeg ha en viss oversikt..... Vi som familie koste oss i hvertfall, og det er jo noe :)

 

Ha en flott kveld videre alle sammen. Jeg er sååå fornøyd med aktiviteten her inne. HERLIG. Når jeg har dere skal jeg nok klare å holde meg noenlunde stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Tulla, samme her:( Lå våken til kl 6 til morran, og sto opp igjen 9.45... ikke helt iform heller, men det hjelper jo ikke akkurat å ikke få sove da...

Kos deg med trening, jeg skal bake pizza, hehe

 

Isabel, Kjekt med noen ungdommer her vettu;) Vil ikke miste deg, du er en så strålende person, at bare heng med!

For en herlig dag du hadde igår, og iløpet av uka så gjør nok ikke en dag det store utslaget, bare du er flink ellers:)

Viktig å kose seg også

 

Ha en fin søndag alle sammen!!

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen!

 

Isabel, klart du må henge med. Vi trenger deg som støtte når vi lener oss på stokken, vet du! I forhold til dine utskeielser, håper jeg du nøt dem skikkelig - da tror jeg bare du har godt av det. Vi må da kunne kose oss innimellom, bare vi klarer å være fornuftig i hverdagen.

 

Merwell, felles lidelse er litt trøst, men jeg håper vi klarer å gjøre noe med dette, begge to. Høres ut som om vi sliter litt i hver vår ende av natten - som regel sovner jeg faktisk når jeg legger meg, men så våkner jeg bare så altfor tidlig. Da blir jeg liggende og kverne på et eller annet, og så er det slutt på søvnen.

 

Ellers var det min tur til å skeie ut i dag, dere! Kanelboller til lunsj, pinnekjøtt med øl og akevitt til middag og litt julekaker på kvelden. Vi hadde venner på besøk og koste oss glugg. Kan ikke si jeg angrer heller, men det kan jo hende jeg ombestemmer meg neste gang jeg går på vekta! ;)

Det blir forøvrig neppe i morgen tidlig, jeg husker hvordan det gikk sist jeg hadde spist en salt middag... Jeg får heller satse på å bruke noen dager på å rydde opp etter dagens utskeielser.

 

Men jeg tanket iallfall litt positivt overskudd til å ta fatt på uka! Og det kan trengs, det blir travelt fremover.

 

Ha det koselig alle dere flotte jenter her inne!

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla, du sier det selv, du har tanket opp, hehe:)

Trenger å kose seg innimellom, og det skal vi gjøre. Det er hverdagene man må ta tak i, og ikke kose oss støtt og stadig, og gjerne hver kveld...

 

Idag blir det fisk, grønnsaker og poteter igjen på meg, og det er sååå godt, jummi;)

Ungene får lapskaus med pølser:p

 

Ha en super mandag alle sammen b034.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gått på vekta i dag.... og orker ikke det heller... he he.... tar det neste mandag jeg :) eller senere i uka....

 

Tulla, du skal ikke ta så tungt på vei... for trøsten er mager... for det blir bare mer kos mot jul..;)

 

Hvordan er vekta for dere andre da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille enda? Hehe..

Tidlig ferdig fra jobb idag, så slapper av og koser meg litt samtidig som jeg rydder litt og vasker klær

 

Igår kjørte min eldstemann av veien, men det gikk heldigvis bra! Tenkte det verste da han ringte, bortsett fra at jeg skjønte jo at det kunne vært verre, siden han ringte selv....

Skulle til jenta, og det var kjempeglatt der, skled av veien etter å ha fått sladd, og traff en fjellvegg... så stygt ut der, så han var heldig. Bilen, den lilla bmw'en hans som han har lagt alt han eier og tjener i, ser jo ikke like pen ut, så han er fortvilet og lei seg, men det er tross alt bare en bil...

 

Jaja, man har litt å tenke på når ungene blir store også....

 

Ha en fin tirsdag alle sammen:) Jeg skal på avslutning på skolen med minstemann etterpå, og da blir det nok litt kaker:p

 

Klemz fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Oj, Merwell, så skummelt med sønnen din. Jeg kan tenke meg du ble skremt, ja. Skjønner at han er fortvilet over bilen, men så flott at han selv kom fra dette uten skader! Ellers håper jeg du hadde en hyggelig skoleavslutning med minstemann.

 

Og Isabel, jeg har visst ingen grunn til å ta tungt på vei, hehe. Sjekket vekt og et par mål i morges, og noterte meg faktisk 400 g ned fra forrige uke til 66.4 kg. Målene var også litt ned. Konklusjonen må bli at pinnekjøtt er slankende - eller? Ikke at jeg skjønner noe, men slik var det altså - og jeg har ikke tenkt å klage! :D

 

Jeg holder jo treningen ved like, men ellers har jeg ikke vært mer enn høyst moderat fornuftig. Så dette går jo foreløpig som en drøm. Jeg får følge nøye med, og være forberedt på å ta tak igjen hvis det glipper.

 

Isabel, jeg utfordrer deg til å gå på vekta. Kanskje får du en hyggelig overraskelse, akkurat som jeg? Og hvis ikke, er det vel likevel bedre å vite hvordan det står til, tror du ikke? Uansett heier jeg på deg! n025.gif

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he... ja... jeg burde gå på vekta, men nå er jeg litt redd for å gjøre det... har fortsatt ikke gjort det... huff.... fortrengning og forsvarsmekanismer heter det vel så populært... he he... Jeg skal våge meg i mårra tidlig.... tror jeg :)

 

Flott med nedgang da Tulla :) Du er flink!! og Merwell har alltid vært flink.....:D Tror jeg må melde meg ut av denne "flinke" tråden snart... he he... neida... er helt supert at dere får det til, det gleder meg!!! Jeg kommer etter skal dere se.

 

Godt å høre det gikk bra med sønnen din Merwell, hørtes stygt ut, men likevel pent... om du skjønner...

 

Jeg har sååå innmarri vondt i magen om dagen.... og fyser på noe godt hele tiden... tante rød er på besøk...og da er det ille...... men jeg forsøker å ta det litt pent... Så et bilde av meg selv i går ... som var for ca to år siden...og 10 kg siden... tragisk ubehagelig... jeg skal dit igjen!!!!

 

Ha en flott kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla, så bra!! Joohooo:)

Du er flink, helt sikkert, hvis ikke hadde du ikke gått ned. Og, er man flink kan man unne seg litt innimellom...

Isabel, vei deg når du føler for det, og tenk positivt! IKKE prøv deg på å melde deg ut, hehe:) Vi trenger deg her, og det er helt sant!!

 

Skoleavslutningen var koselig, og det ble litt kake også....

Vant 2 pakker også, og det var stas

 

Idag er ulykkesfuglen på sesjon, så får vi høre hvordan det har gått når han kommer hjem igjen... må vel hente ham:)

 

Idag er jeg hjemme her og baker med 2 elever. pepperkaker, kjeks og sjokoladeboller... Skolekjøkkenet var opptatt, og vi har juleverksted før jul, så da dro vi hit e035.gif

 

Ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo da tulla 69,jeg er 69 modell.det blir så som så med og rapportere her,det er hektisk aktivitet m skole,håndballavslutninger og ting på jobb som gjør at jeg ikke er opplagt til å sitte v pc om kvelden.

sitter på jobb og hamrer noen ord før vi skal ta bilder.......

vekta har vel fløyet til værs pga mens og julebord x 3..........men jeg skal ta meg sammen -snart.....en uke i dag og jeg har juleferie til 2.1.08!!!!!nå må jeg glatte litt på sleiken før vi skal ta bild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koslig å høre fra deg kreps!

Bilde ble nok flott, hehe;)

 

Jeg fikk tatt julebilde av ungene idag, det er jo en kabal å få til å gå opp med 6 barn, og 2 av dem som ikke bor her, og en som jobber skift, hehe...men nå er det tatt:)

 

Har spist gryterett, og har overspist:) Helt vondt i magen!

 

Ha en fin kveld e018.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...her var det aktivitet! :)

 

Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Det er koselig å få høre at jeg er flink. Føler meg ikke så flink på andre arenaer om dagen, så det er jo greit å føle at jeg får til litt her...

 

Isabel, du får sparke ut den uvelkomne tanta di! :D Forøvrig kan du bare våge å stikke av. Jeg slipper opp presset med en gang etter den trusselen! Og det er klart du kommer etter! Jeg er vel ikke helt ferdig jeg heller, har igjen 4-5 kilo til det opprinnelige målet mitt, og avgjørelsen om jeg skal ta ordentlig sats og kvitte meg med dem også faller vel i januar/februar en gang.

 

Merwell og Kreps - gratulerer med vel overståtte julebilder. Det minner meg om at vi bør kaste oss rundt og ta noen julebilder her i huset også. Nok en ting å huske på... Ellers er du jammen sporty Merwell, som tar med elever hjem og har julebakst når det er fullt på skolekjøkkenet!

 

Som antydet over har jeg litt tunge tider om dagen. På jobben har jeg en massiv utilstrekkelighetsfølelse, og det skorter litt på mestringen på hjemmebane også. Har altfor mange baller i lufta, så jeg mister oversikten og glemmer litt her, kjører litt strutsepolitikk der... :)

 

Det skal bli godt med juleferie, ja! Som du sier Kreps, bare en uke til nå. Og siden vi reiser bort i jula, bør det jo være sjanse for å få hvilt litt ut også - for ikke å snakke om noen skiturer! Her glimrer snøen med sitt fravær foreløpig.

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer mine tall, og idag er jeg fornøyd

 

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

10/9: 58,5 kg

17/9: 59,0 kg

24/9: 58,8 kg

8/10: 59,0 kg

15/10: 59,9 kg

22/10: 58,9 kg

29/10: 58,6 kg

5/11: 58,5 kg

12/11: 60,4 kg?

22/11: 59,1kg

29/11: 58,3 kg

6/12: 58,3 kg

13/12: 58,1 kg

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg

 

Tulla, det ser desverre ut som vi har mere til felles, jeg har det også tungt i heimen om dagen, og vet ikke helt hvordan det går. ... Men, får ta en dag av gangen, så ser vi etterhvert. Er nok derfor søvnen uteblir også

Blir sliten av det, og tankene surrer hele dagen, men heldigvis er alt bra på jobb, og jeg er glad for at jeg har muligheten til å styre mye av dagene selv med elevene, som jeg gjorde igår:)

 

Kommer innom igjen., må hente noen barn...

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte resultater Merwell :) enda du har overspist gryterett og unnet deg kaker...herlig!!

 

Neida, ingen fare... jeg går ingen steder :D og det gjør ikke mine overflødige kilo heller... he he... Jeg tok skrittet og gikk på vekta i går...og den viste nøyaktig det samme som forrige mandag: 78,2 kg.

 

I går hadde jeg med meg spes.ped- gjengen min hjem på pepperkaker og gløgg...og gjett om de koste seg :) De har ulike diagnoser alle tre, og er på et nivå som med en 6 - 7 åring ca... men de er sååå herlige, og jeg er såå glad i dem. Slike mennesker gir meg så mye.

 

Men så, i går ble sønnen min syk, og måtte hentes på skolen... på ettermiddagen ble mannen min syk, og så min datter... og til slutt... altså i natt, meg :) Har ligget i hele dag, og det er jammen ikke en enkel sak å være syk selv, samtidig som man har to små hjemme som ikke er helt i form... hjelpes meg... min tålmodighet har vært lik null, og jeg har skreket mer enn jeg har pratet.... flaut å si... av en pedagog.....og mamma...huff...

 

Nå skal jeg komme meg i seng igjen, for formen er skrall....og så alt det jeg har å gjøre på jobben da. Skjønner følelsen du snakker om Tulla; følelsen av utilstrekkelighet. Karakterer skal være inne før mandag, orden og oppførsel skal være inne, og ikke minst... opplegg for morgendagen er ikke blitt gjort... hjelp!! Får ta det i morgen så godt jeg kan.... for da MÅ jeg på jobb, enten jeg vil eller ikke.

 

Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel, så bra:) !!

Stabil vekt er jo målet, og så langt er du jo der;)

Huffda, at du har fått sykdom i huset nå, og spesielt ille at du er syk! Det er jo du som styrer det meste, og da passer det dårlig... Og, da er lunta kort, desverre, og tålmodigheten lik null. Vil jo egentlig bare være i fred og slappe av og få lov til å være syk når man en sjelden gang er det... Og ikke måtte gjøre alt det andre uansett...

Ønsker deg virkelig GOD BEDRING, og håper du er mye bedre idag!!! 025.gif

 

 

Det høres ut som om vi er ganske like, tar med oss disse hjem og koser oss, og lager en ekstra koslig dag for dem... (koser oss selv også, hehe)

Han ene 'min' er også 7-8 år på veldig mange ting, og har flere diagnoser. Han nadre er som de fleste, men med adhd og sosiale vansker... herlige gutter, men en prøve for tålmodigheten noen dager, hehe...

 

Jaja, ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger dattera mi og spyr.,.... helt utrolig.... jeg er helt gåen jeg....hun startet i går, men har heldigvis sovet godt i natt... Blir en rolig helg dette her... Jeg er helt tett i hodet og bilhulene... alltid vært litt tett i hodet da men.. he he :)

 

Nå får jeg gå til min datter.. hun holder på med "lekser". Hun er bare fire år, men har fått en egen leksebok da storebror startet på skolen nå i høst. Hun elsker å holde på med Norsk og matte.. he he... i motsetning til sin bror.. som helst skal holde på en en ekstrem aktivitet hele tiden....... he he.:) han er på fotball- cup med sin pappa... så stille og rolig her nå... litt godt :)

 

Kos dere i helgen alle sammen, og ja... en ting er sikkert... vi har alle vårt å slite med.. det er bare forskjell på grad og problemstilling....:D Det er det som ER livet.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger dattera mi og spyr.' date='.... helt utrolig.... jeg er helt gåen jeg....hun startet i går, men har heldigvis sovet godt i natt... Blir en rolig helg dette her... Jeg er helt tett i hodet og bilhulene... alltid vært litt tett i hodet da men.. he he

 

Nå får jeg gå til min datter.. hun holder på med "lekser". Hun er bare fire år, men har fått en egen leksebok da storebror startet på skolen nå i høst. Hun elsker å holde på med Norsk og matte.. he he... i motsetning til sin bror.. som helst skal holde på en en ekstrem aktivitet hele tiden....... he he. han er på fotball- cup med sin pappa... så stille og rolig her nå... litt godt

 

Kos dere i helgen alle sammen, og ja... en ting er sikkert... vi har alle vårt å slite med.. det er bare forskjell på grad og problemstilling... Det er det som ER livet.

 

Klem[/quote']

Huffda Isabel, omgangssyke er ikke noen spøk, og ikke bihulebetennelse heller. Godt du holder humøret oppe!

 

Ellers morsomt med storebror og lillesøster. Er det ikke typisk? Du får vurdere å sende lillesøster på skolen i stedet for broren, da vet du - så ville kanskje begge vært lykkelige... :D

 

Bare en jente her i huset, hun har blitt 2.-klassing nå. Her er det skøytedans som står på programmet i dag, avslutning på begynnerkurs. Hun er noe motvillig, men vi skal da av gårde.

 

Fortsatt god helg også til Merwell. Håper du har en hyggelig helg! Mye å stri med i heimen hørtes ikke så godt ut, og kanskje har du utfordringer av en litt annen type enn jeg tenkte på da jeg skrev. Lykke til med å finne ut av dem, i alle fall! Du mangler ikke ståpåmot, det er åpenbart.

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

bare en kort liten melding på morgenkvisten for å si at ukentlig veiing/måling er unnagjort. Status i dag 66.5 kg, opp 100 gram siden forrige uke, men det må være greit! Målene er også stabile, måtte notere meg en ekstra halvcm rundt midjen, men det er innenfor normalvariasjon.

 

Foreløpig virker stabiliseringen å fungere!

 

Klem fra Tulla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...