Gå til innhold

Begynner nettkurs i morgen


Gjest chloe46

Anbefalte innlegg

Jeg begynner på nettkurs i morgen, og gleder meg til å komme igang. Håper dette er dyttet som skal til for at jeg skal komme meg ned igjen til drømmevekta, - det er mange år siden sist.

Jeg vet at det blir noen harde uker framover, ikke minst fordi jeg av helsemessige årsaker også må slutte å røyke - likegreit å ta begge utfordringene samtidig selv om jeg vet at det skal jernvilje til.

 

Jeg skal ned 20 kg, og skjønner at jeg må ta tiden til hjelp.

Skal forsøke å bruke denne dagboka for å komme meg oppover det bratte fjellet jeg skal nå - men en ting er sikkert, jeg skal beseire denne stigningen og nå toppen etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Jeg har nettopp fått i meg frokosten, frem med mål og vekt. Jeg spiser normalt ikke frokost, så dette blir en overgang.

Hadde pose med frokostgrøt, minsket på melken og tok mer vann. I tillegg tok jeg et lite glass Biola ved siden av. Husket til og med vannet før frokost så jeg føler meg så flink ;)

Har ikke fått handlet inn en del basisvarer, så jeg har skrevet en liste så jeg får fylt opp med sunne matvarer, og ikke minst grønnsaker - her i huset er det ikke mye av den sorten nei.

Foreløbig ved godt mot, skal også ned i trimrommet og sykle senere idag, og jeg skal gå tur med hunden. Da blir det trimpoeng på meg.

 

Skal bruke litt tid på å sette opp en treningsplan, ellers så vet jeg omtrent hvordan det blir.

Tror det blir et problem å få i seg all maten egentlig.

Til middag i dag vet jeg at det ikke blir GR mat, får servert noe helt annet men det får gå.

 

Jeg veier i dag 88,5 kg og skal ned til drømmevekta som er 68. Midjemålet er på 104 !!!!!! og det er vel først og fremst der jeg ønsker å minke først. Jeg har slanket meg i en evighet, begynt på nytt gang etter gang. Laget trimrom i kjelleren for å ha det lett tilgjengelig, men det står der urørt. Var veldig flink for et år siden, men fikk en influensa som satte meg tilbake og etter det har jeg ikke kommet igang.

Har garderoben full av flotte klær som slettes ikke er flotte på meg lenger, det tyter overalt - jeg hater det!!! I og med at jeg også slutter å røyke, vil jeg spare ca 3000 kr pr.mnd, og de pengene skal jeg legge til side. Tenkte jeg skulle bruke dem som belønning når jeg endelig er nede i idealvekta mi - det har jeg ærlig fortjent da.

Får ikke noe særlig støtte på slankingen hjemme, bare et skråblikk og javel - kan vel forstå det når jeg har hatt så mange mislykkede forsøk før. Men samtidig tennes en ekstra viljestyrke, for jeg skal jammen vise ham jeg.

Samtidig er jeg utålmodig, og det er vel det som er den største fallgruben min. Vil se resultater raskt, selv om jeg innerst inne vet at det ikke er slik det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' lykke til på nettkurs. Har nett avsluttet eit nettkurs i dag og starter på nytt kurs denne veka. Skal ned 15 kg og det går seint, men er redd uten kurs hadde vekta gått oppover for det har ein lei tendens til det i forjulstida. Kjekt når vi er fleire som er på vei! Stå på.[/quote']

 

Takk for hilsen, jeg tror nok også vi har en utfordring i møte når det nærmer seg jul - mye god mat, og det er tradisjon for å spise. For min del er jeg veldig glad i kaker, ikke spesielt glad i sjokolade og snop ellers. Lykke til videre, vi skal klare oss vi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser noen på en annen tråd måler og veger seg sammen, og kjemper ilag. Skal vi ha en avtale om fast måling og rapportering til hverandre hver mandag? Trur en blir mer motivert når vi samarbeider og purrer på hverandre med trim og støtter hverandre utav grøftene. Er litt kjappe tilbakemeldinger fra kursleder og lite personlig føler jeg, men hopper på alikevel. Tørr ikke å la være. Hadde berre 2,6 kg ned på dette kurset, men har i store deler av kurset vore syk og tatt mye smertestillende. Men no er jeg klar for feight. Jeg er 48 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi en avtale, jeg har stor tro på at det blir lettere når en har noen å kjempe sammen med - så det var en god ide.

Jeg har rapportering tirsdag, men må legge inn mandag pga jobb og dårlig tid - så da passer det bra med veiing mandag.

 

Jeg gikk ned mange kilo på brevkurs med GR for mange år siden, så jeg sier tvi, tvi for oss begge denne gangen.

Jeg er 49 år, og det merkes vel at kiloene sitter tyngre enn for 20 år siden. Umulig skal det likevel ikke være ;)

Det tar litt tid å sette seg inn i rasjoner og vekt og grupper, men det kommer seg vel etterhver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klart meg bra, men blir så utrolig sulten.......skjønner ikke det fordi jeg er vant til å spise så mye mindre (men stort sett usunt og kaloririkt)

Har gått en tur på 1 1/2 time idag og føler meg kjempeflink. Skulle tatt mageøvelser med ball, men skal forsøke å få til det i morgen,

 

Synes det er vanskelig å planlegge middagen, eller rettere sagt finne på hva jeg skal ha - teller og veier og blir helt opphengt. Idag ble det lapskaus på boks, det har jeg ikke spist siden jeg bodde på hybel for 30 år siden.

Jeg har en samboer som er utrolig flink til å lage mat, er bortskjemt med ferdig middag hver dag og nå må jeg ordne meg selv. Det gjør ikke saken lettere.

 

Jeg kommer til å ta en mer kosedag på lørdager, sparer opp kosemerker også, men tror ikke de kommer til å holde.

Fredag er det julebord og det blir en utfordring, men jeg skal spise og kose meg da også - tar en spinning time på lørdag for å bote på skaden. Jeg skal ikke drikke alkohol og sparer inn litt der, er sykemeldt om dagen og ikke i form til å ta det helt ut - det er jo en fordel for kaloriregnskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal gå på fram. Eg har veiedag på fredag på dette kurset, for eg ville ha 1 veke pause fra det første kurset var ferdig. Gjekk opp ein kilo første veka på kurs 1, sikkert hormoner og slikt, så hadde lyst å strekje dette kurset litt lenger. Er litt dyrt og må nok sikkert ha to kurs etter dette før eg starter på stabilisering. Men no er eg veldig motivert og syns det er godt å vera komt igang før jul. Er sykmeld, jobber natt til vanlig og starte på aktiv fra 3 des. og så prøve tilbake i januar. Gler meg til å starte på jobb igjenn, har vore gipsa og ikkje kunna gått på foten i 9 mnd. Så no er det godt å få bevege seg, men det går seint, lite kondis.

Mine mål uke 48

hals 35

overarm 31,5

bryst 100,5

Midje 92

Ende 106

Lår 59,5

Mitt første delmål er 88 cm rundt midjen.Har gått inn 5 cm rundt midjen på dette kurset men berre 2,6 kg. Lykke til å så må vi kjempe om trening å få til 1 trimpoeng kvar dag. Det skal vi ha, om vi ikkje kjem oss ut så er det mykje vi kan trene med inne!! Dette klarer vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å legge inn mine mål:

 

Vekt 88,5

Midje 105

Hals 37

Overarm 29,5

Bryst 113

Ende 115

Lår 65

 

Det som plager meg mest er midjemålet, det gjør at ingen klær sitter pent samme hva jeg tar på meg. Lurt med delmål, jeg tror jeg setter et på 95 cm jeg - der var jeg før ferien.

 

Nattevakt: Jeg har selv jobbet som nattevakt, og for meg var det en ekstra utfordring når det gjaldt kosthold - masse snop og godt midt på natta og ugrei rytme når det var dag. Men - ikke noe er umulig og dette får vi til bare vi tar tida til hjelp.

Håper du blir i stadig bedre trimmeform, ikke enkelt å få til noe aktivitet når du har gått med gips ;) Min kondis er heller ikke god, men jeg tenkte å begynne med spinning for jeg vet at da merker en bedring i kondisen bare etter noen få ganger.

Jeg fikk trimpoeng i går, skulle bare gå en liten tur med hunden, men møtte en bekjent som også hadde hund. Resultatet ble at vi gikk en hel time på et ruglete jorde slik at hundene kunne få løpe fritt. Nå har vi en avtale om skogstur på mandag og det er bra (selv om jeg er livredd for å gå i skogen, det er ulv der :)(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff du. Eg er livredd hunder eg, så eg går kunn tur når eg har med meg nokon å gå med. Vart så motivert av å skrive til deg i stad at eg gjekk rett på elipsemaskina mi som står her i stua. Går fast på den men det er tungt å komma igang, og skal eg ta det seinare på dagen så er det så lett å heller ta det i morgon. Det er viktig å sette seg mål som vi kan nå og ikkje berre som vi ynskjer.Høyrest ut til å vera eit mål som er realistisk å nå. Ja natta er mykje snop du. Har gått opp mange kilo si eg gjekk over til natt, men det er mykje fri, og går berre i 50,7% stilling.Er heime når barna går på skulen og når dei kjem heimatt. Men skal over til dag så snart dei er starta på ungdomsskulen. Var på sporten og kjøpte ei elipsemaskin ei god som eg bruker armene på og, den gjer veldig godt, og er veldig effektiv på måla,(trur eg). Den er teller på så eg går no fast til 1 trimmerke, starta med 2 minutter og så øka opp.Det er viktig for deg å få forandring på tida di, slik at du ikkje er i same situasjonen når du skal slutta å røykje. Eg slutta sjølv for ei tid si, og godt når det er over. Ikkje minst å sleppa den ekle hostinga og slimet. Kvar morgon med hosting, men suget vert mindre for kvar dag som går. Ha ein kjempefin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og da tenker jeg spesielt på røyken. Det blir om mulig enda værre enn slanking og trim, men jeg ser klart fordelen av å kvitte seg med den. Har fått resept på de nye tablettene, og håper de kan være til hjelp. Har satt sluttdato til 10.desember, da skal jeg forhåpentligvis på jobb igjen og jeg er ferdig med oppstartspakke til den tablettkuren.

Fint at du trimma, jeg må komme meg igang jeg og. Har brukt morgenen til å bade, føne og børste hunden ( har en liten en med masse lang pels). Jeg respekterer at folk er redd hunder, og er veldig påpasselig med at hun ikke får løpe bort til folk før de spør om å få hilse. Jeg for min del elsker dem, og har alltid gjort det. I disse trimtider er det også en fordel med hund, - den må luftes og mosjoneres ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo kjempeflink!!! Har jo bestemt deg og starte på ny livstil. Den livstilen vi har hatt ei stund er godt innarbeida, vi kan ikkje ha tru på at et knips og så er vi omsnudd! Ting tar tid, og du må jo fokusere på at du gjekk 40 min, på tur det er jo kjempemykje, hadde eg gjordt det ofte så hadde eg vore sprekere. Du sa du hadde sykkel? Kan du ha den stående slik at vi trener samtidig? Eg liker å trene før eg går i dusjen og vart veldig motivert av at du startet og no. Eg har no gått 1 trimmerke på elipsemaskina og rekner ikkje med at eg går tur i dag. Får besøk av min kjære i morgo kveld, og då kan eg ikkje ha så vondt i beina. Må porsjonere for å halde på kvar dag. Du må tenke positivt og vite at for kvar skritt du går så er det godt for helsa og for kroppen. Du må ikkje gje deg no, for eg treng deg sårt med den støtta du har vore og kjekt å sjå at du er innpå her om formiddag, det set ein extra piff i til å komme i gang. Spent på kva du meiner om sykkeltrening? Tørk støv av den og ta den i stua, viss ikkje om du ser deg råd så kjøp deg ei elipsemaskin, den kan eg verkeleg anbefale. Stå på ! kjemp vidare, og så ser eg etter deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg skal ikke gi meg, men blir litt motløs når jeg ikke gjør det jeg har bestemt meg for. Å trene sammen er en god ide, men mitt problem er at jeg ikke får det til på morgenen - da må jeg opp kl. 5 og det orker jeg ikke. Men, vi "mase" hverandre til å få gjennomført trim hver dag. Jeg er vant til å gå en tur hver dag, så jeg glemmer å regne det som trim (men det er det jo faktisk). Jeg har ikke råd til å kjøpe elipsemaskin, men når jeg har vært røykfri en stund er det jo utrolig hvor mye jeg kan få til råd til - det er jo virkelig et pengesluk.

Jeg har laget trimrom i kjelleren, og det står bare og skriker etter meg........jeg lover, jeg skal ned og trene styrke i kveld - iallfall for magen. Rapporterer senere idag når jeg faktisk har kjørt den styrketreningen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No venter eg spent på kor masse du har trimma, og viss du ikkje er komt igang, så må du få deg eit lite spark bak. Tenk så kjekt det vert på mandag - tirsdag og du står på vekta og du veit du har gjordt alt du klarer! Du har jo bestemt deg no, så kom igjenn, no venter eg å høyre fra deg, uannsett!!Husk å rekna turen med hunden som trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at jeg ble borte et par dager, men av og til dukker det opp ting som ikke er forventet. Det har heller ikke blitt så mye trim på meg, men jeg har besøkt trimrommet mitt for første gang på lenge :D Det var ganske ok der nede, så det blir flere turer. Jeg er i litt dårlig form om dagen, er kort sagt helt tom, men håper det blir bedre. Hjelper litt med en tur i frisk luft iallfall.

Har du vært flink dag Nattevakt?

Jeg var på julebord med jobben i går, drakk ikke alkohol (mest på grunn av formen) og spiste heller ikke store mengder med fet og kaloririk mat. Er ganske fornøyd med meg selv der.

Jeg kommer tilbake med rapport i løpet av helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har hatt det s¨å travelt og sender berre vekt og har berre målt midjen i dag. Får bedre tid igjenn på onsdag. Jobber med opp pussing og greier.Liv 89 (berre 1 cm. igjenn til første delmål som eg satte for 8 veker sidan) er litt kry. det vil sei - 7 cm. og vekt 75,8 kg ned fra 76,2 så det går tregt, men alt monner. Trener to trimpoeng kvar dag og skal gjere det til mandag igjenn. ( fekk berre eit på lørdag) Men vi står på og er spent på kva som skjer hos deg? Håper du fortsatt er i seget og NO skal vi klare det målet VI har bestemt oss for å nå, for vår egen del, og for helsa si del!! Lykke til og så snakkast vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og jeg har nok ikke så mye å rope hurra for. I og med at jeg er sykemeldt har jeg tid til å ta rapporteringen i morgen formiddag, og da håper jeg at det har skjedd noe. Har snikveid meg en gang, men hoppet raskt av den vekta ja.

Slutten av forrige uke ble hektisk, masse besøk, dårlig form, julebord, bedt på middag lørda, pc som ikke virket og en tur innom jobben for å registrere tid (og det ble et langt besøk med mye mas fra alle kanter). Kjenner at jeg ikke tåler stress, og jeg får ikke sove om natta. Slik har det holdt på i flere uker, så jeg er helt tom for energi. Jeg er overbevist selv om at det er overgangsalderen som har meldt sin anmarsj, og har kjøpt noe på helsekost som skal være bra.

Det forklarer kanskje litt av vektøkningen det siste halve året også.

 

Gratulerer nattevakt med så godt som nådd delmål - kjempebra, og det er jo kjempe motiverende. Det motiverer jo meg også det :D Jeg har ikke fått alle trimpoengene jeg hadde tenkt heller, har 5,5 på en uke men hadde tenkt meg det gulleple da. Vi får ta det neste uke, og uka etter der.

Ser at det ikke er rapportering i romjula, og det er jeg glad for - tror det hadde gått feil vei etter julaften og 1.dag - ellers skal jeg nok klare meg ganske bra.

 

Jeg kommer tilbake i morgen med full rapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 100g :D - og jeg mener selv jeg har vært flink med noen få unntak. Midjemålet er på 98, bryst 110, ende 112 og lår 63 - her har det jo skjedd noe. At midjen er redusert med såpass mange cm skjønner jeg ikke helt for jeg merker ikke noe på klær - det er en viss mulighet for at jeg tok feil mål sist. Uansett så er jo delmålet innen rekkevidde, hvis jeg kjører knall på mageøvelser er det mulig å nå det innen neste rapport. Jeg vet fra før at bare midjen får seg noen øvelser forsvinner cm ganske kjapt. Tvi, tvi - får sutre litt, så skal jeg en tur til frisøren og kanskje trøsteshoppe litt etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, eg gjekk og opp første veka. Eg hadde ete mykje mindre mat, klibrød og knekkebrød i lang tid, så for meg vart det ein kilo opp uke 1. Men det vart mykje chips og sjokolade på kvelden når eg var sprengsvolten etter alle klibrødaså kaloriinntaket var på snittet mykje høgre. Eg har hetetokter og gått opp 12 kg på ganske kort tid så eg er sikker på at grunnen til at det går så seint ned er hormoner og vannsamling. Du hadde jo ganske bra nedgang med målene. Men ikkje veg deg før neste vegedag, det er lurt å vente. I den veka du er no gjekk eg ned 0,6 og ein del cm, vi treng sikkert litt lenger tid. Eg hadde to trimpoeng den veka di. Så eg syns du har vore flink med berre 0,1 kg opp eg gjekk 1 kg, det er jo ei tid før forbrenninga set i gang. Pass på å drikke masse. Det sybs eg hjelper. Eg var på vaffelbesøk i går, så eg spent på kva det utgjer på neste veiing. Dersom eg ikkje hadde gått på kurs no når eg var vorte så tung hadde eg nok berre fortsatt å økt i vekt. Var inne i ein veldig trasig periode og då er trøsteeting lett å ty til. Så no går vi igang med ny veke. Vi trener ,drikker og et alt vi skal. (Eg har kutta heilt ut pepsi max, eg trur eg legg på meg av den) drikk berre vann.Og ser mm og cm forsvinner og stiller oss i speilet og seier vi er flott og vi KAN.Dette klarer vi og skulle vi ikkje klare å motstå fristelsen så er det viktig å komme på nett så vi kan dra kvarandre i gang att. Kom igjenn vi jobber vidare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..flere nye topper som skjuler magen, men som kan brukes når jeg har blitt kvitt den og ;)

 

Gjør godt for humøret med noe nytt. Har vært så superflink med mat hittil idag, og føler meg i litt bedre form.

Litt leit å gå opp, men jeg gir ikke opp for det. Har også hetetokter og humørsvingninger så det er nok en hormonkrig på gang.

Skriver mer senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..er så stolt over meg selv, har fått 2,3 trimpoen idag. Gått temmelig raskt i 30 min med hunden, syklet i raskt tempo i 20 min og pilates med ball i 30. Kjenner at det gjør godt for kroppen, og jeg får den følelsen som jeg hadde når jeg trente tidligere - får et kick og vil trene mer. Nå skal jeg spise litt for å få max ut av forbrenningen, litt karbo er tingen for meg nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, heia vi står på. Eg har bestelt meg frisørtime i morgo kl 12,00. Det er for å feire mitt første delmål. Var å kjøpte meg ein kittel på Cubus på lørdag. Den var to str. mindre enn den eg hadde før. Så alle monner drar og står vi på fram til juleveka så kan vi ha litt bedre kontroll i jula. Flott med så masse trim fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia' date=' heia vi står på. Eg har bestelt meg frisørtime i morgo kl 12,00. Det er for å feire mitt første delmål. Var å kjøpte meg ein kittel på Cubus på lørdag. Den var to str. mindre enn den eg hadde før. Så alle monner drar og står vi på fram til juleveka så kan vi ha litt bedre kontroll i jula. Flott med så masse trim fra deg.[/quote']

 

Jeg måtte bare snikveie meg idag, synes det var så urettferdig at jeg hadde gått opp. Jeg tror det var lurt, hadde idag en vekt med en kilo ned fra utgangspunktet ;) og det er utrolig motiverende. Jeg har ikke gått ned i str. - i bukser har jeg gått opp to til fire størrelser og jeg nekter å kjøpe flere i denne størrelsen. Da skal jeg bruke de få jeg har resten av mitt liv....hehe

Godt å finne på ting for å føle seg mer vel, som du med frisør time idag og overdel i går.

 

Jeg har i utgangspunktet et enormt klesbudsjett, men det er ikke så gøy å handle lenger nå når jeg har vokst. Det å kunne bruke de klærne jeg har og at de sitter pent er det første målet, og deretter ser jeg fram til en sommergarderobe i str. 40.

 

Fikk litt lite kalorierer i går, men jeg har en anelse at det sniker seg innpå noen jeg ikke får registrert - det blir nok ikke så mye feil likevel.

Idag har jeg spist en god porsjon havregrøt og er stappmett :) Har tenkt meg en tur ut med hunden, deretter vaske rundt på badet og trene bosu ikveld. Er ikke støl etter pilates i går, og det betyr vel at jeg ikke tok skikkelig i kanskje? Eller kanskje jeg for en gangs skyld tøyde ordentelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...