Gå til innhold

Begynner nettkurs i morgen


Gjest chloe46

Anbefalte innlegg

..om en skeier ut en dag, men den reaksjonen som du fikk er typisk for meg også. Du har vært flink, og det vet du - og vi vet begge at væskebalansen i kroppen varierer og kan utgjøre noen kilo som forsvinner til neste veiedag.

Jeg har heller ikke vært så flink til å registrere jeg da, men har begynt igjen nå. Ellers blir det bare tull.

Jeg har gått opp enda litt, og nå lurer jeg på om det er medisinene jeg bruker.....Har så smått begynt å jobbe litt igjen, en dag i uka..skal til legen tirsdag og vil selv foreslå å gå opp til 50 % - litt lettere når jeg kommer i vanlig gjenge igjen.

 

Litt humørsvingninger må da være lov - en mann skal da være der for oss når vi trenger noen å kjefte på vel :( - like mye som han er der og får alt det positive når vi er i godt humør.

 

I morgen trimmer vi og rocker vi litt - så skal du se det går så mye bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

No får vi håpe at du har det fint, og får bra resultat på mandag! Skal ha barnedåp i morgen, og så er det påatt. Er flink å ta meg innatt no,og det er vel det som det skal handle om. Å ikkje gjere kvar dag til ehlg, sjølv om det er festdager. Takker masse for støtte. Fekk mens som hadde vore borte i tre mnd, så det var nok derfor eg var så utenfor. Ting har ofte sin forklaring når vi får tid på oss. Men merker eg har holde lenge på og skjerpa meg så lenge no, at eg reagerer meir når det butter mot. Men vi får bare tenke på fram og sommer, og leve godt mellom det, med småe og ofte mål som er lette ¨å nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg står bom stille jeg ;) Har vært hos legen og tatt nye prøver idag, er ikke i form og håper de finner noe. Går tur hver dag, er flink med maten så jeg vet ikke helt hva som går feil.

 

Fant igjen en bok jeg noterte i da jeg gikk ned 15 kg for fire år siden, der har jeg skrevet ned hva jeg spiste og hvilken fysisk aktivitet jeg utførte hver dag. Den gangen gikk jeg ned ca 1 kg i uka, og jeg skal forsøke å følge samme opplegg.

 

Jeg gir meg ikke, skal få det til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ventet spent på kor det gjekk med deg. Eg står masse stille og. Har ikkje hatt mykje vekttap på eit og eit halvt kurs. Har følgt nøye det eg skal ete. Eg trur det er den alderen vi er inne i som gjer det. Før la eg på meg over alt, no er nesten alt konsentrert om livet. Vi får berre fortsette og håpe at løsner. Det vert lettere å gå ned når det vert lysere ute og vi ikkje er så vintertrøtt. Men fryktelig negativt å vere flink og føle dette går greit og så står den stille. Men skal vi skrive inn nye mål igjenn? Trur det kan vere lurt slik at vi ser at det går noen cm, eg kjenner på klærne at eg har minket, men skulle jo selvfølgelig sett at det var meir. Eg skjønner ikkje at dei kan skrive ca 1 kg pr uke. På snitt så har vel eg berre 300 gr, trur eg. Men vi står på videre vi gir ikkje opp. Det er stor hjelp for meg å vite at du er her, og at vi SKAL kjempe til 1 juni. Vi skal ikkje gi oss før det. Sikkert fortsette etter det og , men må liksom ha eit mål. Bestill deg ein frisørtime i dag eller kjøp deg ein fin blomsterbukett. Det er ikkje når vi har klart det kiloet og vi er så fornøygd vi treng premie, men når vi klarer å starte ei ny veke etter at vi ikkje har gått ned den forrige. ROS deg sjølv, du er kjempeflink, og at vekta ikkje går ned så fort, så er det kanskje varig og ikkje raskt ned og så full fart oppatt! Ha ein kjempefin dag. Måler og veier meg fredag, og då legg eg inn nye mål. Stå på! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det er ellers temmelig demotiverende det her. Greit nok at jeg skeiet ut i jula, men før og etter var jeg så flink. To rapporteringer på kurset, og jeg veier mer enn jeg gjorde når jeg begynte. Det eneste som har skjedd er at jeg er noen få cm mindre rundt livet.

Jeg tror ikke jeg melder meg på et kurs til med en gang, vil forsøke litt på egenhånd men likevel registrere som før. Og jeg forsvinner ikke herfra.

Får håpe at det er litt helsas skyld og, når jeg etterhvert begynner i full jobb så blir det en litt annen hverdag. Jobber 50% nå da, så jeg får kjent litt på hvordan jeg takler stresset. Det som skjer er jo at avtale boka blir full med en gang. Starter med et møte på mandag morgen hvor jeg skal ha en presentasjon - og det er absolutt det værste jeg gjør. I går var det heldags ledermøte, og som eneste kvinne i den flokken kan det til tider være ganske frustrerende grrr ..... ja det er en forskjell på kvinner og de fleste menn når det gjelder forståelse for enkeltindividet... heldigvis er den min leder av de sjeldne så jeg får ofte gjennomslag for mitt syn....

Lykke til med veiedag i morgen Nattevakt, jeg venter spent.

Nå må jeg gjøre litt husarbeid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at du ikkje gjekk ned, men vi går seinare ned enn vi hadde håpa på. Eg skal ikkje gå eit kurs til rett etterpå dette. Tenkte å ta tre - fire veker berre her inne med å lesa på trådene og så fortsetter du og eg å støtter kvarandre, så kan eg bruka dei pengane på kle istadenfor! Dersom eg skal gå på kurs like til sommeren - høsten så vert det jo mage tusen kr. Nei vi får stille godt opp vere ivrig innpå her. Vekta i dag er 73,9 kg så det var 1.1 kg ned. Det var jo kjempeflott. Men hadde ein kilo opp sist uke så på to veker vert det - 0,1 kg. Eg bruker rokkeringen to ganger dagen. Har fått trent lite for eg har så masse smerter. Skal på C T 21 jan. og er spent på kva det viser. No skal eg på natt i tre netter og det pleier å vere ein utfordring med snop og masse deilige kaker som er framsatt til oss. Men vi får støtte og sparke til kvarandre så vi ikkje faller! Det er snart sommer og kjoler, topper og badetid. Då må vi huske å ete ofte og innimellom, og drikke litt meir kvar dag enn det vi gjer no!Kjem du litt rapport om helegn din? Riktig god helg ynskjer eg deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og måtte den bare bli så sunn som mulig.

Grattis med nedgang Nattevakt - hvert eneste gram er en seier vet du :)

 

Planene for kosten denne helga er magre, jeg skal ha svinefilet ikveld og kalkun i morgen - da blir det kalkunrester på søndag. Utgangspunktet er derfor bra, bare jeg begrenser snopen. Må ha en dessert i morgen, men friske bær og vaniljesaus får holde - så tar jeg vaniljekesam ;) Joda, dette skal gå bra. Neste uke skal jeg jobbe tre dager, og da har jeg sunn matpakke og enkel middag så det skal også gå greit.

 

God helg til deg også Nattevakt - selv om jobbehelger er slitsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink med tilbakemeldiger! Tusen takk. Får ikkje så mykje tilbakemelding fra kursleder alltid. Hadde avtale om at det var ok med fredag, men ser eg får som regel ikkje tilbakemld. før mandag. Har valgt fredag pga arbeidshelgene mine. Veldig ofte at gode forsett forsvinner før natta er halveis, er nett starta på jobb att etter lang tids sykemelding. Er kjekt å treffe kollegaer igjenn, men kjenner på kroppen at eg har veldig lyst å snart forflytte meg til jobb på dag. Vi klarer dette og står på. No er det BERRE 11,9 kg igjenn! trur det kan bli vanskelig før sommeren , men då tar vi resten til høsten. Vekk skal det. Har rokka 10 min i dag. Får litt hodeverk av det. Trur eg er så anspent i nakken så eg må lære meg å slappe av når eg bruker den. Håper du får ei kjempefin helg, og så står vi på. Når desserskåla går forbi andre gang så må du tenke på meg, så skal eg tenke på deg når twisten kjem på bordet. Men husk å kose deg litt, det er jo ein livstilsendring eg prøver å få, å ikkje kav slanking i nokon veker og så rett tilbake til gamle dårlige vaner igjenn. Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg får også tilbakemeldinger fra deg ;) Det hjelper ¨på den lange veien. Min kursleder er god på tilbakemeldinger, og jeg føler også at de er personlig selv om mye er standardsvar. Ikke det at kurset har gjort så mye, jeg har da faktisk gått opp !!! Nå tror jeg det har noe med helsetilstand å gjøre, jeg må bare tro at det er noe av årsaken, ellers så tror jeg at jeg gir opp. Hjelp - hvordan skal jeg bli seende ut da, - nei, jeg gir meg aldri. Jeg skal ned 22 kg, om ikke til sommeren så iallfall i 2008. Jeg skal sette noen delmål underveis, men har ikke kommet så langt. Skal skrive de inn her etterhvert, kanskje det hadde vært en ide for deg og? Hvis vi er litt snille med delmåla i starten, tror jeg det er en motivasjonsfaktor. Fortsatt god søndagskveld, jeg må jobbe litt med en presentasjon i kveld jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja no er jobbehelgen over for denne gang. Har klart å styre unna alt som er vanskelig,så det har gått fint. Er sliten og utrangla så det tar eit par dager å komme i form att. Vert ikkje trim når eg jobber helg, strever slik meg å få sove at alt konsentrere seg om det. Men det vert lettere å gå natt når det er lysere ute, så venter på vår! Har ikkje fått tilbakemelding fra sist rapport (fredag ) fra kurslederen min ennå. Såg ho var pålogga når eg sendte den, for ho sendte helgemelding til alle. Men det er no i mi intresse dette, men eg tar ikkje nytt nettkurs direkte etter dette. Vi får sparke på kvarandre vi og bruke kurspengane som gulrot underveis til delmål. Skal kjøpe meg ein blomsterbukett med fresia i dag. Syns dei lukter så godt i stua,eg tar jula ut i dag og då er det kjekt med noko nytt. Er veldig spent på dine resultat i dag. - morgo. Håper det går din vei no! Eg har tatt mykje paracett no når eg har vore sjuk, trur dei er med å gjere det tregare, kanskje det er det du slit med og? Kiker inn og ser litt seinare om du har vore her. Ha ein kjempeflott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til det med hangling etter nattevakt, - jeg var sliten støtt. Jeg hadde ikke problemer med å sove om dagen - hadde faktisk mindre søvnproblemer da enn nå, men jeg brukte langt tid på å bli skikkelig våken.

Du har vært flink i helga, hurra for deg. Det å stå imot fristelsene er enn seier det og ;)

Jeg har vært igjennom helg uten store utskeielser, sunn og mager mat - også desserten. Er forsåvidt fornøyd med det, men ble ikke mye tid til trening fordi jeg har hatt barnebarnet lørdag og søndag. Nå blir det forsåvidt aktivitet, hun er

1 1/2 år og i et hus som ikke er spesielt barnevennlig blir det mye aktivitet, hun er høyt og lavt.

Kanskje kan Paracet spille en rolle, jeg har ikke tatt så mye av det, men har gått på Champix i forhold til røyken og de kan øke vekta. Men likevel, i forhold til innsatsen skulle jeg krympet mer - dog, jeg skal ikke gi meg, jeg skal ned jeg.

Så morsomt at du liker Fresia, det gjør nemlig jeg og. I min ungdom i egen leilighet kjøpte jeg alltid Fresia til helga, blitt litt sløvere med det i de senere år- men denne helga investerte jeg i tulipanvase og tulipaner, og det ble jo så koselig. Lovte meg selv at jeg skal spandere en blomsterbukett på meg selv til helgene heretter, blir i mye bedre humør med en gang.

 

Jeg kommer med rapport i morgen, tror ikke det blir noe bedre enn sist men rapporten kommer likevel og jeg fortsetter uansett resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper så inderlig på gode resultater hos deg! Du er så flink, og det å slutte å røykje er nesten heiltidsjobb. Klarer du det og du i tilleg legg deg til gode nye vaner så har du vunne ein kjempestor seier for helsa di. Når eg slutta å røykja så kutta eg ut kaffi for ei lang stund,forbandt det så med røyk at suget vart sterkare. No har eg kutta ut kaffi mitt på dagen og kvelden og heller drikk vann, for det smaker bedre til frukt. Syns kaffi gjer at eg får lyst på kaker og snop. Så kaffikanna som var proppfull 4 ganger dagen er no berre halv to ganger dagen. Kanskje det kan hjelpe deg og viss du er "kaffikjerring"? Ser innpå litt seinare etter deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 200 g!!!!!! Nei, nei - jeg har regisrert det meste denne uka, og er under 1400 kcal som jeg skal være - hver eneste dag. Urettferdig. Jeg tror riktignok det er mye væske idag, men likevel. Midjemålet holder seg ganske likt, men jeg har gått opp 2 cm rundt lårene. Jeg skjønner ikke no. Kommer innom igjen senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det! Eg har og vore utrulig flink og nøyaktig, og alikevel gått opp enkelte veker. Nokre veker 1 kg opp som du husker. Kanskje du skal vege deg på fredag morgen( skal ikkje vege utenom veiedag) men for å sjå at det er nedgang etter ein slik oppgang så har eg gjordt det berre for ikkje å sprekke i helga," sidan eg alikevel har gått opp så kan eg like godt ete det eg vil når det til tross for kor flink eg er ikkje går ned!" Det er slike tanker som gjer at eg tidligare har sprukke og då ikkje klart å ta meg inn igjenn. Då er det vanskelig å komme tilbake for slutter ein å melde ein dag så er det lettere å lure unna neste dag att. Så lureveg deg på fredag og tren i dag og torsdag så vil heilt sikkert vekta vere gått ned før helga. Du har jo masse trimutstyr i kjelleren, så viss du klarer å bruke det , og samenlign med kor masse du trente der første veka du var her å skreiv, så ser du kor mykje lettere det er å gjennomføre samme treningsøkta i dag!Ta på deg den buksa som var behagelig den dagen du meldte deg på kurs, korleis er den no? Tenkjer cm er gått, berre vi er litt oppblåst pga hormoner, ellersalt. Masse som spiller inn. Av og til trur eg kroppen veit at vi skal på vekta og terger oss litt. Ta deg ein svingom le litt og kos deg med fine blomster! Stå på, vi er her og passer på deg. Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humøret er bedre nå, har fått til en gåtur med hunden på is i øspøs regn (mektig stolt ja), samt en treningsøkt med spinning og mavetrening på ball. Litt rocking ble det og, men jeg sliter fremdeles litt med å få det til. Har forsøkt begge veier, og det går bedre - men fortsatt mye bøy ned for å ta opp igjen ringen. Men - det kommer seg nok med trening. Jeg fikk 2,1 trimpoeng i dag :D

 

Har nok ikke gått ned så mange cm heller, men jeg vet at midjemål reagerer kjapt på trening - det gjorde iallfall det for noen år siden og alt kan da ikke forandre seg så drastisk for det om jeg nærmer meg 50?

Når kurset er ferdig går jeg over til veiedag på fredag - har alltid hatt det før, nettopp fordi det er den dagen jeg oftest veier minst hehe.....Jeg snikveier nok også underveis i uka, men de tallene bryr jeg meg ikke så mye om - det er veiedagen som teller, og det er da jeg bruker målebåndet også.

Skal få meg noen trimpoeng i morgen også, har som du sier endel utstyr så jeg kan variere litt fra dag til dag. Jeg bør nok ikke trene hver dag, men tenkte jeg skulle ha fridag på fredag + en dag til. Faste dager og faste tider er nok det som funker for meg.

I morgen og torsdag skal jeg jobbe, men kan trimme ei økt på kvelden likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og siste uke på nettkurs. Resultatet er 0 kg ned, og sannsynligvis vil rapporten vise at jeg veier mer nå enn da jeg begynte - bortkasete penger. Jeg har stort sett holdt meg til kaloriene jeg skal ha, noen sprekker har det vært men ikke nok til at jeg skulle gå opp i vekt. Fortsetter nå uten GR kurs, tror det skal gå like greit.

Ble en lang tur på meg i går - flott sol og deilig temperatur. Idag er det bosutrening som står på programmet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dotte heilt i dass her!! Slit med mykje smerter og ei vennine av meg døde i veka som gjekk så her er tomt for alt no. Skal komma mykje sterkare tilbake og skal vidare, men nett no er ikkje GR det som opptek tankane mine mest. Slik er livet og ettertanke om gode venner og gode minner må vi gje oss tid til. Skal vere flinkare på no og prøve å støtte deg så godt eg kan, og vi skal nok klare oss, berre at vi bruker lengre tid for å nå målet. Men vi har eit mål å nå, om vi ikkje klarer det med kurs så er eg sikker på at vi kan hjelpe kvarandre. Måtte berre ha ein pause, og no er eg her att! og då vert det ingen kjære mor på deg lenger! På fredag skriv og tar vi nye mål begge og legg inn og så ny veiing og måling neste fredag. Vi tar ny start fra fredag av. Det er snart påske og då skal vi vel ha litt fine klær på oss, eg har sølvbryllaup i påsken, og då må eg ha noko flott å pynte meg med. Så no er det full guff att. Kom igjenn. Bruker du rockeringen din? Eg er flink med min no, den er så lett å bruke den står i stua så det er alltid kø på den. Snakkes og klem fra meg, du er tapper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, skjønner at det har vært ei stri uke for deg og at du har ditt og stri med :D Helt naturlig at GR kommer i bakgrunnen når du står midt oppe i sorg og sliter med egen helse. Vi er da tross alt fine som vi er, selv om vi har et ønske om å bli litt lettere etterhvert. Og, det skal vi greie.

Jeg er egentlig litt glad for at kurset er over, bytter veidag til fredag og legger inn mål fra da av.

Jeg bruker rockeringen min, men har ikke teknikken helt inne. Det kommer seg nok etterhvert. Du har fått det til? Leste inne i den andre tråden.

Ta vare på deg selv Nattevakt, vi starter på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring. Skal på nattevakt i natt og i morgo natt. Har laga ein stor bolle med salat og spelt brød til. Skal i begravelse på fredag. Kjem inn og leser og titter for å vere litt inne og ser kor du har det. Vi tar ein dag om gangen og føler seier for kvart steg vi er på fram. Husk at vi skal ha småpremier! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og god vakt. Så flink du er som har forberedt deg med sunn mat. Salat er godt, men jeg er ikke flink nok til å huske på det til f.eks. lunsj på jobb. Men, - jeg skal jommen ta med meg en porsjon i morgen, - inspirert av deg.

 

Småpremier er viktig, og jeg skal sette meg noen små mål med premiering når jeg nullstiller meg på fredag.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i to dager og det er bare stress, tenker på deg Nattevakt og vet du har en tøff dag i morgen. Men - vi kommer sterkere tilbake etterhvert og tar opp igjen kampen med vekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hals 35,5 no 34,5

Overarm 33 31,5

Bryst 105 97,5

Midje 95,5 85,5

Ende 108,5 102,5

Lår 62,5 57

 

Vekt 80 no 72,8kg

Dette er vekt og mål fra kurs 1 start og til kurs 2 er slutt. ( siste dag på torsdag)

Så eg ser ganske stor forskjell , men hadde jo håpa på att det skulle gaååt ner meir og på kortare tid. Har jo vore veldig "flink" heile tida.Har hatt ei fryktelig tid med mykje stress no nokre dager så no håper eg at ting går deg litt meir til for meg. Håper du sender ny rappoert på vekt og mål og så starter vi ut fra dei nye tala for oss sjølv fram til sommeren. Håper du har hatt ei fin fin helg. Så står vi på og sloss mot boller og sjokolade! Vi skal vinne den kampen! Vi er jo to og sterke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...