Gå til innhold

15 kg innen 1. juni


Gjest Smukkeline

Anbefalte innlegg

Gjest Smukkeline

Har som mål å nå 15 kg mindre innen 1. juni 2008.

 

Startet 9. nov

 

1. veiing 16. nov: - 1 kg - trimpoeng 5

2. veiing 23. nov: ingen endring - trimpoeng 8,6

3. veiing 30. nov: - 1 kg (totalt - 2 kg) - trimpoeng 12

3. veiing 7. des - ingen endring

5. veiing 14. des - ingen endring - trimpoeng 2,7

6. veiing 21. des - ingen endring - trimpoeng 16

7. veiing 28. des - ingen endring - trimpoeng 3

 

Totalt 2 kg ned fra 9/11 - 31/12

 

2008

8. veiing 4. jan - ingen endring - trimpoeng 7,2

9. veiing 11. jan: - 0,5 kg (totalt -2,5 kg) - trimpoeng 13,4

10. veiing 18. jan: ingen endring - trimpoeng 14,2

11. veiing 25. jan: 0,5 kg (totalt - 3 kg) - trimpoeng 10

12. veiing 1. feb: ingen endring - trimpoeng 16

13. veiing 8. feb: ingen endring - trimpoeng 7,4

14. veiing 15. feb: ingen endring - trimpoeng 9,3

15. veiing 22. feb: ingen endring - trimpoeng 6

16. veiing 29. feb: 0,5 kg (totalt - 3,5 kg) trimpoeng 14,9

17. veiing 7. mars: Ingen endring - trimpoeng 15,1

 

 

Så da får jeg bare se frem til fredagen og håpe på vekttap ;)

 

Jeg har gått to GR kurs i begynnelsen av 2007 så jeg vet godt hva som skal til. Jeg har også akkurat begynt å trene på Elixia (1. nov) og må si jeg trives med det. Er fornøyd hvis jeg klarer 2 ganger pr uke, men vil hvis jeg kan trene mer. Er en travel hverdag med to små så ambisjonene må jo ikke være for store. Håper jeg er kvitt de første 5 innen jul. Og de neste 10 i løpet av 2008s første 5 mnd :)

 

smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Smukkeline

Ingen endring på vekta i dag, søren også. Er det slik at kroppen min annen hver uke skal stå stille??? Hm... får bare forsøke å tviholde på motivasjonen for det.

 

smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei forresten...

 

Bare lurte på om du har målt deg? Du kan jo ha gått inn i cm vettu...

Det er nå de fleste gir opp, når vekta stagnerer i flere uker men ikke havn under den kategorien. Bare fortsett fortsett og fortsett, nå er det sommer snart.. he he

 

God jul

 

Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline
Hei forresten...

 

Bare lurte på om du har målt deg? Du kan jo ha gått inn i cm vettu...

Det er nå de fleste gir opp' date=' når vekta stagnerer i flere uker men ikke havn under den kategorien. Bare fortsett fortsett og fortsett, nå er det sommer snart.. he he

 

God jul

 

Trine[/quote']

 

Takk for oppmuntringen :D. Jada, jeg målte meg da jeg begynte, men tenkte jeg skulle drøye noen dager til får jeg kontrollmåler. Jeg har også fått mannen min til å ta "før" bilder, tenkte jeg skulle ta bilder igjen den 23. des, da har det gått en mnd siden han sist tok bilde... Håper inderlig jeg ser forskjell. Syntes jeg merker at jeg har blitt litt fastere i fisken :). Har vært ivring på trening. Var på spinning på mandag og i går, og i dag blir det spinning + elixia power :) Har som mål to ganger pr uke, men klarer jeg mer er det topp. Klarer stort sett mer...

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Smukkeline

Vekta har stått bom stille de siste ukene selv om jeg har kommet godt i gang med trening kanskje bortsett fra i julen ;). Håper så inderlig på nedgang nå på neste veiing :). Men er merkelig nok motivert ennå...

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Endelig, på fredag viste vekta ned 0,5 kg, ikke mye, men i alle fall ikke stillestående. Syntes det går fint om dagen, er veldig motivert for masse trening, så det går fint ;) Håper på min 0,5 kg ned innen fredag ;)

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Så var det stillestående denne uken også. Men jeg har gått ned 6 cm rundt midjen og det er da noe. I tillegg merker jeg at treningen nå vises. Overarmene har blitt faster og rumpa har fått et løft (dog lite :D), men det er da en start :).

 

Håper på at vekta synker 0,5 kg frem til neste veiing :D

 

Var på spinning igjen i går, så treningen er godt i gang. Og jeg føler at jeg har kommet inn i en god rytme, så får vi bare håpe at vekta følger etter sakte, men sikkert....

 

smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Må si jeg er litt motløs når det går så forbannet sakte... men denne gangen skal jeg bite tennene sammen. Jeg har uansett lagt om livsstilen når det gjelder mat og trening, så får trøste meg med at jeg en eller annen dag når målet mitt... Men det tar ALTFOR LAAAAAANG TID!!

 

Noen som har noen gode råd å komme med????

 

Jeg ligger på +/- 1600 kcal pr dag fordelt på frokost, mellommåltid 1, lunsj, mellommåltid 2, middag og kvelds... + at jeg tar omega 3

 

smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Først må jeg jo si at du er kjempeflink til å trene! Og gratulerer med det du har gått ned så langt.

Det er sååå vanskelig det med hvor mye man skal/bør gå ned, og hva man faktisk går ned. Jeg har mange erfaringer på det området. De ukene jeg trener masse og forventer mye nedgang, har det kanskje stått helt stille, og omvendt. Det har også hendt at jeg har måttet spise både mindre, OG mer for at vekta skal rikke seg. Man må bare prøve seg litt fram. Men da kan det også være vanskelig, fordi hvis man da prøver en uke med f.eks. mindre mat, så kan MENSEN gjøre at vekta ikke rikker seg da heller. Skal ikke være lett. Det aller enkleste rådet må i bunn og grunn være å spise mindre enn du forbrenner, og det vet du jo, siden du har gått på kurs. Det gjør du jo også tydeligvis, 1600 kalorier ca om dagen. Men hvor høy er du i forhold til vekta? Jeg er 160 høy og veier 70 kilo, og har faktisk fått beskjed om å ligge på både 1200 og 1600 kalorier, hver sin gang. Så det er ikke lett å vite sikkert. Noen mener at det å variere fra dag til dag er effektivt for forbrenningen.

Det aller verste du kan gjøre er å gi opp, da går man som regel ganske mye opp, har jeg erfart ;-) Det er vel ingenting i veien for å bruke litt god tid? Det er jo uansett myyye bedre enn å gi opp og begynne å gå opp i vekt igjen? Det blir man iallefall IKKE minus 15 kg innen juni av!

Skjønner at det er lett å miste motivasjonen iblant. Men lov meg at du ikke gir opp nå, når til og med rumpa di har fått et løft! Da er det bare å presse seg videre! Med all den treningen din skal jeg love deg at du har en mye bedre helse enn en tynn person som aldri trener eller spiser gulerøtter. Og det gir resultater både på målebåndet og vekta.

Vi får motivere hverandre utover våren! Personlig har jeg bestemt meg for å bare veie meg ca en gang i måneden. Jeg har endret matvanene fullstendig, og derfor blir det spennende å se hva som skjer med vekta mi. Men jeg har sluttet å tenke at jeg skal gå ned en halvkilo i uken. Så lenge jeg går ned så skal jeg ikke bry meg om hvor mye :-) Lykke til videre, u can do it!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Tusen, tusen takk for oppmuntrende ord :). Jeg er 180 cm høy og veier 84 kg :)

 

Ja, jeg skal klare det denne gangen. Ønsket er ned til 72 kg, med en stram og trent kropp :)

 

smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et ganske likt utgangspunkt ser jeg :) Jeg er 176 høy og startet på ca 85 kg.

 

I høst prøvde jeg å ligge på 1600 kcal pr dag, men gikk ikke ned. Joda, noen hundre gram nå og da, men ikke mer, selv om jeg var flink til å trene. Nå etter jul har jeg ligget på ca 1900 kcal pr dag, noen dager mindre, noen dager litt mer, og nå peker endelig vektnåla nedover! Med min treningsmengde har jeg et daglig behov på mellom 2600 og 2700 kcal, og har de siste to ukene gått ned 0,7kg i uka, noe jeg er veldig fornøyd med.

 

Nå vet jeg ikke hvor aktiv du er i hverdagen utenom treninga, men med to små er man jo sjelden i ro :) Så jeg tenkte...kanskje du rett og slett spiser for lite? Hva om du prøver å ligge på 1900 kcal i noen uker for å se om det hjelper? Og bytter ut noe av brødmaten med f.eks kyllingsalat, omelett eller annet med mye proteiner? Jeg fikk det tipset og syns faktisk det funker, holder meg passe mett lengere også.

 

Uansett så får du ha lykke til videre, håper det løsner for deg snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Smukkeline

Tusen takk for oppmuntringer ;).

 

ja, kanskje jeg skal forsøke å spise litt mer :D

 

Forrige uke viste vekta ned 0,5 kg (3 kg totalt) - herregud det går jammen tregt, men jeg har resten av livet jeg :) Denne uken stod vekta stille igjen. Har trent masse denne uken også. 2 timer spinning og 2 timer power så langt. Skal på spinning igjen i morgen :)

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du er til å trene Smukkeline! Bøyer meg i støvet for deg!

 

Kan du stikke innom å hente meg en dag også, slik at jeg får et lite spark bak?

 

Stå på så kommer resultatene! Og husk om det ikke synes så godt på vekta, så blir det muskler og kroppen strammer seg inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline
Så utrolig flink du er til å trene Smukkeline! Bøyer meg i støvet for deg!

 

Kan du stikke innom å hente meg en dag også' date=' slik at jeg får et lite spark bak?

 

Stå på så kommer resultatene! Og husk om det ikke synes så godt på vekta, så blir det muskler og kroppen strammer seg inn![/quote']

 

Ja, jeg merker godt forskjell på kroppen etter at jeg begynte å trene ;). Rumpa har fått et skikkelig løft, overarmene er sterkere, og nederste del av magen er mye strammere :D Men vekta går j.... tregt, men det hjelper jo ingenting å gi seg nå :) Så nå forsøker jeg med litt mer mat (1900) så får vi se :)

 

smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline
Vi har et ganske likt utgangspunkt ser jeg ;) Jeg er 176 høy og startet på ca 85 kg.

 

I høst prøvde jeg å ligge på 1600 kcal pr dag' date=' men gikk ikke ned. Joda, noen hundre gram nå og da, men ikke mer, selv om jeg var flink til å trene. Nå etter jul har jeg ligget på ca 1900 kcal pr dag, noen dager mindre, noen dager litt mer, og nå peker endelig vektnåla nedover! Med min treningsmengde har jeg et daglig behov på mellom 2600 og 2700 kcal, og har de siste to ukene gått ned 0,7kg i uka, noe jeg er veldig fornøyd med.

 

Nå vet jeg ikke hvor aktiv du er i hverdagen utenom treninga, men med to små er man jo sjelden i ro :D Så jeg tenkte...kanskje du rett og slett spiser for lite? Hva om du prøver å ligge på 1900 kcal i noen uker for å se om det hjelper? Og bytter ut noe av brødmaten med f.eks kyllingsalat, omelett eller annet med mye proteiner? Jeg fikk det tipset og syns faktisk det funker, holder meg passe mett lengere også.

 

Uansett så får du ha lykke til videre, håper det løsner for deg snart:)[/quote']

 

Hvor mye trener du??

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye trener du??

 

Smukkeline

 

Ei vanlig uke danser jeg to timer på mandag, styrketrening med tunge vekter 3 dager i uka (ca 40 min hver gang) og kondisjon (jogging/ellipsemaskin) 4-6 ganger i uka (30 til 60 min hver gang). Kondisjonstreninga er trening med puls mellom 75 og 85% av maxpuls, altså høyt over den behagelige "fettforbrenningssonen", men jeg kjenner at formen blir bedre uke for uke, så slitet er vel verd det :D Tar det roligere enkelte dager, men stort sett er intensiteten høy, herlig! Jeg prøver så godt jeg kan å ha en hviledag fra treninga hver uke, men noen ganger blir det trening hver dag, greier ikke å holde meg unna treningsstudioet ;) ...og etter at jeg kjøpte meg pulsklokke ble det enda artigere å trene, helt toppers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen endring på vekta i dag' date=' søren også. Er det slik at kroppen min annen hver uke skal stå stille??? Hm... får bare forsøke å tviholde på motivasjonen for det.

 

smukkeline[/quote']

 

 

Hei smukkeline

 

Jeg har et godt råd til deg. Skriv ned ALT du putter i munnen hele dagen i en måned, du går GARANTERT ned!!

Jeg fikk beskjed av legen å gjøre dette, for jeg gikk bare oppover i vekt istedet for nedover, ennå jeg mente jeg spiste lite!! En måned senere hadde jaeg gått ned 4 kilo ved å spise "det samme som jeg pleide"! Er hos legen og veier meg en gang i måneden og har gått ned 2 kilo hver gang etter dette, altså 1/2 kilo i uka, som legen anbefalte. Det eneste jeg gjør nå er å spise lettere pålegg, litt grovere brød, en posjon middag istedet for å ta til meg to ganger, går litt tur noen ganger i uka. Har tilsammen fra oktober til nå gått ned 10 kilo. Det er ikke vanskelig engang, jeg spiser jo helt vanlig og stresser ikke med masse trening, som jeg ikke kommer til å klare å følge opp!

 

Lykke til!

tema

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Smukkeline
Hei smukkeline

 

Jeg har et godt råd til deg. Skriv ned ALT du putter i munnen hele dagen i en måned' date=' du går GARANTERT ned!!

Jeg fikk beskjed av legen å gjøre dette, for jeg gikk bare oppover i vekt istedet for nedover, ennå jeg mente jeg spiste lite!! En måned senere hadde jaeg gått ned 4 kilo ved å spise "det samme som jeg pleide"! Er hos legen og veier meg en gang i måneden og har gått ned 2 kilo hver gang etter dette, altså 1/2 kilo i uka, som legen anbefalte. Det eneste jeg gjør nå er å spise lettere pålegg, litt grovere brød, en posjon middag istedet for å ta til meg to ganger, går litt tur noen ganger i uka. Har tilsammen fra oktober til nå gått ned 10 kilo. Det er ikke vanskelig engang, jeg spiser jo helt vanlig og stresser ikke med masse trening, som jeg ikke kommer til å klare å følge opp!

 

Lykke til!

tema[/quote']

 

Jeg må visst prøve dette ja :D. ER mildt sagt lei av at det går så sakte.... Har ikke hatt nedgang på flere uker nå, men vekta står bom stille*!!

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ifølge GR-opplegget, regner du ditt daglige energiforbruk slik:

 

(vekt x 10) + (høyde x 6,25) - (alder x 5) - 161 (hvis du er kvinne).

Da finner du hvilestoffskiftet.

 

Eks.: (70kg x 10) + (165cm x 6,25) – (35 år x 5) – 161 = 1556 (hvilestoffskiftet)

 

Hvilestoffskiftet ganger du med

 

1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (stillesittende arbeid og fritid) = 2023

1,4 dersom du har moderat hverdagsaktivitet (stillesittende arbeid, aktiv fritid) = 2179

1,5 dersom du har fysisk arbeid og/eller meget aktiv fritid) = 2334

 

Da får du energiforbruket før trim.

Trimpoengene skal da IKKE være medregnet det du har regnet som daglig aktivitet.

 

Deretter ganger du antall trimpoeng pr uke med 28,58.

Eks.: 15 trimpoeng x 28,58 = 428,7

 

Resultatet du får ut av dette, plusser du på energiforbruket før trim.

Regnestykket ser nå slik ut:

 

Eks.: 428,7 + 2023 = 2450 (avrundet)

Det energiforbruket du da får, er ditt totale energiforbruk.

 

For å gå ned i vekt, skal du så trekke fra 500 - 800 kcal, så sant du ikke kommer under 1300.

1300 regnes som det minste antallet kalorier du trenger uansett.

 

Antall trimpoeng regnes ut fra antall kalorier forbrent på trening når du ellers har kalkulert inn hverdagsaktiviteten din i regnestykket allerede. Antallet kalorier du forbrenner avhenger av alder, vekt, høyde og intensitet i treningen.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

 

 

 

Lykke til

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Ut i fra regnestykket skal jeg ligge på i overkant av 1700 kcal om dagen :D. De siste dagene har jeg ligget rett over 1500 kcal, så kan jo øke litt. Er spent på i morgen og ikke minst neste fredag (veiedag). Nå vil jeg NED, litt fortere enn de siste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

I dag er det en uke siden jeg har vært utrolig streng med å skrive opp ALT jeg spiser i håp at det skal hjelpe. I går kjøpte jeg meg en fitnessball med dvd til hjemmebruk - forsøkte i går. Litt av et syn vil jeg tro, men blir vel bedre etterhvert som teknikken kommer. Har tenkt å bruke den 1-2 ganger i uken når jeg ikke får trent på Elixia - er der 3 ganger i uken :) Dette for å samle flere trimpoeng :)

 

Er spent på fredag (veiedag), håper så inderlig på litt nedgang nå :) Etter å ha stått stille i uker..ja mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...