Gå til innhold

25 for mange


Gjest bonsai

Anbefalte innlegg

så var jeg endelig frisk igjen, i alle fall nesten.. en og en halv uke siden sist jeg trente, så i dag var det ekstra deilig med en pilatestime med yndlingsinnstruktøren min ;) har vært dum nok til å ta en sniktur på vekta.. er så redd for at det ikke skal skje noe.. men, den viste i alle fall ned 200 g siden tirsdag, håper det fortsetter frem mot neste veiedag :D

 

jeg har vært dum nok til å la meg selv få lov til å ta en liten bit sjokolade, nesten hver dag... fordi det har vært vanskelig å komme opp på riktig kallorinivå.. og fordi jeg eeeeelsker sjokolade.. sukk.. skjønner jo at dette ikke kan fortsette.. hvordan tror dere andre det er med tørket frukt i steden?? er så godt med noe søtt etter middag..

 

God slankehelg til dere alle sammen! JEg begynner opptimistisk, og har booka meg en spinningtime i morgen tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller 10!!! jeg har så lyst på,,, har gått og snoket i skapene i hele dag.. til ingen nytte.. for der er det jo bare proteiner og frukt og grønnsaker.. kjedelig! skulle så gjerne satt tenna mine i en hvetebolle fylt med krem og syltetøy.. siden det jo er fastelaven i dag... ÅÅÅÅ! akkurat nå føles verden veldig veldig uretferdig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og så sjekka jeg akkurat kalenderen min,,, og fant ut at mensen er rett rundt hjørnet... hvorfor kommer pms og mitt store behov til å dytte alt jeg finner i trynet alltid like overraskende på? og jeg som går rundt og tror at jeg er ganske så smart? hahah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

.. Du er nok både smart og vakker og kommer til å greie denne slankekuren med glans.

Er vel enig med deg i at en ikke behøver å være i modellstørrelse for å være vakker, men overvekt har mange negative sider ved seg som ikke angår utseende. Nå snakker jeg om helse. En godt trent og sterk person kan forsåvidt ha bedre helse enn en som er tynn, men med dårlig kondisjon. Likevel er det nok en slags helseforsikring å ikke være for tykk.

 

Ta vare på komplimentene du får om at du er vakker - også nå, når du er over 90 kg.

Du behøver altså ikke vente med å være vakker (føle deg vakker) til du blir 70 kg:D

På den måten kan du gi deg litt tid til å være tålmodig i slankeprosessen. Det er jo mye vi overvektige skal lære oss, venne oss av med, i løpet av en slankeperiode. Hvis vi ikke tar DET på alvor, går det med oss som det går med mange slankere: Vekta kommer på igjen i full fart etterpå og plutselig er vi tyngre enn da vi starta slankekuren!

Det vi snakker om er livsstilsendring, og fordi vi har brukt lang tid på å lære oss alle uvanene, må vi også regne med tid til å innøve nye:D

 

Ha en fin uke, bonsai!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei meg.. klarte ikke stå i mot.. og nå har jeg spist en dunge sjokolade.. skjønner ikke hvorfor jeg er så svak?? har superdårlig samvittighet,, og vurderer veldig sterkt å stikke fingeren i halsen.. jeg vil jo så gjerne bli tynn.. og dette er virkelig ikke måten å gjøre det på.. Blæ!!

 

det har så lett for å bli en dårlig dag hvis jeg begynner med en dårlig frokost.. har nesten ikke spist karbohydrater i det siste, og så måtte jeg være så dum å begynne dagen med rundstykker,, for jeg tenkte; det er jo søndag, jeg må jo unne meg litt.. og hva hjelper det? nå føler jeg meg som en oppblåst hvalross!! og jeg som var så stolt av meg selv etter den harde spinningtimen jeg var på i går.. BLÆ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for oppmuntringer resolutt og eve! Det varmer virkelig!

Noen slankedager kan være tunge.. men det er heldigvis flere av de dagene der jeg er glad fordig jeg er på vei ned i vekt, og stolt av meg selv for de kiloene jeg har gått ned til nå (foreløbig 3+, men det blir flere)

 

I går hadde jeg en kjip dag, hadde tenkt å trene, men var alt for sliten da jeg kom hjem fra nattevakt, så det endte med at jeg spiste for mye.. noen som kjenner seg igjen? for dette er det mønsteret jeg tror jeg har blitt overvektig av til å begynne med.. det at jeg føler meg sliten,, og ensom.. har gjort sånn at jeg spiser. Det virker kanskje åpenlyst på de fleste, men jeg hadde ikke sett dette mønsteret hos meg selv før for ca et år siden,, og jeg har vært overvektig hele mitt voksne liv.. Men, nå prøver jeg å være fokusert på det, for dette må jeg virkelig ta tak i om jeg skal klare å leve et liv der ikke alt er styrt av at jeg føler meg utilpass fordi jeg føler at jeg burde slanke meg, eller føler at alle andre mener at jeg burde slanke meg.. Jeg ser på dette mønsteret som min største utfordring. Jeg skal gjøre alt jeg kan for å komme ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen på tråden min!

 

Det er rart med dette gale mønsteret som vi kommer inn i... det som gjør at vi blir overvektige og i dårlg form. Men det som er bra nå er at du begynner å fokusere på din nye livsstil! Og at du er klar over "fellene" dine. Det er lettere å styre unna de når man er klar over dem.

 

Jeg har heldigvis ikke hatt så mange utskjeielsene etter at jeg begynte. Jeg tror det har med at blodsukkeret mitt har holdt seg gjevnt hele dagen. Men det tror jeg er vanskeligere når man jobber nattevakt. Ikke så lett å snu dagene om til natt for å så snu dem om igjen. Håper at du klare å følge måltidene, og at du ikke lar det gå mer enn 3-4 timer mellom måltidene. For meg hjelper det på å fylle på med frukt underveis.

 

Dette klarer vi sammen!!

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

.... for hyggelig melding på den nye tråden min!

 

Så blir mitt spørsmål til deg: Slanker du deg fordi andre mener du bør gjøre det, eller

fordi det er ditt eget behov? Du nevner noe om dette i et av dine innlegg, Tror det er viktig at du avklarer det, i alle fall for deg selv.

 

God slankeuke ønskes deg!

Hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det veiing igjen.. Denne uka har jeg ikke gått ned noe.. desverre.. Men, mensen er nok rett rundt hjørnet, så jeg tar det ikke så tungt.. 1 cm smalere rundt midjen i alle fall :D Har hørt et sted at 88 cm rundt midjen er det magiske tallet som sier noe om man har skadelig høy fettannsamling rundt midjepartier. Kan vi ikke bare gå ut fra det da? For da har jeg bare to cm ned dit :)

 

Resolutt, du spurte meg om hvem jeg slanka meg for.. Har tenkt litt på det i hele dag.. Og jo, jeg er ganske sikker på at jeg slanker meg for meg selv.. og en av de viktigste grunnene for det er at jeg faktisk liker å trene, og kanskje spesielt å danse.. men det er faktisk vanskelig for meg å komme et nivå videre i dansingen fordi jeg er så stor... og det gjør noe med motivasjonen.. sånn er det med treningen også.. hvis man er på en aerobic-time, og aldri kan komme et nivå høyere fordi man kanskje ikke er bevegelig nok.. ikke veldig motiverende i lengden.. Så, overvekten min har nok ikke kommet fordi jeg ikke liker å bevege meg, eller er lat, men fordi jeg har spist så utrolig feil over så mange mange år..

 

Jeg gikk lenge rundt og trodde at pasta og ris var veldig sunt, for det kunne da ikke være fett i det?? Så da spiste jeg gjerne bare pasta til middag.. og veldig sjelden kjøtt eller andre proteiner.. Man kan si hva man vil om Fedon, men jeg er nok enig med ham i at pasta ikke kan utgjøre hoveddelen av energien vi tar til oss.. Derfor, min store utfordring er å legge om til et mer protein-innholdig kosthold. Jeg prøver å spise mer magert kjøttpålegg, og er veldig raus med hvor mye jeg forsyner meg av av dette, gjerne på wasa rug sprø.. og jeg spiser endel avokado, pleier å lage guacomole, av kun avokado, chilli, sitron og krydder, som jeg har under skinka. Supergodt! Cottage cheese er også en favoritt! gjerne med blåbær og nøtter. Nammis! Til middag spiser jeg endel kylling, og torsk.. og sushi.. sunt og næringsrikt! Gode middagstips mottas med takk!

 

Takk for oppmuntrende ord til dere alle! Det støtter virkelig å vite at jeg ikke er alene om dette!

 

God slanke-uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Ja bonsai, det er en flott kostholdsomlegging du er i gang med:) Hold deg på deg vegen, du, så skal du se at du kan danse igjen, så mye du bare vil, og på det nivået du ønsker deg!!

Lykke til med en fin slankeuke med sunn og nærende mat!

Skal bli spennende å følge deg videre:D

klem fra resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare vært ute av byen på seminar med jobben i helga, eller nesten en hel uke faktisk, og det ble litt hektisk akkurat i det jeg dro. men, her er jeg tilbake, og med masse ny energi til å fortsete mitt nye super-sunne og fantastiske liv! Faktisk så mye energi at jeg nesten ikke klarte vente med å komme meg på en spinningtime.

 

vel, anyway,, her er ukas vekt, en dag etter denne gangen, men det går vel bra. Vekta viser 91,9 kg, noe som er en samlet nedgang på 3,7 kg på de 6 ukene. Er superfornøyd med dette.. og ser at jeg snart har nådd mitt første delmål på 5 kg.. HURRA!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er her igjen! Jeg ble litt opptatt av deg som ønsker å danse på et høyere nivå; synes det høres utrolig spennende ut! Og det høres ut som du er så godt i gang nå at du vil være der fortere enn svint:D

 

Ha en fortsatt god uke!

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for hyggelige tilbakemeldinger, er godt å dele med noen som vet hvor hardt det kan være, og hvor deilig det er når det går riktig vei ;)

 

Delmål ja,, det er så deilig å se at det ikke er langt unna. Så oppmuntrende faktisk at jeg skulle ønske jeg kunne dra på en superhard spinningstime i dag også, men det rekker jeg desverre ikke. Jeg får bare holde på den motivasjonen fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...