Gå til innhold

Gravid og holdevekten dagbok


melis

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å droppe veiing denne uka og vente til neste uke. Litt fordi jeg glemte hele greia hihi:), men også litt fordi jeg tror jeg rett og slett trengte en liten pause fra det.

 

Har hatt sykt barn hele uka og er uuutrolig sliten nå kjenner jeg, lille hoster og snørrer veldig og jeg kjenner at hun nok har smittet meg. Jeg lengter etter å sove lenge en morgen, som jeg forhåpentligvis kan gjøre på søndag!

Vi er nemlig alene hjemme til imorgen for mannen er på fest med jobben idag og skal ligge på hotell. Føler meg litt som en tenåring for jeg tror jeg kommer til å savne han veldig ikveld etter at lille frøken har lagt seg, selv om tidligere erfaringer tilsier at jeg egentlig kommer til å synes det er litt deilig også, hehe:)

 

Ha en fin helg!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar
Gjest MonoKikki

Hei, jeg vil være med og holde vekten som gravid!

 

Er 31, og 23 uker på vei med nr 2. Gikk opp 5-6 kg i første trimester, og har nå bestemt meg for å bremse oppgangen litt.

 

Forrige svangerskap var jeg helt oppe i 85 kg på slutten og det er for mye når man bare er 160 cm. I tillegg tok det lang tid å bli kvitt de ekstra kg. Håper å stoppe under 75 kg denne gangen.

 

Vekt i dag: 67,3

Uker på vei 23+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Så hyggelig å få med fler her inne.

Og til deg Melis, så er det klart du skal ta deg en liten pause fra veiinga innimellom. Vi må ikke bli helt hysteriske heller!!!

 

Skjønner godt at du synes det er litt deilig med en kveld helt for deg selv. Selv har jeg en samboer somm jobber i Nordsjøen, så han er på jobb i 14 dager i strekk, og hjemme i 4 uker... Og det er helt topp. Får tid å savne hverandre, og tid til meg selv. Denne helgen er jeg helt alene. Og det er DEILIG. Styrer meg selv helt og holdent, og har ingenting å ta hensyn til.

Har bestemmt meg for at jeg ikke skal tenke slanking på lørdagene, så i dag har jeg startet dagen med en knall hard spinningtime, vert på kafe m søster og venninge og spist "blings" med tunfisksalat (og garantert ikke m lettmajo), poteter m ajoli og kringle til kaffen. MED GOD SAMVITTIGHET!!!

Det er så godt å ha en slik dag å se frem til.

Jeg er så streng mot meg selv ila uka, så det synes jeg at jeg fortjener!! Jeg har tross alt vert på trening 6 ganger denne uka.

Jeg jobber bevisst med meg selv ifht det å ikke la litt ekstra kos økelegge hummøret, og gleden ved å gå gravid. Så sålenge jeg er aktiv og spiser sunt og magert ila hele uka (1600 - 2000 cal) så tenker jeg at de kiloene som kommer får komme.... Men det er ikke lett, tro meg!!!! Aktiv jobbing med mitt eget hode her..

Nå venter jeg en venninde på besøk, og vi skal lage sunn og mager mat å kose oss forran tv1 m film.

 

:D

 

Ha en strålende helg. Gleder meg til å høre hvordan det går med dere ila uka som kommer..

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Ja så var helgen over igjen.

Jeg har hatt en helt fantastisk helg. Lørdagen har jeg allerede gitt rapport for, og dagen i går var ikke noe dårligere. Gikk en lang tur med venner. Så på kafe å drakk kaffe, og var på Indisk resturang på kvelden og koste meg. :-) Det å være litt alene uten mann og barn, er undervurdert spør du meg.. :D

 

Så dagen i går ble nok ikke helt i Grethe Roedes ånd den heller. Men men.. I dag er det mandag igjen....

Jeg har tenkt å få med meg 1 t MRL og 1 t step i kveld, for å få en bra start på uka.. Har funnet ut at for min egen del, er det veldig viktig at jeg kommer igang med treninga på mandag, og ikke hopper over den. Gjør jeg det da er det så innmari lett og hoppe over tirsdag, og så baller det seg på. Og plutselig har det gått en uke uten at jeg har trent eller gått tur eller vert noe særlig aktiv i det hele tatt. Bortsett fra det jeg er på jobb.... Skumle greier

 

I morgen tenkte jeg å gå på vekta igjen, og det er ganske skummelt, etter den helgen jeg har hatt!!!! Men men, jeg er jo ikke noe slankere fordet om jeg ikke går på vekta!! Jeg bare slipper å se det tallet... :eek:

Og egentlig spiller jo ikke det tallet noen som helst rolle, ikke sant... Det er jo hvordan kroppen er som spiller noen rolle... Så det er vel har å hope i det.

 

17 uker på vei i dag. Så nå skal jeg inn på en nettside å se på utviklingen.. Like spennende hver uke... :-) Og 1,5 uke til vi får se Knerten på skjermen.. Det gleder vi oss til både mor, far og storesøster.

 

Ønsker dere en strålende dag og uke, og håper vi kan være til oppmuntring og støtte for hverandre denne uka... Kjenner at jeg trenger å ta meg litt i nakken nå for å ikke skli ut... Men det er jo ganske vanlig etter at man har holdt på 2-3 uker.

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være! :)

 

Oi, Hannemor du er jammen flink til å trene. Blir helt imponert over hvor aktiv du er!:D

Høres ut som du har hatt en deilig helg! Og jeg er helt enig i at litt tid alene er ikke å forakte.

 

Denne uka er lille i barnehagen igjen og jeg kan sove lenge om morgenen og har huset for meg selv, mmm det er godt:)

 

Helga gikk fint den, litt utskeielser med godteri, men det har jeg bestemt meg for at er helt greit. Har tatt en prat med mannen min, (som jeg forsåvidt ikke rakk å savne engang på fredag ) ang sunne uker og han skal gjøre sitt beste for å hjelpe til. Han vet jo veldig godt hvordan han best kan støtte meg, jeg gikk jo tross alt ned mange kg etter at jeg fikk lillemor.

 

Ja og idag hoppet jeg idet og gikk på vekta og de to siste ukene har den jammen gjort et hopp. Jeg har bestemt meg for at det ikke er noe jeg skal henge meg opp i, fortsatt veier jeg ikke mer enn jeg gjorde da jeg ble gravid i høst så jeg tenker at det er naturlig at kroppen holder på det den får etter mnder med kvalme og oppkast. Opp 1,4 kg...

 

Vekt idag: 62,8

Uker på vei: 19+1

 

(Uker på vei stemmer ikke helt overens med hva jeg var før ul for jeg ble flyttet 2 dager tilbake)

 

Ønsker dere en fortsatt fin og sunn dag!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Nå trenger jeg jammen litt hjelp gitt..

Har sklidd litt ut av mine gode og sunne matvaner. Blitt litt mye kos... Og det er vanskelig å komme tilbake.

Jeg har gått opp 1,2 kg etter min vekt denne uka. Men det skal jeg prøve å ikke henge meg så mye opp i..

 

Ja, Melis, jeg er nok flink å trene. Men det er noe jeg driver med hele tiden ellers også, så så lenge formen er fin så er ikke det noe problem.. Gir meg masse energi tilbake, så det blir en god sirkel. Mer trening, mer energi og enda mer lyst å trene... Jeg jobber også som Spinninginstruktør, så da må jeg jo liksom holde meg i form vettu... Og en annen ting som du skal huske på er at jeg har ikke små barn nå.... Jeg har en datter på 13, som trener litt sammen med meg, og som kan møte meg etter jobb på treningssenteret. Så det er klart at hverdagen min er (foreløpig) enkel og lettvint ifht de som har et eller flere små barn å ta hensyn til..

 

Litt usikker på dette med vekta. Var hos legen i går, og der hadde jeg gått ned 1 kg fra sist. og opp på den hjemme... Men får vel bare se på sikt hvordan det går..

 

Håper jeg kan klare å komme tilbake til mine utrolig sunne vaner igjen... Jeg har så innmari lett for å skli litt ut når jeg først har unnet meg litt utenom... Det er så lett å bestemme seg på forhånd at men ikke skal bry seg om det. Men var å prøvde noen klær her om dagen, og ble utrolig deppa av å se meg selv i speilet i bare bh og truse.. Huff og æsj.. :)

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått sist uke?

 

Har du kommet deg inn i en god modus igjen Hannemor?

Litt vanskelig å vite med vekta når den viser forskjellig hos legen enn hjemme. Som du selv sier så får du se det litt ann da vet du, kanskje din egen vekt ikke er helt til å stole på? :)

 

Selv fikk jeg meg en real overraskelse idag da jeg gikk på vekta, den viste 64,2!!!:) Jeg vet jo godt hva som har skjedd... Uff og uff. Her har det vært venninnebesøk og bursdagsfeiring og kaker og is og gode middager i ett sett den siste uka. Jeg ble bare overrasket over hvor svimlende fort den vekta har økt de siste ukene, flink eller ikke. I såkalte "dårlige" perioder før har vekta aldri skutt i været så fort. Men kanskje dette er ett godt spark bak til å ta kontrollen litt tilbake. Jeg er stort sett flink i løpet av dagen og spiser knekkebrød og grovt brød med passe sunne pålegg. Middager er stort sett sunne, men som nevnt akkurat den siste uka har det vært litt store porsjoner og mye kjøtt og fete sauser. Men det verste er på kveldene. Da får jeg sånn søtsug, og jeg vet jo godt hva jeg burde gjøre, men allikevel er det som jeg ikke klarer å la vær!

 

Nei, nok får være nok!

Første mål er ingen søtsaker/boller/kaker/is fram til fredag kveld, altså 3 hele dager/kvelder uten sukker. Tror jeg må begynne smått for å ikke dette rett av igjen! Så får vi se hvordan det går med vekta framover....

 

Vekt idag: 64,2

Uker påvei: 20+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes gårsdagen gikk veldig bra for min del, spiste jevnt og lite hele dagen og endte på midt imellom 1400 og 1500 kcal.

 

Idag har jeg vært hos legen og orket faktisk å rusle meg en liten tur ned til handlesenteret etterpå og der var det jo salg, he he:)

Fikk kjøpt meg en kul genser med plass til voksende mage og lille får noen nye joggebukser og sherrogs. Alt i alt er jeg veldig fornøyd:D

 

Da jeg var hos legen målte han magen min og i motsetning til sist svangerskap ligger jeg nå litt under gjennomsnittet og ikke over slik som jeg gjorde sist. I tillegg fikk jeg høre noen fantastiske hjerteslag og det i seg selv er jo en liten lykkerus:D

 

Ha en fortsatt fin dag!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

 

Magen vokser fortere enn mine to mnd'er skulle tilsi, og jeg har plutselig blitt skikkelig bekymra for at det at jeg nå er gravid skal føre til at jeg nok en gang blir tjukk. I gamledager veide jeg både 75 og 80 kg, men det var før Grethe Roede kom inn i livet mitt, og etter at det skjedde har jeg ligget stabilt på rundt 68.

 

Men nå er jeg altså blitt gravid, og har plutselig mistet lysten på å regulere matinntaket i det hele tatt. Og nå tenker jeg at jeg må slutte å spise godteri og sjokolade og komme meg tilbake inn på den smale vei. Så derfor har jeg nok en gang funnet veien inn på vektklubben og lurer nå på: Er det greit at jeg blir med på denne tråden? Har ikke tenkt å telle kalorier, bare gå inn og skrive i ny og ne (kanskje fast hver onsdag i mnd'en) for å bli inspirert til å leve et litt sunt liv som gravid. Er det ok????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å henge seg på;)

Jo fler jo bedre!

 

Nå er målet jeg satte for denne uka snart nådd, skal bare komme meg gjennom denne kvelden så er det i boks. Synes det har gått greit egentlig. Litt søtsug hadde jeg igår kveld, men lagde meg en deilig frukt smoothie så gikk det bra. Til helgen vet jeg at det blir litt kaker og boller i familieselskap, men det må være lov:)

 

Ha en fortsatt fin kveld!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Hei Chele. Veldig hygglig med fler hr inne... Jeg har også "sneket" meg inn på sia til Melis..

 

Nei, jeg har nok ikke kommet meg tilbake i rett modus.

Har sklidd helt ut. Men jeg skal prøve å ta meg inn igjen. Har i allefall notert trimpoengene mine. Det har vert mye færre enn vanligvis, men har vert litt sliten i det siste.

Blitt mye sjokolade og ikke Foreløbig kun 5,8 poeng denne uka. (og et er utolig lite til meg å være, pleier å ligge mellom 20 og 30)

Har litt problemer med at brystene mine er så sinnsykt tunge og store (eller store og store, mange som har større, men de er så sprengte) Har gått opp til 85 D, Skikkelige blodsprengte og vonde. Så når jeg beveger meg slik at brystene beveger seg litt opp og ned, så gjør det veldig vondt. ( og jeg har polstret de skikkelig med ordentlig trenings bh) Mye av grunnene til at jeg ikke har trent så mye. :D

Men skal på trening i dag, og håpe på litt bra vær i helgen, slik at det går ann å gå seg noen fine turer. Men jeg skal vel egentlig ikke klage!! Brystene er det eneste såkalte "problemet" jeg har hatt eter at ejg ble gravid. Har jo vert i form hele tiden, bortsett fre trøtthetsperioden i 2 og 3 mnd..

Så Hanne; fy skal meg for sutringa...

Vi var på UL på onsdag da, og fikk bekreftet termin, (3. juli) alt var bra med ungen både forran og bak ( såvidt de kunne se) Og det er en liten en med tut... ;)

Og det var det jeg hadde tenkt hele tiden.. Litt morsomt å få det begkreftet. Kan liksom begynne å titte på litt ting nå.. :)

 

Jeg skal prøve å komme meg tilbake i modus igjen.. Er så innmari tet å skli ut sånn!!

Formen, hummøret og energien synker jo betrakterlig, når kostholdet ikke er som det skal. Merkelig at det skal være så vanskelig, når det KUN fører positive ting med seg!!

 

Skal prøve å ikke dette bort herfra..

 

Ha en fin helg jenter.

 

Hannemor med en med "tut" i magen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannermor;

 

Gratulerer med en liten gutt da, det er jo gøy! Og så deilig å vite at alt står bra til inni der:)

Det er lov å være sliten når man er gravid, det er jo kroppen din som sier ifra at du burde roe ned tempo en liten stund. Du er jo veldig flink som klarer å trene litt allikevel!

 

Her har helgen vært fylt med kaker og boller , huff og huff. Men dette var jeg jo klar over og har nok med vilje vært litt bevisstløs og droppet helt kaloritelling både lørdag og søndag for ikke å miste motet helt.

Jeg klarte målet jeg satte meg for sist uke, og ikke spise noe søtt fram til fredag kveld, og det er jeg veldig fornøyd med! :D

 

Denne uka har allerede startet litt skeivt med en liten skål is etter middag, men det er veid og registrert og gjorde ikke så veldig stort utslag, men fra idag er det nytt mål for denne uka! Jeg skal på venninnelunsj på torsdag og da er det ofte noe søtt så jeg tror målet skal bli ikke noe søtt fram til fredag kveld med unntak av lunsjen på torsdag. Jeg vet av erfaring at det er vanskelig å stå helt imot så da er det bedre å ta det med i beregningen....

 

Ha en fortsatt fin mandag kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt går det veldig fint med nytt mål, hehe har jo bare gått en dag da;)

Men idag har jeg vært veldig flink til å spise lite og ofte, noe som sikkert vil hjelpe litt på fordøyelsen som har gått litt i stå de siste dagene...

Tenkte å veie meg imorgen, må innrømme at jeg gruer meg litt til det, men men...

 

Ha en fortsatt fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Ok. Da får jeg prøve på med nytt mot. Har gått opp 2,5 kg. :)

Men men. Kan ikke legge meg ned å grine av den grunn.

 

Skal prøve å være litt flink nå..

 

Skriver litt mer utfyllende siden :D

 

MVH

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kan ikke være misfornøyd, men allikevel vanskelig å være helt fornøyd når vekta viser mer enn man skulle ønske...

Sov lenge utover morgenen idag så er litt redd den viser litt lavere enn den ville gjort om jeg sto opp tidlig, men men, ihvertfall ikke opp fra sist uke!

 

Vekt idag: 64,0

Uker på vei: 21+2

 

Spiser rundt 1500 kcal per dag nå så det er litt mer enn jeg har gjort tidligere, men merker at jeg ikke klarer å spise noe mindre heller... Så lenge jeg holder meg stabilt så får det jo være greit tror jeg. Poenget nå må jo være å prøve å holde vekten en liten stund før det kommer mer på, synes det har vært litt voldsomme rykk de siste ukene...

 

Hannemor; nei, ikke gråt over den vekta:) Det jevner seg ut igjen skal du se. Håper du finner motivasjonen din til å fortsette med gode vaner:)

 

Ha en fortsatt fin onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Litt bedre tid nå enn ved siste innlegg. :D

I dag har det gått greit. holdt meg til menyen uten å ha gått å vert sulten. Vert på treninga og kjørt 1 time spinning. Så i dag er følelesen god.

Skal kose meg med litt fruktsalat og lett youghurt forran tv1 nå straks. Har blitt helt avhengi av det jeg. Får dekket litt søtbehov.

 

Svippa innom en sportsbutikk på vei hjem fra trening i dag, og fikk tak i en mamma treningsbukse fra Rønich. Og det var så sinnsykt deilig!!! Slapp og ha den vemmelige strikken over magen. Skikkelig bra investering.. :)

 

Ha en fin kveld.

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett med helg nei, merker at inntaket av usunne ting er endel høyere enn ellers og jeg har tydeligvis ikke bunn om dagen, ei heller viljestyrke.... Her har det egentlig vært helg siden torsdag og det lover ikke godt for kommende veiedag.

Hadde jo venninne lunsj på torsdag som var veldig hyggelig, men kaloririk og torsdagen fortsatte med pizza til middag....

I helgen har vi vært i byen og gjort endel innkjøp, da er det jo ikke så lett for en sliten gravid å stå imot et deilig (kaloririkt) måltid på farten. Og i tillegg hadde vi middagsgjester igår med dessert og full pakke.

Altså er konklusjonen at etter disse dagene er jeg heldig om jeg ikke har gått opp alt for mye, og med den farten kiloene har fått i det siste gruer jeg meg igjen for veiedag.....

 

Men jeg fikk en veldig fin mammabukse av mannen min igår som morsdagsgave og den er jeg superfornøyd med og jeg får bruke det som motivasjon at jeg helst ikke vil vokse ut av den buksa (i rumpe og lår!)

 

Ha en fortsatt fin helg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen utskeielser hittil idag, sitter i skrivende stund å knasker på en gulrot!

Måtte bare innpå å skrive noen ord for å holde motivasjonen vedlike:)

Har fortsatt kalorier igjen til å spise noen knekkebrød med godt pålegg til kvelds.

 

Masse gøy på tv ikveld så her blir det å krølle seg godt sammen og slappe av etter en laaang dag med sykt barn!

 

Ha en fortsatt fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

so good i dag her også,

Har egentlig følelsen av at jeg har spist i hele dag, og i hvertfall ikke gått sulten.

Vet ikke om jeg har lyst å veie meg i morgen men...

Jeg har også litt "godt" igjen til kvelden. Blir fruktsalat med youghurt tenker jeg.

Har gått fram og tilbake til jobb i dag, det er 1 time hver vei, så det har blitt noen trimpoeng her i dag, i allefall.

Klarte å styre unna sjokoladen på jobben i dag, og det var jeg rimelig fornøyd med. :D

Du skjønner, vi har et slikt Freia stativ stående på jobb, hvor det bare er å ta og putte på penger. Noe ordentlig styggedom å ha i nærheten spør du meg!!!

Tenkte jeg skulle gå et par dager til denne uka, det går greit denne uka som jeg jobber sent. Litt værre om jeg hadde begynnt kl 7. Da hadde jeg garantert IKKE gått til jobb. ;)

Jeg har ringt å meldt meg på GR kurs i dag også, men det starter ikke før 4.3. Så jeg får bare prøve så godt jeg kan på egenhånd.

Jeg og storesnuppa på 13 år skal jo snart reise på jentetur til Grand Canaria. Reiser 27. mars, så jeg prøver å bruke det som en gullerot også da. Men er ikke så lett. For, lekker i bikini kommer jeg ikke til å være uansett hva jeg gjør. :)

Skal bli deilig med en tur bare vi to. Godt å ha noe å se frem til.

Jeg kommer til å være 6,5mnd på vei når vi drar, så jeg regner med at det går greit. Krysser fingre og bein for at jeg fortsatt er i like fin form som nå.

Tror jeg også må inn å skrive litt oftere for å holde motivasjonen oppe. håper du også gjør Melis. Inspirerende og lese innleggene dine!!

Ha en strålende kveld.

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Hannemor, synes det er inspirerende med dine innlegg også! Det er så gøy at vi kan følge hverandre litt for det er virkelig ikke like lett å holde motivasjonen oppe av seg selv;)

 

Vi skal faktisk også til Gran Canaria, riktignok en mnd før dere, men det var jo et morsomt sammentreff. Vi skal til Amadores, hvor skal dere?

Gleder meg ordentlig jeg, til litt sol og varme og ikke minst god mat, mmm:D

Godt vi ikke skal være mer enn ei uke, ellers hadde jeg nok vokst ut av den nye buksa mi fort tror jeg....

 

Jeg har også fundert litt på det der med GR kurs, og har vel bestemt meg for at jeg uansett vil melde meg på et kurs når denne lille tassen har kommet til verden.

 

Synes fortsatt det går greit med spising idag og det er en motivasjon i seg selv:)

 

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

i dag. veide nøyaktig det samme som sist uke, 77,8kg (huff) så det bør jeg vel egentig være fornøyd med.

I dag har jeg også gått til jobb, og skal gå hjem også (selv om kjæresten just ringte å lurte på om han skulle hente meg) Det blir to timers rask gange det.. fy... Så flink jeg er... hehe :D

Jeg og snuppa skal til Puerto de Mogan, og bo på Cordial. Kostet på oss "luksustur" Veldig flott hotell, så der skal vi drive å meske oss med fantastisk mat og spa og det som bedre er (eller finnes det noe bedre???)

Blir deilig å reise på tur bare oss to. Det er faktisk ganske hyggelig å ha et stort barn. Blir liksom litt "vennindetur". Jeg kan jo heler ikke drikke noe alkohol denne gangen. ( Lurer litt på hvordan DET blir. Jeg som synes det er SÅÅÅÅÅ godt med en iskald pils i sola) ;)

Blir veldig overgang for meg det her med en liten en på nytt nå...

Herregud, lurer jaggu på innimellom hva jeg har begitt meg ut på...

Apropo små. Har kommet til uke 20 i dag, og er da offesielt halveis. Merkelig å tenke på. Og jeg må jammen si at magen har vokst skikkelig de siste ukene. Er ikke lenge siden jeg kunne "trekke" inn magen, og så så den tilnærmingsvis normal ut. Kan jeg bare glemme nå... :eek:

Straks ferdig på jobb nå, så må ordne litt her.

Snx siden

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Så var det onsdag allerede. Dvs Spinning for meg.

I dag har jeg gått til jobb (1 time) og kjørt spinning timen min etter jobb.

Knerten har begynnt å protestere på at jeg står å spinner. Så det spørs hvor lenge jeg kan instruere. :D Mulig jeg må si fra meg den timen for en stund. Litt kiipt egentlig, men må jo bare lytte til kroppen. Er jo i fin form ellers, så hvis det blir så galt at jeg må slutte for en stund, så får jeg bare finne på noe annet da... :-)

 

Gått sånn passe greit med maten i dag og. Havner nok litt over 1600 kcal innimjellom, men tror jeg "tåler" det. Tenker at det er greit mellom 1600 og 2000, ?? Hva tror du Melis?

 

Sliten, kjenner jeg, så nå skal jeg hoppe i badekaret, og krype oppi sofaen etterpå å bi der resten av kvelden (og prøve å ikke sovne, hihi)

 

Ha en strålende kveld. :D

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, her har det vært noen tøffe dager. Lille fikk jo omgangssyke i slutten av helgen og vi trodde vi skulle slippe unna, men nei da. Så her har det gått slag i slag, først mannen og så meg. Nå er det endelig såpass at jeg kan sitte litt, men kjenner på hele meg at jeg ikke er i noe form akkurat. Men det er altså derfor det har vært stille fra denne kanten.

 

Karret meg på vekten bare for å ha gjort det og den viser nesten det samme som sist, men tror ikke det er helt til å stole på. Merkelig omgangssyke jeg har hatt nemlig, alt jeg har spist kommer opp, men *kremt* det kommer ikke noe ut heller (noe som begynner å gjøre veeldig vondt etter 3 dager)

 

Vekt idag: 64,1

Uker på vei: 22+4

 

Hannemor: har hørt det er helt nydelig der dere skal reise, høres ordentlig deilig ut:)

Og om spinningen, ja det viktigste nå er jo å lytte på kroppen og babyen, synes det er flott du har holdt på så lenge som nå jeg! Og du holder deg jo i god aktivitet utenom spinningen også så da er det jo bare å fortsette med det du orker og som lillemann også synes er greit:)

Ser at det er jo ikke mange kcal mer enn meg du spiser, jeg ligger jo mellom 1400-1500 per dag uten noe fysisk aktivitet, og du som er så aktiv må jo passe på å få i deg nok, så 1600-2000 per dag høres bra ut, 1600 kanskje litt i underkant faktisk? Men jeg er ingen ekspert altså:D

Blir spennende å se hva de sier på GR kurset når du begynner der da!

 

Ha en fortsatt fin fredag!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser i slutten av uka og det har jeg jammen begynt å kjenne litt på når jeg skal sove om kvelden, tror nesten jeg har fått litt reisefeber jeg:D

 

Vi har det meste pakket og i orden allerede etter en liten raptus her hjemme for et par dager siden da vi begge kjente at vi hadde litt energi igjen etter den forferdelige omgangssyken. Men noen ting gjenstår og disse tingene svirrer rundt i hodet mitt da....

Det er rart, jeg som har reist med fly mange ganger i mitt liv er alltid litt stressa på flyplassen, med billetter, sikkerhetskontroll og det hele. Mannen min som ikke er særlig bereist tar det hele med stor ro og ler av meg:) Det går nok bra denne gangen også!

 

Ellers har nok forbrenningen min blitt litt ødelagt av å være syk. De første dagene jeg orket å spise mat ble det med et måltid om dagen og det er jo ikke lurt. Igår kom jeg opp i 3 måltid, men bare 900ogetellerannet kcal og det sier seg jo selv at det ikke er godt nok. Idag skal jeg konsentrere meg om å komme opp i nok måltider, ofte og lite!

 

Ha en fin tirsdag!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

på at du skal reise nå... Skal jo reise selv om en mnds tid men hadde trengt det akkurat nå. :D

Veldig sliten om dagen, og spiser akkurat det som passer meg.. Og det er ikke lite.. Så hummøret er ikke helt på topp om dagen. :) Skal på kontroll på tirsdag, og da tror jeg nok at jeg skal forhøre meg om muligheter for å korte ned arbeidsdagen litt. Er konstant sliten hele tiden, og fordøyelsen min har stoppet opp, selv om jeg spiser havregrøt med kli, svisker og frukt hver dag..

Dette resulterer i at jeg er skikkelig oppblåst for tia..

 

Satser på bedre tider snart..

 

Koz deg masse på tur Melis!! Snart er det min tur.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...