Gå til innhold

"ny gravid" og med et vitkig spørsmål.


Gjest Coco

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne...har blitt gravid, er nå i uke 6, og håper dette går bra. Vi er selvfølgelig veldig glad for å være gravide, da vi har ønsket oss dette leeeeeeeeenge. Men siden vi ikke ble gravide, etter mye prøving, begynte vi å planlegge bryllup, og nå, lenge etter at dato endelig er satt, til og med flyttet på en gang, lokale er bestilt, familie og venner er informert og ting begynner å ta form, da blir vi endlige gravide. I utgangspunktet vil jeg ikke flytte på bryllupet, selv det betyr at jeg vil være ca. 7 mnd. på vei når vi gifter oss. Jeg kom ikke ned til "ideal vekta" før vi ble gravide nå, og jeg er litt bekymra for å legge på meg "for mye", slik at jeg blir enorm innen vi gifter oss....

 

Målet er jo å klare å styre vekta, slik at jeg får en akseptabel vektøkning. Men så er det jo hvor stor vil jeg føle meg uansett...

Noen som kan fortelle meg hvordan de følte seg i 7 mnd.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Aller først vil jeg gratulere deg at det endelig lykkes å bli gravid, håper alt går bra!!

Nå har jeg hatt 2 svangerskap, jeg har ikke hatt bekkenløsning, og i 7mnd var jeg ikke veldig svær, men jeg er 176 cm høy og har ganske dyp bukhule. Jeg var i fin form, men begynte å bli lei... Jeg var veldig heldig for jeg fikk ikke mye vann i kroppen, så alt i alt vil jeg si at 7 mnd var en helt grei måned! Forresten har du funnet brudekjole ennå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Aller først vil jeg gratulere deg at det endelig lykkes å bli gravid' date=' håper alt går bra!!

Nå har jeg hatt 2 svangerskap, jeg har ikke hatt bekkenløsning, og i 7mnd var jeg ikke veldig svær, men jeg er 176 cm høy og har ganske dyp bukhule. Jeg var i fin form, men begynte å bli lei... Jeg var veldig heldig for jeg fikk ikke mye vann i kroppen, så alt i alt vil jeg si at 7 mnd var en helt grei måned! Forresten har du funnet brudekjole ennå??[/quote']

 

 

Hei, og takk for svar. på Bim forumene er det veldig mange som er negative til å gifte seg mens man er gravid, så det var godt å høre fra en som som hadde en grei opplevelse av 7 mnd. ;)

Jeg har funnet brudekjole, men noe må nok gjøres med den, da den ble bestilt før jeg ble gravid, men jeg er instilt på å skaffe ny kjole, i verste fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med baby i magen. Jeg har en liten jente på snart 6 uker, så jeg er ganske fersk nybakt mor. Har en gutt fra før som nærmer seg 2 år. Mine svangerskap var rimelig forskjellige, første gikk veldig greit, men dette siste var nokså tungt. Min erfaring er vel egentlig at utseendet er ikke det som betyr mest, men hvordan man føler seg generelt. Denne gangen kunne jeg aldri tenkt meg bryllup i 7. mnd og det var fordi jeg var så sliten og hadde en del vondt i bekken og rygg. Rådet mitt er å tenke på hvordan du vil at bryllupet ditt skal være og hvordan du vil huske det. Skal det være masse folk, stor fest, dans og masse planlegging, er det godt mulig at du ikke vil huske særlig masse, rett og slett fordi du var for trøtt. Skal bryllupet være lite og nokså rolig, kan det jo bli en kjempefin opplevelse med ekstra lykke attåt :-) Kjenn på magefølelsen! (Jeg har personlig erfaring med å være utslitt i bryllupet og nå i etterkant, ser jeg nok at jeg kanskje ville gjort ting litt annerledes, men bryllup og barn er jo alltid lykkelige begivenheter som huskes med glede)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest CamBamBam

Jeg har to barn, og fikk det siste for 7 måneder siden. I starten av begge svangerskapene har jeg følt meg trøtt og stor, siden magen blir stinn og uvel (er jo overvektig i tillegg), men fra rundt 6 måned har jeg følt meg fantastisk. Iallefall utseende messig! -Alle kunne se at magen var "gravid", og jeg stortrivdes med det.

 

Som gravida sier, så er det stor forskjell på å ha en liten hjemme mens man går gravid. Jeg var også veldig sliten på slutten med nummer 2, mens med den første følte jeg meg tipp topp helt til ungen kom!

 

Ingen svangerskap er like, så du har ingen garanti for at du slipper plager underveis, og de aller fleste har enkelte små-plager mot slutten. 7 måneder er enda ett stykke unna termin, men jeg ville nok sørget for å få god hjelp til planlegging av bryllupet! Vil nok tro du må revurdere kjolen, for de fleste trenger ekstra plass i tøyet ;) Jeg tror forresten man holder seg friskere og i bedre form hvis man har en god grunn til det, og det er jo absolutt ett bryllup!

 

Lykke til, uansett hva du velger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet til uke 11. og jeg håper at det jeg merker nå er kvalmen som er på retur.

Jeg er vedlig bevist å passe litt på vekten selv om jeg er gravid. Har jo allerede litt for mye, og vil unngå for mye ekstra. Noe må jeg jo bare godta at vekta går oppover, men ved å spise sunt og prøve å få inn litt mosjon håper jeg å unngå det verste.

Til nå har jeg gått opp ca. 400 gr. og det er jeg fornøyd med. Sist jeg var gravid, hadde jeg lagt på meg 2 kg. allerde i 2 mnd. (dessverre så kom jeg ikke lenger). Så denne gangen har det gått bedre.

 

Kjolen har jeg snakket med brude butikken om, og de regnet med at de skulle få plass til magen i den kjolen jeg alledere har bestilt, så det ser også ut til å ordne seg. Selve planleggingen av bryllpet begynte 1 1/2 år i forkant, så det som gjenstår nå er mest detaljer. Og de håper jeg få ferdig i løpet av de neste mnd. slik at det ikke blir for mye senere...er jo klar over at jeg vil bli mer sliten som gravid i 7 mnd. Men vi kjører på med bryllup likevel. Alt går jo, hvis man bare vil ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...