Gå til innhold

Min Diett..trenger hjelp:)

Gjest Wiwee

Anbefalte innlegg

Halloen:O)

Jeg lurte på om det er et sted jeg kan se hvor mye kalorier det er i maten jeg spiser...skjønner ikke helt den næringstabellen.

Jeg spiser følgende:

Frokost: 2 knekkebrød med ost og tomat

Lunsj: 2 knekkebrød med ost og tomat

Middag: 1 Kalkun og Oste Snitzel m/litt lettrømme, tomat og agurk og 2 flatbrød

Kvelds:2 Knekkebrød

(1 til 2 av disse måltidene skal fra i morgen av erstattes av Noka Milkshake Diett)

Jeg spasere til og fra skole man-fre ca.15 min. I tilegg er det en praktisk skole, så jeg står/går hovedsaklig 5-6 timer den tiden. Ellers er jeg normalt aktiv, men trener per i dag ikke.

Så hva forbrenner jeg i forhold til det jeg spiser....?

Tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Det kommer litt an på hva slags ost du spiser-og hvilke knekkebrød, men det virker ensformig og lite variert, i tillegg til at det virker som om det er altgfor lite mat.

Ville ha plusset på endel, spiser du for lite, vil forbrenningen din gå ned.

Umulig å si hva du forbrenner uten å vite noe om deg, men du kan regne ut menyvalg slik:

Vekt x 10

+

Høyde x 6.25

-

Alder x 5

- 161 hvis du er kvinne eller + 5 hvis du er mann

=

Hvilestoffskifte.

Summen du får ganger du med en faktor for hverdagsaktivitet: 1,3 for stillesittende arbeid og fritid.

1,4 for normal hverdagsaktivitet( stillesittende arbeid og noe aktiv fritid

1,5 for fysisk tungt arbeid og/eller meget aktiv fritid.

Da får du energiforbruk før trim. antall trimpoeng pr uke ganges med 28,58 og legges til denne summen.

Ut i fra dette finner man ut hvilken meny du skal følge. Dersom du ikke går på kurs, anbefaler jeg at du reduserer energiforbruket ditt med 500- 800 kcal pr dag.

Dette vil gi en sunn og normal vektnedgang.

Måltider bør du ha ofte, frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds. Hvis du blir sulten innimellom, kan du ta noe av frukten, el en yoghurt fra melkerasjonen, og grønnsaker kan du spise næremest ubegrenset av.

Du bør spise 3 porsj grønnsaker hver dag, samt 3 frukter, tilsvarende ca 200 kcal

I tillegg bør du ha et inntak av melkeprodukt tilsvarende 200 kcal, f.eks skummet el ekstra lett melk, eller yoghurt 0.1 eller tilsvarende magre produkt.

Du bør spise poteter, ris el pasta ved siden av middagen- det metter mer i forhold til det du viser til idag.

Ellers får du lese deg fram, dette er bare noen små råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...