Gjest Fridamor Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 Først et resyme av året som snart har gått. Jeg er en dame på 45 år med 2 voksne barn. Jeg startet 1. januar 2007 med gode forsetter. Jeg la om kosten og begynte i vektklubben. Startvekta var på 75,7 kg. Alt gikk veldig bra de første 3 månedene og jeg gikk ned til ca. 70 kg. Etter det så var det lite framdrift. Gjerne 2 kg. opp etter en tur og en møysommelig kamp for å komme ned igjen! Etter hvert som sommeren skred fram så ble jeg lei av vektklubben og var frustrert over at jeg aldri hadde noen framskritt å melde.... Nå har snart året gått, og jeg er klar for nye målsettinger på det nye året, men jeg ser at jeg har noen utfordringer før den tid! Det er godt sagt at det ikke er mellom jul og nyttår man blir tykk, det er mellom nyttår og jul. Ok det, men jeg synes hele desember byr på mange utfordringer. Det er julebord, julebakst, rakafisklag, førjulskos og så sklir alt helt ut. Jeg håpet for en uke eller to siden at jeg skulle holde vekta på 70,7 kg., altså 5 kg. ned siden 01.01.07. Nå ser jeg at vekta har passert 72 allerede og skjønner at jeg må gjøre noen grep fram mot nyttår. Hjelp!!! Jeg vil gjøre følgende: * trimme mye og notere på vektklubben. (Har faktisk savnet det!) * Ikke spise så store måltider * Spise mye frukt og grønt' * Bruke vektklubben og hente motivasjon her.... Jeg tar ikke sjansen på å telle kalorier før 02. januar..... Det blir bare frustrerende... Er det flere som sliter i denne søte juletid og som vil bli med meg på en ny tråd??? Etter nyttår blir det telling av kalorier og trim fram til 19. januar. Da reiser vi på 14 dager ferie til Thailand og da skal jeg ikke telle kalorier. Jeg skal bare være bevisst på hva jeg spiser. Men jeg tror det kan la seg gjøre med litt trim der... Jeg kommer hjem 4. februar og da blir det fullt fokus! Målet mitt er fortsatt 65 kg. Jeg er forøvrig 1,63 høy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tonetrall Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 Hei Fridamor, Da må jeg skynde meg å gratulerer deg med din nye tråd og forsetter. Det hørtes fint ut at du er i gang igjen - snart - og ønsker deg all lykke til. Jeg tar også julefri til ca 3.januar nå. Det ble ca 12 kg ned i 2007. Skal også ned til 65-67, så jeg har ca 5-7 kg igjen. Jeg skal sammen med "gjengen" min slanke meg til ca mai/juni og da setter jeg strek for å holde vekten.... Håper jeg har nådd målet til da. Så Mai2007 har egentlig blitt Mai2008 Men sånn går det av og til. I Thailand skulle det ikke være problemer med å holde vekta, Fridamor. Der er det masse sunn mat (bare pass på risen). Dessuten er det sol og stort hav å svømme i :-) Det skulle gå uten de store forsakelser og prøvelser. Det høres forøvrig meget forlokkende ut. Missunnelig, ja Kommer til å følge med deg. Men først skal jeg hjem til mor over jul og nyttår og er tilbake ca 3.januar. Ønsker deg en strålende Jul og et Godt, lett Nytt År Stor klem Mai2007(8) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Fridamor Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 Ja, jeg må prøve å ta tak igjen! Akkurat nå kjenner jeg sulten gnager og tenker at jeg må spise noe sunt før jeg legger meg. Fort gjort å utvide magemålet litt igjen.... I morgen er det mandag og da skal jeg legge inn vekta mi. Ikke noe positivt, men da er jeg på en måte i gang igjen.... og så skal jeg trimme masse i jula! Lykke til til deg også! Du har jo vært veldig flink! Kos deg i jula da (på fornuftig vis....) Sommer 2008 er et bra tidspunkt for våre målsettinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Fridamor Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 Ja, så er jeg i gang med veiing og måling igjen. Trodde jeg kunne ta det med ro i en periode uten at det skulle få konsekvenser, men skjønner jo at det går ikke! Jeg må nok ta kontrollen igjen! I dag veier jeg 72,1 kg. Jeg håpet at jeg skulle klare å holde meg på ca.71 kg til nyttår, men jeg må nok gjøre en innsats for det! Målene mine er (sammenligner med 01.01.2007 da jeg startet her og med det laveste jeg har vært i løpet av året): Bryst: 103 cm (105) Laveste: 94 Rygg: 86 cm (?) 84 Livvidde: 78 cm (84 cm) 76 Hofte: 99 cm (103) 95 Rumpe: 98 cm (105) 97 Lår: 57 cm (61) 56 Altså, et stykke igjen til toppen, da, heldigvis. Jeg er iallfall mye bedre trent nå enn jeg var på samme tid i fjor for da hadde jeg stort sett droppa trening. Er nok derfor forskjellen er såpass stor rundt mage, rumpe, lår. Jeg bare MÅ komme meg gjennom jula uten de store spiseorgiene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tonetrall Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 Jeg skal ta med litt av din iver i jula har jeg bestemt meg for. Er 72,6 og har vært nede på 69 (allerede mai 2007), så dette er ikke bra. Det har vært en hard høst mht å gå ned. Målet er 65-67 i mai/juni og skulle jeg gå mye opp blir det 10 kg å gå ned IGJEN. Men jeg får vel bare ta det da om jeg ikke greier å styre meg. Lykke til med ny start, Fridamor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjellgeita Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 med ny tråd. Eg har vore nede i 68,6, og er no oppe i 70,6 (igjen). Har vore ein del selskapeligheter i det siste. Skal prøve å vere flink denne veka før jul, reknar egentlig ikkje med nedgang i juleveka. Etter nyttår er det berre å stramme inn og ha rett fokus. Skal ned i 65 før eg gjer meg, har teke litt tid men det får heller vere. Mau/Juni 2008 er målet vi har sett oss. Lykke til vidare Fridamor:) Klem Fjellgeita Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Fridamor Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 Morsomt å snakke med dere igjen! ...men litt surt å måtte ta et sånt krafttak nå like inn i jula, men det er så dritt å ødelegge alt jeg har fått til i løpet av året. Jeg må nok bare innse at vekta må passes for resten av livet! Sånn er det bare. Kroppen bare lengter etter å komme tilbake i trivselsvekt på 75 kilo! Ja, ja, jeg skal nå kose meg litt i jula, men det skader ikke med litt fokus. En liten godbit skal komme istedenfor noe annet. Man kan ikke føre i seg alle godbitene i TILLEGG! Det bærer galt av sted. Har gått greit så langt i dag. Nå drikker jeg en halv liter vann før hvert måltid, kanskje det hjelper litt. Ingers rugbrød er på plass og jeg skal bake en ladning til før jul. Pinnekjøttet skal byttes ut med røkt lammelår. Det bestemte jeg etter å ha sett kaloriinnholdet. I kveld skal jeg på julekonsert i kirken her. Skal ta med meg min gamle mor. Det er koslig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Fridamor Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 Vi ligger akkurat likt i løypa, du og jeg, og vi må ikke gi opp nå. Det er så negativt å komme tilbake til start! Jeg var også nede på 69-tallet i sommer, men følte at jeg sleit med å komme under 70. Etterhvert så ble det vanskelig å holde fokus, så jeg ga meg selv en pause fra vektklubben, men jeg har hele tiden tenkt at jeg skulle i gang igjen etter nyttår. Jeg kommer nok innom dere på "gamletråden" igjen, også. Det er forresten stille her om dagen, har jeg registrert. Det er vel stille før stormen.... Vi prates! Lykke til, du også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Fridamor Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Dagen i går gikk greit. Rart med det, når man teller kalorier igjen så blir det til å tenke nøyere over hva man fører i seg. Havnet på 16-1700 kalorier. Eneste utskeielse ble 2 ruter kokesjokolade. Spiste forresten medisterkaker og kålstuing til middag så det var ikke akkurat den mest kalorifattige middagen. Men, men, det var rester fra dagen før, så det måtte spises. I dag skal jeg velge noe bedre. Var forresten på julekonsert i går kveld i en kirke. Det var utrolig vakkert og satte meg virkelig i julestemning..... I dag håper jeg det blir tid til en tur på Elixia. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Senior62 Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Jeg har vært medlem en stund, men begynte på internettkurs 1.10 og gikk ned fra 82,2 til 77,0, ikke det helt store, men er fornøydd. Skal nå på 14 dagers ferie til Canariøyene og etterdet skal jeg fortsette med kurs nr. 2. Håper å komme ned til 69-70 kg. og der skal jeg sto......... begynner å bli lei all slanking etterhvert, må nok endre kosthold etter det igjen. ER altfor glad i kaker m.m. Er 60 år og 162 høy. Trimmer en del hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Fridamor Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Så hyggelig at det er livstegn her! Flott hvis du vil være med meg på tråden her! Det kommer vel sikkert flere til når vi går inn i et nytt år! Tror det er lurt å være litt på forskudd. Det kan vi glede oss over når vi ser startvekten 01.01.... Jeg er også altfor glad i det som er søtt. Potetgull og sånne ting kan jeg klare meg uten. Er vel aldri helt godterifri, men jeg klarer å begrense mengden i gode perioder! I dag har det blitt en goro, 4 marsipanbiter og en rute kokesjokolade, men jeg er fortsatt innenfor 1600 kalorier totalt. Vet ikke helt hvordan inntaket blir etterhvert som det nærmer seg jul, men jeg tenker at for hver dag jeg klarer å begrense meg jo bedre er det. Og jeg kjenner at jeg tar meg litt sammen når jeg vet at jeg skal skrive det inn. Det ble ikke tid til Elixia i dag, men jeg håper på i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Fridamor Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Leste ikke overskriften helt, jeg, visst! Er det etter nyttår du blir med? Koslig uansett, da! Skal du være på Kanari i jula? Når er du tilbake? Jeg får jo også et avbrekk i og med at jeg skal til Thailand fra 19. januar til 4. februar. Kanskje får jeg tilgang til PC på hotellet sånn at jeg kan rapportere hvordan det går. Skal forsøke å ha fokus på trim, og prøve å velge litt sunn mat. ...og så trenger jeg jo ikke å spise opp all risen som jeg får servert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest librarychick Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Jeg vil ønske deg lykke til, håper du får det til. På mange måter kjenner jeg meg igjen i det du skriver! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Fridamor Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Hei på deg, Librarychick! Ja, vi er nok mange som har dette felles! Jula er en vanskelig tid med tanke på vekt. Jeg lager alltid Sarah Bernhard til jul. Små kaker med kransekakedeig i bunn og smørkrem og sjokolade oppå...Det er jo utrolig fett, og nå har jeg nesten ikke lyst til å lage det. Men, jeg vet jo at jeg må, ellers blir det mange som er skuffa! Pinnekjøttet vurderer jeg også å kutte ut, og bytte det i noe som er sunnere. Ribbe og surkål blir det iallfall! Leste en anbefaling i går om at man bør spise ribba uten det synlige fettet og heller kutte ut medistern, og det er helt ok for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest lindsay Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Jeg føler det på samme måte som flere av dere. Jeg begynte med friskt mot etter jul i fjor (så fort tiden flyr!!!). Da var jeg 79 kg, og tenkte at DET gadd jeg ikke være. Så gikk jeg ned til 70 kg fram mot sommeren, og etter ferien var jeg 72. Det ligger jeg på nå, så jeg er fornøyd med at jeg ikke har gått mye opp - men har ikke nådd målet mitt heller. Målet er 67, det tror jeg er min trivselsvekt. Om jeg skulle klare 65 så ville det vært en drøm, men det får vi se på. Jeg ønsker meg digital kjøkkenvekt til jul, så blir det å komme ordentlig i gang med både meny og trening. Jeg skal til London på shopping i midten av januar, så det er motivasjonen min for ikke å gå opp i jula! Lykke til videre, alle sammen! Skal følge med her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Fridamor Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Så flink du har vært! Da er det vel ingen fare for at du går opp igjen alt! Jeg har hatt en dårlig dag i dag. Sprakk skikkelig på en sjokolade som har ligget her lenge.... Får skikkelig problemer med å forholde meg til julebakst, pinnekjøtt og kaloritelling (og trim som jeg ikke har hatt tid til...) samtidig. Jeg klarer ikke å ha fokus 100 % på noen av delene, og da skjærer det seg litt. Ja, ja, en ny dag i morgen, i moderasjonens ånd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest lindsay Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 Det er godt du tar en dag av gangen, Fridamor! Jeg prøver også å si til meg selv at alt er ikke ødelagt om man sprekker en gang i blant. Men jeg er enig med deg i at det er vanskelig å forholde seg til alle julens selskapeligheter og godsaker... Jeg gruer meg mest til alle kakeslagene som mamma har laget, og som jeg vet det forventes at man skal smake på. Jeg er ikke noen søtmons en gang. Kommer til å slite mest med å være moderat på julematen. Jeg har som plan å prioritere å spise det som er viktigst for meg - f eks unne meg ribbe, men droppe pølser og medisterkaker. Ellers blir det å spise mye fisk, både som pålegg og til middag. Skal invitere foreldre på middag en romjulsdag, og da blir det bacalao på menyen. Men uansett, jeg skal ikke telle kalorier de første juledagene. Får heller kompensere med å gå masse turer, og så stramme inn i romjula. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Fridamor Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 I dag har jeg vært ganske flink. Har ikke orket å legge inn matinntak. Tenker som deg, Lindsay, jeg skal ikke telle kalorier slavisk i de første dagene. Men jeg skal forsøke å begrense meg, sånn at det ikke blir så masse poteter osv. Lurt å holde seg til ribba og droppe medister'n! Jeg kommer ikke til å kjøpe pinnekjøtt. Jeg har en stor juleskinke, og jeg har en indrefilet som vi kan helsteke. Jeg har 2 kalkuner også, forresten (fryser'n er full, ja!) så med gode grønnsaker og god saus, så blir det en litt sunnere jul i år. Fisk skal vi også ha. I dag har jeg vaska og pynta stua, vaska badet og gangene så nå er det snart jul her. Sønnen min har kommet hjem på juleferie, også. I morgen skal juletreet pyntes. (Jeg har plastikk-gran så den kan pyntes tidlig. Drysser ikke!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Fridamor Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Ja, ja, den tellinga gikk det fort skeis med....Har ikke vært hjemme på hele dagen, bortsett fra en time på morgenen da jeg pynta juletreet. Så nå er det jul her! Vi ser på IDOL og koser oss. Har spist sånn passelig mye i dag, men ikke spesielt sunt. Blir ikke tid til trening heller nå. Det er hver dag andre ting som kommer foran. Jeg får ta det igjen i romjula. Det er bare 1. dag Elixia er stengt, og jeg håper at det skal bli noen skiturer på fjellet. Ja, ja, jeg skal veie meg på morgenen på juleaften og hvis jeg står på det samme 72,1 så får jeg være fornøyd. Har smugveid litt og ser at vekta ligger ganske fast. Men jeg må ikke gå opp mer.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Fridamor Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 Har hatt en flott dag i dag. Dro på skitur med dattera mi og bikkja hennes. Vi gikk ikke så langt, men det var da årets første skitur og sola skinte. Fantastisk fint vær og rim i store flak. Tok mange flotte bilder. Etterpå kunne jeg glede meg over at jeg slapp å ligge i køen inn til byen sammen med alle de andre for å kjøpe siste rest av julegaver! Må bare kjøpe litt mer mat, men det gjør jeg mellom 6 og 7 i kveld ellers så gjør jeg det i morgen formiddag. Har ikke spist så mye i dag. Skal veies i morgen så får vi se. Nå blir det trim hver dag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Fridamor Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Ja, så var det juleaften og veiing.... Vekten viste 72,0 og det er 100 g ned i forhold til forrige mandag. Er veldig fornøyd og håper å klare å holde meg der til 1. januar. Nå blir det mer trim framover, men sannsynligvis litt mer mat også! GOD JUL TIL ALLE! Måtte vi ikke forspise oss i jula..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Fridamor Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Det har vært et strålende vær i dag og vi har vært på skitur. En tur med jevn og rolig gange på 1 time og 20 minutter. Det ble da faktisk over 700 kalorier brent iflg. tabellen. Dessverre ble matlysten (godterilysten) veldig stor etter turen så dette har vel vært den verste dagen sånn sett. Vi har spist kalkun til middag. Ikke det verste, men jeg måtte lage waldorfsalat, med masse frukt og grønt, og ikke så mye dressing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kokko Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Hei. jeg sitter og klikker litt på maskinen. Er med på en annen tråd. Fridamor, du imponererte med å starte opp rett før jul. All honnør til deg Så ser det ut til at du har en veldig god og sunn innstilling til matinntaket; glede og moderasjon, med mosjon. Lykke til utover vinteren og våren. Jeg er SIKKER på du vil klare det, sånn som du har begynt:) kokko Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest tirillill Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Hei! Dette er mitt aller første innlegg i Vektklubbens diskusjonsforum! Jeg er på utkikk etter en tråd der jeg kan passe inn med mine snart 60 år og 72 kg. Dersom det er greit, hiver jeg meg på tråden din, Fridamor? Jeg har noen Grete Roede-kurs bak meg i løpet av livet, har aldri veid så altfor mye, men strever med 8-9 kg for mye, som kommer og går. Nå har jeg som mål å veie 63 kg til sommeren med en innsats på minus ca et halvt kilo i uka. Har satt starten til 2. januar. Kan jeg være med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Fridamor Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Hei Tirillill! Jeg tok visst ferie noen dager.... Jeg er fortsatt på fjellet på hytta så det har ikke blitt noen veiing i dag. Vi skal hjem i dag så jeg får veid meg i morgen tidlig. Kan vel hende at jeg starter på ca. 73 kg. Velkommen skal du være, forresten! Jeg har vært litt alene her siden jeg startet tråden, men vi får håpe at det kommer noen til nå. Det er vel flere enn oss som starter med nye forsetter i dag.... Det har nok blitt litt mye mat og drikke i helga, men vi har også vært på noen skiturer og det har vært deilig. Den skibuksa som jeg nesten sprakk i i nyttårshelga i fjor, sitter da fortsatt fint så jeg håper det er noen kilo og noen cm fram til der jeg startet i fjor! Jeg skal være veldig forsiktig nå og håper på et par kilo ned før jeg drar på ferie 19. januar. Vil gjerne nærme meg 70 (eller iallfall 71) før jeg drar. Etter 4. februar starter jeg for fullt. 65 kilo er fortsatt mitt endelige mål. Jeg har ingen planer om å bli sylslank lenger, så det holder for meg med mine 163 cm over bakken. Hei til Kokko også. Nå ser jeg at du har vært innom her. Veldig hyggelig og takk for komplimentet! Ja, jeg forsøker å ha et avslappa forhold til dette her. (Kanskje litt for avslappa. He, he...) Vil heller ikke være noen jojo-slanker som er ekstrem i perioder, den ene eller andre veien! Har nok spist altfor mye usunt i julehelga, men sånn skal det jo være. Har ikke spist meg stappmett, og det er da et framskritt. Droppa faktisk pinnekjøttet i år fordi jeg leste at det var så utrolig mange kalorier...Sukk...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar