Gjest Fridamor Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 ...Jeg er helt motstander av å kaste mat, så det er helt uaktuelt for meg å kaste resten av ribbe og kaker og all godis.... Kransekakeringene f.eks. skal få ligge i fryseren i tilfelle noen kommer innom eller noe. Vi skal dessuten uansett kose oss litt i helgene framover, så noe asketisk liv vil det ikke bli for meg. Jeg tror på det å skille mellom hverdag og helg, og jeg teller alle kaloriene uansett kosemerker eller andre kalorier... Når det gjelder kalorier så har jeg stort sett holdt meg til 1600 om dagen. Det gik jeg fint ned på på våren i fjor, helt til det stagnerte. Ser derfor ikke bort ifra at jeg må ned på 14-1500 kalorier for å få nedgang. Jeg skal prøve meg fram litt. Kanskje litt ekstra trening kan gjøre at jeg kan holde meg på 1600 for det synes jeg er perfekt inntak for meg. Med mindre kan jeg nok bli frustrert.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Fridamor Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Dagen i dag har gått ganske greit, men det er stor omstilling å redusere inntaket igjen. Er på 1400 kalorier nå, så jeg må forsøke å holde meg i skinnet resten av kvelden! Er spent på å gå på vekta i morgen tidlig. Føler ikke for å smugtitte nå. Kan hende jeg blir deppa... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest tirillill Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Hei, Fridamor! I ettermiddag har jeg kastet alle kakerester, ryddet i kjøleskapet, funnet fram Grete Roede-bøker og tenkt igjennom hva jeg skal kjøpe inn av mat i morgen. Apropos kaste mat, så er jeg enig med deg at å hive mat er en uting. Men jeg kjenner meg selv så godt. Kaker og sjokolade i butikkhyllene greier jeg å motstå. Men fristelsen blir for stor dersom jeg har det liggende i skapet hjemme. Eller i fryseren. Jeg har lurt meg selv flere ganger med å tro at godsakene ligger trygt når det er nedfryst. Så, ut med det! I morgen starter jeg med 1300 kalorier som jeg skal leve på til jeg er kommet ned til 63 kg. Da skal også alle harde fakta inn på datamaskinen. I grunnen gleder jeg meg til å ta fatt. Håper vi blir flere på denne tråden, ellers blir det litt stuslig når du reiser. Så heldig du er som har fått nyte snøen. Her på Vestlandet er det kaldt, solskinn og bar bakke. Men det er nå fint lell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Fridamor Skrevet Januar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 Ja, i dag var det veiing og det så ikke helt pent ut! 73,1 kg. Håper det går av et par kilo veldig kjapt iallfall. Det pleier jo å være mye vann til å begynne med. Jeg spiste bayonneskinke i går og det er ganske salt. Skal ta noen mål også. Jeg pleier ikke å måle så ofte, men kanskje 1. mars er en bra dato neste gang. Her blir det mye vanndrikking nå, ingers rugbrød, knekkebrød og fisk til middag i dag. Første delmål for meg er å komme under 70 kg, men det er jo en målsetting jeg har holdt på med i lang tid.... Her har det kommet litt mer snø og det er virkelig vinterstemning ute. Jeg må forresten skaffe meg den nye timeplanen på Elixia i dag. Til helga blir det fjellet igjen og en skitur eller to. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest tirillill Skrevet Januar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 Så har jeg vært på vekta etter en jul med mye god mat og kosespising. Jeg greier aldri unngå det, selv om jeg før hver jul ser for meg en mager jul. Men når jeg er sammen med mann, barn og barnebarn, greier jeg ikke å la være å kose meg sammen med dem og for dem. Men tallene var ikke så veldig forandret. De siste par årene har jeg hatt en veldig stabil vekt, en vekt som ikke så lett lar seg påvirke hverken til de store høyder eller til nedgang. Men nå skal den altså ned. Mål tatt 2. jan. 08 Vekt: 71,5 kg Høyde: 167 cm Midje: 86 cm Så i dag starter jeg med knekkebrød med Philadelphia light og epleskiver, fiskemiddag og tre beger 0,1% yoghurt som mellommat. Lykke til med din dag, Fridamor! Og ha en god tur ut. Jeg har allerede plassert skritt-telleren på meg, og gir meg ikke før den viser 10000 i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Fridamor Skrevet Januar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 Skulle gjerne hatt litt sukker til hjernen.... Det er tungt de første dagene. Har spist torsk med gulrøtter og potet til middag. Skal legge inn kaloriinntaket nå. Må til byen igjen for 2. gang i dag, men har ikke egen bil så jeg kan trene. Den måtte jeg låne bort! Kanskje jeg kan gå en tur seinere i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest tirillill Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Første dagen gikk greit. Men så var jo både lagrene og reservelagrene fulle! Det blir nok tyngre etterhvert. I dag blir det også fisk til middag. De andre måltidene kommer til å være uten særlig variasjon. Prøver å flytte fokuset bort fra mat, så da er det godt å ha en meny som er grovt sett lik hver dag. Men middagen må det være litt sus over. Ha en strålende dag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest tirillill Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Siden du skal på ferie snart og det ikke er andre på denne tråden, flytter jeg over til en av de andre trådene hvor det er flere. Veldig egoistisk av meg, men syns jeg kan være det når det er snakk om slanking. Lykke til - dersom du ikke blir med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Fridamor Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Det er selvfølgelig helt i orden! Hvor flytter du? Er helt enig i at det er litt stille på denne tråden! Kanskje finner jeg et annet sted jeg kan være med, jeg også! Det blir vanskelig å holde denne i gang når jeg skal på ferie. Eller kanskje jeg venter med å bli med på en ny tråd til jeg kommer hjem. Jeg skal kikke litt rundt. Poenget er jo at vi er i gang med det i skal! Lykke til! Kanskje vi "snakkes"! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kokko Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 hei tirilii Du er også hjertelig velkommen til Sliterne! kokko Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar