Gjest rotekoppen Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Jeg er absolutt ikke noe stor, men veldig normal (165 cm og 59kg - på det meste, nå er jeg 56,2). Men jeg har skjønt at jeg må gripe inn, og redusere den til der jeg er fornøyd og komfortabel, og i alle fall ikke la den stige med 8 kg hvert år!! I løpet av i overkanten av et år var vekten steget på maks 8 kg (selv om den vekten ikke målte det i mer enn noen dager). Årsaken? Jeg syntes jeg var litt for tynn, og ønsket å legge litt rundt rompa og beina, sånn at ikke buksene var så slappe. Dum som jeg var tenkte jeg at godteri var løsningen (jeg har alltid tålt mye godt uten å legge på meg). Men der tok jeg feil! Jeg gikk opp to kilo, men så kom russetiden, og enda 4 kilo ballet seg på. Sommerstid hadde jeg klart å få av 3 kilo igjen, men så ble det noen turer med bare junkfood, og egen leilighet med ekstra kos hver dag, og kiloene raste til topps (opp 5kg). Nå er jeg endelig på vei nedover igjen, og har tatt 3kg. En halv til skal av før julaften - det er 5 dager.. (jeg vil iallefall se 5-tallet) Problemet er bare det at jeg er ekstremt sjokoman. Det er de første dagene som søtsuget er værst, så det er bare å ta dag for dag. Første mål er jobb i kveld (litt og litt av gangen føles ikke så uoverkommelig). Når det er sagt så er tingen det at jeg jobber i matbutikk. Må innrømme at det er et slit å sitte i kassa og se all sjokoladen flyte mellom hendene mine når jeg prøver å slutte. Da er 8 timer uendelig lange!! Jeg vil så gjerne oppnå en sunnere livsstil, så håper på litt motivasjon. Kanskje også fra likesinnede i samme båt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest rotekoppen Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 ..og jeg er på god vei! Før jul nådde jeg faktisk 55,8 kg Bare ved å kutte godteriet og gå jevnlig hver dag. *stolt* Jeg klarte til og med å ta av et halvt kilo i jula. Selv om jeg synes jeg spiste god mat og godteri - men ikke så mye kaker. Etter en uke med notering i dagsrapporter, matinntak på 1000-1300kcal og en times gange hver dag er jeg et sted mellom 54-54,5 på vekta! Nå må jeg fokusere på å passe på at dette ikke stiger igjen. Blir lett slapp på sjokoladen. Jeg er tilbake i leiligheten min, og er klar for å begynne på treningssenteret igjen. Blir nok litt sykling og en gjennomgang av halve treningsprogrammet mitt i dag. Samboeren skal dit i morgen også, så da får jeg ta den andre halvdelen da. Nå skal jeg ut en liten tur, og planlegge middag for ettermiddagen. Har tatt opp kylling fryseren, så det blir nok noe slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sans1 Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Hei Rotekoppen. Så flink du er!! Kan tenke meg viljestyrken testes når du sitter i kassa Iom at du ligger på så lavt kaloriinntak vil jeg advare deg om at du raskt kan gå opp i vekt igjen når du legger om til vanlig kosthold.. Vil derfor anbefale deg å ta det gradvis.. f.eks øke 100 kcal pr uke så kroppen får stabilisert seg Jeg også slanker meg på ca 1200 kcal om dagen - det gjør at hver en liten utskeielse vises - det igjen har gjort at jeg nå veier mer enn jeg gjorde før jeg begynte!! haha. Derfor blir det kurs på meg nå.. Jeg vet hvordan det gjøres, men klarer ikke disiplinere meg selv og skeier ut stadig vekk!! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar