Gå til innhold

Blanca Nieves


Gjest Blanca Nieves

Anbefalte innlegg

Gjest Blanca Nieves

Velkommen til SiriM, Scnuppa, Leverpostei, Snuppelure, Blanca Nieves, Themiss, Katla, Vito, Ingerjorun, Bergenstryne og Herocas tråd! :)

 

 

 

BLANCA NIEVES:

Status: Samboer

Alder: 30 år

Bosted: Ålesund

Yrke: Ambulansesjåfør og sykepleiestudent.

Startet slanking: 1.jan 2008

Startervekt: 88,1

Vektmål: 70

Veiedag: mandag

Beste slanketips: ikke tren for lenge om gangen, ta korte økter, slik at du ikke blir lei! Og ikke forvent raske resultat! :)

 

 

Mine delmål:

Uke 3: 87,5 Nådd i uke 2 :)

Uke 4: 87

Uke 5: 86,5

Uke 6: 86

Uke 7: 85,5

Uke 8: 85

Uke 9: 84,5

Uke 10: 84

Uke 11: 83,5

Uke 12: 83

Uke 13: 82,5

Uke 14: 82

Uke 15: 81,5

Uke 16: 81

Uke 17: 80,5

Uke 18: 80

Uke 19: 79,5

Uke 20: 79

Uke 21: 78,5

Uke 22: 78

Uke 23: 77,5

Uke 24: 77

Uke 25: 76,5

Uke 26: 76

Uke 27: 75,5

Uke 28: 75

Uke 29: 74,5

Uke 30: 74

Uke 31: 73,5

Uke 32: 73

Uke 33: 72,5

Uke 34: 72

Uke 35: 71,5

Uke 36: 71

Uke 37: 71,5

Uke 38: 70,5

Uke 39: 70! MÅL!

 

weight.png

 

 

 

Hva jeg skal gjøre for å oppnå det:

 

-spise til jeg blir mett, og ikke mer.

-Spise ofte.

-Ta med matpakke når jeg skal være ute i over 4 timer.

-Trene på helsestudio hver tirsdag og torsdag.

-Gå tur minst tre ganger i uka

-Unngå alkohol

-Slutte å overspise.

-Gå mer på besøk

-Gå trapper i stedet for å ta heis.

-Jeg skal håndtere stressfaktorene i livet mitt på en produktiv og positiv måte slik at jeg slutter å overspise som en reaksjon på stress.

-Veie meg hver mandag fra 13.01.08

-Ta målene på hele kroppen hver mandag

-Jeg skal trene til pilates-videoen en gang i uken

 

 

Tips og råd mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 225
  • Created
  • Siste svar

Status: Samboer, ingen barn

Alder: 27 år

Yrke: lærer

Startervekt: 85,6

Drømmen: 68

Fornøyd hvis jeg kommer ned på 75.

Midje: 103,5

Veiedag: mandag

Beste slanketips: de første ukene er verst. Belønning er en fin motivasjon

 

Mine delmål:

03.03 - 80 kg

 

Min plan er:

- spise hver tredje time.

- drikke masse vann.

- trene.

-belønne meg selv etterhvert som jeg går ned. Tror det er viktig for at jeg skal holde motivasjonen oppe. Må bare finne ut hva som er passende belønning.

 

Pga kronisk sykdom er treningen variabel. Men planen er minst tre økter i uken. Stort sett med BOSU/styrke og kardio.

 

Skryt og spark mottas gjerne underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status: kjæreste, ingen barn

Alder: 27

Yrke: Jobber innen daglivare

Startvekt: Vil jeg vite nøyaktig over nyttår da jeg begynner, men mellom 90-95 tror jeg.

Mål: 70kg, men 75 er også hurra!!

Veiedag: Torsdag

Beste slanketips: spis ofte,ikke gå sulten! Drikk masse vann!

 

Første delmål: 01.03.08: 85kg

 

Min plan:

 

-regelmessige og sunne måltider

-trene så ofte jeg kan

-drikke mye vann

-tenk positivt!

 

Når det kommer til trening så blir gåturer og styrke min hovedtyngde. Iom at jeg har astma så må jeg trene opp lungekapasiteten samtidig så jeg må begynne rolig å heller øke på etterhvert som det kjennes overkommelig.

Ikkeno løping med andre ord men heller en lengre gåtur :) Alt monner!!

 

Jeg har kjøpt meg scanetixball, matte og strikk som jeg aktivt skal bruke. Tenker også på å kjøpe hoppetau og rockering så jeg også kan få trent kondisjon hjemme.

 

Gi meg gjerne råd og vink underveis :)

 

Jeg vil ønske alle sammen lykke til inni ett lettere og herlig nytt år!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Får jeg henge meg på?

Jeg er gift, har to barn!

Nåvekt: ca. 88

Drøm: 75 kilo før sommeren.

 

Prosjekt:

Begynne å trene (har som Siri en kronisk sykdom som gjør at jeg detter ut iblant, men vil prøve å trene to ganger i uka, og ta det såpass forsiktig i starten at jeg holder ut). Har alt meldt meg på treningsstudio for å starte etter nyttår.

Drikke mye vann

Spise sunt og ting som jeg får en glad kropp av.

Holde fokus på at det er så mange gode ting i livet.

Gi meg selv positive innput, så ikke alt blir forsakelse.

 

Heiv vekta i frustrasjon, har ikke tenkt å kjøpe ny. Skal måle meg på buksestørrelser. Skal ned to størrelser, minst, før jeg er fornøyd!

 

Vil legge rapport hver fredag!

(minner meg selv da på at helg ikke betyr fri fra alt, men skal unne meg fridag på lørdagen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Å passe på å gå inn her og melde, selv om en har gått på trynet, tror jeg er viktig. Være ærlig også når det tipper litt, for da kan en ta seg inn igjen. Veldig mange forsvinner når de synes det går skeis. Skal en klare det må en regne med noen nedturer også, og det er DA det er viktig å bite seg fast. Holde seg innom denne tråden og gripe fatt igjen.

Det kommer hele tida fristelser og perioder der motivasjonen er lavere, og det er da vi trenger hverandre mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanca Nieves

Kjekt å høre fra deg, frøken. Du har vel gått ned mye nå? :D Leste at du også skrev at dere ikke kunne får barn på egenhånd? Vi skal i gang med IVF etter sommeren, så det er min største motivasjon for å bli sunn.

 

SiriM: Andre ting som hjelper meg med motivasjonen er:

- Å unngå belstningsskade/fare for sykdom.

- Føle meg psykisk frisk. He, he.. :) Jeg føler meg så mye kvikkere i hodet når jeg spiser sunt og trener.

- Kunne kjøpe klær uten å måtte finne det som er stort nok, men det jeg syntes er fint.

- Kunne vise frem kroppen min uten å føle meg ille til mote

- Få bedre selvtillit

- Være sterk og se sunn ut.

- Få bedre karma!! He, he.. Jeg er litt sånn...

osv osv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Kjekt å høre fra deg' date=' frøken. Du har vel gått ned mye nå? :) Leste at du også skrev at dere ikke kunne får barn på egenhånd? Vi skal i gang med IVF etter sommeren, så det er min største motivasjon for å bli sunn.

 

SiriM: Andre ting som hjelper meg med motivasjonen er:

- Å unngå belstningsskade/fare for sykdom.

- Føle meg psykisk frisk. He, he.. :) Jeg føler meg så mye kvikkere i hodet når jeg spiser sunt og trener.

- Kunne kjøpe klær uten å måtte finne det som er stort nok, men det jeg syntes er fint.

- Kunne vise frem kroppen min uten å føle meg ille til mote

- Få bedre selvtillit

- Være sterk og se sunn ut.

- Få bedre karma!! He, he.. Jeg er litt sånn...

osv osv.. :)[/quote']

 

 

Heihei,

tror du forveksler meg. Vi har et barn ja og satser på et til på den naturlige måten. Vi har vært heldige og fått det til på første forsøk. Så spennende med planene deres! Ønsker dere masse lykke til! Et vennepar klarte det akkurat for litt siden etter flere års forsøk og det er godt å se dem nå :D

 

Har tatt av nesten 10 kg siden 1/11-06, men jeg svingt innmari opp og ned i løpet av dette året så det har vøært litt av en prøvelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Status: Samboer, 2 barn

Alder: 28

Yrke: Student

Startvekt: Litt usikkert, vil veie meg den 1.1, men rundt 82 kanskje.

Mål: 68kg

Veiedag: Tirsdag

Beste slanketips: spis sundt og tren regelmessig.

 

Første delmål: 01.03.08: 75kg

 

Min plan: Jeg vet hva som er sundt, nå er det bare å klare å holde seg til det. Skal trene 3 dager i uka, og planlegge måltidene for en uke om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanca Nieves
Heihei' date='

tror du forveksler meg. Vi har et barn ja og satser på et til på den naturlige måten. Vi har vært heldige og fått det til på første forsøk. Så spennende med planene deres! Ønsker dere masse lykke til! Et vennepar klarte det akkurat for litt siden etter flere års forsøk og det er godt å se dem nå :D

 

Har tatt av nesten 10 kg siden 1/11-06, men jeg svingt innmari opp og ned i løpet av dette året så det har vøært litt av en prøvelse[/quote']

 

Ja, da må jeg ha forvekslet deg, frøken! :) Leste masse innlegg de første dagene jeg var her inne, ser du. :)

 

Har du blitt sjekket ut av lege siden du svinger sånn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg laget belønningssystem for meg selv :D

 

2 kg – besøk hos frisøren (så må bare komme i gang, er snart på tide, gitt)

4 kg – dancefactory med dansematte

6 kg – origamibok eller noe annet.

8 kg – pilatesdvd fra pilatesroom

10 kg – spadag med Monica

12 kg – nytt skjærebrett

14 kg – massasje el hudpleie

16 kg – ny dongribukse

 

Vet at mange av dere er superflinke og ikke trenger belønninger... Jeg må se om dette funker for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status: gift, 2 små barn(1år og 2 år)

Alder: 27 år

Yrke: student

Startervekt: 78 (sånn cirka, finner ut nøyaktig 01.01)

Drømmen. 60

Veiedag: tirsdag

Beste slanketips: tanken på å passe i klær uten å rødme

 

Jeg synes det høres helt perfekt ut at vi kan lete etter blandadrops

 

Kan dere hjelpe meg med å "henge på"?? Hvis dere ikke får noe info av meg hver uke ,,,,gidder noen å dra meg i øret??? adressen jeg kan få litt kjenn på er themiss@live.no

 

Jeg kommer nok til å bruke tirsdagene som veiedag . Jeg veier idag 78kg. og er 161cm høy.

 

Målet mitt er å nå 60 kg. Men jeg vet det vil ta sin tid. Men først av alt vil jeg ned til 73kg.tenkte innen valentinesday (14 februar).Da skal jeg kose meg skikkelig før jeg går for 65 kg frem til 17mai (kose meg skikkelig)og resten tar jeg før 20juli bryllupsdag. (Og da er det ordentlig KOS igjen). (ingen bursdager i mellom...jippi)

 

Så da legger jeg inn litt om meg på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en snikveiing i dag (jeg har jo egentlig veiedag mandager, men har denne uken utsatt det til i morgen), ser ut til at jeg har gått opp 1 kg i jula. Jaja, satser på at det er en kilo som forsvinner fort.

 

Håper dere alle får en finfin nyttårsfeiring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status: Gift, ingen barn, en hund.

Alder: 34 år

Bosted: Oslo

Yrke: Sykepleier

Startet slanking: 2. januar 2008

Startervekt: Skal veie meg 2. januar, men nærmer meg vel 100... VRÆL!

Vektmål: Bunaden skal være behagelig å ha på 17. mai.

Veiedag: onsdag

Beste slanketips: Ta tiden til hjelp, spis ofte, vær fysisk aktiv og kos deg med tanken på at du er i gang!

 

Jeg har gått på utallige Grete Rode kurs og har vært medlem her ganske lenge, men ser at jeg ikke har vært aktiv på godt over et år. Jeg kan mye om slanking og kosthold. Men jeg går alltid i fella med å skulle spise "normalt". Jeg er lidenskapelig opptatt av god mat og elsker å lage allverdens mat.

 

Jeg lider av kronisk latskap, men er så heldig å ha en hund som drar meg med ut på flotte turer. Skal bruke skritteller og skal ha over 10 000 hver dag. Og har som mål å begynne å sykle til jobb når vinteren slipper taket.

 

Håper jeg får være med dere!

 

Katla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status: Gift 3 barn

Alder: 35 år

Bosted: Buskerud

Yrke: Selvstendig næringsdrivende

Startet slanking: 1.jan 2008

Startervekt: 92,5

Vektmål: 72,5

Veiedag: tirsdag

 

 

I natt kl. 12 var det slutt på det gamle livet! Der jeg spiser altfor store måltider, hopper over måltider og spiser enorme mengder godteri og beveger meg altfor lite.

 

Jeg skal fra nå av ta meg inn igjen etter en sprekk med en gang og ikke kaste inn håndkleet og gi opp.

Kl. 03.00 sto jeg på badevekta og tallet den ga meg var stort, men jeg synes vel nesten målene var værst! Jeg ser fortiden meget høygravid ut.

 

 

Vekt 92,5 Kg

Lår 68 cm

Rumpe 114 cm

Navle 114 cm

Bryst 111 cm

Hals 39 cm

Arm 38 cm

 

Har gått to-tre GR kurs før, det siste var i 2005 tror jeg, og da kom jeg meg slett ikke dit jeg ville. DET SKAL JEG NÅ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt kl. 12 var det slutt på det gamle livet! Der jeg spiser altfor store måltider' date=' hopper over måltider og spiser enorme mengder godteri og beveger meg altfor lite.

 

Jeg skal fra nå av ta meg inn igjen etter en sprekk med en gang og ikke kaste inn håndkleet og gi opp.

Kl. 03.00 sto jeg på badevekta og tallet den ga meg var stort, men jeg synes vel nesten målene var værst! Jeg ser fortiden meget høygravid ut.

 

 

Vekt 92,5 Kg

Lår 68 cm

Rumpe 114 cm

Navle 114 cm

Bryst 111 cm

Hals 39 cm

Arm 38 cm

 

Veiedag blir tirsdag.

 

Jeg er snart 36 år, gift og har tre barn. Har gått to-tre GR kurs før, det siste var i 2005 tror jeg, og da kom jeg meg slett ikke dit jeg ville. DET SKAL JEG NÅ!!![/quote']

Tror du har veldig rett i at man ikke skal kaste inn håndkle etter en sprekk, men starte på ny frisk. Masse lykke til. Dette klarer vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingerjorun

godtnyttår alle sammen!

 

Her kommer veiing nr 1 i 2008!

Skrekkelige 86,5 på mine 168cm

 

Mine planer er:

innta 1500-1600kcal pr dag

trene 4dgr i uka: vekter 4kg håndvekter +ellipsemaskin man-ons

trene med dvd kari j tirs-fred eller lørdag

gå tur med gubben innimellom

Er dette overkommelig? ÅJADA

Må ha en PLAN vet dere

 

Men med min alder 50 har hormonene begynnt å rotere litt.Vekten kan svinge med 1-2kg hele tiden .Målet er ihvertfall72-73kg innen sommeren

ellers er jeg omsorgsarbeider og renholder,alså mye fysisk jobb

kommer fast inn på tråden hver tirsdag.Lykke til til oss alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Da var vi inn i ett nytt år med nye muligheter. Vekta viste idag 82 kg og det var vel som jeg forutså. Vekta jeg bruker er litt uforutsigbar, så jeg må vel handle meg ei ny ei til neste veiing. Derfor kan vekta være noen kg + - . Ska ned til 68, forhopentligvis til sommeren. Skal trene 3 dager i uka og skal ligge på en 1600 kcal om dagen. Er forresten 168 cm, så det skal bli godt å gå ned noen kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet godt igang idag.Fant ut at det er mellom 1300og 1600 kcal jeg skal holde meg til. Jeg tror jeg holder meg rundt 1400. Men vekten har nok gått litt opp...hehehe.... 79.2kg. Men målet er nok fortsatt det samme.

 

Jo startet med en sunn frokost og lunsj.Noen gode råd for å dempe søtsug?? Ps hva anbefaler dere av siste måltid for dagen(klokkeslett) og.....meget dumt spm men bare måååå spørre.

 

Hvis man dropper lunsj... og tar en sjokolade på 200kcal...hvorfor er det så dumt??( har egentlig ikke vært glad i å spise....middag og lunsj...)..men idag har jeg spist både frokost og lunsj og middag er vi invitert på.(Sundt)!!!

 

Men men da får jeg rusle. Ps lykke til alle sammen.Og hvis det er noen som vil maile med meg pr epost så er fortsatt e-posten themiss@live.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo startet med en sunn frokost og lunsj.Noen gode råd for å dempe søtsug?? Ps hva anbefaler dere av siste måltid for dagen(klokkeslett) og.....meget dumt spm men bare måååå spørre.

 

Hvis man dropper lunsj... og tar en sjokolade på 200kcal...hvorfor er det så dumt??( har egentlig ikke vært glad i å spise....middag og lunsj...)..men idag har jeg spist både frokost og lunsj og middag er vi invitert på.(Sundt)!!!

 

Grunnen til at de mener det er lurt å ikke spise sjokolade til lunsj er vel at vanlig mat metter mer, og dermed er det mindre sjanse for usunn småspising. I tillegg til at det er viktig å gi kroppen de næringsstoffene den behøver. Meeeen, det har skjedd at jeg har "fylt opp" dagens kalorikvote med sjokolade...

 

Kveldsmat? Tja, jeg holder meg til smoothie eller knekkebrød med cottage cheese, eplemos og kanel. Blir gjerne rundt klokken 21. Jeg spiser krom for å dempe søtsuget (om det funker er jeg litt usikker på). Ellers merker jeg at om jeg er flink til å spise hver 3. time så blir søtsuget mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bergenstryne

Jeg er

 

MANN :-)

35 år

181 cm

Startvekt: anslagsvis 96 kg (skal veie meg mandag)

Målvekt: 79,9

Måldato: april 2008

 

Jeg har tidligere gått ned fra 130 kg til 85, men nå har noen kilo sneket seg gradvis på igjen og det må gjøre oe før det merkes. Har forløpig IKKE trengt å gå op i klesstørrelse.

Jeg trener veldig mye, er aktiv vetreansyklist og trener ca 10 t/uke på vinteren og 15-20 t/uke på sommeren.

Har meldt meg på Nettkurs hos GR bare for å få strukturert kostholdet mitt litt igjen.

 

Endel av dere skriver om " å sprekke". Husk at dersom du sprekker kan du rette opp dette over den neste uken. Vektnedgang og vekt i det hele tatt er et regnskap. Dersom "sprekken" din var på ca 2000 kcal så må du trene litt mer og spise litt mindre de neste 7 dagene så har det utjevnet seg.

 

Gleder meg til å følge med dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bergenstryne
Noen gode råd for å dempe søtsug??

 

Kromtabletter. Kjøpes på helsekosten. Kjør gjerne trippel dose den første uken og så følger du doseringen.

Et annet tips, som ikke er mot søtsuget snarere for unngå å spise det. Ikke ha søtsaker i heimen mer enn strengt tatt nødvendig. Den avvente alkoholikeren har aldri øl i huset, derfor bør heller ikke en slanker ha sjokolade eller liknende i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært inne og sett på den andre tråden skrevet av "Blanca Nieves", men ser at det er mer aktivitet her.

 

Jeg er ei jente på 36 år. Er gift og har to barn. Jeg jobber i bank som kunderådgiver. Jeg har slitt med vekta i mange år nå....

Jeg veide 70 kg før jeg ble gravid med førstemann, noe som snart er 9 år siden, og siden det har kiloene bare kommet på. Vekten i dag viste 81, 5 kg :-(

Mye av grunnen ligger nok i det at jeg ikke er så flink til å trene lenger. Før, før jeg fikk barn, kunne jeg dra og trene akkurat når jeg hadde tid og lyst. Men nå går ungene først, og når de er i seng, og jeg endelig føler at jeg kan prioritere meg selv, ja, da "sluker" sofaen meg, og det blir dårlig med trening.

Dette har jeg tenkt å gjøre noe med nå !!!

 

Målet mitt er å kommme ned på 70-72 kg innen sommeren. Vet det bør være overkommelig, hvis jeg satser på å gå ned 0,5 kg hver uke.

 

Jeg har gått på Grete Roede kurs før, så jeg har tenkt å følge dette med tanke på veiing av mat etc.

Kommer til å ha veiedag på onsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...