Gå til innhold

Blanca Nieves


Gjest Blanca Nieves

Anbefalte innlegg

Jeg har vært inne og sett på den andre tråden skrevet av "Blanca Nieves"' date=' men ser at det er mer aktivitet her.

 

Jeg er ei jente på 36 år. Er gift og har to barn. Jeg jobber i bank som kunderådgiver. Jeg har slitt med vekta i mange år nå....

Jeg veide 70 kg før jeg ble gravid med førstemann, noe som snart er 9 år siden, og siden det har kiloene bare kommet på. Vekten i dag viste 81, 5 kg :-(

Mye av grunnen ligger nok i det at jeg ikke er så flink til å trene lenger. Før, før jeg fikk barn, kunne jeg dra og trene akkurat når jeg hadde tid og lyst. Men nå går ungene først, og når de er i seng, og jeg endelig føler at jeg kan prioritere meg selv, ja, da "sluker" sofaen meg, og det blir dårlig med trening.

Dette har jeg tenkt å gjøre noe med nå !!!

 

Målet mitt er å kommme ned på 70-72 kg innen sommeren. Vet det bør være overkommelig, hvis jeg satser på å gå ned 0,5 kg hver uke.

 

Jeg har gått på Grete Roede kurs før, så jeg har tenkt å følge dette med tanke på veiing av mat etc.

Kommer til å ha veiedag på onsdager.[/quote']

 

Masse lykke til, dette klarer du. Det gjelder å få trent før sofaen får sjansen til å si sin mening :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 225
  • Created
  • Siste svar
Gjest ingerjorun

har nettopp avsluttet trimøkta 70min aerobic hold dere fast:543kcal !!

bruker pulsklokke .Har ikke trenet siden nov.Stolt av meg selv,blir nok litt støl utover dagen.Er det andre av gruppa som har noe å melde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nettopp avsluttet trimøkta 70min aerobic hold dere fast:543kcal !!

bruker pulsklokke .Har ikke trenet siden nov.Stolt av meg selv' date='blir nok litt støl utover dagen.Er det andre av gruppa som har noe å melde?[/quote']

 

Så bra!!

 

Jeg har også trent i dag, men ikke brukt like mange kalorier. MEN har trent 3 dager på rad nå, så har iallfall startet det nye året på en god måte. Nå er det snart avokadosuppe til lunsj, gleder meg til det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanca Nieves

Jøss, så flink du er, ingerjorun! :( Det var jaggu mange kalorier! :)

 

Jeg ble jo syk i går, så jeg ligger på sofaen og hoster og harker! Men jeg fikk gått tur både i forgårs, og i går like vel, men ikke akkurat som planlagt da!

 

Men jeg bruker tiden på å lese slanke boka til Dr. Phil! Den er kjempebra!!! Anbefaler alle å lese den! :)

 

http://www.nuform.no/no/produkter/boker/aldri_mer_vektproblemer/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei jente på 35 år, gift og har to herlige jenter. Etter jeg fikk barn har vektnåla sakte men sikkert krøpet fra ca 70 kg og opp til dagens 84,6, alt fordelt på mine 176 cm. Veide litt mer i høst, greide å gå ned til ca 83, men på årets første morgen viste den 84,6 kg... Håper å bli kvitt 9,6 av disse før 1. juni, tror det skal være overkommelig hvis jeg er flink jente og trener og spiser som jeg bør.

 

Jeg skal trene med vekter minst to dager i uka, danser 2 timer hver uke og skal jogge/gå helst litt hver dag. Rockeringen skal jeg også finne fram i dag, av erfaring hjelper det utrolig godt for å trene de skrå magemusklene.

 

Dr.Phils slankebok skal jeg sannelig få tak i, takk for tipset Blancanieves :(

 

Lykke til alle sammen, gleder meg til å følge dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanca Nieves

Så kjekt at du skal få tak i den boken da! :( Det som er så bra der er at alt blir så tydelig og klart. Der må en lage en konkret handlingsplan mot konkrete mål. Det er en arbeidsbok kan du si, jeg har såtte å skreve opp alt fra hva jeg skal gjøre, hvordan, og hvordan det skal få meg til å føle når jeg når målet. Veldig motiverende! :)

 

Så kjekt at vi har blitt så mange da! Blir spennede å begynne å få rapporter fra dere.. Jeg skal veie og måle meg 14 januar da, så håper det blir et bra resultat. Det er jo lettest å gå ned i begynnelsen da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at de mener det er lurt å ikke spise sjokolade til lunsj er vel at vanlig mat metter mer' date=' og dermed er det mindre sjanse for usunn småspising. I tillegg til at det er viktig å gi kroppen de næringsstoffene den behøver. Meeeen, det har skjedd at jeg har "fylt opp" dagens kalorikvote med sjokolade...

 

Kveldsmat? Tja, jeg holder meg til smoothie eller knekkebrød med cottage cheese, eplemos og kanel. Blir gjerne rundt klokken 21. Jeg spiser krom for å dempe søtsuget (om det funker er jeg litt usikker på). Ellers merker jeg at om jeg er flink til å spise hver 3. time så blir søtsuget mindre.[/quote']

 

 

Tusen takk for rask respons. Tror jeg også skal prøve å holde meg til rundt 21- 22 tida med det siste måltid.Og det var virkelig godt å høre at sjokolade i ny og ne kan dekke kcal for dagsbehovet. Når det gjelder krom så har jeg også startet med krom/epleedikk for to dager siden får se hva virkningen blir. Men tror faktisk det er ganske smart å ta en trippel dose i starten og heller senke til normal doseringsnivå en uke etter.

 

Når det gjelder spising jeg greier ikke å fylle dagsbehovet på minimum 1300 kcal, kommer bare til 1150.

 

Trening har det ikke blitt stort av enda, gikk endelig en tur på 30 min, men skal komme i gang med svømming til nesteuke. (elsker å være i vannet).

 

Ellers takk for respons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kromtabletter. Kjøpes på helsekosten. Kjør gjerne trippel dose den første uken og så følger du doseringen.

Et annet tips' date=' som ikke er mot søtsuget snarere for unngå å spise det. Ikke ha søtsaker i heimen mer enn strengt tatt nødvendig. Den avvente alkoholikeren har aldri øl i huset, derfor bør heller ikke en slanker ha sjokolade eller liknende i huset.[/quote']

 

Tusen takk for tilbakemelding. Ja jeg tror nok at det beste egentlig vil være om jeg ikke kjøper inn snop, men jeg er også gift med en som er like søtmoms som meg. og jeg føler liksom at jeg pålegger han å følge mitt kjør. Ikke at han vil ha skade av det. Han har fulle planer om å gå ned i vekt sammen med meg så jeg tror faktisk at jeg slutter å kjøpe snop, han har egentlig bare godt av det.

 

Har hørt at det skal være bra å starte med rensekur for kroppen(fra helsekost)noen formeninger???

 

Og er det dumt å drikke lettbrus under slanking?? Det er jo ingen kcal??Formening?? Men ellers er alt vel..... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bergenstryne

Har hørt at det skal være bra å starte med rensekur for kroppen(fra helsekost)noen formeninger???

 

HAr lest det samme' date=' men har aldri prøvd det selv. Jeg tror at det ligger noe i det, for alt vi spiser legger jo igjen avfallsstoffer i kroppen vår. Disse kan det nok være smart å få vekk.

 

Og er det dumt å drikke lettbrus under slanking?? Det er jo ingen kcal??Formening?? Men ellers er alt vel..... :(

 

Lettbrus (altså 0-kaloribrus) kan godt drikeks i forbindelse med slanking. Jeg har lest at bl.a Jill Jahrmann i SATS (og Litt Lettere i Dagbladet) fortalte at hun selv drakk 1,5-2 liter om dagen med Pepsi Max. Ernæringsfysiologen i "Downsize me" på TV2 Zebra er derimot veldig klar på at brus må bort, da kullsyre påvirker mage og tarmsystem.

Noe enhetlig svar tror jeg er vanskelig å få på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du skal få tak i den boken da! :) Det som er så bra der er at alt blir så tydelig og klart. Der må en lage en konkret handlingsplan mot konkrete mål. Det er en arbeidsbok kan du si' date=' jeg har såtte å skreve opp alt fra hva jeg skal gjøre, hvordan, og hvordan det skal få meg til å føle når jeg når målet. Veldig motiverende! :)[/quote']

 

Ja, gleder meg til å få tak i den, skal få den lokale bokhandelen til å bestille til meg tenker jeg, går raskest å få den da :) Blir spennende å lese den, og så kjekt at det er som en arbeidsbok! Det er så mye lettere å jobbe seg fram mot målet når man har alt svart på hvitt syns jeg. Gleder meg til å se resultatene våre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Anne*:

Status: Gift, 2 barn

Alder: 35 år

Bosted: Sør-Trøndelag

Yrke: Student.

Startet slanking: 1.jan 2008

Høyde: 176 cm

Startvekt: 84,6 kg

Vektmål: 75 kg

Veiedag: mandag

Beste slanketips:

* Finn en type trening du liker og gjør dette minst 3 ganger i uka.

* Spis nok mat, ikke tro at minst mulig kcal er det beste!

* Tro det eller ei, men druer funker godt når man har lyst på sjokolade!!

 

Håper å være i mål innen 14. juni, da reiser vi på ferie og det hadde vært såååå artig å kunne kjøpe masse nye klær både før og i løpet av ferien...

 

Hva jeg skal gjøre for å oppnå det:

- spise godis bare på lørdager, aldri ha det i hus ellers(= alt er borte på 1-2-3...)

- spise til jeg blir mett, og ikke mer.

- Spise masse frukt og grønt!

- Trene på helsestudio minst 3 dager i uka

- Rockering minst 5 min hver dag

- Veiing hver onsdag

 

Gleder meg til å følge med dere mot en lettere sommer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne her flere ganger og lest om dere, leter egentlig etter en ny tråd og tenkte å slenge meg med her hvis det er greit ?!

 

For det første bare lurte jeg på en ting, Boka til Dr. Phil- Aldri mer vektproblemer, er det flere utgaver? Bestilte den nå nylig men har bare lest 5-6 sider men gleder meg til å lese mer. Jeg ga kun 99,- for den men ser at forsidene er anderledes, mens sideantall og hva det står om de er det samme? tenkte bare tipse dere som ikke har kjøpt den.

 

Bestilte den hos bokkilden, titt litt lenger ned på høyre side i linken så ser du andre bøker av han... Er ikke vits å betale 298,- hvis man kan få den for 99,-

 

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=148016&rom=MP

 

Noen som ser noe forskjell på disse bøkene?

Den til 99,- er utgitt 2007 og litt anderledes innbundet mens den andre er utgitt i 2004.

 

Var bare ett tips folkens...

 

Klem tra trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var faktisk ikke så ille som forventa!

 

Vekt: 93,4 (ille nok det altså, men jeg trodde jeg var nærmere 100)

Mål: Hals: 37

Overarm: 34

Bryst:118

Navle: 111

Ende: 117

Lår: 61

 

Starter med to nattvakter etter ferien, så alt er helt på trynet. Skjønner ikke når jeg skal spise (og kroppen vil faktisk helst slippe) og sover stort sett det meste av døgnet ellers. Men gjør så godt jeg bare kan! Har ihvertfall drukket masse vann!

 

Veldig koselig å treffe så mange motiverte mennesker her. Kjenner jeg trenger det.

 

Jeg gleder meg og til en lettere sommer - i den helt fantastisk flotte bikinien jeg kjøpte i sommer - 1 str for liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for rask respons. Tror jeg også skal prøve å holde meg til rundt 21- 22 tida med det siste måltid.Og det var virkelig godt å høre at sjokolade i ny og ne kan dekke kcal for dagsbehovet. Når det gjelder krom så har jeg også startet med krom/epleedikk for to dager siden får se hva virkningen blir. Men tror faktisk det er ganske smart å ta en trippel dose i starten og heller senke til normal doseringsnivå en uke etter.

 

Når det gjelder spising jeg greier ikke å fylle dagsbehovet på minimum 1300 kcal' date=' kommer bare til 1150.

 

Trening har det ikke blitt stort av enda, gikk endelig en tur på 30 min, men skal komme i gang med svømming til nesteuke. (elsker å være i vannet).

 

Ellers takk for respons.[/quote']

 

Hvis du har problemer med å fylle dagsbehovet, kan du spise mer kcalrikt pålegg, som makrell i tomat, leverpostei el. Eller du kan spise en ekstra frukt... Ellers er avocado veldig energirikt, sundt og godt og kan brukes til alle måltider på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange er flinke å legger inn målene sine - jeg beundrer dere for det !

Jeg har ikke turt å måle meg enda, for jeg gruer meg til å lese sannheten... Men jeg skal manne meg opp og se om jeg ikke får gjort det snart.

Har for første gang lagt inn hva jeg har spist under dagsrapporter, og første dag resulterte i ca 1560 kcal og 1,2 trimpoeng. Ikke aller værst det, synes jeg, til å være første slankedag. Hadde fri i går, og merket at "abstinensene" etter noe godis var der. Så dessverre greide jeg ikke å styre meg unne noen brune pinner, som var igjen etter jul. Men, men....., jeg skal bli flinkere !!!

 

Lykke til dere andre også !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

alle sammen. Måtte inn å se hva en sunnmøring kan få til :( Og jaggu har hun ikke fått en mann med seg på tråden også. Det er ikke mange av de her inne :)

 

Ha en fin dag videre

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr lest det samme' date=' men har aldri prøvd det selv. Jeg tror at det ligger noe i det, for alt vi spiser legger jo igjen avfallsstoffer i kroppen vår. Disse kan det nok være smart å få vekk.

 

 

 

Lettbrus (altså 0-kaloribrus) kan godt drikeks i forbindelse med slanking. Jeg har lest at bl.a Jill Jahrmann i SATS (og Litt Lettere i Dagbladet) fortalte at hun selv drakk 1,5-2 liter om dagen med Pepsi Max. Ernæringsfysiologen i "Downsize me" på TV2 Zebra er derimot veldig klar på at brus må bort, da kullsyre påvirker mage og tarmsystem.

Noe enhetlig svar tror jeg er vanskelig å få på det.[/quote']

 

Hallå Magan her.... før i verden (på 80-tallet) da jeg gikk på G.R-kurs kunne vi drikke lettbrus i steden for vann. Men i nyere tider har jeg lest at det ikke er så smart likevel da noen søtstoff omdannes til sukker (eller var det fett, husker ikke riktig) men iallafall så kan lettbrus ofte trigge lysten på mere søtt og da er jo veien kort bort til sjokkis-skåla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb i dag har jeg snoka i godteskålen. Men stoppet etter tre biter. Sånn kan det gå.

 

Nå er jeg snart på vei på trening :( Har knallvondt i hodet, så skal bli spennende å se om treningen klarer å løse opp alle spenningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr lest det samme' date=' men har aldri prøvd det selv. Jeg tror at det ligger noe i det, for alt vi spiser legger jo igjen avfallsstoffer i kroppen vår. Disse kan det nok være smart å få vekk.

 

 

 

Lettbrus (altså 0-kaloribrus) kan godt drikeks i forbindelse med slanking. Jeg har lest at bl.a Jill Jahrmann i SATS (og Litt Lettere i Dagbladet) fortalte at hun selv drakk 1,5-2 liter om dagen med Pepsi Max. Ernæringsfysiologen i "Downsize me" på TV2 Zebra er derimot veldig klar på at brus må bort, da kullsyre påvirker mage og tarmsystem.

Noe enhetlig svar tror jeg er vanskelig å få på det.[/quote']

 

Åhh du er den reddende engelen jeg virkelig trengte idag. Har hatt en stress dag med syktbarn som skulle ta blodprøver og senere har han bare vært vanskelig. (15mnd år). Men jeg har greid å få spist regelmessig. Hadde kjempe behov for noe ordentlig søtt, og gjett hva jeg gjorde når jeg leste innlegget fra deg.....jeg gikk og tok et stort glass med pepsi max.Og gjett om det var godt.....mmmmmm....himmelskt.(jeg er skikkelig kullsyre menneske). Plutselig var livet og slanking ...."no stress".... igjen.

 

Var og kjøpte en rensekur for kroppen idag, kostet 250kr en kur for 3uker. Vi får se hva den hjelper for. Mannen min kom forresten hjem med en step maskin til meg idag :( . Stakar han er så snill:) Jeg får ikke tid til trening på helsestudio for tiden pga eksamenspress.) Så nå er det stepping for harde livet (hmm nå tar jeg litt i da , men jeg skal prøve så godt jeg kan.

 

Nå rusler jeg ") Men takk takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå Magan her.... før i verden (på 80-tallet) da jeg gikk på G.R-kurs kunne vi drikke lettbrus i steden for vann. Men i nyere tider har jeg lest at det ikke er så smart likevel da noen søtstoff omdannes til sukker (eller var det fett' date=' husker ikke riktig) men iallafall så kan lettbrus ofte trigge lysten på mere søtt og da er jo veien kort bort til sjokkis-skåla.[/quote']

 

 

Skal passe på sånn at det ikke plutselig går over grensen med brus drikking. Takk for tilbakemelding. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb i dag har jeg snoka i godteskålen. Men stoppet etter tre biter. Sånn kan det gå.

 

Nå er jeg snart på vei på trening :( Har knallvondt i hodet' date=' så skal bli spennende å se om treningen klarer å løse opp alle spenningene.[/quote']

 

 

Synes du var kjempeflink som stoppet etter tre biter!!! Hadde det vært meg hadde skåla vært tom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* Jeg har ikke vært så flink...fant nemlig en 100 grams plate med kokesjokolade i skapet i kveld...har smaken i munnen enda...det var ikke verd det... Skulle finne meg knekkebrød, og der lå den, søt og fristende....skulle bare ta en bit, men neida, hele plata gikk med. Grrrr, blir så sint på meg selv! :(

 

Men det positive er at jeg har trent i dag, styrke og kondisjon :)

 

Når det gjelder lettbrus; Jeg kjenner en dame som drakk 1/2- 1 l pepsi max hver dag. Da hun kutta ut brusen gikk vekta endelig nedover... Jeg har lest at lettbrus kan gi både vannansamlinger i kroppen, økt sultfølelse og søtsug, men skal ikke påstå noe. Det viktigste er vel uansett at alt man inntar av mat og drikke uten næring skal inntas med måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanca Nieves

Biggirl: Takk for at du stakk innom! Kjekt å bli fulgt av en ekspert! :( Er du fra Ålesund eller?

 

Bergentryne: Ja, så kjekt at vi har med en mann! Det blir jo spennede å se hvordan det går med deg også. :) Vi må holde på han der, jenter!

 

TheMiss: Hvilke eksamen skal du ta da? Masse lykke til i hvert fall! Så snill han var mannen din da..

 

Ellers så syntes jeg dette går veldig bra, jeg føler ikke at jeg slanker meg. Jeg spiser et par skiver når jeg blir sulten, spiser ikke helt sånn etter klokka, og har stor fokus på å ha det bra og gjøre det jeg vil! En deilig følelse! Jeg føler meg nå som om jeg hadde nådd min vekt på 70 kg, jeg føler at kroppen min er fin, og at jeg tar godt vare på meg selv.

 

Jeg har slitt lenge med å bli gravid, vi går mot prøverør. Men nå i det siste har også dette stresset blitt løftet fra mine skuldrer, fordi jeg vet at det ikke kommer til å skje at jeg blir sittende gammel uten barn. Det er jo ikke et alternativ, så hvorfor være stresset og trist? Om det blir prøverør, adopsjon, div behandlinger, spiller ingen rolle; DET VIL SKJE! :)

 

Og akkurat slik er det når det gjelder slanking også! Alle her vil nå idealvektenvekten sin, fordi vi gjør det som trengs i det lange løp for at det skal skje, så da er det ingen annen utvei. Så hvorfor ikke være like glad og ha like gode følelser nå som vi vil få når vi når målet vårt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i det du skriver Blanca. Men for meg er det viktig å ikke være like glad og ha like følelser nå. Jeg er absolutt fornøyd og blid, men må ha noe som driver frem.

 

Nå er morgendagens lunsj laget :( Omelett med tomat, jalapenos og salsa. Endte på 223 kcal med brødskive :) Til frokost blir det havregrøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bergenstryne
Bergentryne: Ja, så kjekt at vi har med en mann! Det blir jo spennede å se hvordan det går med deg også. :( Vi må holde på han der, jenter!

 

Skal nok holde meg her jeg.

Fant ut at selv om kurset mitt ikke begynner før neste uke så har jeg tjuvstartet nå. Tok derfor alle offisielle mål i dag morges. Ikke som var like enkle når du ikke hadde noen til å hjelpe deg.

 

Vekt: 94,4 (faktisk litt bedre enn ventet)

Midje: 97

Overarm: 35

Bryst: 103

Ende: 104

Lår: 59

Hals 42

MÅLSUM: 440 cm - så får vi se hva det blir til slutt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...