Gå til innhold

Blanca Nieves


Gjest Blanca Nieves

Anbefalte innlegg

Gjest Blanca Nieves

Mmm.. Hørtes god ut den omeletten... :( Jalapeno er jo dødsgodt.. :) Og havregrøt også! He, he..

 

Bergenstryne: Det var jo ikke gale vekten da! :)

 

Men en ting jeg lurer litt på; er det realistisk å bruke 9 mnd på 18 kg? :) Eller..? Det er min plan da, vet jo at det går litt lettere i begynnelsen.. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 225
  • Created
  • Siste svar
Gjest Smallgirl
Biggirl: Takk for at du stakk innom! Kjekt å bli fulgt av en ekspert! :( Er du fra Ålesund eller?

 

Jeg har slitt lenge med å bli gravid' date=' vi går mot prøverør. Men nå i det siste har også dette stresset blitt løftet fra mine skuldrer, fordi jeg vet at det ikke kommer til å skje at jeg blir sittende gammel uten barn. Det er jo ikke et alternativ, så hvorfor være stresset og trist? Om det blir prøverør, adopsjon, div behandlinger, spiller ingen rolle; DET VIL SKJE! :)

 

Og akkurat slik er det når det gjelder slanking også! Alle her vil nå idealvektenvekten sin, fordi vi gjør det som trengs i det lange løp for at det skal skje, så da er det ingen annen utvei. Så hvorfor ikke være like glad og ha like gode følelser nå som vi vil få når vi når målet vårt? :)[/quote']

 

Ekspert er vel å overdrive, hehe. Jeg er herøyværing som er bosatt på Hareid, så da er det kort vei tiø Ålesund, heia Aafk :) Har en del dartvenner også i "bya".

 

Vi kunne ikke f¨å egenfødte barn, så vi har adoptert verdens nydeligeste jente fra Kina. Så visst det skulle komme dit en dag at dere kanskje ønsker å adoptere, så er det virkelig å anbefale. For de følelsene vi har for den jenta, kan jeg ikke skjønne kunne være sterkere om hun var egenfødt.

 

Og når det gjelder slankingen er det bare ett par dager jeg har følt sulten tære litt, de dagene er tunge, men da prøver jeg å gå meg en lang tur, der jeg satser på å få tankene over på noe annet. Jeg kjenner at jeg er fysen på noe oftere, men da er jeg ikke magesulten. De fleste dagene har jeg faktisk problemer med å få i meg nok kcalorier, iallfall så lenge det skal være sunne kcalorier. Jeg står som oftest over kosemerkene, men det må være opp til hver enkelt. Det med søtsug kjenner jeg ikke noe særlig til siden det er det salte jeg dras mot.

 

Når det gjelder å gå ned 18 kilo på 9 måneder så burde det være overkommelig. Jeg har gått ned mer på kortere tid, men kroppen min var nok klar for å legge om livsstilen. Trimmen min består for det meste av turer med staver i max fart. Og selv om dørstokkmila har vært lang enkelte ganger (det har vært mye drittvær i høst), så synes jeg nå det er kjempedeilig å komme seg ut i det friske været.

 

Jeg vil ønske alle sammen lykke til videre.

 

klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt det er å lese om dere! Alle er kjempeflinke, og har virkelig motivasjonen på topp for å nå målene ! Om vi ryker på en sjokolade en gang i blandt, så ødlegger ikke det for resten av løpet. Man skal tross alt kunne kose seg en gang i blandt, hvis ikke er dette dødfødt, ihvertfall for meg.....

 

Jeg kom gjennom gårsdagen uten å greie mer enn ca 1050 kalorier, og det var ikke bra. Trodde ikke det var så ille, men jeg var veldig bevisst på å spise fornuftig i går. Får prøve å fylle på med litt mer i dag.

 

Leser innleggene deres om lettbrus, og er veldig i tvil hva jeg skal tro på.. Jeg er nemlig avhengig av Cola light, dvs at jeg drikker minst 0,5 l hver dag. Dette er min kos når jeg slanker meg, og har vel trodd at det er greit. Men når jeg leser blandt annet om hun som endelig gikk ned når hun sluttet med lettbrusen, så frister det jo å kutte den helt ut... Men hva skal jeg erstatte den med ?? Er ingen kaffedranker, så min kaffe har liksom blitt Cola light. Ar det noen andre som har erfaring på dette området ? Blir glad for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært flink syns jeg :( Har gått 20 min på tredemølle og 10 intense minutter på ellipsemaskin pluss 25 minutter styrketrening for overkroppen. Har aldri prøvd ellipsemaskin før jeg, men det skal jeg gjøre jevnlig kjenner jeg! Ble helt utslitt i lårene! Måtte gå i noen minutter etterpå på tredemølle for å ikke få fullstendig gangsperr :) Bruker det å ta så hardt på lårene eller har jeg helt feil teknikk? Uansett, det var en fabelaktig fin måte å kjøre intervalltrening på, her skal flesket bort!

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Når du går-bruker ellipsemaskin skal du løfte hælen når du tråkker framover ' date='har jeg praktisert selv ihvertfall. lykke til[/quote']

 

Ok *noterer* , jeg tror jeg "gikk" med bøyde knær og hele foten nedpå hele tiden jeg, he he, så sikkert kjempelur ut der jeg strevde for å se litt proff ut :) Ja ja, det kjentes at jeg hadde trent iallefall og det er jo det viktigste.

 

I dag var jeg forresten innom apoteket og bestilte meg Synnøves sammenleggbare rockering, så nå skal jeg komme ordentlig i gang med rockinga! Skal da få smal og lekker midje til sommeren må vite :( Og en god gammeldags rockering er jo ikke å oppdrive på denne tida av året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok *noterer* ' date=' jeg tror jeg "gikk" med bøyde knær og hele foten nedpå hele tiden jeg, he he, så sikkert kjempelur ut der jeg strevde for å se litt proff ut :) Ja ja, det kjentes at jeg hadde trent iallefall og det er jo det viktigste.

 

I dag var jeg forresten innom apoteket og bestilte meg Synnøves sammenleggbare rockering, så nå skal jeg komme ordentlig i gang med rockinga! Skal da få smal og lekker midje til sommeren må vite :( Og en god gammeldags rockering er jo ikke å oppdrive på denne tida av året...[/quote']

 

Jeg går også med hele foten nedi hele tiden. Har alltid gjort det. Rockering er ingen dum idé, venter fortsatt på at jeg skal få min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også med hele foten nedi hele tiden. Har alltid gjort det. Rockering er ingen dum idé' date=' venter fortsatt på at jeg skal få min.[/quote']

 

Blir du veldig sliten på forsiden av lårene? Jeg ble helt utslitt og skjelven i lårene bare etter noen minutter. "Gikk" tilsammen 10 minutter i dag, men måtte gå litt på tredemølle etter de første 5 minuttene for å "gå ut" litt melkesyre. Men som sagt, det kan hende jeg har feil teknikk.

 

Ja rockering er kjekt. Kunne egentlig tenkt meg sånn som Magan har, men økonomien tillater det ikke nå rett etter jul dessverre. Regner med at den jeg har bestilt er tygre enn den plastrockeringen jeg hadde før, så den er sikkert grei den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bergenstryne

Hei

 

Først til deg som lurte på hva du skulle erstatte lettbrusen med. Jeg foreslår at dersom du nettopp er kommet i gang med en livsstilsendring så vent litt med å kutte brusen. Min erfaring er at det er viktgi å ta bort en ting om gangen. Tar du for mye av det du regner som "livskvalitet" samtidig vil fort alt rase sammen.

 

Så til dere som snakker om at dere fikk vondt i lårene eller andre steder. Husk at dersom du nettopp har startet med trening er det en hel masse muskler som ikke er vant til å bli brukt, som skal brukes. Slikt krever tilvenning. Husk derfor å kjøre ganske rolige økter i starten, det er ikke noe poeng å presse seg til man gisper etter luft - eller løfte så tung man klarer. Da oppnår man bare utrolig mye smerte, stor skaderisiko og knekket motivasjon.

 

Stå på.. dere er dyktig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du veldig sliten på forsiden av lårene? Jeg ble helt utslitt og skjelven i lårene bare etter noen minutter. "Gikk" tilsammen 10 minutter i dag' date=' men måtte gå litt på tredemølle etter de første 5 minuttene for å "gå ut" litt melkesyre. Men som sagt, det kan hende jeg har feil teknikk.

 

Ja rockering er kjekt. Kunne egentlig tenkt meg sånn som Magan har, men økonomien tillater det ikke nå rett etter jul dessverre. Regner med at den jeg har bestilt er tygre enn den plastrockeringen jeg hadde før, så den er sikkert grei den også.[/quote']

 

Nei, det pleier å ga ganske greit. Før så gikk jeg gjerne 10000 strides pr gang, og lårene overlevde fint. Men jeg elsker å ta beinpress, så lårmusklene mine er på plass.

 

Vil ha rockering, mulig jeg må bestille på apoteket. Eller se hva jeg finner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date=' det pleier å ga ganske greit. Før så gikk jeg gjerne 10000 strides pr gang, og lårene overlevde fint. Men jeg elsker å ta beinpress, så lårmusklene mine er på plass.

 

Vil ha rockering, mulig jeg må bestille på apoteket. Eller se hva jeg finner.[/quote']

 

Jeg har også trent beinpress mye de siste månedene, men få repetisjoner med tung belastning, blir dårlig utholdenhet av det, merker det godt nå ;) Skal fortsette med ellipsemaskina litt hver gang jeg trener så blir det sikkert snart lettere.

 

Vet ikke om alle apotek har rockeringer, jeg bestilte på "Ditt apotek", og Vitalis står som forhandler på http://www.rockering.no .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hva jeg greide igår kveld. Satt og så på film sammen med mannen min .Han satt og koste seg med litt godteri mens jeg satt med min store gode appelsin.MEEEENNNN................

 

så gikk mannen min og la seg etter halve filmen. Og der lå godtte skålen rett foran meg...og jeg greide å spise SEKS frukt fisker. Og gjett om jeg har hatt dårlig sammvittighet. Men jeg lærte meg å leve med det.

 

Føler det er litt vanskelig å holde seg unna småspisingen på kjøkkenet under matlagingen. Det er jo helg..... Men har greid det foreløpig...får se hvordan kvelden blir... er litt skremt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiiiii....jeg trodde alle var blitt borte jeg ....men når mitt innlegg plutselig kom på side 2...så ble jeg ssssåååååå glad for at alle var her fortsatt. Hadde bare ikke fått med meg at vi var på side to av loggene . Lykke til videre folkens........Og blanca...masse lykke til. Dette skal gå den riktige veien. Alt sammen. Og jo medisin eksamen. (Æsj..næææ det er jo gøy men det er noe ordentlig slit med all pugg.)

 

Snakkes folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hva jeg greide igår kveld. Satt og så på film sammen med mannen min .Han satt og koste seg med litt godteri mens jeg satt med min store gode appelsin.MEEEENNNN................

 

så gikk mannen min og la seg etter halve filmen. Og der lå godtte skålen rett foran meg...og jeg greide å spise SEKS frukt fisker. Og gjett om jeg har hatt dårlig sammvittighet. Men jeg lærte meg å leve med det.

 

Føler det er litt vanskelig å holde seg unna småspisingen på kjøkkenet under matlagingen. Det er jo helg..... Men har greid det foreløpig...får se hvordan kvelden blir... er litt skremt;)

 

Seks fruktfisker er jo bare litt... Jeg spiser lørdagsgodt selv om jeg slanker meg. Hvis ikke kan du banne på at jeg kommer til å gå på en stooooor smell. Poenget er at man skal spise litt og ikke hver dag...

 

Jeg syns også det er lettere å spise sunt i uka hvis jeg har en liten gulrot i det fjerne. Så hvis jeg skal på tur, fest, byene eller lignende, lar jeg slanking være slanking akkurat da (prøver å holde meg unna snacks) også prøver jeg heller å ta det inn i uka igjen. Sikkert ikke alle som anbefaler å gjøre det på denne måten, men målet er jo å kunne leve med dette kostholdet hele livet... Derfor må jeg også ha litt lørdagsgodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser innleggene deres om lettbrus' date=' og er veldig i tvil hva jeg skal tro på.. Jeg er nemlig avhengig av Cola light, dvs at jeg drikker minst 0,5 l hver dag. Dette er min kos når jeg slanker meg, og har vel trodd at det er greit. Men når jeg leser blandt annet om hun som endelig gikk ned når hun sluttet med lettbrusen, så frister det jo å kutte den helt ut... Men hva skal jeg erstatte den med ?? Er ingen kaffedranker, så min kaffe har liksom blitt Cola light. Ar det noen andre som har erfaring på dette området ? Blir glad for tilbakemeldinger.[/quote']

 

Dette med lettbrus tror jeg de lærde kommer til å strides om i evig tid. Jeg hører med til de som er en smule avhengig selv. Jeg har sluttet mange ganger, men greier liksom ikke å holde meg borte... og jeg har heller ikke gått ned i vekt når jeg har sluttet.

 

0,5 liter er ikke mye. Tror ikke du blir så avhengig av koffein av det. Poenget er at hvis man har inntatt store mengder med koffeinholdige drikkevarer over tid, får man skikkelige abstinenssymptomer når man slutter (hodepine, skjelvinger, kaldsvette) og det er ikke gøy! Da er kaffe den eneste erstatningen. Ellers kan jeg jo foreslå en god kopp te. Det er utrolig mye god te i verden.

 

Ellers kan man jo holde brusdrikkingen til et minimum. Drikke vann når man er tørst og litt brus når man fyser som verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seks fruktfisker er jo bare litt... Jeg spiser lørdagsgodt selv om jeg slanker meg. Hvis ikke kan du banne på at jeg kommer til å gå på en stooooor smell. Poenget er at man skal spise litt og ikke hver dag...

 

Jeg syns også det er lettere å spise sunt i uka hvis jeg har en liten gulrot i det fjerne. Så hvis jeg skal på tur' date=' fest, byene eller lignende, lar jeg slanking være slanking akkurat da (prøver å holde meg unna snacks) også prøver jeg heller å ta det inn i uka igjen. Sikkert ikke alle som anbefaler å gjøre det på denne måten, men målet er jo å kunne leve med dette kostholdet hele livet... Derfor må jeg også ha litt lørdagsgodt.[/quote']

 

Sånn gjør jeg det også. Det er det som funker for meg.

 

Hva angår light-brus så drikker jeg det i moderate mengder. For meg hjelper det hvis søtbehovet er veldig stort. Og jeg vil heller drikke en halvliter pepsi max enn å spise en sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Har vært borte en uke og er kommet tilbake og leser og er så enormt imponert over dere. Fy søren for noen jenter.

Å være på reis og være flink med maten og trim og allverden, vel, jeg satsa ikke på det. Men nå er jeg her, nå er jeg i gang. Og er også veldig fornøyd. laga nøye porsjonert middag og mannen min grynta og lurte på om han ikke skulle få bli mett. Da stilte jeg med dessertskål, oppskåret frukt. Han sa ikke noe og spiste og var overraska over å være mett etterpå. Jeg også. Så nå gjelder det å komme gjennom helga uten å snaske godteri. Det ligger litt igjen i skapet etter jul, og jeg vurderer og kaste det. Får gjørde det mens manenn er ute og si at nei det var da vel ikke noe igjen vel :-)). Litt sleipe triks. Jeg må ikke ha fristelser framfor nesa nå, til jeg er har fått kontrollen tilbake. Suget er der. Men viljen også. Så får de sloss.

Stå på. Dette må jo bli bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er liksom så kjedelig å slanke seg de første ukene. Er ikke særlig inmpnerende å svare noen som lurer " joda, jeg har gått ned 1,5 kg!"

 

Da er det mye bedre når det har gått nogre uker og du lett triumferende kan si: Har gått ned 8,3 kg, ------ foreløpig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanca Nieves

Biggirl: Så fint at dere adopterte da.. ;) Sikkert en kjempefin jente. Skal dere adoptere flere barn? Har du diagnose eller er det uforklarlig barnløshet?

 

TheMiss: Takk for det! Seks fruktfisker spiller jo ingen rolle! Det er jo bare å stryke et par kosemerker det, eller ta seg en kjapp gåtur, så er det glemt. Jeg tar en fridag i uka, da kan jeg spis hva jeg vil, og droppe måltid og vann og alt om jeg vil. Og det er med så ren samvittighet som er mulig å få! Så kommer kosemerkene i tillegg. Jeg hadde tenkt å bruke lørdagene, men var på klubb i går, og da fikk vi servert så mye godt, at jeg tok fridagen da, og frotset i is og kaker og twist og alt. Kjempekos. Så fokuserer jeg aldri på det jeg ikke skal spise, jeg fokuserer kun på hva jeg skal spise og gjøre.

Hvor studerer du da? Og hvilke år?

 

Snuppelure: Ja, bare kast det snopet! Da forsvinner det nok fra tankene også..

 

Jeg har vært å gått tur i dag! Først gikk vi opp trappene på fjellstua http://www.iriss.no/fotturar/kyst/alesund.htm

Jeg fikk jo makspuls i løpet av de første trinnene, og overbevist om at jeg fikk hjerteinfarkt flere ganger! Men kom meg opp, så gikk vi ei lysløype innover fjellet, kjempefint! Så fant jeg ut at jeg hadde forbrent 818 kalorier! :) Ble så glad at! Så nå er det TV-kveld med gulrot, kålabi, blomkål og dipp! Snadder! Ser på Paramedics på zone reality! Det er bra ass.. :) Noen andre som har den kanalen?

 

Ha en kjempefin lørdagskveld folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Snopet er kasta :-)). Smakte ikke på en smule. Er såååå fornøyd. Ligger faktisk under kalorimengden i dag. Skal jo ikke det heller. Men greit å starte på rette siden.

Det med en fridag i uka høres lurt ut. Da får en ikke fullstendig abstinens. Hm, stjeler den ideen. For denne gangen skal jeg stå løpet ut, og da må jeg gjøre det godt for meg selv. Askese virker ikke over tid. Det blir bare til sprekker.

Jeg er i veldig positiv gir nå. Gøy å følge alle her nå, se hvordan det går.

Jeg har som sagt før hivd vekta i ren frustrasjon, kanskje jeg ikke kjøper ny, bare venter og ser om buksene strammer mindre og fryder meg over det. Vil ned to buksestørrelser før sommerferien. Det er mitt mål. Da skal jeg kjøpe meg noen lekre nye :-)).

Jeg skal følge min indre radar, kroppen min skal ha det godt, være fornøyd og glad. Da er jeg på rett vei!!!! Begynner å trene på mandag. Har avtalt tid.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har godis-amnesti på lørdager. MEN har ikke spist noe i dag... Lurer på om jeg er syk *ler*

 

I morgentidlig er det trening. Har snikveid meg i dag, og vekta går riktig vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanca Nieves

Kjempebra, Snuppelure! :) Ja, bare hold den positive vibben -du gjør jo noe kjempefint for deg selv! :) Ja, det med en fridag må jeg ha. Hvis jeg virkelig vil ha noe, så klarer jeg fint å holde meg til lørdagen, og når den dagen kommer, så er det ikke nødvendigvis at jeg spiser noe usunt. Når jeg ikke er vant med å spise søtsaker, så blir det veldig mektig når en først spiser det... :)

 

Ellers så anbefaler jeg boken "The Secret" -den har hjulpet meg veldig mye, på mange områder.

 

Jeg er helt gåen ennå jeg! Men det går vel ikke an å gå å legge seg før kl 12 på en lørdagskveld?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingerjorun

God søndag! Så flinke alle er her i tråden vår.Vi greier målene vi har satt oss det er jeg ikke i tvil om ,men fristelsene lurer overalt så medslankere stå på.Nå skal jeg snart på jobb på sykehjemmet ,så trimmen i dag ble snømåking sammen med gubben.300kcal vekk!Nå er jeg spent på veiinga til tirsdag,har ikke veid meg siden 1.jan.God veieuke til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har startet dagen med å bruke i overkant av 700 kcal ;) Både trening og snømåking. Og nå har jeg akkurat kost meg med havregrøt (veldig glad for at jeg syns det er veldig godt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...