Gå til innhold

Årets mest orginale nyttårsforsett!


Gjest rine

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tror jammen jeg slenger meg med her.

Er 29 år, 168/169 høy, og alene med 2 barn. Har vært jo-jo slanker i 15 av disse årene og er drit lei. Begynte 6 august for meg selv og endte på et par kurs i høst og har klart å tatt av ca 12 kg. Nå er målet mitt som mange av dere andre.

Vil ned ca 5 kg (gjerne innen påske) så jeg har kommet meg litt inn i "hold vekten" når sommeren kommer.

 

Jula har vel vært litt anderledes enn de andre årene, men har kost meg litt. Har faktisk hatt nedgang i jula så man får jo igjen for STREVET. For det synes jeg virkelig det er noen ganger..

 

Føler jeg må ofre litt, for ikke å snakke om når det gjelder trene. Det er kjedelig men et must. Må jo si det er verdt å legge om kosten for å slippe å føle at man ser ut som en hvalross på sommeren, man er jo ikke sulten til en hver tid heller..

 

Ser det er fler som skulle begynne i dag så det blir gøy å følge dere videre.

Selv har jeg 4 ganger igjen på kurs som startet før jul (ellers hadde jeg vel ikke tatt det såååååå pent.. he he) så onsdag blir min veiedag også...

 

Da må jeg stikke folkens.. h020.gif

 

Snakkes..

 

Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

...for jeg har jo gjort det før...

Mange her som ligger i samme skiktet som meg, ser jeg, henger meg gjerne på hvis det er ok?

 

Jeg er 33 år, har 4 barn, fra 3-11, halv jobb, gammelt hus, LITT mangel på motivasjon, men det kan kanskje dere hjelpe meg med? Jeg veier, let's face it, 68 kg, skulle gjerne vært 62-61. Var det for ett år siden, og så gikk det bare nedover, eh, oppover var det ja... Det er gjennomførbart, med trening så vil det skje!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-og velkommen (sier jeg som kom sist.. he he)

 

Er det ikke litt motivasjon i seg selv og vite at det fungerer når vi bare tar i et tak? Slik tenker jeg i alle fall.. Har du satt deg noen mål? er de 6-7 kg i løpet av 2008 eller før sommeren?

 

Men helt klart, trening må til. Kjøpte meg pulsklokke for en tid tilbake som jeg akkurat har tatt i bruk og må si den hjelper på motivasjonen når det gjelder trening-noe jeg som sagt synes er kjedelig. Gjør det kun pga jeg må. God følelse etterpå da...

 

Gått kurs tidligere du da?

 

Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ar jeg endelig fått målt meg... Vekta sa 69,1 kg i dag tidlig så jeg vil ned hvertfall fem kilo i løpet av åtte uker. Jeg vet det går for detta har jeg gjort før...hehe... 69,1 kg og 89cm rundt navelen. Jeg er 164cm høy og student på 3. året. Har gått en del turer de siste dagene. Får ikke beygnt med ordentlig trening før på lørdag, men da skal det være hæla i taket:-)

Neste veiing blir onsdag om en uke, det er en god avtale jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

kjente mæ igjen her.... så æ vil gjerne være med. Æ e gift, snart 40 år og har to tenåringsbarn.

E 173 cm og veide 69,9 kilo i går (puh heldigvis ikkje over 70 kg, flaks). Målet mitt e å veie 64-63 kilo før sommerferien.

Har gått på minikurs for 4-5 år siden, samt registret all mat og trening på vektklubben i to perioder i fjor. Vet at æ klare det, og no e motivasjonen der....

 

Liker å gå turer. Trener på helsestudio, spinning og vekttrening. E bare litt for glad i sjokolade og snacks.

 

Veiing på onsdager høres fint ut, vi snakkes

 

 

Jenta68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Da er onsdag veiedagen, supert gleder meg allerede til onsdag. Siden det er første uken håper jeg på minst 1,5kg:) Håper også midjemålet krymper en del, er 91 rundt livet og vi jenter skal jo helst ha under iallefall 88, men jeg vil ned til nærmere 80, så jeg håper det også krymper litt.

Ha en strålende dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martaifarta

Jeg har aldri gått på Grete Roede kurs. Bare vært "kikker" her på nett..

Jeg synes det er vanskelig å registrere all mat - det er mye morsommere å registrere TRIM!

 

Jeg har nå registrert mat et par dager - ligger på 1600 -1700 kcal pr. dag - regner med at det er ok. Jeg må bare kutte ut snacks og søtsaker. Elsker alt salt snacks..

 

Trimmer - og tenker på hva jeg spiser!! Vil ned 5 kilo - minst!

God helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg sliter litt denne helga. Første fredag på leeenge at jeg ikke har spist sjokolade.. Ble en halv pose superchips og tørka aprikoser på meg. Litt skremmende at det at man MÅ ha sjokolade på fredagskvelden sitter så godt i. Er ingen problem for meg å spise sunt søndag til torsdag, og slik gikk jeg ned 8 kg på egenhånd. Etter at vekta har stått stille i nærmere to år... for så å gå kjapt oppover de siste mnd, innser jeg at det må sterkere lut til...:-(

Nå driver jeg og lager speltbrød...det er vel lite kalorier i, eller? Noen som har peiling?

Kan ikke si at jeg gleder meg til onsdag, men lover å rapportere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... No e det helg igjen og da kommer gottesuget. Pakket bort jula i går, det hang flere kurver med nonstop på treet, klarte og la være å smake. Skal i bursdag seiner må vel ta et lite stykke kake........ Syns det er vanskelig å si at man slanker seg, da blir det så mange spørsmål. Synes også at det blir mange spørsmål dersom man takker nei til et glass vin eller øl ...... noen som kjenner seg igjen?

 

God helg jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på trening i morgen etter jobb, gleder meg stort. Er enig i at det er tungt å registrere mat, mye morsommere med treningen, man får jo gullepler på treet sitt:-)god helg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å lese alle innleggene deres:)

 

Lykke til, alle sammen. jeg er inne på en annen tråd. Kjekt det også.

Skal ikke rapportere her, ville bare si "lykke til".

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også at det blir mange spørsmål dersom man takker nei til et glass vin eller øl ...... noen som kjenner seg igjen?

Da får man som regel spørsmål om man er gravid ;)

Men jeg har liksom lagt meg på en slapp linje jeg da, et par glass vin og litt kos i helgene er lov. Jeg vil bare inn på en sunn linje jeg kan opprettholde, ingen streng diett hvor jeg ikke unner meg littegrann :) tidligere har dette vært nok til å gå ned mot matchvekt, det er bare å komme inn i den gode vanen igjen, og ikke minst bli der.

Har aldri telt kalorier før, det tror jeg kan bli lærerikt med tanke på hva man velger i butikken, fått et par "aha" allerede :)

 

(Ehm...jeg har bestemt at jula varer ut denne helga jeg, så sitter og koser meg med siste rest av julekaker og feit mat :) på mandag starter jeg "ordentlig")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det er så mange som er med her!

 

Veiedag på onsdag er supert, det er liksom en litt nøytral dag der det sjelden skjer noe som påvirker vekta hverken opp eller ned. Jeg veide meg allerede nå på onsdag, og skrekk og gru, vekta var helt oppe i 74,2 kg! Jeg hadde nok litt vann i kroppen etter pizza og chips første nyttårsdag, for en liten snikveiing på fredag viste 73,2, altså det jeg trodde jeg lå på. Jeg vet forresten at man ikke skal drive å veie seg hele tiden, men jeg gjør det likevel. Klarer ikke å la være. Jeg har forresten også bestemt meg for noen mål jeg skal bruke: bryst, midje på det smaleste, midje over navle og "bulken" mellom rumpe og lår (dere skjønner sikkert hva jeg mener). Jeg bruker disse bare for å ha noen mål å kontrollere mot, og så er det disse stedene jeg ønsker å bli smalere, spesielt på magen. Jeg hater valkene som kommer fra bukse, strømper og bh.

 

Enig med det mange av dere sier, helgen er verst. For meg går det fint så lenge jeg får kontrollere selv hva jeg har tilgang til. Det vil si, jeg klarer fint å styre unna godteri og chips når jeg går i butikken, og når jeg ikke har det hjemme går det egentlig greit. Men, får jeg tilgang til snop, for eksempel hvis vi er på besøk, klarer jeg ikke holde meg. Eller hvis sambo kjøper chips og sjokolade, så spiser jeg selv om jeg ikke skal. Når jeg begynte på kurs i fjor pleide jeg å spise en skive med honning til kvelds. Da hadde jeg liksom noe søtt å se fram til gjennom dagen, og dette hjalp meg veldig. Etter ca. et halvt år gikk søtsuget over for meg, og nå er det sjelden jeg bare MÅ ha noe. Det betyr ikke at jeg aldri skeier ut, blir ofte litt smågodt, som er min absolutte favoritt, i helgen.

 

Dette ble langt, men deilig å få gjort unna litt slankeprat. Ikke alltid samboeren min synes det er like gøy å høre på at jeg tyter.

 

Ønsker dere alle riktig god søndag. Her står helstekt kalkunfilet med poteter og tomater i form på søndagsmenyen. Mmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg har munndiare nå, men kom på en ting jeg ville spørre om og syntes det var bedre å lage et nytt innlegg enn å skrive enda mer i det forrige (vet av erfaring fra jobben at folk ikke gidder lese det jeg skriver hvis det er for langt).

 

Jeg skrev jo litt om at det er vanskelig å styre unna digg i helgen. Men en annen ting jeg synes er vanskelig er å spise nok måltider i helgen. Jeg er ofte ikke så sulten, og synes det er stress å drive å spise hele tiden + at jeg ofte sover litt lenge (har ikke barn så den luksusen unner jeg meg enn så lenge) så jeg begynner ofte dagen med lunsj. Hvordan løser dere andre dette? Spiser dere mer kalorier i de måltidene dere har, eller blir det bare mindre kalorier disse dagene? Det er selvfølgelig fristende å bruke de "sparte" kaloriene på usunne ting, men det er vel ikke helt det som er meningen. Kunne selvfølgelig fyllt på med nøtter og sånn, men det virker litt meningsløst. Jeg er forresten også veldig dårlig til å spise frukt og drikke vann i helgen.

 

Nei, nå skal jeg jammen gå og spise litt, yoghurt med litt musli og eple. Flinke meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Gjekk på vekta i dag, ned 200g eller skal eg heller sei 0,2 kg- det høyrest meir ut...! Er med på veiedag på onsdagar. I helga var eg på middag/fest - spiste godt og drakk godt, men styrte unna gotteriet!

 

Denne veka skal eg trena meir. Ha ei god veke alle sammen!

 

Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uka som har gått har vært slitsom, ting har ikke helt gått som det burde ha gått. Jeg har fått gått en del turer, men treninga har latt seg vente, ikke fordi jeg ikke orkere, men tiden har ikke vært her. I går rakk jeg ikke bussen fordi den jeg skulle ta først var forsinket, dermed gikk jeg hjem. Kjempe deilig med en super lang tur, itillegg var det så mye løssnø så jeg måtte slite ekstra med å gå fort. var kjempe sliten når jeg kom hjem, en herlig følelse...! men allikevel....tror jeg at vekta ikke har forandret seg så mye. Første ordentlige trening på leeenge blir imorgen! gleder meg som en unge til å komme meg på treningssenteret:-D, blir ikke samme effekten av å trene hjemme syns jeg....

 

Nei, som den flittige student jeg er må jeg nesten gå tilbake til lesinga...snakkes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liksom ikke fått begynt, pga sykdom hos meg og ungene. Men det har vel hjelpt på vekta uansett. Tjuvveide meg i dag og ett kg er alt borte....

 

Skal begynne å trene skikkelig i dag. Sydenturen er bestilt til sommeren, gjør ingeting om jeg veier noe mindre da! :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jente

 

Klarte mæ bra i helga, til tross for bursdagsselskap. Spiste bare litt multekrem og krumkake.. ganske fornøyd med meg selv da. I dag har jeg vært på spinning og styrketrening så nå blir det en del trimpoeng.

Hvor mange kalorier er det egentlig man skal innta i løpet av en dag, og fremdeles gå ned i vekt? Har nemlig hørt alt fra 1300 - 1700.

 

Det blir spennend med veiing på onsdag, har klart å styre unna vekta selv om jeg har lyst å veie meg.

 

Jenta68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er til å skrive inn her, det har mye å si hvis motivasjonen skal opprettholdes. ;)

 

Selv har jeg ikke gjort det jeg skal siden fredag. Har hatt god grunn (dette er grunne til at jeg ikke har skrevet/registrert noe her siden torsdag) men det hjelper jo ikke det når man så og si ikke spiser, drikker vann eller trener..

Jeg må prøve å hente meg litt inn igjen men det spørs om det går denne uka.

 

Må prøve å ikke dette helt ut nå som jeg er så godt i gang..

 

 

Nei, får satse på å komme sterkere tilbake når "ting har roet seg". Skal prøve å få til litt måltider alikevel for det om dagene ikke er som det pleier.

Stå på så lenge. Har ikke glemt dere for det om det blir stille noen dager, noe det egentlig aldri pleier å bli da jeg er "avhengig" av vektklubben. jeg er alltid logget inn og leser så fort det kommer nye innlegg..

 

Snakkes..

 

klem fra trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martaifarta

fordi jeg har smugkikket på vekta i dag... Ble så fornøyd at jeg lagde en stor salat til frokost - og gikk 40 minutter rask tur med hunden. Det funker!!

 

Jeg har gitt opp å telle kalorier. Vet hva som er bra og dårlig mat - og spiser så sunt som mulig. Liker et glass vin om kvelden - men styrer unna potetgullet..

Hver dag har jeg trent - i tillegg til å gå en halvtime eller to med "dyret".

 

Nå skal jeg ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...