Gå til innhold

Årets mest orginale nyttårsforsett!


Gjest rine

Anbefalte innlegg

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar
Gjest marthe68

Ja, i morgen er den store offisielle veiedagen! Må vel innrømme at det blir starten for meg...Var hos venninne på pinnekjøtt og tilbehør...(les: akevitt.. hehe) i helga.(avtalt før jul..) Klarte ikke helt å hanke inn den utskeielsen før i dag. Men men, koselig var det.

Går på med nytt mot i morgen, starter med en tur på vekta. Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var veiedagen kommet...... va litt spent må æ innrømme hadde egentlig håpet på at æhadde kommet på 68 tallet..........

 

Vekt: 69,1 (minus 0,8 kg)

Midjemål: 74 (minus 2 cm)

 

Men æ e veldi fornøyd med at fikk 20 trimpoeng!!!!

 

Ønske dokker alle en fin dag, og lykke til med veiingen

 

 

 

Jenta68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også vært på vekten. Den viste 67 kg, dvs 1 kg ned på en uke. De vil jeg si meg fornøyd med ;) Så nå er det bare å fortsette, har 5 kg igjen før målet er nådd. Blir spennende å høre hvordan det har godt med dere andre i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,4 kg! Dvs at julens utskeielser er borte og jeg begynner der jeg var før jul! Det er jeg fornøyd med.

 

Trningen er ikke helt i gang med, men jeg har fått en treningsopplegg fra Iform jeg skal prøve å følge.

 

Så jeg har kommet meg under 7o kg!

 

Når det gjelder midjen, hvor måler dere? På det smaleste eller over navlen. Og strammer dere til eller holder dere målebåndet "løst".

 

Lykke til med oss alle videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg håper jeg også kan være med her. Til skrekk og gru har jeg klart å legge på meg 2,5 kg i jula....dette attpå de 1,5 kg jeg ville ha bort FØR jul.

 

Ergo: målet mitt er å gå ned 4 kg.

 

Det er jo veiedag i dag og jeg veier nå 59 kg. Da begynner jeg "slankingen" eller endringen av livsstil i dag! Trening gjør jeg mye av, det er verre med kostholdet - jeg er Oslos om ikke Norges største godte/kakemons.

 

Men vi gjør et forsøk ;)

 

Hilsen Nell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt 1.januar :76,8kg

9/1: vekt: 76,5kg (-0,3kg)

 

Eg har ikkje vore så flink verken i matveien eller med trim, men eg har ikkje skeia så mykje ut heller! Denne veka skal eg begynna å trena på eit treningssenter ;-)

Det er for surt og kaldt til at eg orkar å gå turar/trene ute!

 

I dag skal eg trene 5-7åringar - eg får hive meg med på leiken så blir det litt trim på meg i dag og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martaifarta

Har vært "hyperaktiv" i en uke - og spist litt av alt... (må spise snacks i helgene...)

Vekten har gått ned til 67,5 - jippi. - 1,5 kg på en uke - jeg merker det på midjen.. 2 cm. Fra 83 - 81 cm. Buksene er litt mer romslige enn i jula!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hvor dere har registrert dagens resultater? Jeg legger mine inn her, så får jeg heller "flytte" dem senere:

Altså:

høyde 173 (denne holder seg stort sett stabil:-)

vekt: 77,9

Vet ikke hvor mye jeg har gått ned den siste uken, turte ikke veie meg 1.jan i frykt for at vekten var over 80:-( Det var den sikkert ikke, men men...

Vel, det er bare å bite tenna sammen og holde ut videre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

så var det den veiinga da. Vekta mi viste skuffende 72,9 kg i dag morges. Vel har jeg gått ned 1,3 kg fra forrige uke, men det er nok mest vann så føler ikke det teller helt. Skulle gjerne vært nede i førjulsvekt (72), men det kommer vel til å ta litt tid. Har vært ganske flink med mat denne uka, men har ikke kommet i gang med trening enda, så jeg har litt å gå på. Føler meg egentlig ikke spesielt motivert for tiden, vet at hvert gram kommer til å bli et slit. Får håpe motivasjonen stiger når jeg har kommet litt i gang

 

Høyde: 173

Vekt uke 1: 74,2

Vekt uke 2: 72,9

 

Håper på bedre resultat neste uke. Da er jeg forresten bortreist, men kommer til å veie meg og registrere vekt lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Har fått så mange trimpoeng fordi æ har syklet til jobb hver dag, vært på spinning og trent vekter. Har også vært flink å gå tur i uka som er gått. Tror ikkje at æ klare det hver uke. E nok litt ekstra motivert nå i begynnelsen......

 

husk at all mosjon hjelper....

 

 

Jenta68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - håper det er greit at jeg blir med dere i kampen mot kiloene.

Jeg er 45 år, 166 cm, vekt 74 - de siste to kom nok på i desember.... Har gått på flere Grete Roede kurs oppigjennom åra - alltid med godt sluttresultat, men så kommer kiloene snikende på igjen.... Trivselsvekta er 66 eller litt lavere. Har en indre stemme som roper varsko når vekta passerer 70 kg, så nå er det på høy tid å legge om. Innleggene på denne tråden inspirerer og motiverer så nå er jeg kjempeklar for et lettere liv !

 

Veiedag onsdager - snakkes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - håper det er greit at jeg blir med dere i kampen mot kiloene.

Jeg er 45 år' date=' 166 cm, vekt 74 - de siste to kom nok på i desember.... Har gått på flere Grete Roede kurs oppigjennom åra - alltid med godt sluttresultat, men så kommer kiloene snikende på igjen.... Trivselsvekta er 66 eller litt lavere. Har en indre stemme som roper varsko når vekta passerer 70 kg, så nå er det på høy tid å legge om. Innleggene på denne tråden inspirerer og motiverer så nå er jeg kjempeklar for et lettere liv !

 

Veiedag onsdager - snakkes :-)[/quote']

 

Selvfølgelig er det greit at du heng deg på! Velkommen til tråden!

Eg er og 166 cm og trvselsvekta mi er og 66 kg eller litt lavere.....!

No viser vekta 76,5 kg - det er ikkje kjekt!

 

Fredag er den verste gotterifella for meg - då likar eg å siga ned isofaen og sløva foran TVen med masse gotteri....I går la eg meg på sofaen og såg på TV heile kvelden UTAN noko å ete :-)

 

Kjøpte morbærtabelettar på helsekostbutikken i går - har nokon prøva dei? Leste om ei med veldig gode resultat, men det er vel typisk januarlitteratur i ukeblada...!

 

I dag skal eg gå i svømmehallen med ungane - skal prøve å få svømme nokre lengder eg og!

 

God helg alle sammen! Helsing Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kommet inn på siden siden evigheter. Veide meg på onsdag opp 0,2kg:-(kjempe skuff, men da hadde jeg ikke trent forrige uke. denne uka har jeg vært flink å trene, skal dra nå snart for å svette litt. kjøpt meg nytt treningstøy også, fant ut at jeg kunne unne meg det. skal trene i det i dag, strålende fornøyd. Spisinga går bra, spiser massse god mat. Følger en del oppskrifter i grete roede boka for kurs en, masse god middagsmat der. Meksikansk hverdagssei anbefales, den er god men også kjapp å lage!

 

Har noen tips til hva man kan servere (bortsett fra potetgull)når man har besøk som skal nyte litt vin, hadde druer, sjokolade og potetgull fremme igår, druene ble borte nesten med en gang, så det er jo alltid en slager...men andre tips...?klarte ikke å holde meg igår, måtte smake...uff da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kutte opp staver av gulrøtter, kålrabi og agurk? Gjerne litt redikker, også. Ha guacemoledip, salsadip eller holidaydip (med kesam i stedet for rømme) Kjempegodt og svært populært!

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hallo!

Eg har hatt ei kjempefin helg på alle måtar :cool:

 

Fredag slappa eg av og kosa meg foran TVen UTAN gotteri!

 

Lørdag var eg i svømmehallen meg familien - blei ikkje mykje svømming på meg, men bittelitt!

0,5 trimpoeng iallefall! Gjorde og husarbeid i 2 timar, 2,5 trimpoeng!

 

Søndag: Var på jobb ein snartur - gjekk og sorterte bøker i 1 time (1 trimpoeng)

+ gjorde husarbeid i 4 timar (5 trimpoeng)!!!!

Eg laga vafler i kveld - spiste kun 2 hjerter....følte meg kjempeflink då altså!

 

Grove sunne vafler

(10 plater)

 

2 egg

1 ss strøsøtning

6 dl skummet melk

70 g grovt sammalt hvete/havregryn

260 g hvetemel

1 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

 

Pisk egg og søtningsstoff til eggedosis.

Tilsett mel og melk.

La røren stå minst en time før steking.

 

Kcal pr plate = 150

 

 

Resultat: Eit ryddig hus, masse trimpoeng, fornøyde ungar og gooooood samvittighet!

Huset trengte ein storopprydding no etter jul! Løye ka ein finne på berre for å ikkje kjenna

etter at ein er sulten eller søtsjuk....!

 

No skal eg koooosa meg med ei stor grønn salat med chillisaus, pinjekjerner og naanbrød!

Håper dåke andre og har hatt ei kjekke helg!

 

Jajo

 

PS! I måro skal eg på treningssenteret - har avtale med ein medlemstrenar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg forstår bare ikkje korleis dette fungerer!!!!!!!!eg skrive litt her og litt der men forstår ikkje dette med trådar,skal eg bare gå inn ein plass og begynee å skrive,har hørt at det er undergrupper ved sida av ned under ti kilo,men forstår berre ikkje kor eg ska skriva,ska eg melda meg ein plass? eg blir så fortvila... skal eg gå inn på" årets mest originale nyttårsfest" tråden? ååå eg føler at eg ikkje får dette til å eg har så lyst. er ei jente på 30 år som veier 69,3,er 151 høy å vil ned til 62 til sommeren.. eg er lei meg og trenger hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! Hiv deg med på dennne tråden! Du er velkommen!

Dei fleste her har veiedag på onsdager.

 

Eg forstår godt at det er litt forvirrande med det samme ein blir medlem i forumet!! Dessutan har mange vore med lenge og skrevet sammen i månadsvis - då blir det kanskje litt vanskelig å hive seg på ein veletablert tråd! Men denne tråden er fersk! Håper det blir ein aktiv tråd kor me kan jabbe litt om livet utanom kiloane og!

 

Snakkes!

 

Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og tusen takk for hjelpen! da er det altså rett å bare svare på noe jeg vil svare på her inne,men vet du hvor jeg skal sdrive generelt til alle i tråden på onsdager? kjempekoselig at du svarte meg.JEg har foresten 2 barn og en fantastisk mann,jobber som førskolelærer. Jeg har en del problemer med nakken og litt psykiske problemer ellers som jeg prøver å jobbe meg gjennom,men jeg bruker antidepressive og er jo litt spent på om det er et hinder for meg,men det gjenstår å se. jeg koser meg hver kveld med en smoothie bestående av: 4 dl jordbær,1 banan,litt biolayogurt og 1 dl eplejuice. dette er en reddende engel for meg og mitt søtsug og kan anbefales på det varmeste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste lunsj med en venninne i dag. Bestilte selvfølgelig salat. Den så sunn ut på menyen, men viste seg å være godt dynket i balsamicodressing... Noen som vet hvor mye calorier det er i den? Var også mye pinjekjerner i den. Veldig god salat, og da ringer jo calorialarmen hos meg med en gang:-) Inneholdt ellers kylling, og to typer grønn salat....

Snakk om detaljert beskrivelse av lunsjen... he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddik, også balsamicoeddik, har vel ikke noe særlig med kalorier. Men ofte blandes det jo litt olje i en slik salat.

Men det høres ut som en sunn og relativt mager salat da:-) Pinjekjerner inneholder sunt fett.

 

Sjekket det nå. Eddik inneholder ca 0 kalorier, jeg tror ikke balsamicoeddik har noe særlig mer.

 

Så nyyyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...