Gå til innhold

Årets mest orginale nyttårsforsett!


Gjest rine

Anbefalte innlegg

Blir gjerne med på onsdagsveiing om eg får lov!

Høgd: 174 cm

Vekt: 70 kg

Mål: 62 kg før sommaren...har bestilt bikini i Ellos, kremt ;)

For ei gongs skuld vil eg ha ein lettare sommar og gå med dei kleda eg har lyst til.

 

Gler meg til å fylgje dykk fram mot å nå våre mål!

 

We can do it! Yeah! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Hei! Måtte berre droppe innom å sei eg har tatt min første salto!!!! Tøft, hæ?

(Eg trenar 5-7-åringar i turn og var derfor på trampett-kurs)

No blir det trampett- trening framover - ungane kjem ikke få ha trampolinen i fred til våren!

 

IIIIK- veiing i måro......

 

Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthe68

Hei på dere! Da er det onsdag igjen og det betyr veiedag.

Vekt 9/1: 67,7

Vekt 16/1: 66,5 (- 1,2)

Har vært ganske så standhaftig denne uka, men hadde vel likevel ikke forventa så mye ned. Er kjempefornøyd med dagens tall!

I dag skal jeg på seinvakt. Skal kjøpe med meg middag fra Fjordland i dag. Biff stroganoff eller sweet and sour kylling er gode middager med passe kalorimengde.

Stå på videre alle dere andre også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da va de veiedag igjen. De gikk desverre ikke som jeg hadde håpet på. Jeg skeiet litt ut i helgen, men de var ikke så mye slik at de skulle tillsie at jeg skulle gå opp! men jeg fikk mensen i går, så jeg håper på at jeg kan skylde på de... I allefall, her er mine resultater:

 

(02.01.08) 68.0

(09.01.08) 67.0

(16.01.08) 67,3

 

Jaja, må bare stå på videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lykkelig:-) sist gang veide jeg 69,3 idag veier jeg 68,8. går ned med museskritt, selv om jeg synes selv at jeg er ganske flink. Midjen sist gang var 89 nå er den 88. Kan si meg fornøyd med dette.

 

ha en fortsatt fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

69,1 i dag! Tilsammen 1,9 kg siden nyttår. Det er jo bra!

 

Det som kom på i desember er no borte, og jeg håper resten går like greit.

 

Trener masse, var to timer på alpint i går. Da brukte jeg visstnok over 1000 kalorier, det kjentes ikke slik ut! Var bare gøy, men kjenner det i låra i dag. Det blir nok mer alpint i vinter ja!

 

Maten tenker jeg ikke så mye på. Spiser stort sett sundt, tenker at jeg skal leve med dette. Men jeg tenker på mengden, øker innslaget av fisk til middag og spiser krom forå dempe søtsuget. Og jeg nyter mitt glass eller to med vin i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martaifarta

Må ha ny vekt!! Den viste opp et kilo....

(gammel - står på varmekabler....viser forskjellig for hver gang en går av/på...)

 

Jeg har trent hver dag - minket 4 cm i livvidde. Er fornøyd!

Teller ikke kalorier - men fører trimpoeng. Flott med gull-epler på treet.

 

Reiser til Asia i 16 dager nå - sol og varme - og BIKINI - men ikke trening....

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så va veiedagen kommet igjen...... ikkje mye å skryte av ned 0,2 kilo. Hadde håpet på mere. Har trent som en gal i uka som gikk 24 trimpoeng !!!!

 

Vekt 68,9 kg (ned 0,2)

midje 74 cm (samme som forrige uke)

 

lurer litt på om jeg får i meg litt for få kalorier (hadde aldri tenkt at det gikk ann), det er jo ikkje bra dersom kroppen går på "sparebluss". Har ligget på rundt 1200-1300 kalorier, burde ha 1600.

 

Stå på videre jenter

 

Jenta68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tenk- eg gløymde at det var veiedag i dag...kunne jo gått på vekta no, men trur eg ville bli skuffa-går på vekta i morgon tidleg!

 

Så flinke dåke er!!!!

Ladie: Det var ikkje store oppgangen, vil tru det er borte neste veke! Ikkje depp no, stå på denne veka!

 

Eg har ikkje ført opp maten...skal begynne med det i måro. Veit det er VELDIG viktig å ikkje ligge med eit for lavt kcal-inntak! Dei fleste bør ikkje liggje under 1600 kcal!

 

Denne "formelen" kopierte eg frå ein annan tråd:

 

Regn ut kaloriinntaket etter denne Grete Rhode- formelen:

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

 

For å gå ned i vekt må du innta ca 500 kcal UNDER ditt daglige energiforbruk, men ALDRI mindre enn 1300 kcal!

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

 

Ikkje ha for lavt kaloriinntak, - då går skrur berre kroppen på spareblusset, og vekta går ikkje ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg veide meg i dag,kun 0,1 ned på ei uke,er egentlig skuffa over det, lurer på om det kan være fordi jeg har spist mye jordbærsmoothie på kveldene..... er det her jeg skal skrive generelt til alle i tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg veide meg i dag' date='kun 0,1 ned på ei uke,er egentlig skuffa over det, lurer på om det kan være fordi jeg har spist mye jordbærsmoothie på kveldene..... er det her jeg skal skrive generelt til alle i tråden?[/quote']

 

Hei! Ja, det er her du kan skrive til alle oss andre på tråden! Prøv å kutte ned på smoothien litt...Eg spiser morbærtabeletter for tida - søtsuget er heilt borte vekk!! :eek: utrulig, men sant! Dei skal visst stabilisere blodsukkeret! Krom skal visst også ta bort søtsuget! Verdt å prøve!?!

 

Opp med humøret, NATUR ;-) Neste veke får du bedre resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for oppmuntringa:=det er derfor eg har tru på denne måten å gå ned i vekt på,at me kan få setta ord på korleis det går,enten det går opp eller ned. Masse lykke til med veiinga i mårå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Har vore innom såvidt før. Ser at der er best å ligge oppom 1600 kal, men eg ligg på 800-1000, og er da mett (????) Gjer eg mykje gale med det? Er 160 cm og ca 61,5 kg, vil under 55. Ca 5 brødskiver Ingers rugbrød + middag og div anna. Blir litt frustrert. Takknemlig for alle gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi lisi!

Det er nok altfor lite kalorier du får i deg,eg gikk på et grete roede internettkurs en gang, gikk ikke ned i begynnelsen, fikk beskjed om at det var fordi jeg spiste for lite. JEg har funnet ut at i appelsin er det 225 kalorier,hvis jeg ikke har fått i meg nok i løpet av en dag tar jeg ofte en appelsin på kvelden, eple og gir litt kalorier. I tilleg til kaloriene får du også i deg mye vitaminer,håper det hjalp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

jeg lurer på om noen av dere har opplevd å få oppblåst mage når dere begynte å spise sunt. Jeg har mye luft i magen og trodde ikke jeg skulle få det av sunn mat......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt 1.januar :76,8kg

9/1: vekt: 76,5kg (-0,3kg)

17/1:vekt: 76,0kg (-0,5kg/totalt:-0,8kg)

 

Greit nok resultat! Eg er verken lei meg eller happy. I måro er det fredag og helg - skal setja inn alle krefter på å møta helga med fullt fruktfat og masse motivajon! Ha ein fin-fin dag, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karokaro

Hei igjen alle sammen!

 

Ja da var det en stund siden jeg har innrapportert her.

Jeg begynnte på 67,8kg i begynnelsen av januar, nå ligger jeg på 65,7kg i dag. Det betyr 2,1kg ned siden januarsbegynnelse. Og jeg tror jeg er fornøyd.

 

Det betyr også 3,7kg igjen til målet på 62kg.

 

Og aller viktigst betyr det for meg at jeg har godt ned 11,3 kg siden i fjor på denne tiden :D

 

Vi snakkes snart :D Hold tempo oppe dere, det er faktisk mulig, viljen og disiplinen sitter mellom øra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle jenter!

ja her kommer en aldri så liten syting fra rogaland.Jeg har fått spysyga å syns synd på meg sjøl,klarer ikke å spise det jeg skal... magen min står ut og det gjør den ofte,jeg er så redd at jeg ikke kommer til å få dette til,jeg har så lyst,jeg spiser og trener slik jeg skal men er så redd for at alle andre får det til utenom meg! jeg tror det kommer seg hvis jeg får tatt av noen kilo,jaja et helgesukk!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg begynte på GR for 3 uker siden, jeg har gått på kurs tidligere, men nå skal jeg prøve selv for å se om jeg klarer det uten å gå på kurs.

 

Jeg er 170cm og veier nå 74,5 kg, jeg har gått ned 2 kilo.

 

Etter at jeg sluttet å røyke for 1 1/2 så har kiloene bare satt satt seg på kroppen, merklige greier det der, men nå er kampen i gang hehe.

 

God helg til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Som jeg fortalte forrige uke har jeg denne uken vært bortreist med jobben. Kom hjem i går og var så sliten etter 24 timers reise og og jet lag at jeg sovnet kl. 19. Våknet i dag morges litt før syv og følte meg forholdsvis opplagt, så nå har jeg veid meg og spist sunn frokost. Må innrømme det har vært mye tull med maten denne uken, har bare spist 3 STORE måltider hver dag, ikke noen mellommåltider og ikke drukket nok vann, så jeg fryktet at jeg hadde lagt på meg masse. Men da jeg veide meg i dag morges veide jeg "bare" 72 kg. Håper bare ikke det er en effekt av de siste dagers reising og bytting av tidssone.

 

Vel, her er oppsummering av mine resultater:

Vekt uke 1: 74,2

Vekt uke 2: 72,9

Vekt uke 3: 72

 

Veldig gøy å komme hjem og lese om hvordan dere har hatt det gjennom uka. Flinke er dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi lisi!

Det er nok altfor lite kalorier du får i deg' date='eg gikk på et grete roede internettkurs en gang, gikk ikke ned i begynnelsen, fikk beskjed om at det var fordi jeg spiste for lite. JEg har funnet ut at i appelsin er det 225 kalorier,hvis jeg ikke har fått i meg nok i løpet av en dag tar jeg ofte en appelsin på kvelden, eple og gir litt kalorier. I tilleg til kaloriene får du også i deg mye vitaminer,håper det hjalp:)[/quote']

Kunne ikke dy meg, men måtte kommentere dette. Det var ikke måte på størrelse på den appelsinen. Appelsiner har ca. 45 kcal per 100 g, så den appelsinen der veier 500 g, og da må en huske på at skallet (forhåpentligvis) er fjernet... Tror du skal sjekke kildene dine litt, Natur!

 

Klem fra Tulla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Har vore innom såvidt før. Ser at der er best å ligge oppom 1600 kal' date=' men eg ligg på 800-1000, og er da mett (????) Gjer eg mykje gale med det? Er 160 cm og ca 61,5 kg, vil under 55. Ca 5 brødskiver Ingers rugbrød + middag og div anna. Blir litt frustrert. Takknemlig for alle gode råd.[/quote']

Hei Lisi! 800-1000 kcal er for lite som flere påpeker, men det høres for meg ut som om regnestykket også blir litt spesielt. Med 5 brødskriver Ingers rugbrød, middag og, som du sier, "div anna", skjønner jeg ikke at tallet kan bli så lavt. Har du ikke noe pålegg på brødet? Og drikker du ikke noe melk eller spiser frukt?

 

Har du prøvd å veie mengdene og føre all maten inn i kaloriregnskapet her på siden? Det kan hende du vil finne at du ikke spiser så galt allikevel.

 

Klem fra Tulla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle jenter!

ja her kommer en aldri så liten syting fra rogaland.Jeg har fått spysyga å syns synd på meg sjøl' date='klarer ikke å spise det jeg skal... magen min står ut og det gjør den ofte,jeg er så redd at jeg ikke kommer til å få dette til,jeg har så lyst,jeg spiser og trener slik jeg skal men er så redd for at alle andre får det til utenom meg! jeg tror det kommer seg hvis jeg får tatt av noen kilo,jaja et helgesukk!!!!!!!![/quote']

 

Alle blir jo syke av og til, ikke noe å gjøre med det. Ikke tenk på slanking nå, men konsentrer deg om å bli frisk, når du har blitt det er det jo bare å fortsette der du slapp!

 

Jeg kjenner meg igjen i frykten din for ikke å få det til. Men min erfaring er at grete roede opplegget funker hvis man følger det slavisk og tar tiden til hjelp. Stol på deg selv og gjør det du skal så kommer resultatene etter hvert!

 

Lykke til, og god bedring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...