Gå til innhold

Årets mest orginale nyttårsforsett!


Gjest rine

Anbefalte innlegg

Ja, det ble litt stille på tråden. Har folk forsvunnet til andre tråder, eller har det gått som det ofte går med nyttårsforsett ;-) Kan gjerne starte en ny tråd for min del...Skal på sommerferie 1.juli, og vil gjerne nå målet (68) før den tid...

 

NB: Hvorfor, HVORFOR, MÅ den !&%#?"# påskemarsipanen væretil halv pris nå.... Det er direkte tragisk for mitt vedkommende i alle fall. Selv om jeg holder meg unna i ukedagene, hjelper det jo lite når det går med 1 kg ( iallefall nesten...) i helga... Noen son har sett viljestyrken min :-0 ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar
Gjest Martaifarta

Jeg fortsetter. Kan godt bli med over til en ny tråd? Lenge siden nyttår....

Er klar for å vekta på onsdag - har sanket en del trimpoeng i dag :(

 

Påskemarsipan????? 1/2 pris - da skal jeg holde meg unna til det er utsolgt!!

 

Martaifarta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jenta68

Har ikke gitt opp nyttårsfortsettet det bare kjennes sånn ut når alt står på stedet hvil.

 

Æ har åsså mista viljestyrken min, trur at den lå i vottene mine som æ åsså mista i påsken =:-(

 

Skal dra på feire 21. juni, da håper æ at de siste tre (eller fire kiloene, får se på veiinga på onsdag) er borte.

 

Vi kan godt fortsette i denne tråden, så får vi "aktiv" bare fortsette og skrive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jenta68

Egentlig ikkje anna enn ventet. Har vært sløv i flere uker nå, tre uker siden forrige veiing opp 900 gr. Kan nok skylde litt på påsken, med vin og påskesjokolade.

 

No e det bare å starte på nytt, men kjenner at motivasjonen ikkje e helt på topp :D

 

2/4: 68,1 kilo

 

Ha en fin dag jenter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får litt dårlig samvittighet nå siden dere var så missfornøyd, men vekta mi har endelig rikket seg etter å ha stått stille (eller gått opp) de siste seks ukene.

Ned 300g til 72,1 på onsdag. Kanskje ikke så mye å skryte av, men jeg er kjempefornøyd. Bare jeg ikke går opp igjen til neste uke så, må være forsiktig i helgen.

 

Jeg merker jeg blir kjempemotivert av å gå ned, selv om det er så lite, og jeg har jo ingen garanti for at det ikke bare var et lite blaff. Men jeg satser på at det er all treningen min jeg endelig begynner å få litt igjen for, ikke bare på kondis og humør, men også på vekta. Så nå skal jeg hvertfall være flink til å trene framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martaifarta

Lagt inn dagens trimpoeng - fornøyd med 14,8 poeng på en uke!

Har løpt 3 dager denne uka - håper det setter fart på forbrenningen. 45 minutter hver gang - skikkelig svett og rød i "mosen"...

 

Har spist ost og kjeks - masse rødvin - og en del salt snacks... bare må kose meg i helgene. Skal stå på i uka som kommer!

 

Martaifarta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tilbake igjen etter en laaaang påskeferie. Veide meg første onsdag etter påske og hadde gått opp ca. 3 hekto. Ikke så rart med mye vin og påskekos - men også fine skiturer. Onsdag i sist uke så hadde vekta gått ned igjen og den viste 70,2 kg. Da er jeg bare 2 hekto unna halvveis til målet som er 8 kg ned.

Skal ned godt og vel 4 kilo til helst innen slutten av mai - og det må vel gå fint ?

Godt at vi er flere ! :-)

Føler at jeg har innarbeida et bra kosthold i det daglige, men har ikke vært så veldig flink siden jeg tok påskeferie. Idag har vi hatt deilig søndagsmiddag med hjemmelaga karamellpudding og krem til. Men imorgen er det mandag heldigvis !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jenta68

Så va det blitt onsdag igjen og veiedag. Syns sjølv at æ har vært ganske flink med kosten (men har vært i en bursdag og da ble det kaker oi glemte nesten at æ drakk tre glass rødvin på lørdag, ) og æ e kjempefornøyd med 21,4 trimpoeng.

 

Vekta viser bare 300g ned, men ned er ned! Med så mye trim hadde æ håpet at æ hadde gått mere ned. Det kommer kanskje etter hvert :)

 

Det e bare å stå på videre - skal klare å gå ned de siste kiloene før sydenturen i juni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her går det endelig nedover igjen.. Vært litt opp og ned, men nå på mandag var vekta på 53.6, så da er det endelig under det den var før påske.. Det betyr nesten 4 kg ned siden jeg starta her :) Det er jeg fornøyd med.. Oppi alt har vi flyttet også.. Gir enorm uttelling på trimpoeng alle timene opp og ned trapper.. sanket over 19 forrige uke - men synes jeg har vært flink med trimmen, har ligget på mellom 10 og 15.. Håper på videre nedgang både for meg selv og dere andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vekta står på det samme som sist onsdag 70,2 kg. Har vært litt for slurvete med litt sjokolade og litt ekstra mat, så nå er det full skjerpings igjen.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martaifarta

Måtte gå over til ny vekt - den gamle viste 146 kilo - ØDELAGT!!

Ny vekt viser desimaltall - i dag var det 67,8. Litt bedre plass i buksene - så jeg er fornøyd..

 

Som tidligere nevnt denne uka har jeg en del trimpoeng - så jeg regner med at det gir resultater på sikt. Ikke mye bikinivær på østlandet! Snø i dag!

 

Hadde vært hyggelig med litt mer aktivitet her i forumet. Kanskje noen har gode slanketips?? Effektiv trening som gir høy forbrenning??

Snakkes

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

så flinke dere har vært til å legge inn resultater. Jeg føler jeg alltid er treig, men jeg har liksom ikke så mye tid til å sitte på nettet på onsdag, torsdag, fredag (nå skriver jeg mens jeg er på jobb, fy og fy).

 

Jeg synes også dere er kjempeflinke til å trene. Jeg hadde 17 trimpoeng forrige uke og det er MYE til å være meg, men det er jo ingenting imot det dere presterer. Da hadde jeg 5 treningsøkter, mer enn det orker ikke kroppen min og jeg har heller ikke tid til å trene mer.

 

Over til ukens resultat: Jeg har gått ned igjen! 400g fra forrige uke til 71,7. Men jeg er skikkelig skeptisk da (derav tittelen), for jeg tror jeg egentlig hadde alt for lav væskebalanse etter hard trening tirsdag kveld. Uansett deilig å se 71-tallet igjen.

 

Synes det er bra at dere er så mange som har kommet tilbake etter påsken. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan variere litt fra person fra person hva som er mest effektivt eller gir høy forbrenning, men ejg kan jo dele mine erfaringer med dere:

 

Jeg trener nesten bare gruppetimer på senter, step, aerobic, dans og litt spinning. I tillegg til dette går jeg tur av og til og trener pilates 1 gang i uka (prøver å øke til 2, men det passer aldri inn). Jeg gjør all kondisjonstrening med pulsklokke, og da er det veldig lett og se hva jeg forbrenner mest kalorier på. For meg er dette helt klart step- og dansetimer. De jeg går på har høyt tempo, og på step kan du få ut ekstra intensitet med å bruke armene (og dermed ryggmusklene) godt. Når det gjelder dansingen er den effektiv fordi man bruker hele kroppen, armer, ben og all kjernemuskulaturen. Dansetimene jeg går på har også høyt tempo da, type hip hop. Hvertfall, jeg pleier å få presset ut litt i overkant av 600kcal på en time, og da er jeg helt kjørt i hele kroppen etterpå. Ligger ca på 70% av makspuls i snitt. På spinning er jeg ikke i nærheten av å klare dette, men igjen, jeg tror dette er individuelt.

 

Jeg har forresten funnet ut at trimpoengene som regnes ut her inne ved å legge inn aktivitet og tid stemmer ganske godt med det pulsklokka mi sier.

 

For min del for å øke forbrenningen på trening tror jeg jeg må øke muskelmassen så jeg orker ta enda mer i. Har veldig dårlig samvittighet fordi jeg ikke gjør noen ordentlig styrketrening, men det er jo så kjedelig!

 

Hadde vært spennende å høre litt hvilke erfaringer dere har med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det spinning 3 ganger i uken, samt å gå tur som har hjulpet på forbrenningen.

Fikk pulsklokke i bursdagsgave av ungene, og det syns æ har vært kjempe inspireranes. På spinningtimene har æ hatt ca 80% i gjennomsnitt på makspuls.

Trener også med vekter på studio, og sykler på jobb (7 km hver vei) flere ganger i uka. Kjøpte piggdekk :)

 

No e det så deilig vær her i nord - sol og kaldt så da e det deilig å gå tur. Sola e begynt å varme og masse frisk luft.

 

God helg jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martaifarta

Jeg har i flere år (!!) trent gruppetimer på Sats. Merker at kroppen trenger "noe annet" for å øke forbrenningen. Ønsker å gå ned 5-6 kg. (163 cm - 68 kg - aldri vært tynn!!)

 

Har derfor begynt å løpe 2 ganger pr uke - 45 minutter hver gang. Løper på tredemølle - intervaller - det blir 6 -7 km pr økt. Tror dette hjelper min forbrenning - svetter skikkelig.

 

Trener minst 4 økter pr. uke på SATS i tillegg til daglige gåturer. Er i knallform - men vekten er ikke lett å få fart på. Spiser fornuftig/sunn mat - men rekker nok bare 4 måltider pr. dag.

 

Skal ned i vekt/størrelse..

Tar gjerne i mot tips/råd for å få økt forbrenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var jeg som startet tråden, men har ikkje vært her på en stund. Har fulgt "opplegget mitt", bare ikke vært så mye på nettet. Har folk gått over til en annen tråd, eller er dere her ennå? Er litt kjekkere å raportere til en tråd der det er litt aktivitet.. ville bare sjekke før jeg "melder flytting"

rine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ har vært så mange ganger for å se om det er noe aktivitet her i tråden - men i det siste har det vært dårlig ;)

Så da gidder ikkje æ heller å skrive nokka når det går mange dager mellom hver det e nokka nytt. (det e kanskje sånn vi alle tenker????)

 

Synd men sånn e det desverre blitt - leser heller i andre tråder for å få litt inspirasjon

 

Lykke tell med slankinga jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som deg jenta68. Kom tilbake fra 10 dagers jobbreise i går, og så det ikke hadde vært noe aktivitet siden sist jeg var inne, så jeg kommer ikke til å rapportere mer her. Vil heller få inspirasjon annen steds fra.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...