Gå til innhold

På ny frisk!


vagga

Anbefalte innlegg

da er det fredag igjen. Siste innspurt av dåpsplanleggingen er i gang. har litt igjen men vi får heldigvis god hjelp i dag og imorgen. Skal ta meg en tidlig trimtur idag slik at jeg får gjort litt når jeg kommer hjem igjen.

 

Kjenner på kroppen at stressnivået er høyere og kroppen samler litt vann. Tror ikke på noen nedgang denne uken men håper at jeg står stille.

 

Ha en god dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 306
  • Created
  • Siste svar

I dag starter jeg hos fysioterapeut igjen etter fødselen. Skal bli godt å få litt oppfølging på bekkenet igjen, selvom det har gått over all forventning med veldig lite smerte.

Det er ikke bekkenløsning men jeg har en stor ustabilitet i bekkenregionen fra mange år tilbake. Da jeg gikk gravid var dette så bra som aldri før nesten og det har heldigvis holdt seg så langt. :) Jeg kryssr fingrene for at det fortsetter sånn :)

 

Fysioterapeuten holder til på NIMI på Ekeberg så planen er å gå med vognen hjem igjen etter timen. Det er ikke så langt og regner med at jeg bruker omtrent en time. Lillegutt må være med så det blir spennende å se hvordan det går. han pleier være snille og smile til de fleste så satser på at han sjarmerer gjengen der oppe også.

 

Han en strålende tirsdag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen hadde vi dåp og besøk av alle besteforeldrene. Mamma og pappa reiste ikke før i dag og hadde ikke spurt om det var greit at de var så lenge. bare bestilt flybilletter og ringte og sa når de kom og når de dro.

Jeg ba de pent om å spørre neste gang for denne gangen har det vært tungt å ha folk her så lenge. det er slitsomt med en baby ihuset og en mann som jobber mye. Når de er her løfter de ikke en finger. de har hjulpet til med dåpen selvsagt men ellers har de i grunnen bare sølt kaffe over alt uten å gidde å tørke opp etter seg. Fikk til svar at mamma brydde seg ikke så mye om hun sølte kaffe overalt. jeg bryr meg og da blei ho sur...

 

Ho gikk rundt og grein her i to timer og følte seg uvelkommen. jeg sa at de selvfølgelig er velkommen men de må spørre om det er greit at de blir så lenge og om det passer.

 

er jeg urimelig? Jeg må kunne få sette grenser for meg selv og min lille familie?

 

Bare en liten utblåsning. skal ut å trille etterpå. få ut litt frustrasjon! :)

 

Ha en fin onsdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei ikkje nokke trening på meg i dag, men har meldt meg inn på elixia og e klar for å starte trene der. De har og barnepass for de aller minste og så min lille gutt på tre mnd snart kan vere på barnepassen mens eg trener. De har godt rykte på seg så eg ska prøve det.

Mannen trener også der så det e nokke vi kan gjøre sammen i en ellers så hektisk hverdag. E ikkje lett å få nok tid sammen alltid. ;)

 

No e det natta for meg.

God natt folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen for trening er heller dårlig for tiden. kommer meg liksom ikke ut. har vært flink med maten og er stolt av at jeg har klart det i en hektisk og stressende periode. Til uka starter på jeg og mannen min på treningssenteret og det kan være godt å ha noen å gå sammen med ;) De har barnepass for babyer og, så det går an å gå på dagtid også.

 

Ha en god uke alle sammen så skal jeg finne tilbake til motivasjonen min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg nådd mitt andre delmål om å komme inn i mine gamle klær etter fødselen. hadde som mål og klare det til påske. de er fortsatt litt trange og ubehagelige så målet til påske blir at jeg skal kunne bruke dem og føle meg komfortabel i dem ;) Det er 2.7 kg til og det skal jeg klare! :D

 

Lykke til med veiingen og målingen denne uken til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å trimme!! Kjempebra! Og gratulerer med påskemålet ditt nesten vell i havn!! Kjempebra!

 

Om du er urimelig i forhold til å si fra til dine foreldre?? NEI!! Det er ditt hjem, din kjernefamilie og du har ett lite nyfødt barn. Klart det er tungt og irriterende at din egen mor og far kommer og søler kaffe og ikke hjelper til.. Klart du må si ifra. Skjønner du tenker litt på reaksjonen til mor di, men prøv å kutt den ut! Det er hun som har problemer, ikke du!

 

Håper du har gått ifra denne irritasjonen din.....

 

ha en fin uke!! Du er såååå flink, så!!!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å trimme!! Kjempebra! Og gratulerer med påskemålet ditt nesten vell i havn!! Kjempebra!

 

Om du er urimelig i forhold til å si fra til dine foreldre?? NEI!! Det er ditt hjem' date=' din kjernefamilie og du har ett lite nyfødt barn. Klart det er tungt og irriterende at din egen mor og far kommer og søler kaffe og ikke hjelper til.. Klart du må si ifra. Skjønner du tenker litt på reaksjonen til mor di, men prøv å kutt den ut! Det er hun som har problemer, ikke du!

 

Håper du har gått ifra denne irritasjonen din.....

 

ha en fin uke!! Du er såååå flink, så!!!

 

Klem fra XXL[/quote']

 

Takk for det,og ja, jeg har gått fra irritasjonen min :) Det går som regel over. Imorgen er det tilbake på elixia og håper det går like bra med lillegutt på barneparkeringen som sist. Han sover forøvrig hele natten nesten hver natt og det er verdifull! :D

god uke til deg og, og takk for oppbackingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink!! Kjempebra! Håper du ahr det bra selv om du ikke har vært her inne på flere dager. Ulikt deg, forresten... For meg så har tiden flydd litt for fort. Men tror det vil bli litt bedre fremover nå... Har fått 3,4 trimpoeng fra tirsdag til i dag! God begynnelse!

 

 

Hvilken fysioterapeut du går til på NIMI?? Godt å høre at bekkenet ditt oppfører seg bra. Men ta det litt med ro så du ikke får en tilbakegang...

 

ha en fin helg!!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink!! Kjempebra! Håper du ahr det bra selv om du ikke har vært her inne på flere dager. Ulikt deg' date=' forresten... For meg så har tiden flydd litt for fort. Men tror det vil bli litt bedre fremover nå... Har fått 3,4 trimpoeng fra tirsdag til i dag! God begynnelse!

 

 

Hvilken fysioterapeut du går til på NIMI?? Godt å høre at bekkenet ditt oppfører seg bra. Men ta det litt med ro så du ikke får en tilbakegang...

 

ha en fin helg!!

 

Klem fra XXL[/quote']

 

Hei hei :D Ja det er en stund siden jeg har vært her inne. Dagene flyr og med en lite forkjølet krabat går tiden til han stort sett. forkjølelsen plager han noe veldig virker det som, men det går over. Har blitt dårlig med bevegelse men har vært flink med maten og klarer å holde på overskuddet.

 

Jeg har gått til Vivi på NIMI Ekeberg, veldig dyktig dame som jeg tror egentlig er manuellterapeut. Jeg passer på bekkenet mitt, vil ikke komme i den situasjonen en gang til at jeg ikke kan gå :) Mye flaks og hardt arbeid gjorde at jeg kunne gå selv i mitt eget bryllup høsten 2006 :)

 

Så bra med 3.4 trimpoeng da! Mer enn hva jeg har klart denne uken, men jeg nærmer meg slutten på det første epletreet mitt :D

 

God helg til deg! klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!! Er du sikker på at bunadpdeg i mai?? Er du ikke snart i mål??

 

Kjenner til Vivi! Hun er flink. Godt å høre du er i trygge og flinke hender... men ikke begynn med jogging ennå...

 

Ha en fin uke!!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Bekkenet og hoften tåler å jobbe i form av kondisjon. løper 4x4min på tredemølle og det fungerer helt fint:) Bunaden passet i dåpen 27 januar så nå er det mine gamle klær som skal være komfortable til påske. Får dem på så er snart i mål sånn sett, men har 11kg igjen til jeg er helt i mål :D Gleder meg til jeg kommer der.

 

Vivi er veldig flink og har passet godt på meg. er ferdig hos henne og trener på Elixia Carl Berner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Bekkenet og hoften tåler å jobbe i form av kondisjon. løper 4x4min på tredemølle og det fungerer helt fint:) Bunaden passet i dåpen 27 januar så nå er det mine gamle klær som skal være komfortable til påske. Får dem på så er snart i mål sånn sett' date=' men har 11kg igjen til jeg er helt i mål :D Gleder meg til jeg kommer der.

 

Vivi er veldig flink og har passet godt på meg. er ferdig hos henne og trener på Elixia Carl Berner.[/quote']

Kjempebra!!! Villle bare ikke at du skulle overbelaste...

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og nye muligheter. ned 0,9 og 1,3cm :D Det var stas. Idag er det legebesøk med lillegutt. Er så tett og hoster så ekkelt. blir helt utslitt hver gang hanm får en hostekule. Stakkar liten. Ska få lyttet litt på han og håper vi kan få noe for hosten.

 

Regner med å få meg en treningsøkt etter legebesøket. En runde med kondisjonstrening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jammen meg 3.5 trimpoeng i dag og så langt. skal til legen med lillegutt i ettermiddag og får se hva hun sier. er det bare en vanlig forkjølelse går jeg hjem igjen og det tar vel omtrent en time. Uansett så er jeg fornøyd med dagens fangst av trimpoeng og bare to epler igjen på det første epletreet mitt:) Det går rett vei og det nytter å ta i et tak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...