Gå til innhold

Da er vi på an igjen...


Gjest umulius

Anbefalte innlegg

Jeg har 3 poeng igjen til 10. Men målet mitt er 17.

 

Spent å se hvordan resultatet er til mandagen igjen. Ligger i skikkelig hardtrening med å venne hode til at snop og annet ikke er lov...Tar vel en uke el to før det er i boks he he ;)

 

Ha en fortsatt fin uke.

 

Lykke til m veiing i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 391
  • Created
  • Siste svar
Gjest Linduskarmen

fridag i dag :)

 

barnehagetillvenningen ser ut til å gå veldig "greit".. verre for meg enn for ho...

en stor barnehage med 60 barn ( inne er de delte med 14 på vår avd. ), men når jeg forlot stedet mens fleste parten av de var ute... huffa mej, nei det var ikke godt :) . Det går helt sikkert bra- det er bare litt ekkelt i begynnelsen..

 

har fått meg 1,6 tp og dagen er enda ikke over..

håper å få litt til utpå ettermiddagen

 

Jeg blir litt misunnelig på deg ainae som kan ligg så høyt som på 17 tp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sanker tp og står på!

Opp mot 17 per uke er jo supert Ainae, hvordan får du tid til det?

 

Har hittil denne uka fått 7,3, og håper å runde 10 før morgen dagen er over! Ikke hatt så mye tid til å tenke på hva jeg har spist denne uka, men prøver å registrere alt og holde meg på ca 1600-1700. Ligger godt ann i dag, så håper det fortsetter sånn fremover også.

 

Hvordan var det på kurs i går Juhuu?

 

Og fikk en pakke i posten i dag, og ble så glad! For var stepper'n som jeg sende i retur før jul pga at den gikk i stykker. Og nå har jeg den tilbake! Gleder meg, så får ta en liten runde til cæsar ikveld! ;)

 

Før vi snakkes igjen så får dere være aktive hele gjengen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Jeg har faktisk funnet ut en lur måte å trene på. Står nemlig opp 30 min før jeg pleier. Sykler på ergometer sykkelen i slik fart at det blir spinn, og stepper.

 

Pleier å variere på å sykle 20 min og 10 min på stepp. Eller 15 min på vær. Er jeg ekstra slapp blir det kun 30 min sykling.

 

Men jeg har ca 10 min å gå til bussen i et tempo på 6 km i timen og når du går tur retur dit, pluss opp og ned til skift av buss og fra buss til jobb så blir det noen minutter av det. Så jeg har nesten 1 tp bare av å gå til og fra buss for å komme meg på jobb. Og noen ganger går jeg tur også på omtrent 1 time i tillegg så da blir det tp av det å:).

 

Men det kan se ut som jeg overstiger mine 17 tp, får se hvor slapp jeg blir i helga ;).

 

Men jeg har bestemt meg for at jeg skal ned, da må jeg trene ekstra. Men mitt mål er faktisk helt til sommeren. Er kun 5-6 kg så jeg håper det skulle gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

ka tempo sykkler du for at det skal bli som spinning, ainae ??

Og hvilken motstand bruker du??

 

hittil har jeg sanket 6,8 tp, og håper det skal bli mer i løpet av helga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært innom, men koste meg nå med å lese innleggene deres. Jeg har vært i hovedstaden med jobb, og det har selvfølgelig bydd på stoooooore utfordringer. Fikk ikke brukt treningstøyet mitt en eneste gang på fire døgn, jeg var helt utslått etter faglig og sosialt med jobb... Og det ble ikke bra lunsjer og middager og kveldskos for en som prøver å legge livsstilen og kostholdet sunt... Prøvde å velge magert og lite, men når jeg er ekstra sliten, gir jeg blanke F! Jeg irriterer meg selv enkelte ganger altså. Jeg som var sååååå flink i hele jula, men jeg har helt sikekrt gått opp siste drøye uka - jeg føler meg tjukk og ekkel. Kjenner på magen at jeg er større.

 

Nuvel - ettersom jeg var i Oslo, har jeg fått utsatt første veiing på hold vekten. Snille kurslederen skal veie meg på mandag i stedet! ;) Men jeg lurer nok meg selv med å proppe i meg og være lat (og sliten). Burde jo starte med samme vekt som siste kurskveld før jul i hvert fall - men det ser ut til at jeg kan se langt etter det. Skal veie og måle i morra, men veier sikkert over en kilo mer enn sist... Får se i morra...

 

Men jeg kjenner at jeg så absolutt ikke har noe mer energi av å spise feil og ikke trimme. Så det skal bli slutt på dette nå! Blir godt med helg - skal sove masse etter slitsomme dager, lade opp batteriene med frisk luft, masse frukt og vann! Og på trimrommet nærmer det seg innsats! Venter bare på bestilte hyller for å rydde unna alt som er stappet inn der, hehe... Kommer forhåpentligvis i morra, for da blir det helgeaction med rydding og trimming! Og det er meldt snø her i nord, så jeg satser på en lang og rolig skitur også :)

 

Dere er flinke og står på - og 0,2 ned er som dere skriver i hvert fall på riktig vei. Heia heia! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ka tempo sykkler du for at det skal bli som spinning, ainae ??

Og hvilken motstand bruker du??

 

Jeg sykler i 19-21 km i timen. Sykler for det meste på lett, men i dag varmet jeg skikkelig opp og lå på 3 og 4 det går opp til 8... vil ikke ha store muskler i beina derfor lett og veldig fort. Når jeg er på slutten kan jeg ligge på 24....

 

På sykkelen min er det forskjellige funksjoner og jeg fant ut her inne når jeg hadde syklet i det tempoet i 30 min så hadde jeg forbrent 360 kcal. Viste det på sykkelen, og her inne tilsvarte det spinning. Har prøvd 9 og 15 km i timen men da er det så vidt hjulet går rundt ;)..

 

Ble ikke gåtur i kveld men 45 min på sykkelen i stede.. men i morgen skal jeg gå etter middag, lettere det enn med en gang en har lagt den lille og kl nærmer seg 20.30.

 

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det snart 2.helgen i det nye året, ingen store utfordringer for min del. Skal på jobb i kveld og imorgen så får passe meg for ikke å falle for fristelsen å kjøpe en sjokolade! Får ta en frukt isteden.

 

Har akkurat rundet 10tp hittil denne uka, men håper å få noen til iløpet av helga! Stepper'n min er jo tilbake:)

 

Så flink du er Ainae som får til så mye trening, men krever jo litt planlegging også som oftest! Lurt å stå litt tidligere opp altså. Får se om jeg også får til no sånt, men er egentlig veldig glad i å sove så lenge som mulig da...;)

 

Og Juhuu, lykke til med trimrom ryddinga! Blir bra når det er klart til bruk!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Så hvis jeg ligger på mellom 19- 25 kan jeg reg det som spinning, uansett styrke ???

Jeg har lite peiling..

men når jeg sykkler og ligger på 17-19 og reg det på 15 km/t blir det mindre enn det jeg egentlig har brukt..

og vanvittig forskjell på tp...

når blir det racersykkling??

 

Jeg er oppe 06.00 tilvanlig og ser ikke for meg at jeg skal stå opp noe før..

tror jeg..

 

no ble jeg veldig gira på å sykkle ;)

 

god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linda.

Jeg har syklet på trimsenter men har aldrig reg. hva jeg forbrenner der.

 

Men når sykkelen her hjemme viser hva en har forbrent i forholdt til tempo, lengde og tid så må man jo gå ut fra det.

 

Er det ikke det som gjøres med farten som er lagt inn her?????????

Jeg valgte å tolke det slik, for det stemmer på en prikk når jeg sykler i 19-21 km i 30 min at det blir 360 kcal forbrent, det er det som kommer opp når jeg registrerer det på spinn. Kan jo selvfølgelig sykle i 15 på beinhar "gir" men det gir meg vondt i bekken og knær. Kort periode innelagt i spinning i samme fart hele tiden det går bra. Kjekt å varierer litt motstand.

 

Blir galt å få noen til å kontrolerer det m pulsklokke. Men hvis noen har det om de kan sykle i det tempoet med pulsklokke å se hva de forbrenner kontra det som vises på sykkelen.... bare for å sjekke... det blir jo selvfølgelig forskjell fra person til person m pulsklokke også.

 

Velger å ta standar jeg da, det som står på sykkelen ;)

 

Ha ei trivelig helg... utrolig spent på mandag.. har nå faktisk ca 23 tp.....ble ivrig i går på stepperen he he ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello alle sammen,

 

jeg henger meg gjerne på her!! Jeg har 5 kilo igjen nå etter en graviditet,la på meg 20 kilo. Selv om jeg fortsatt fullammer og babyen er blitt seks mnd,sitter di siste kiloene som støpt. Jeg tror det har noe med at jeg kansje rett og slett har spist feil og for lite. Men nå er jeg klar for å telle kalorier igjen,for da veit jeg at jeg får i meg nok mat!

 

Lykke til alle sammen i dette nye året!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du henger deg på!

 

Og angående den spinning/sykling diskusjonen her nå, så tror jeg jeg ville gjort som deg Ainae, elelr å legge inn den avstanden du har syklet på 30min, f eks 10 km, og regne om hvor mange minutter du ville brukt hvis du syklet 15km i t.. Dvs 40minutter.. Det er sånn jeg har gjort det, fordi jeg ikke har sett på spinning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei umulius.

Faktisk i den farten som jeg sykler i så på 30 min så blir det akkurat 10 km. Hvis jeg hadde syklet i 15 km så hadde det nok blitt som du sa ca 40 min om ikke mer.

 

Har også funnet ut via min skrittteller at jeg går 1000 skritt på 10 min og på en runde jeg går så holder jeg da ca 6 km i timen for ruta er på ca 6,5 km.

 

Mange lure måter å finne ut av ting på.

 

Nå har jeg måket snø i 30 min og gått veldig rolig tur i 1 time med mann og barn. Nå er det sein lunsj.

 

Ha en flott dag.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

da har jeg endelig fått prøvd skiene mine ;)

og jaggu var jeg flink! 3 timer med en pause på 10-15 min og hele 8,8 tp!!!

 

så da endte jeg på totalt 15,6 tp denne uker og målet på 10 er nådd ;)

 

men jeg har ikke fått prøvd dette spinning opplegget, så det får bli i morgen...

 

 

koz dere siste kvelden denne helga

og lykke til med veiing i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes herlig ut Linda! Ikke no skiføre her nå, slaps... Så masse tp da Linda, det er jo strålende!

 

Men fått gått meg en tur, og et kvarter på stepper'n.. Så har endt på 11,8tp denne uka. Så er godt fornøyd med det!

 

Lykke til imorgen;) *spent * jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hadde planer om å prøve skiene i dag jeg også, men fant bare en sko.

Lang tur hadde det ikke blitt på meg da jeg ikke har gått på ski på minst 10 år.

 

Hadde nok sett ganske rar ut tenker jeg hi hi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

jau du, såg noe rar ut !! har ikke hatt ski på meg på 15 år ! og dattera mi på 8 var bare så mye bedre enn meg, pinlig...

 

Og i dag kjarer jeg nesten ikke å gå eller å løfte armene!!!

oy oy oy det blir en vond dag...

 

Men vekta viste en nedgang på hele 1,5 kg!! og det er jeg kjempestolt av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow Linda! Så flott med ned 1,5kg, det kan du være kjempe stolt av;) Moro å kjenne at man har bevegd seg litt:)

 

ned 0,2kg denne uka også. Går sakte men sikkert om dagen.. Skal snart dra på trening før det er tid for å komme seg på skolen..

 

Ha en super dag alle sammen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med så bra nedgang, Linda! ;)

 

Jeg gikk på ski på lørdag, og jeg har ski på beina vært år, helst flere ganger. kan ikke skryte meg så bra stil uansett, men ski er gøy! Blir fort trimpoeng av slikt! ;)

 

Trimtreet mitt blinker nå på 21, dvs ca 75 trimpoeng før påske. Det burde gå bra, for fra i dag skal jeg skjerpe meg litt igjen.. Har gitt meg selv for slakke tøyler etter jul. Føler at jeg trenger mer energi - og det får man bare ved å spise riktig, trimme nok, og sove nok. Har blitt helt krøll de to første ukene av det nye året, men NÅ! Skal på første veiing av hold vekten i dag, blir spennende. Har bare tenkt å gå litt ned, et par - tre kilo, skal i hvert fall ikke over det jeg veier i dag på senere kurskvelder!

 

Startet dagen med å gå til jobb (45 min), og skal gå tilbake. Skal i bursdag i kveld, så jeg må være mentalt forberedt....

 

Ha en fin fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med så fin nedgang Linda.

 

Bra med all nedgang ;).

 

Jeg må si wow for min del, hele 31 tp ble det i forje uke og ned 1,2 kg....

Det var kjempe bra syns jeg altså.

Nå skal jeg svinge meg rundt, lage middag og løpe på jobb (ikke løpe direkte altså hi hi)

 

Ble bare så motivert av at vekta viste slik nedgang og klart å holde meg unna snik veiing....

 

Ha en flott dag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

gratulerer med fantastisk innsats denne uken, jenter!!

 

i daghar jeg vært hjemme med minsta, og rørt meg minst mulig... ;)

Håper det er bedre i morgen... *he-he*

 

på torsdag er minsta 3 år, og det skal jo feirest både onsdag og torsdag...

kaker-kaker-kaker... skal tro hvordan jeg kommer ut avdet ??

 

må prøve å få trimmet myyye i helga, for det blir lite ellers.. skal holde hart å nå 10 tp denne uken..

 

keep up the good work !! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår!

Ser at det fremdeles er nokon som holder liv i på an igjen for n'te gong! Så flinke dåke er!

Eg er imponert!!!

 

Eg har berre dukka innom sånn halvhjerta det siste året, men no er det alvor igjen!

No er det 2 år sidan eg tok av 9 kilo, trimma og såg lyst på livet......Trudde eg hadde forstått det....men så slappa eg av, slutta å trimma og begynte å skeia ut igjen.....for n'te gong!

Denne gongen er den siste! Det positive er at eg veit kva som skal til!

 

Har avtale med medlemstrenar på treningsstudio i kveld!

 

Lykke til vidare alle sammen!

 

Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...