Gå til innhold

Da er vi på an igjen...


Gjest umulius

Anbefalte innlegg

Koslig at du stikker innom Jajo, bare å henge seg på hvis du har lyst =)

 

Ainae, du har virkelig fått igjen for tp sankingen din altså! Gratulerer!

 

Blitt 2,1tp i dag, og satser på at det fortsetter resten av uka også;)

 

Og Linda, bursdag byr på noen utfordringer for alle og enhver. Men med en plan klar, og noen sunne alternativer så er mye gjort! Et fat med frisk oppskåret frukt er kjekt å ha, så kan du kose deg med masse frukt og litt kake;)

 

Ha en flott uke, snakkes om litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 391
  • Created
  • Siste svar

Hm, jeg lurer på noe.

 

Dere som har gått på kurs, hvordan gjør dere det med ja grønnsaker?

 

Tar dere det med i bergningen over kcal dere skal ha i løpet av dagen?

 

Tenker da mest på tomat, agurt, gulrot, salat...de sorter gr. saker.

 

Hadde skrevet noe ned i en bok og da to det strek - sånn der grønnsaker i kcal sto i forholdt til annet en skulle ha..

 

Bare lurer altså..

 

3,6 tp i dag, må jobbe godt hi hi...

 

Ha en flott uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

velkommen tilbake jajo!!

 

hjemme i dag også, men i dag må jeg prøve å få trimmet litt- iallefall varmet skikkelig opp, slik at jeg kan strekke ut de forferdelige stive armene mine ;)

 

jeg må nok lage ett skikkelig fruktfat...

men det blir vanskelig likavell, to dager på rad med kaker og styr..

Skal no bake no i dag når jeg er hjemme, sjokolade kake, pastasalat, og en dessert...

Så får jeg prøve å ikke smake deig og røre... hehe..

 

 

stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing på hold vekten i går gikk bra - ned 0,1 fra siste veiing før jul. Men uansett - det er morrasvekta jeg går etter, og den er 0,5 opp fra nyttår, så det er bare å skjerpe seg. Hadde en lengre samtale med sambo i går kveld om Grete Roede livsstilen kontra den dietten med minimalt av karbohydrater og ja til fett og proteiner. For min del ser jeg at Grete Roede fungerer (har tross alt gått ned 15 kilo med det), men jeg forstår likevel de som vil benytte seg av andre metoder og får det til å fungere. Jeg har troen på et variert kosthold, også med et moderat inntak av karbohydrater. Men jeg tror det er noe i den anti-karbo dietten også. For karbohydratene forbrennes jo før fettet, og hvis man derfor har mindre karbohydrater i seg, så vil fettet tæres fortere. Det som er helt iskekrt i hvert fall, er at sukker er en uting - åkke som! Så jeg skal prøve å minske sukkerinntaket, minske karboinntaket, og tenke mer på hva jeg putter i munnen. På kurs har jeg dessverre aldri fått noe særlig opplæring i hva man putter i munnen (foruten ja-mat/nei-mat etc., samt at kosemerkene er kosemerker). Fokuserer vi for mye på hvor mange kalorier vi putter i oss, og altofr lite på hva slags kalorier det faktisk er? Er det bare jeg som har en oppfatning av at antallet kcal er mer i fokus enn hvilke kcal? Jeg mener ikke at man skal slutte å telle kcal, jeg komemr til å telle mine kcal, men kanskje bli mer bevisst på hva jeg fyller dem med.

Synspunkter? Erfaringer?

 

hei på deg, jajo - long time! Lykke til med treningen og hold på motivasjonen! Det her skal gå bra! ;)

 

Linda: Kom inn hit og få ut dine frustrasjoner og lyster når søt-suget tar deg! Spis frukt! Drikk vann! Ta sit-ups på gulvet! heia heia! ;)

 

Ainae: Jeg noterer aldri ja-grønnsaker. Bare sånn til middagen, og når jeg spiser en gulrot eller to, men aldri paprika, tomat eller agurk på skiva.

 

Vi satte forresten opp hyller hos svigers i går, og begynte å rydde på trimrommet. Skal tilbake i kveld og rydde ferdig, så blir det snart klart til trimmings! Juhuuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Måtte berre droppe innom å sei eg har tatt min første salto!!!! Tøft, hæ?

(Eg trenar 5-7-åringar i turn og var derfor på trampett-kurs)

No blir det trampett- trening framover - ungane kjem ikke få ha trampolinen i fred til våren!

 

Eg heiv meg på ein annan tråd rett etter jul, men vil gjerne følgje med dåke litt og?!??? Eg er supermotivert no - skikkelig klar for å føla meg vel i bikini + få god kondis!

 

Juhuu: Eg kjøpte morbærtabeletter på helsekostbutikken - virker stabiliserende på blodsukker og hemmer(ikkje hindrer) kroppen i å ta opp alle karbohydratene i maten ein et...(viss eg forstod det rett) Trur kanskje det stemmer - søtsuget er borte vekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

hadde aldri i verden tørd å ta salto!!!

Er livredd når jeg ser ungene på trampoline- dei eig jo ikkje hemninga!!! *ler*

tøff du,jajo!

 

Endelig er min fast sykkelkompis tilbake i kjellerstua mi... :)

UGLY BETTY !!! fulgte meg hele forrige sesong, og trur jaggu ho skal følge meg denne også.... 45 min hver onsdag. Yppelig sykkelkompis :D

 

Så hittil har jeg rukket 15 min på step, ble avbrutt da jeg måtte hente en syk unge..

med Betty svikter meg ikke i kveld så det blir bra tillsluttt..

(må teste spinning opplegget.. :D )

 

no skal jeg steke over 2 l vaffelrøre... *sukk*

jeg har vært å hamstret frukt i alle varianter .. fruktfatet har aldri vært sååå fuult..

hehe..

 

 

ha en fin onsdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

etter boka må jeg ha 441 forbrente kcal for å reg på spinning ( på 30 min)

og det gikk bra det, men jeg klarte ikke mer enn 30 min i dag..

håper å klare mer etterhvert :D

Ble litt mer gøy å sykkle..

 

totalt 3,5 tp i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at du er det Jajo, trampoline er moro, men bare med hodet rette veien.. Ikke så akrobatisk av meg..

 

Og Linda, så flink du er som steller i stand. Var i bursdag i kveld, med middag og kaker.. Mne tror ikke jeg endte så ille ut. Men noe over ble det jo..

 

Så flott at sykkel -"kompisen" din er tilbake. Følger med på ugly betty jeg og. Er så morsom serie! Kankskje jeg skal slenge meg på stepper'n, og se på det samtidig.. Hmm..

 

Eller er vi snart i midten av denne uka og.. Går fort det her.. Men står på videre! Ble 2,2tp på orgen i dag og, kjekt når de åpner tidlig. Så kan jeg trene og så dra på skolen!

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Hvordan har det gått med bursdagsselskapene Linda? Mange fristelser..

 

Og hvordan var det på første kurskveld etter nyttår?

 

har vært en travel dag, men startet dagen med 40min rask gange... Og akkurat ferdig med 30min på steppen nå. Så endte på 2,4tp i dag! Godt fornøyd med det!

 

Snakkes imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg la akkurat inn resultata mine på resultat-tråden til "på an igjen..." Håper det er greit eg hiver meg med dåke igjen for n'te gong.... Skal ikkje skuffa dåke eller meg sjølv denne gongen - supermotivert!

 

Jobba overtid i kveld - kjenner skuldrene verker....eller er det etter trampett-kurset på tirsdag?!? :eek: Kroppen er ikkje så smidig som den ein gong var!

 

I måro skal eg trena på styrkerommet rett etter jobb...får håpa eg kan gå da av meg på tredemølla!

 

Akkurat no kjenner eg at magen rumle litt - skal finne eit stort glas vatn og knaskegulrøtter og sjå på Ut i vår hage 2 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

endelig ferdig med selskapligheter for denne gang..

kom "rimelig" godt ut- smakte 1 kakestykke på 3 dager, men det ble en del pastasalat... og 10 seigemanna ...

 

Og jeg har ikke fått trimmet det jeg skal heller..

 

også har jeg "uka" mi og denne gangen med ufattelige smerter (annenhver gang), føler meg som om jeg er 80 år og klarer knapt å ta vare på meg selv...

så tp denne uken er bare å hoppe over :D

 

får gjøre en extra innsats neste uka- ta inn det jeg ikke klarer, må ha en snitt på10 hver uke frem til påske. Det er en avtale jeg har med meg selv..

 

endelig helg!

skal bare ligge på sofaen og slappe av ( innimellom sykkling..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg jobba hele dagen, kom hjem til ferdig middag og et spørsmål om jeg ville ha et glass vin til.

 

Har vært flink hele uka, ligger på litt over 30 tp denne uken også hvis jeg får gjennomført det jeg har planer om i morgen. Det er en tur ute og sykkeltur inne.

 

Nå skal jeg få en liten akrobat i seng, så skal jeg slenge meg ned på sofan :D

 

Mandags kveld kommer resultatene på om min eldste jente er videre i føken norge..... spennede for mor dette her hi hi :)

 

Ha en fortsatt herlig helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg fått syklet inne, varmet opp 15 min i 15 km i timen, så 40 min på 20 km i timen....

 

Om 30 min skal jeg ut å gå nesten en 2 timers tur m ei veninne. Det blir herlig.

 

Lille frøken har fått omgangsyke, så hun ligger å sover på sofan. Benyttet sjansen da til å sykle. Far har vært ute å gått tur i skogen og da er det min tur nå. Kjekt å kunne bytte slik så begge får luftet seg selv og den lille er syk.

 

Så da er mine tp for denne uken 31.5 etter turen. Helt utrolig. Gleder meg som en unge til i morgen for resultat he he. Spesielt siden jeg har fokusert på mye trening.

 

Den nydelige snøen vi hadde for en uke siden er jo borte, så da blir det asfalt igjen å gå på, håper bare at det ikke er for mye is på veien...

 

Ha en fortsatt fin søndag....:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Så var denne uken over, og jeg har ikke klart målet mitt!!! *sukk*

 

bursdags greiene gikk bra, men så kom "uka" mi på besøk og jeg blir så forferdelig dårlig. og så no da tror jeg jeg har blitt sjuk ( sitter rett opp og ned og svetten driver...)

ikke morsomt i det hele tatt- venter bare på at det skal bli sengetid på ungene slik at jeg også for lagt meg...

 

så neste uke må jeg ta inn de 5 tp jeg er i manko denne uken- det skal bli tøft!!

 

 

håper dere har det bedre

og lykke til i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et antall trimpoeng du har samla da, ainae???? Fytte rakkern - slettes ikke verst!

 

Jeg sitter på et hotellrom nå - fire nye hotelldøgn med jobb... Gleder meg til frokostblanding og fersk frukt til frokost! Disse dagene skal ikke lokke med kaloribomber! Jeg har med knekkebrød og magerost, så mellommåltidene og den sunne lunsjen er sikret! :D

 

Lykke til med veiing i morra dere som har det! Følger med dere! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Linda, kjedelig å være syk...

 

Juhuuu , ja jeg har fokusert mye på trening. Og denne uken har det vært mye stepp i 4 dager i tillegg til sykling. Så det blir trimpoeng av det.

 

Skulle på helsestasjon m velsa og da må beina brukes når samboer har bilen :).

 

Så det har blitt noen sånne ekstra gåturer hit og dit :D.

 

Stå i mot fristelser, frisk frukt til frokost er godt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har dagen kommet, ned 0,8 kg og hele 2 cm rundt livet.

Enten var jeg litt oppblåst forje mandag eller så er den stepperen utrolig effektiv.

 

Mye trening gir jammen resultat. Totalt de to sist ukene er jo -2 kg. Da er jeg jo nesten halvveis i mål allerede. :D

 

Men denne uka blir det ikke fult så mye, er mye annet som skjer. Pluss at til lørdagen skal jeg på årssamling med jobben og hele konsernet.... så der kommer jeg ikke til å telle kcalorier for å si det slik.:D

 

Lykke til dere andre

Ha en strålende uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det tirsdag igjen, var på vekta igår.. Stillstans denne uka, men har fått trimmet en del, så er fornøyd uansett. Skal avgårde på trening nå snart også!

 

God bedring Linda, håper du blir frisk snart! Kjedelig å være syk.

 

Du er en aktiv sjel Ainae, over 30tp på en uke! Wow!

Hvordan gikk det med datteren din?

 

Snakkes om ikke lenge, må avgårde nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som akkurat skrev ferdig et innlegg, og så blingser teknologien helt (evt mine tekniske ferdigheter). Nuvel. På an igjen... :)

 

Gratulerer med kjempeflott nedgang, ainae! Og mange trimpoeng både du og du,umulius - bra jobba!

 

Blir lite trimpoeng på meg på reise, men det går bra med kostholdet. Har knekekbrød og magerost som mellommåltid, spiser mye frukt og drikekr masse vann. Velger magert til middag, og spiser meg bare passe mett. INgen dessert eller alkohol - keep it going this way! :) Skal egentlig veie meg i morra, men jeg får ta det da ejg kommer hjem - så fredag morgen blir det rapport! Men målbåndet har jeg med meg, så da blir det måling i morra i hvert fall.

 

Da jeg kom ut av dusjen i stad, studerte jeg meg selv i hel-speilet. Og jeg begynner å bli fornøyd med det jeg ser!!! *fnisfnis* Jeg føler meg slankere enn noen gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 2,6tp på meg i dag! Og noen timer med nesa i bøkene.. Og der er jeg igjen nå... Mye å få med seg tidlig i semesteret, og oppgaver og innleveringer kommer som perler på ei snor..

Men holder nå ut, og prøver å tenke på hva som kommer inn og hvor aktiv jeg er! :)

 

Så flott Juhuu, når man ser seg i speilet og ser til seg selv" Begynenr å bli ganske så flott nå ja!!" Da er man omtrent imål! Stå på videre. Du høres jo veldig flink til å være på hotell da.. Skjedd no mer på trimrommet da?

 

Og det viktigste av alt er jo at man føler seg flott og vel med seg selv!

Stå på videre alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

hoppet over vekta i går... fy skam meg-men følte meg så oppblåst og tett at jeg har ikke dårlig samvittighet engang...

 

har fått 1,8 tp hittil.

skal på sykhuset med minsta i morga, men skal prøve å få meg en tur og 30 min sykkel eller step..

 

hvordan gikk det med datteren din i frøken norge, ainae???

 

dere har jaggu jobba i januar alle sammen- og den er ikke slutt enda!! :)

 

keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bedre form igjen?

Håper det går greit på sykehuset med minsta da!

 

Og ikke no å ha dårlig samvittighet for synes jeg, er jo ikke no vits i å gå på vekta når man føler seg uvel og ikke er i form. Da får man bare, avhengig av hva vekta viser, mer dårlig samvittighet. Og det trenger vi jo ikke!

 

Nattinatt jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på sykehuset med minsta i morra, Linda! Og enkelte ting er viktigere enn å gå på vekta...

 

Joda umulius, trimrommet nærmer seg trimklart! :) Det var mer rot der enn det så ut som. Tar som regel litt lenger tid å rydde opp i (evt flytte) rot og ting man ikke vet hvor skal gjøres av enn man har tenkt. Men jeg testa den nyinvesterte elipsemaskinen på lørdag, så dette virker lovende! Gleder meg til mindre reising og mer stabilitet i treningen!

 

Jeg er faktisk ganske stolt av meg selv nå. Klarte null alkohol og dessert ute til middag i kveld, men falt for fristelsen til å kjøpe noe på kiosken på vei tilbake til hotellet ("alle andre" kjøpte noe... lett å henge seg på...). Jeg kjøpte en liten sjokolade, som jeg trodde var ren "melkesjokolade". Det viste seg at den var fylt med en ekkel og alt for søt karamelisert kliss, så jeg kasta resten etter å ha tatt en liten bit. Skal da sannelig ikke tvinge i meg kalorier selv om dem er kjøpt! Det var en seier! :)

 

Sov godt alle sammen!

 

Klem fra den reisende juhuuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA det må jeg si at jeg er. Jenta mi kom videre :)

Så i april kommer hun på tv :)

 

Hvis dere har lyst kan dere se på henne på froken.no Det er hun som er fra Lørenskog

 

Ja mange trimpoeng klarte jeg å samle, gøy syns jeg. Er utrolig spent til mandag da, for utskjeielse blir det på lørdag, fest m jobben. En type fest som er kun annet hvert år...

 

I dag ble det litt ekstra også da, hadde kose kveld m mellomste datteren. Ble noen sjokoladebiter. Hadde også dipp av sans rømmekolle og grønnsaker det er jo ikke så usunt. Men gu hvor dårlig samvittighet jeg hadde etter de sjokoladebitene. Tenkte som så det er kun en gang i mnd vi har den type kosekveld...

 

Har blitt veldig inspirert her inne, dere har gått ned gjevnt og trutt. Og i de periodene så har jeg svingt opp og ned i vekta. Så jeg tenkte faktisk at jeg får ta et grepa tak her og bli like flink som dere.

 

Linda. lykke til på sykehuset.

Juhuuu det å se seg i speilet og være fornøyd det er jo et must vil nå jeg si da... :)

Vi jobber videre alle sammen, og sammen er vi flinke ikke sant jenter.

 

Da er det natta.

Sov godt....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...