Gå til innhold

En ny start - 020108


Gjest pav

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå er jeg klar for en ny start....jeg startet i mai 2007 og har siden den gang mislykket på delmål etter delmål...men lyktes med noen innimellom...

 

Litt om meg for de som ikke allerede kjenner meg her. 30 år, gift og en gutt på 2 år. Jeg er 176 cm høy og begynte på 96 kg i mai, og har nå ikke veid meg siden tidlig i desember. Så dommen på hva jeg veier nå kommer i morgen. Etter all fråtsingen i jula tipper jeg på 90 kg. Var nede i 87,2 i november...

 

Jeg har med andre ord gått sakte nedover, veldig sakte, altfor sakte etter min menig. Men det viktikste er at jeg har gått ned og ikke opp. En kilo ned er tross alt en kilo ned.

 

Noe av det jeg må jobbe mest med framover nå er å komme meg på trening, jeg har vært fryktlig dårlig her i høst. Jeg har et mål om at jeg enten skal på trening eller gå tur hver dag (om turen så barer varer i 20 minutter enkelte dager så skal jeg på tur). Jeg må prøve å få til 2-3 treninger i uken i snitt. Litt vanskelig for noen av mine favorittreninger kræsjer med samboerens treninger, så da må vi veksle litt.

 

Jeg kommer til å sette meg noen mål og ha noen utfordringer så viss noen andre vil henge seg på er det bare å slå følge. Jeg kommer med en oppdatering på første delmål etter å ha vært på vekta i morgen...Denne gangen skal jeg ha små mål som jeg skal klare! Jeg skal klare dem.

 

Jeg håper på å veie 10 kg mindre til sommeren enn det jeg gjør i dag, egentlig håper jeg på å ha gått ned enda mer, men har innsett at ting går tregt med meg, så det er bare å ta tiden til hjelp. Det aller viktigste er å ikke gå opp.

Så en hovedmålsetting er uansett å ha nedgang på vekta hver uke, om så bare 100 gram, for jeg har lært meg en viktig ting og det er at ned er ned....

 

Heng med dem som vil!

 

Her kommer jeg til å oppdatere utviklingen min uke for uke framover:

07.05: 96 kg, midje 100, tm 474,5, bmi 31

02.01: 89,7 kg, m 93, bmi 29

05.02: 87,6 kg, m 89, tm 436, bmi 28,3

04.03: 87,5 kg, m 88, tm 435,5, bmi 28,2

01.04: 86,9 kg

06.05: 85,8 kg, m 85, tm 426, bmi 27,7

03.06: 85,5 kg, m 84, tm 424,5, bmi 27,6

04.07: 85,5 kg, m 86

 

06.08: 88,2 kg

16.09: 88,0 kg

01.10: 88,0 kg

17.11: 93,1 kg

03.12: 95,1 kg

05.01: 99,1 kg

16.02: 101,7 kg

03.03: 102,3 kg

30.03: 102,5 kg

 

27.04: 91,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 928
  • Created
  • Siste svar

Vekta stoppet på 89,7 kg i dag...jeg er ganske god til å anslå den synes jeg...hehe...det mest positive var at jeg fortsatt er på 80-tallet. Jeg har slått fast for meg selv for lenge siden at jeg aldri skal se 90-tallet igjen...klarte det så vidt denne gangen.

 

Skulle ta diverse mål av meg selv også i dag, men tror junior har hatt det morro med målbåndet mitt, jeg kunne vertfall ikke finne det...Får lete litt mer i ettermiddag, og oppdatere målene mine i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veide også 89,7 for to dager siden :(

Jeg er 174 cm og ønsker å veie 75 når jeg er ferdig. Håper å veie 78-79 når sommeren kommer. Blir morsomt å følge deg fremover, jeg er med i tråden laget av Hayden (gruppe 2), det eksploderer av nye tråder nå i januar, gitt!! hehe.

 

Masse lykke til Pav, dette skal vi fikse!

 

Soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffen er alltid klar her, så det er bare å stikke innom når du vil :(

Hehe...alle er alltid velkommne. Alltid kjekt å "treffe" nye mennesker!

 

Ser at både du vito og soleia er omtrent på min størrelse, er spesielt kjekt å følge dem som er noenlunde like ensvelv, gir ekstra inspirasjon til å gå ned viss dere går ned....

 

I går ettermiddag kom junior gående med målbandet mitt også, så i dag tidlig fikk jeg målt midjen...93 cm...uff og uff...men den skal bli smalere heldigvis, og jeg begynte på 100 cm i mai. Jeg fikk ikke tatt alle de andre målene i dag, men skal se om jeg rekker det i kveld eller så prøver jeg i morgen.

 

Jeg kjenner at jeg ikke er helt motivert til å begynne å skrive alt jeg spiser for tiden, var veldig flink til det helt fram til jul, jeg vet det er det lureste man kan gjøre, men jeg vet jo akkurat hva jeg skal og ikke skal spise, så jeg prøver en uke uten å skrive så ser jeg etterhvert...vil tro motivasjonen der kommer den også...men jeg legger innen trimmen, må jo se at epletrærene gror...er forresten akkurat begynt mitt 5 nå. Kanskje jeg skal sette meg et mål på når det skal være fult. Med tanke på at det blir mye jobbing og travle dager framover så satser jeg på å være igang med trimtre nr. 6 innen 1. mars :)

 

I går var jeg på treningsstudio for første gang siden lenge før jul (var sterkt redusert juleprogram, og ingenting som fristet). Ble ikke den beste økta jeg har hatt, men det ble nå litt trim uansett. Var i styrerommet, og hadde litt oppvarming på tredemølle, så litt styrke, rodde deretter en liten stund for å få opp pulsen igjen, så mer styrke og tilslutt noen minutter på elipsemaskin. Hadde egentlig tenkt å slutte av med tredemølle også, men de var opptatte når jeg kom så langt...Ble 2,5 trimpoeng av det...Håper å få til å komme meg på spinning i dag (min favoritt), men vet ikke helt om jeg rekker det. Men siden jeg har som mål å enten trimme eller gå tur hver dag framover, så bør jeg rekke det, for ute er det kommet 2 cm snø oppå diverse is, så det er nesten farlig å gå ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skriver følgende Pav:

 

"Ser at både du vito og soleia er omtrent på min størrelse, er spesielt kjekt å følge dem som er noenlunde like ensvelv, gir ekstra inspirasjon til å gå ned viss dere går ned...."

 

- men regner med jeg kan slenge meg med likevel?

Titter litt etter ny tråd og her så det trivlig ut. Har hatt en 4 uker juletråd med Soleia (hei forresten) men der var det så og si kun oss. Litt hyggelig med noen fler...

 

Litt om meg: 29 år, 2 skole gutter, kjæreste (bor ikke sammen) og vært jo-jo slanker i over 10 år. Rett og slett drit lei.. Gått 2 grethe roede kurs for ca 1,5 år siden og 2 nå i høst. Begynte for meg selv 6 august-07 og havnet på et kurs i begynnelsen av september. Har tatt av ca 12 kg og er selvfølgelig fornøyd med det. Har 4 kurskvelder igjen som starter til onsdag så det blir spennende å se hvordan jula har gått...

Målet nå er å ta av ca 5-7 kg til egentlig så fort som mulig i riktig tempo så jeg allerede er i "stabiliseringsfasen" når sommeren kommer. Da skal jeg rett på Hold vekten kurs. Gikk ned 7-8 kg for en stund siden men de kom jææ.....ig fort på igjen da jeg datt litt ut. (var så glad for å bli tynn vettu.. he he)

 

Trene ser jeg dere er flinke til, det er veldig bra og et must. Har litt å jobbe med der men det går riktig vei. Har kjøpt meg pulsklokke som gir meg ekstra motivasjon. Da ser jeg liksom nøyaktig hva jeg har forbrent :(

 

Spinning ser jeg er din favoritt, har aldri prøvd det. Hater egentlig å sykle innendørs men det er jo så bra trim... n055.gif

 

Du da soleia? holder deg fint under 90 kg enda går jeg ut i fra? er sikker på at du når målet ditt...

 

*hilser pent på vito samtidig*

 

Da snakkes vi folkens...

 

trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du også være med Trine29.

Her er plass til alle som har lyst :(

 

Angående spinning, jeg var på spinning en gang for 6 (!) år siden, og skulle ALDRI mer på spinning, var en nesten døden nær opplevelse...hehe...jeg trodde jeg kunne gi alt fra start av og holde hele timen, men va jo helt ferdig etter 10 minutter...hehe...skikkelig stålkondis....not....

Så begynte jeg på treningsstudio høsten 2006, og ei venninne hadde spinningtimer på 30 minutt der, hun lokket meg til å prøve (og jeg var skikkelig negativ) Hun var veldig obs på at jeg måtte følge mitt eget tempo og være mer opptatt av at jeg skulle holde i 30 minutt enn at jeg skulle kjøre tempoet til de som hadde gått på spinning i evigheter...Jeg gikk på timen og kjørte mitt eget løp og holdt såvidt i 30 minutter, synes det var helt pyton, men lovet å gi det en sjanse til. Jeg kom en gang til og det ble litt bedre, jeg kom enda en gang og det gikk enda litt bedre. Så satte jeg meg som mål at jeg skulle klare å følge henne når det gjalt når en skulle sitte og når en skulle så å sykle. Når jeg hadde klart det, begynte jeg å øke styrken når vi skulle det, og vips så klarte jeg å holde fullt kjør de 30 minuttene timene varte, og siden har jeg det vært knallgøy, og 60 minutter spinning er helt supert, og kanllgod trening, er gjennomsvett og helt utslitt etterpå, men det skal en tross alt være etter trening :)

 

Jeg er litt i vurderingsfasen om jeg skal melde meg på kurs eller ikke. Har mest lyst å klare det selv, men vet ikke helt hva det blir til enda. Gikk på internettkurs for 4 år siden, og føler egentlig at det fungerer nesten like bra å være aktiv på nettet selv. Så viss jeg skal på kurs må dere være med fysisk frammøte tror jeg, og her jeg bor er det stort sett bare et kurs i uka, og det er midt i en spinningtime på treningssenteret...så da blir det helst til at jeg vil prioritere den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...trine og Pav!

 

Skriver litt i denn tråden også ,jeg selv om jeg er med i tråden til Hayden også :( Godt å dele litt erfaringer.

Pav: vi har akkurat de samme målene, det blir moro å følge deg! Målet mitt for denne uka er å gå ned 800 gram, da vil jeg veie 88,9.til tirsdag....Liker å sette sånne mål for meg selv....Så gøy at du har fått smaken på spinning, etter en trå start...har samme erfaring som deg: de første gangene var helt jæv...men det ble bare bedre og bedre, og nå er det bare gøy! Jeg gikk ned svæææært tregt i høst, men etter at jeg begynte på SATS 3-5 ganger i uka, har det løsna litt, håper det fortsetter slik :)

 

Trine: så her havna du, føler jo at jeg "kjenner" deg, og må jo følge deg i mål også :) Masse lykke til videre med ned 900 gram denne uka!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg på trening i dag. 60 minutt spinning. Godt å være skikkelig i gang med trening. Ble 2 ganger denne uka, fornøyd med det :)

I morgen blir det ikke trening, og lørdagstrening har jeg kuttet ut etter at den ble flyttet fra tidlig formiddag til i 3-tiden. Skal heller gå meg en tur da.

 

Matmessig har det gått greit i dag, ikke noe søthunger i det hele tatt faktisk :)

Har inngått avtale med Camkir fra "søker noen å gå ned i vekt sammen med" som var tråden jeg hev meg med på i vår, om at vi skal begynne å registrere maten igjen på mandag...kjenner faktisk at jeg gruer meg litt, for det er godt å slippe også...men tror det hjelper på vekta å være enda mer bevisst på kaloriinntaket. Jeg ligger et sted mellom meny 2 og 3, men dersom jeg får økt treningsmengden nå framover bør jeg nok opp på meny 3. Jeg får se hvordan det går fremover.

 

Soleia: 88,9 neste uke hadde vært supert! Får prøve på det...har enda ikke helt bestemt meg for når jeg skal ha veiedag, når jeg begynte her veide jeg meg på mandager, men så gikk jeg over til fredager. Kanskje jeg skal ta tirsdag jeg også...Da har jeg vertfall en dag å komme meg på etter helga :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det snart første helga i det nye året, og helgene er alltid verst.

Skal på forsinket julebord i dag, så da blir det vel litt alkohol også tenker jeg. Men får bruke opp det som er av kosemerker i dag. Regner med at det er koldtbord til mat, så da skal jeg nok klare å spise noe passe sundt, selv om det garantert blir for mange kalorier. Så får jeg prøve å være ekstra flink resten av helga, og ikke minst gå tur både lørdag og søndag. Det tror jeg skal være min målsetting for helga. To gode turer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....er noe ordentlig kjedelig herk.....og jeg har ikke gjort det på flere uker. MEN- som du sier Pav, så tror jeg man får bedre resultater i det lange løp...Tror jeg hiver meg på deg og Camkir og begynner å registrere....fra mandag.Skriver du inn alt du spiser i arbeidsboka her inne, eller hvordan gjør du det?

 

Ha en flott helg med julebord og to laaaange turer :(

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker arbeidsboka her inne ja, den fungerer forsåvidt greit, men er litt tungvindt enkelte ganger synes jeg...

Skriver alt jeg spiser unntatt grønnsaker, det blir det så lite kalorier av at jeg ikke gidder. Har laget en egen matvare som heter diverse salat som jeg har lagt inn med 100 kalorier dersom jeg har salat til kvelds eller til annet måltid...

 

Sitter her og har lyst å gå på trening i dag...helt utrolig...men blir nok ikke noe i dag dessverre, har ikke mulighet til å være to plasser på en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens julebord var helt knall....og helt på tryne kalorimessig....spiste altfor mye og drakk altfor mye...men gjort er gjort og spist er spist...

Gleder meg til mandag når mannen også skal begynne sin slankekur ;)

Tror det blir lettere når en er to sammen...

 

I dag har det snødd og snødd og snødd her, så den lange turen jeg hadde tenkt var rett og slett ikke gjennomførbar i det hele tatt. Men har gått tur rundt i gatene i byen i 1 t og 15 minutt med junior på kjelke bak, og så tungt å gå som det var ble det nok noen forbrente kalorier av denne turen også :)

Må se føret og været an i morgen for å se hva slags tur det blir, har dagens totalt fraværende brøytebiler funnet veien ut av sine innesnødde garasjer blir det nok en god tur på meg, ellers blir vel turen omtrent som i dag.

Mandag skal jeg på treningsstudio igjen, gleder meg allerede :)

 

I kveld blir det pizza til kvelds, så blir nok litt mange kalorier der også, men skal prøve å ta et tykke mindre enn jeg pleier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte meg forresten inn i bokklubb i går. Ekstra"premie" ved innmelding var pilatesball, kanskje jeg skal prøve å ta i bruk den hjemme og trene litt styrke med den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var denne helga snart over...trimmen har det blitt så som så med pga snø. Har blitt 2 turer med junior på akebrett thats it, men bedre en ingenting :)

 

Matmessig har det blitt så som så også...mannen skal som sagt begynne sin slanking i morgen, og putter derfor alt mulig i munnen og frister meg....og svak som jeg er havner det plutselig litt i min munn også...forstå det den som kan....

Gleder meg til i morgen når han også skal begynne å være streng ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren for ei brøyting.....skulle i barnehagen med vogn i dag, angret halvveis på at vi ikke hadde tatt akebrettet i stedenfor...fortauene var helt håpløse å gå på, 10 cm laussnø, å med trehjuling av ei vogn var definitivt ikke det det rette...

Men får ta med det positive, det ble litt trim av det ;)

 

I dag må jeg nesten regne som min virkelige nye start etter diverse utskeielser i helga. Har ingen tro på vektnedgang denne uka, har fått den månedlige også, å da pleier vekta å stå stille en uke...

 

Håper jeg får kommet meg på trening i dag, mannen skal vel på trening i kveld tenker jeg, så jeg får prøve å komme meg bort før, tror det er spinning i 6-tia, så jeg får satse på det :) Det føles virkelig godt å være i gang med trening igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha meg en ukesutfordring denne uka. Det blir rett å slett å følge GR-opplegget, samt at jeg dobler til 14 trimpoeng. Jeg skal stille meg disse kontrollspørsmålene hver dag, med en total oppsummering i slutten av uka ;)

 

Fylt kvoten for melk/melkeprodukter hver dag?

Spist fruktrasjonen din og rikelig med grønnsaker?

Drukket vann til hvert måltid, og helst 10 glass hver dag?

Fått minst 14 trimpoeng denne uken

Begrenset antall farsemiddager til maksimum to?

Spist frokost hver dag denne uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg en god treningsøkt i dag. 30 minutt spinning og 30 minutt step.

3 treningsøkt siden min nye start. Veldig godt fornøyd med det!

 

Nå ligger jeg på sofaen og ser på puls. 4 stykk som skal ned i vekt. Artig å se på faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si du er flink til å ikke gi opp + rapportere her inne.. Fortsett med deg men skjønner at du ønsker litt mer tilbakemelding/synspunkter fra noen flere..

 

Blitt av deg da soleia?

Trodde du hadde vært her også jeg?!

 

Selv har jeg ikke gjort det jeg skal siden fredag. Har hatt god grunn (dette er grunne til at jeg ikke har skrevet/registrert noe siden torsdag) men det hjelper jo ikke det når man så og si ikke spiser, drikker vann eller trener..

Jeg må prøve å hente meg litt inn igjen men det spørs om det går denne uka.

 

Må prøve å ikke dette helt ut nå som jeg er så godt i gang..

 

De kontrollspørsmålene er nok ikke så dumt å stille seg selv, jeg kan ikke svare ja på alle sammen i alle fall.

 

Nei, får satse på å komme sterkere tilbake når "ting har roet seg". Stå på så lenge. Har ikke glemt dere for det om det blir stille noen dager, noe det egentlig aldri pleier å bli..

 

Snakkes..

 

klem fra trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg ;)

Jeg holder til mye i gruppe 2 tråden til Hayden :)

 

I dag veide jeg 90 blank, altså har det seget på 300 gram den siste uka. Til tross for myyye trening. Men jeg spiser for mye, det vet jeg. I kveld begynner nytt kurs, og fra da er jeg klar som et egg!! Registrering og masse vann!!! Og jeg har gått ned 1,6 i jula og er fornøyd med det.

 

Lykke til videre Pav- du er flink jente- og har akkurat de samme målene som meg!

 

Masse lykke til videre trine- jeg etterlyste deg i soleias fire juleuker :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen endring på vekta denne uka, omtrent som forventet med tanke på fest i helga samt at den månedlige kom.

Så nå er det bare å satse videre framover mot min første vektnedgang i år ;)

Ingen planer resten av denne uka, så det lover bra. Ting går som regel greiest når det ikke skjer så mye.

 

Har holdt meg til avtalen om å registrere maten fra mandag av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen gikk veldig bra, så bra at det ble litt lite kalorier...hehe...

var vel de fleste måltidene som ble litt små, spesielt middagen, men men, bryr meg ikke om jeg er litt under en dag innimellom, er vel det jevne som teller vil jeg tro...

 

Sofaen fristet noe vannvittig i går, men klarte å komme meg ut en liten tur i møkkaværet, fint og regn, er faktisk utrolig deilig når en bare kommer seg ut.

 

I dag er planen å gå på spinning. Snek meg på vekta idag igjen...ser bra ut nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remember me?? ;)

 

Tenkte jeg skulle komme meg igang igjen nå... er det greit visst jeg er med her inne på tråden din? Vi er jo ganske like vi to :)

 

Jeg er usikker på vekta nå, men forrige uke var jeg 87,8 og det vil si opp 1,6 kilo på disse mnd jeg ikke har slanket meg! Det er jeg superfornøyd med!

 

Hvilke dager veier du deg på nå?

 

Kjente motivasjonen stige mange hakk bare av å lese her på din tråd!!

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig husker jeg deg ;)

Lurte litt på hvor du var blitt av...

 

Veier meg tirsdag nå (begynte igjen en tirsdag), men kjenner at jeg heller litt til fredager, men gir tirsdag et par uker til og ser.

 

Jeg er også kjempemotivert for tiden, håper bare det gir utslag på vekta også :)

 

Var på spinning i dag, tok skikkelig i og fikk med ei virkelig god treningsøkt :)

 

ble skikkelig glad nå Shhhh. Godt å ha deg tilbake!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...