Gå til innhold

En ny start - 020108


Gjest pav

Anbefalte innlegg

Takk for det frktrulte.

Går det bra i Bodø? Du trives håper jeg?

Det er merkelig det med kjæreste og trening, i perioden før jeg ble sammen med med mannen min trente jeg 4-5 ganger i uka, mens etter at vi ble sammen sank det rask til 1-2 ganger i uka, for det forsvant helt....

 

Squash er forresten knallgøy, spilte av og til med ei venninne når jeg studerte og kan virkelig anbefales, kjempegod trim enten en er nybegynner eller erfaren, har dessverre ingen mulighet til å trene squash nå, siden squashbaner er ikke-eksistrende i min lille by, ellers hadde det blitt vurdert veldig seriøst å begynne med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 928
  • Created
  • Siste svar

Gårsdagen var veldig bra, ingen utskeielser av betydning, og nok vann. Ikke verst til å være meg for tiden...selv om trimmen fortsatt begrenser seg til hjernetrim i for av bridgespilling. Noe som forresten begynner å bli veldig gøy nå som vi har kommet ganske bra inn i det.

 

Klarte ikke la være å gå på vekta i dag tidlig, selv om jeg har lovet meg selv å holde meg unna en stund, men nå skjønner jeg ingenting, i dag var den ned ca 2 kg siden forrige onsdag. Takker og bukker for det, måtte det bare være riktig!!!Når sant skal sies har ikke siste uka vært helt gal heller, så jeg satser vel helst på at vekta sist uke spilte meg et puss, og at jeg er undret fortsatt...Er nå 15 uker på vei, og har gått opp 2,6 kg siden før ferien, og siden jeg egentlig tilskriver disse kiloene ferien og ikke graviditeten har jeg så langt ikke lagt på meg noe enda. Klarer jeg å holde det i 5 uker til er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....utrolig bra å ikke ha gått opp noe innen uke 15 ;)

 

Tipper du fikser dette svangerskapet greit, jeg. Tenk så deilig etterpå da, å ikke ha så mange kilo å kjempe med...Jeg er jo fortsatt her i april, når du har født, så da pusher vi hverandre framover!!

 

Ha en fin helg

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det helg igjen da damer! ;) Mitt problem er fortsatt potetgull på lørdagen...også er det innmari fristende og spise opp resten på søndag ....gjerne til frokost!!! ;)

 

Har vært litt mer ute, så det er jo postitivt! Blir en liten sykkeltur på søndagen også. Kanskje en tur på lørdagen også. Forrige lørdeg var vi 5 timer i skogen. Flere grillet pølser og pinnebrød. Jeg er jo ikke så glad i pølser, så jeg hadde med to grove rundstykker i stedenfor. Spidda de på pinnen og varmet på bålet! Kan anbefales! :)

En varmet også banan med sjokolade....ble tilbudt, men takket nei, enda jeg syntes det er ganske godt.

 

Men nå er det ny helg.... kanskje en idé å kjøpe en pose potetgull jeg ikke liker så godt.

Vekta står stille. Tror det går på at jeg burde trimme mer....for jeg tror ikke jeg spiser så "gæærnt" til hverdags!

 

Jeg syntes du er flink Pav. Husk at du har en mini i magen....du klarer deg kjempe bra. Det virker ikke som du har noen store plager som kvalme og bekkenløsning. Da kan man jo leve normalt.

Vi er her nok til neste år....og da hjelper vi til igjen om det skulle trengs!!

 

Lykke til. God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg har det veldig bra her i Bodø. Trives utrolig godt. Skola går bra, mange ålreite folk i klassa, og med kjæresten er alt veldig bra. Vi feiret 3 mnd sammen i går med indisk mat. Det var nam.

 

Treninga er ikke helt inne i rutinene igjen, men jeg prøver. De siste dagene har jeg følt meg skikkelig ute av form også. Denne uka er planen å være skikkelig flink med trening. Jeg er innstilt på å komme skikkelig i gang! Jeg har uansett fått erfare at kyssesyken fortsatt henger igjen, og at den avgjør formen min fra dag til dag. Noen ganger er jeg helt pudding, andre dager veldig pigg. Så nå er kunsten å utnytte de dagene jeg er pigg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du gravid pav???

Så koselig!! Gratulerer så masse!!!!!!

 

Og så godt og høre at alt går bra med deg frktrulte!

 

Den siste mnd hos meg har gått fullstendig gærnt...

Men satser på at jeg skal klare det atter en gang!

Og håper så inderlig at dette er siste gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg ja :) 16 uker nå. Er lei allerede...hehe...bare 24 uker igjen, eller 26 viss ikke jeg får trumfet gjennom at jeg nekter å gå to uker på overtid som sist, det er helt uaktuelt. Men ingen plager av betydning heldigvis, så jeg skal ikke klage.

 

Men nå MÅ jeg komme igang med trim snart. Jeg MÅ!

Formen begynner å bli dårlig, jeg blir utslitt for den minste ting. Har ikke anledning til noen tur i dag, men i morgen skal jeg ut å gå. JEG SKAL. Og dersom jeg svikter må dere kjefte på meg, og skjelle meg litt ut, ok?

Målet framover er 3 turer i uka, de trenger ikke være lange, hvertfall ikke fra begynnelsen, nå er det viktigste å komme seg over dørstokken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake camkir! Nå må du bare holde deg her inne, så hjelper vi deg..... en gang til!!! :)

PAV!! Du MÅ ut å gå!!! :) (Det MÅ jeg også!!!)

 

Det nærmer seg helg igjen. Jeg begynner å grue meg til helgene jeg! Jeg vet jeg ikke klarer å spise fornuftig med godteri. prøver helg etter helg.... Selvom samboer også har blitt flinkere med trim og mat, så tar han helt av i helgene. Da må vi kose oss litt også, sier han!! Denne uka har jeg liksom glemt å være fornuftig! Har spist normalt, men med litt mer ost (fet) og sjokoladebiter ett par dager på jobb!

Orker liksom ikke å tenke!! Men tror det er bedre å ha noen dager hvor man "glemmer" litt, eller så blir i hvertfall jeg sur og sint!!

 

Men, men.... vi får bare holde ut, prøve og feile!! Prøve igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f...hval marsipan er god....dessverre....kjøpte en boks på fredag, og var flink og hadde bare to biter, før jeg sovnet på sofaen...hehe...lørdag var ikke mannen helt i form, så han gikk tidlig i seng, og gjett hva jeg gjorde? Joda gikk amok blant hvalene og ga meg ikke før det var tomt...

 

Ellers ble det ikke noe særlig tur på meg i helga, fikk litt vondt i bekkenet fredag og lørdag, var bedre søndag, helt til jeg satte meg gulvet med bena i kryss for å leke med junior. Så det ble bare en liten tur rundt byen i junior sitt tempo. I dag kjenner jeg heldigvis ingenting, så jeg håper å få til en liten tur i kveld, mannen skal på trening men satser på å rekke det før han går.

 

Enig i at helgene er det store problemet, hadde vi kunnet avlyst fredag ettermiddag til og med søndag kveld i et halvt år er jeg 100 % sikker på at jeg hadde vært slank for lenge siden. Men det går dessverre ikke. Så vi må bare være strenge meg oss selv. Har en en uke hvor en glemmer seg bort, men allikevel ikke fråtser er det jo kjempebra. Det er jo slik vi skal ha det resten når vi har nådd match-vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri smakt hval marsipan! Er ikke så glad i marsipan, men Antonberg marsipan....den er god den. Men den kjøper jeg bare når jeg er ute å reiser...og det er ikke så ofte!!

Helgen gikk vel greit. Jobba både lørdag og søndag. Kjøpte ikke potetgull på lørdag, siden vi hadde proppa i oss en del på fredagen. Så det ble bare godis på fredag. :) I dag er det svømmedag, ca. 1000 m. Jeg har jo tidligere vært aktiv idr.utøver, men jeg har aldri egentlig likt å bli sliten!! Så jeg trives ikke med trening! Men svømming er greit. Det er slitsomt det og, for jeg trener med aktive unge folk, i klubb!! Men jeg holder ut.... heldigvis er dattera mi aktiv, så jeg MÅ kjøre henne, og da kan jeg jo hoppe i vannet selv og. :)

Du kommer deg ut snart Pav. Håper du ikke blir slitende med bekkenet da. Det er kjedelig.

 

Ha en fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må vi ikke komme for langt ned her da!!

 

Dagene går som vanlig. Tror faktisk at jeg får i meg litt for lite mat! Men jeg spiser sundt. Og burde ha trent mer....

Jeg har tenkt masse rundt dette med mat, trim, vekt og trivsel.... kanskje jeg legger inn tankene mine en dag jeg føler for å lette mitt hjertet litt! :(

 

I dag er jeg fryktelig trøtt og uopplagt, så jeg gir meg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var denne helga over, har ikke vært så aller verst egentlig, viss jeg ser bort fra sjokolademoussen vi hadde til dessert på søndag. Utenom det har det vært 0 sjokolade og 0 chips. Når jeg har hatt lyst på noe har jeg enten funnet meg noe frukt eller funnet fram strikketøyet :(

 

Dessuten var jeg ute og gikk meg en liten tur på fredag, ikke mer enn 30 minutter, men jeg er superfornøyd, lørdag formiddag gikk vi en runde rundt byen og i går besøkte vi besteforeldrene til mannen og gikk rundt 30 minutter da også.

Så nå er jeg vertfall kommet i gang. Skal ut på besøk i kveld, så enten går jeg opp dit, eller så prøver jeg å lure til meg en halv time før jeg går. Jeg bryr meg ikke så mye om lengden på turene enda, det viktigste forløpig er å komme seg ut.

 

Denne uka blir litt opp og ned vil jeg tro. Ut på besøk i dag, får besøk på onsdag, skal på kurs på fredag og får venner på besøk til tre-retters middag på lørdag.

Målet for denne uka blir å holde seg unna brus og sjokolade, og heller smake litt på det jeg får servert, men ikke spise for mye, på kurset skal jeg velge fornuftig og ikke gå amok i desserten. På lørdag spiser jeg akkurat det jeg har lyst til til middagen, men null sjokolade og chips etterpå. Så får vi se om jeg når målene mine. I tillegg skal jeg gå tur i dag og i morgen, onsdag må det eventuelt bli med junior i vogna, og det er ikke så spennende for tiden, så vi får se hva det blir til, torsdag skal jeg også lure meg ut, men får ikke sjans på fredag. Helga får vi se hva blir til. Vi blir vel stående med hodet i grytene hele dagen tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fint at du har fått vært litt ute da, pav! Og ser ut som du har fornuftige mål for kommende uke. Kanskje jeg også må begynne å ha sånne ukesmål. Kanskje lettere det enn å tenke så innmari langt fremover!?

 

Jeg fikk meg en tur i skogen i går en times tid i ganske raskt tempo. Ellers gikk jeg amok med en pose popcorn på lørdag! Og det kjente magen i løpet av natta!! :( Så da har jeg vel lært!? Kjøpte meg ny bukse på lørdag! Har aldri kjøpt så dyr bukse før, men den satt veldig bra og virket som god kvalitt. Så da bli det vel bra! :( Dama sa str var store. Så datrøster jeg meg med at jeg egentlig skulle hatt en str eller to større!!

 

I kveld skal jeg svømme igjen, satser på 1000 m. Så er det jo bytting av sommer/vinterklær, opp og ned av kjeller.... litt trim det og! Så uka går vel med til det.

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukesmål er veldig lurt synes jeg. Da tar en en uke av gangen. Så kan en ta en oppsummering på søndagen og se hva som gikk bra og hva som gikk mindre bra, og dermed sette mål for kommene uke med utgangspunkt i det som allerede har skjedd.

Går en uke dårlig, så er en på en måte ferdig med det når uken er over og en har satt seg nye mål for kommende uke. Går uken bra kan en ha samme mål for kommende uke, eventuelt kanskje være enda litt strengere i målsetting.

 

Og en annen stor fordel synes jeg da er at en kan tilpasse ukesmålene litt etter hvilke planer en har for en uke. Skal en noe hver dag hele uka nytter det ikke å ha som mål å trenge to timer hver dag (for å sette det litt på spissen), men en skal kanskje være fornøyd om en klarer to timer den uka. Det samme gjelder maten, det er mye lettere å være streng når en ikke har planer og styrer alt selv, enn om en skal ut på besøk 5 dager en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var innmari lurt! :o Har ett mål som jeg må ha hver uke: DRIKKE VANN. Det er mål hver dag nå! Huske å fylle opp flaska når jeg kommer på jobb, og at det ALLTID er vann på den. Så jeg må fylle opp nå.... :o

 

Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen gå det pav?? Fått vært noe ute!? :o Det har ikke jeg. Men jeg bar eske på eske opp av kjelleren i går...tungt. Men det gikk greit. Nå må vintertøyet frem. Det begynner å bli kaldt i Oslo. Vinden er sur selvom sola titter frem.

Drikker vann, vann, vann...... !!!

 

Skulle ha vært på vekta, men jeg orker ikke!! Jeg har jo en tendens til å glemme det på morningen. Men jeg har helt sikkert ikke gått ned, så da er det lite fristenede å tråkke på den! Men en dag får jeg vel ta utfordringen!! :o

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for og si at jeg fortsatt henger med! Etter sjokktall på vekta på mandag prøver jeg nå og holde meg litt i skinnet og spise riktig, og IKKE spise sjokolade!!!!!

Det er helt helt uaktuellt og gå opp mer i vekt nå! Buksene begynner og stramme! Kan dere skjønne.. for to mnd siden var jeg 5 kilo lettere... hvorfor i all verden har jeg latt vekta gå såå mye opp??? Usj...!

 

Nei jenter! La oss vinne over vekta da :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt dårlig med trim på meg mandag og tirsdag, det har regnet nedover, oppover, sidelengs og i bøtter og spann her, så jeg har ikke hatt veldig lyst til å bevege meg utendørs...klarte faktisk å gå tørrskodd fra jobb og fram og tilbake til et bakeri i stad for å kjøpe brød (og ja jeg kjøpte kun brød).

 

Det er bra du er med oss Camkir, vi gir ikke opp gjør vi vel!Jeg har gått opp ca 2 kg nå og er 18 uker på vei, så jeg er ganske fornøyd, hadde håpet på null oppgang fram til uke 20, men har fråtset altfor mye, men den siste uka har vært kjempebra! Ned ca en kilo siste uka (veide 3 kg mindre i dag enn hos jordmor sist uke, men tror hennes vekt viser ca to kg mer enn min) Var på besøk hos ei venninne på mandag og fikk servert salat, kunne ikke passet bedre. Sjokoladen sto på bordet hele tiden mens vi var der, men jeg rørte ingenting. Gjett om jeg var godt fornøyd når jeg gikk.

 

Føler faktisk jeg er inne i en god trend i matveien nå, så jeg satser på å holde på den en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pav, 2 kg på 18 uker er jo superflott!!!

Er ganske sikker på at du ikke legger på deg unødvendige kilo i dette svangerskapet, du virker så målbevisst, atte :o

 

Lykke til videre, snart ultralyd nå, og du er halvveis!!!

 

Klem

 

:o:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kan vel ikke klage på 2 kg. Begynte å regne litt på det og fant ut at dersom jeg går opp maks 500 gram (helst litt under) i uka i snitt fra uke 20 til 40 så blir det 12 kg totalt, klarer jeg skal jeg være fornøyd, da er jeg akkurat på grensa mellom 2 og 3-sifret vekt også...forhåpentligvis på rette siden...hehe...er det som egentlig er målet mitt.

Jeg har dessuten bestemt meg for å kjøpe ny vekt i mars, slik at jeg er klar til ny kamp mot matchvekta på ny vekt som forhåpentligvis er mer stabil enn den jeg har nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok ei helg forbi. Hadde middagsgjester på lørdag og skulle servere 3-retters middag. Vi er noen venner som har startet gourmetklubb, og med all den fløten som var i maten var det vel nok kalorier for hele uka...hehe...men det ble veldig godt om jeg skal si det selv :)

 

Denne uka har jeg ikke allverdens planer, så matmessig bør det gå bra fram til og med torsdag. Fredag skal jeg på "julebord" med noen venninner, 4-retters middag, så det er bare å trøste seg med at ingen alkohol er sparte kalorier :) Tidlig med julebord, men vi fant ut at når det nærmer seg jul enda mer så er alle opptatt hele tiden.

 

Når det gjelder trim denne uka, så er planen å gå tur i dag og torsdag og enten lørdag eller søndag, i tillegg til å gå eller sykle til barnehagen hver dag.

 

Oppsummering ukesmål:

0 utskeielser før fredag kveld

3 gåturer, + til/fra barnehage/jobb

masse vann

0 brus før fredag kveld

 

Hvordan er dine planer Angora. Har du satt deg noen ukesmål?

Er du klar for nye ukesmål camkir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pav!

 

Jo jeg har absolutt satt meg mine mål :)

Etter 4 gang på rad med vektøkning så må jammen meg nok være nok! Dette går jo feil vei så det suser!!!

Så denne ukens mål blir:

 

O snop fra man-fre og søndag

Bittelitt godt på lørdag kveld

Minst tre gåturer på 30 min

Og spise mindre middag (jeg spiser nemlig like mye som kjæresten min) :)

 

Da er det bare og brette opp ermene og begynne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det ny uke og nye planer!

Planer for uka er som følger!! Det blir litt svømmetrening i dag. Prøve å gå en tur i morgen og torsdag. Onsdag er det bursdagsfeiring for "endelig tenåring"! :) Da er det venninnebursdag, så da blir det IKKE noe kaker og pizza på meg. Fredag er det en tur på byen med ei venninne. Blir et slags julebord for oss også. Vi er ute en gang før jul hvert år. Vi elsker indisk.... det er vel egentlig ikke så innmari sunt?? De bruker vel mye yoghurt, men er litt usikker der. Er heller ikke så glad i alkohol, men en halvliter blir det nok.

Så et tilbakeblikk på helgen som var!! Spiste taco på lørdag. Og nå har jeg kutta ut rømme. Kjøpte en egen "tacotopping" som jeg blander med naturell yoghurt. Brukte også denne gangen kylling. Delte en pose potetgull med "gubben", som ble fordelt over fredag til søndag. Så jeg er vel ganske fornøyd med denne helgen her.

 

Også var jeg på vekta!! Og jeg glemmer jo å veie meg...så de er lenge siden sist. MEN da viste den 1 kg mindre enn sist!!! :) :) Skal på igjen i morgen for å kontrollveie, for jeg blir alltid så skeptisk til nedgang. Tror liksom ikke helt på det. Men noe annet gøy også .jeg traff ei dame jeg sjelden ser, og hun mente jeg hadde "krympa", dvs gått ned. Hun mente hun så det kjempe godt!! Det er jo hyggelig da!! Så jeg var jo ett eneste stort smil resten av lørdagen!!

 

Men dette ble jammen mye.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen gåtur på meg i går :)

Men jeg gikk tur/retur jobb barnehage i østende regnvær og syntes alikevel jeg var flink, ble et lite trimpoeng på meg også.

Blir ingen gåtur i dag heller, det rekker jeg rett og slett ikke. Neste sjans er ikke før torsdag...

 

Taco er kjempegodt, har også hatt med kylling mange ganger...du vet vel at du ikke trenger å kutte salsaen? Inneholder nesten ikke kalorier :)

 

Indisk mat vet jeg ikke helt hvordan er kalorimessig, men generelt er jo ikke asiatisk mat det verste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...