Gå til innhold

En ny start - 020108


Gjest pav

Anbefalte innlegg

Det snør det snør diddelibom.....Koselig med snø!!

 

Ble ingen planlagt tur på meg i går heller! I dag er det bursdagsfeiring. Men skal prøve å få gått litt i morgen.

Jeg kutter bare på rømmen jeg når jeg spiser taco! :) Og istedenfor 2 lomper, bare en.

Også blander jeg ofte en salat på tallerken, uten skjell eller lompa.

 

Prøvde vekta i dag, det ble klær for jeg glemte det jo da jeg sto opp. 200 gr ned. Det er mer realistisk! Men nå har jeg fått til bake litt av pågangsmotet, så får bare prøve å holde på det!

 

Tur/retur barnehagen er bedre enn ike noe tur!!:)

 

Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 928
  • Created
  • Siste svar
Gjest frktrulte

Hei alle sammen!

 

Jeg har vært litt fraværende i det siste. Det er mye å gjøre på skola, så må nesten si at rapportering går litt i glemmeboka. Men, jeg er nå ganske flink til å holde meg i skinnet allikevel.

 

Treninga er i gang. Skal trene kveld, 3. gang denne uka. I tillegg til at jeg skal skvise inn litt trim i helga.

Jeg spiser regelmessig og sånn jeg gjorde da jeg satte i gang med de GR greiene.. passer også på å drikke masse vann.

 

Jeg trenger ikke nødvendigvis gå ned noe mer, men jeg vil gjerne holde meg her, samt få strammet opp kroppen. Derfor fokuserer jeg veldig på trimmen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er fornøyd frktrulte. Nå gjelder det å holde seg der da. Det kan jo være vanskelig om man ikke har fått vanene inn som en god vane!! ;)

 

Hvordan går det med sykdommen? Virker som den er på retur. Det er bra. :D

 

Lykke til videre med skolen. Er det noen store utfordringer før jul da? Eksamen eller oppgaver som skal leveres?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Kyssesyken er helt klart på retur, ja. Men merker at dagsformen kan variere ganske kraftig. Noen dager er jeg helt utslitt uten å ha gjort noe særlig. Men det går seg til.

 

Skole.. vi har mange utfordringer før jul. Vi har laget to aviser fra bunnen av på én uke, laget radiosendinger, hatt en uke fri, og nå er det full pupp med tv-produksjon i 3 uker. Har mappeinnleveringer, og eksamen den 10. desember.

Men har fri fra 1. des.. så da er planen min å trene, slappe av, lese pensum, få mye frisk luft og forberede meg til jul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frktrulte!

Lenge siden sist.

 

Høres ut som du har fått deg en greit rutine både for mat og trim nå. Du klarer å holde vekta ingen tvil om det, du har jo holdt den lenge allerede ;)

Stramme opp kroppen hørtes ikke dumt ut. Hadde virkelig ikke vært dumt...men alt er satt på vent til våren naturlig nok.

 

Var på vekta igjen i dag...uff...opp over 1 kg siden sist. Må nok stramme inn litt igjen, og fortsatt prøve å komme ordentlig igang med trim. Men alltid en unnskyldning, og de siste dagene har det vært glatt ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- opp i overkant av en kilo vil vel si ca 3 tilsammen til nå?? Og du er halvveis jo jenta mi ;) 3 kg hittil er derfor veldig bra, det! Egentlig tror jeg det vil si det samme som at du har stått stille, eller tilogmed gått litt ned, hvis du "trekker fra" graviditeten. Flott jobba!

Nå er jeg spent på hvordan det gikk på UL?

 

Klem!

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er jo egentlig fornøyd med 3 kg nå som jeg er halvveis. 20 uker i dag. Det jeg ikke er fornøyd med er mangelen på trim. Sliter virkelig med å komme meg ut for tiden, kan egentlig ikke skjønne hvorfor, det er jo herlig når en først har kommet seg ut. Men høsten har vært veldig travel, så når jeg først har hatt en ettermiddag/kveld hjemme så har det vært godt å krype under pleddet på sofaen og slappe av.

UL gikk bra, alt så bra ut med den lille, og heldigvis ikke mer en en inni der...hehe...hadde ingen forventninger om noe annet heller da. Men han kunne selvfølgelig ikke se kjønnet. UL-maskinen her er vel ikke siste modell for å si det slik. Så nå må vi enten ta en tur på en ny ultralyd eller vente i spenning, har ikke snakket om det enda. Vi får se, er jo egentlig uvesentlig, men tenker litt på at junior kanskje bør være litt forberett viss det blir ei jente. Han skal nemlig ha en lillebror, og prøver vi å si at det kanskje er lillesøster så blir han nesten sint. Men alle babyer han kjenner er gutter, så det har vel litt å gjøre med det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops...synes tråden begynt å dette nedover på lista nå....ikke bra :)

 

Var på kurs i går, 150 stykker, helt håpløst...skikkelig dårlig luft, innholdet i kurset var bare sånn passe selv om kursholderen var bra. I lunsjen var det komplett kaos. Vi fant oss et bord med en gang og når vi skulle hente mat tror jeg nesten alle sto i kø til varmmaten. Så jeg gikk rett på det kalde. Og der var det masse godt som jeg egentlig ikke skal spise for tiden, røkt laks, gravet laks, krydderlaks, røkt kveite, spekeskinke, fenalår, roastbiff som virkelig var rosa, pastasalat med blåmuggost og noe rått kjøtt av en eller annen slag...kjempefestlig. Så når jeg var klar for runde to var det nesten tomt for alt på varmmaten...håpløst. Så jeg gikk rett på desserten og det er ikke så lurt når en ikke er mett enda...hehe...ble litt mer dessert enn det burde, men men....spist er spist.

 

Helga som kommer er vel siste helga før jul uten noe særlig planer. Skal bli herlig, har snakket om å ta en tur på hytta og bare slappe av, men vi avventer litt og ser været an først. Gidder ikke sitte der i vind og regn, da er det bedre å være hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes rotete ut med den lunsjen ja!! Vi skal feire tenåringen vår i helgen. Så da blir det litt kaker, men jeg er ikkke noen kakemoms, så da går det vel greit får jeg håpe! :) Ellers skal jeg på kurs på lørdag og kanskje da få svømt litt også.

I dag skal jeg stripe håret, jeg glede mg. Det er så digg å gjøre noe som gjør at man føler seg vel!! Har bestemt å pynte litt på neglene til jul oså!! :)

Så meg selv i speilet i dag!! Jeg likte ikke så mye det jeg så.... Hvis jeg får lyst på noe godis fremover nå, så er det bare å ta en titt i speilet!!

Syntes jeg tenker "skjerpings" hele tiden, men jeg klarer ikke. Jeg syntes dette er KJEMPE VANSKELIG!!! Presset meg selv til å gå en stasjon i dag, istedenfor å hoppepå bussen opp bakken til jobb i dag!! Pleier å gå, men nå blir det kaldt og det er fristende å ta bussen en holdeplass. Men nå SKAL jeg gå hver dag.... i hvertfall til det blir -20 og søen flyr rundt øra på meg!! :)

 

Men nå er det snart lunsj!! det er jeg som står for innkjøpet og laging av den, så her er det flere lettprodukter og salat!!

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen står for tur og jeg gruer meg!! Klarer aldri å leve normalt disse dagene i uka. Spiser enten masse eller lite.... godis og brus. I morgen skal jeg på dommerkurs, så da kan det hende jeg får trent litt selv. Men maten derimot blir det værre med! Skal prøve å få med en fornuftig matpakke + frukt. Søndag er det bursdag - tenåring i huset!! I kveld vet jeg ikke helt. Er lei av å finne på mat. Men kanskje pita med kylling. Det liker alle og det er sundt.

I går gikk jeg amok i potetgullposen!! Var alene hjemme!! Må aldri være alene jeg, tror jeg! :) Også må jeg la vær å kjøpe med, selvom jeg har lyst på når jeg er i butikken.

 

Vel, vel..... ha en fin fortryllende helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så innmari godt igjen Angora :) Det er ikke gøy og ikke være fornøyd med seg selv, og i tillegg klare og dytte innpå usunne ting....

 

Jeg vet ikke helt hva som har skjedd om dagen, men jeg føler meg ikke så blæh om dagen (kanskje fordi jeg unngår speilet :) ) og jeg har klart og ligge unna alt usunt siden søndag! Og for første gang på lenge gleder meg meg til det er mandag og veiedag. Jeg har planlagt hva jeg skal spise hele helga, så her er det ingen unntak!

 

Skal krysse fingrene for deg i helga Angora, og jeg håper på det beste.

 

NÅ skal jeg prøve og dra meg over dørstokken og på trening.. men akkurat nå frister det bare og sitte her...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Hei alle sammen!

 

Jeg syns jeg selv begynner å få igjen en slags rutine på ting. Treningen blir mer og mer en del av programmet mitt. Men merker at det ikke er så lett å få til så mye som man kanskje kunne ønske, siden det enkelte ganger blir veldig lange dager på skole.

 

Har meldt meg på spinningtime i dag også. Og planen var å gå til treningssenteret, men det vil ta meg nærmere 1,5 time. Og jeg skal innrømme at jeg syns det var veldig godt å bare sløve litt inne nå. Siden det er lørdag og allting. Så det blir nok buss på meg. Men da tar jeg spinningtimen, pluss noen minutter på elipsemaskinen e.l.. kanskje litt styrke. Så blir det en god treningsøkt allikevel :)

 

Håper alle får en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka som har gått har vært veldig opp og ned, ukedagene har gått greit, mens helga har vært så som så...var på hytta i helga, og hadde null fokus. Men det var faktisk litt deilig også, da vi kom hjem i går gikk det opp for meg at jeg ikke hadde tenkt kosthold i det hele tatt...tror kanskje jeg trengte en slik helg.

 

Uka som kommer vil nok også bli opp og ned.....junior fyller 3 år på lørdag, blir barneselskap lørdag og familieselskap søndag, i tillegg skal vi i en annen 3-årsdag på fredag og egentlig en lørdag formiddag også, men får se om vi dropper den...Men før fredag har jeg ingen planer, så da blir det 4 dager med fullt fokus fram til da. Så målet for mandag til torsdag blir null sukker (siden sikkert blir masse sukker i helga)

 

En annen kjempekjekk sak (for min del) jeg bare må fortelle i min gravide hverdag...nå er vi 4 venninner som har termin med 7 ukers mellomrom :) Fikk vite i helga at ei av mine beste venninner skal ha 7 uker etter meg. Denne permisjonstiden kommer til å blir veldig gøy. (Dersom jeg klarer å holde mannen på jobb...hehe...han er nemlig en av de menn som gjerne hadde tatt hele permisjonen selv) Forresten over halvveis nå. 19 uker igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har hatt en koselig helg pav!

Så gøy at dere er så mange som er gravide og har termin omtrent samtidig da:) Da blir tiden koselig!

 

Her går alt bare bra og vekta viste ned 2 kilo!!! WOW!!!

Vet det ikke blir så mye neste gang, men det gjorde ordentlig godt!

 

Nå gjenstår vasking av huset!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var den helgen over. Det ble en god stund med trening i svømmehallen på lørdag da kurset jeg skulle være med på ikke ble noe av. Det var deilig. Klarte å ha med en sund matpakke og spiste frukt også. Ble litt potetgull på kvelden og taco. Har droppa rømmen på taco, det går bra. Blander litt kesam og creme fraiche (lette begge to), veldig godt og en fullgod erstatning for rømmen!!

 

Så var det søndag!! Da var det jo bursdag. Tok en bita av bløtkaka, men jeg liker ikke sånt så godt, så det ble med to t-skjeer :) Spiste bær istedenfor. Så helgen har vel egentlig ikke vært så ille. Ble mye brus da, men mye farris og ellers bare light.

 

Uka som nå er i gang blir lik de andre! Trening i dag. Skal prøve å få til en gåtur på onsdag og fredag. I morgen får jeg søster på besøk. Da blir det en kakebit kanskje. Men den blir liten.

 

Det blir en bra permisjonstid med mange "likesinnede" pav. Da kan dere gå mange lange turer!! Da må dere ikke bare sitte på kafé!! ;)

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer.... sover dere?! ;)

Her går uka som vanlig. De ble en liten kakebit i går da! Ikke bra. :)

 

Jeg har ingen motivasjon til å komme meg ut på kvelden for å gå tur. Har ingen å gå med, så det bremser litt. Har ikke lyst til noen ting om dagene nå. Bare lyst til å sove hele tiden!! Men det går vel over etterhvert. Jeg gleder meg til jul, jeg!! Det er en utrolig hyggelig tid. Jeg elsker nisser, pynt og gaver, granbarlukt og gløgg!! ;)

 

Hvordan går det med dere der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida jeg sover ikke, selv om det hørtes herlig ut :)

 

Hørtes kjent ut det med å gå tur, og manglende motivasjon og noen og gå med. Har funnet ut jeg skal spørre ei venninne om vi skal gå fast tur en gang i uka, se om det hjelper meg til å komme igang.

 

Jeg gleder meg også masse til jul. Bare to uker til en kan begynne og dille litt også. Liker best jul før jul jeg, så jeg pleier og begynne litt tidlig, å så kastes alt ut av hus rimelig kjapt når nyttår er passert.

Var på ikea sist uke, der hadde pepperkakedeigen kommet, så jeg klarte ikke la være å kjøpe en. Tenkte jeg skulle lage litt sammen med junior en dag det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... nå fant jeg noe nytt her på siden. Hvis jeg f.eks trykker på navnet ditt pav, så er jo det en link!! Prøvde det på meg selv også, vet du hvordan jeg finner frem dit uten å måtte gå inn på tråden og trykke på navnet? Jeg kunne også sende en meld til meg selv liksom. Det så ut som en type mail! :)

 

Ellers går det som vanlig her. Nå har jeg virkelig blitt flink til å drikke vann. Det er det jeg er flink til omdagen, så da må jeg skryte litt av meg selv!! ;) I morgen er det fest på jobben. Har en følelse av at det kan bli litt alkohol da! Men jeg orker ikke så mye, men en øl eller to.

 

Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm har jeg igrunnen aldri studert på...prøvde på meg selv, men fikk opp at jeg hadde skrudd av personlige meldinger og at jeg måtte åpne for det i min profil, men finger ingenting der om det...

 

Uka har vært bra til nå, men skal i/skal ha bursdagselskapet 4 dager på rad nå....trenger vel ikke si noe mer enn at jeg er kakemons...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja... du kan jo lage GR kaker, de er veldig gode. Jeg hadde en periode i mitt liv hvor jeg bare bakte de. Smaker veldig bra. :)

 

Her er det fest på jobben i kveld. Kinamat og alkohol.

Ellers er det ingen planer for helgen. Så kanskje den kan bli sunn og fylt med en aldri så liten tur også!! ;)

 

God helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte 10 trimpoeng forrige uke. Noe jeg er ganske fornøyd med, siden jeg har vært veldig slapp på den fronten siden kyssesyken.

Denne uka er planen 15 poeng. Når jeg var i den store nedgangsfasen min var jeg på 20, eller over 20 trimpoeng hver uke. Det har jeg rett og slett ikke tid til nå lenger. Men 15 skal være målet.

 

Nå skal tøylene strammes! Har nesten ikke rørt snop på to uker. Og det skal fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 trimpoeng en uke er lenge siden det....uff...altfor lenge siden...sliter skikkelig på trimfronten fortsatt...Gleder meg veldig til april, da skal jeg ut å gå tur med vogna hver dag. Så fort formen er bra etter fødsel skal jeg opp i 20 trimpoeng i uka, men må nok gi det noen uker, så håper det kan bli i mai en gang. Men før det må jeg jo bevege meg litt også...er altfor opptatt for tiden, og kjenner på kroppen at det er på tide å roe litt ned. Satser på en stille og rolig desember, slik at det blir tid til litt tur-gåing også.

 

Helga har vært som forventet, kake, kake og kake. Bursdagselskap for junior lørdag og søndag, og skal ha for ungene i mødregruppa i dag, så er det slutt. Ikke så mye planer ellers denne uka, heldigivs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ukene bare flyr avgårde jeg! Helgene er og blir et "matmareritt" for meg. I helgen har jeg faktisk nesten ikke spist!! Men drukket masse brus og spist sånn passe med snop!! Sliter med stiv nakke og vond rygg til tider som fører til mye vondt i hodet. Helgen har vært en sånn helg, så jeg har sovet masse. Derfor har maten bare blitt så som så.... Ikke vært så sulten.

 

Jula nærmer seg og alle avslutningene står for tur snart! Så desember blir vel heller hektisk hos oss. Ingen store planer for kommende uke.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden flyr, enig i det. Det er bare 5 uker til jul nå :) Jeg gleder meg jeg, er veldig glad i jula, sette fram nisser, bake litt, pynte og dille :) Må snart begynne og tenke på julepresanger også, selv om jeg har som prinsipp at det skal være jul i butikkene før jeg begynner.

 

Nå er det slutt på bursdagsselskap for noen dager, har vært i/hatt 4 dager på rad nå, så nå er det pause fram til søndag. November er en travel bursdagstid hos oss ja...så nå gjelder det å komme inn på rett spor igjen, få kakene enten i frysen eller i søpla, slik at fristelsene ikke er tilstede rett foran nesa på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte gå på vekta igjen i dag, resultatet på mandag var jeg ikke fornøyd med, men håpte at det var alle bursdagsselskapene som satt i kroppen, og jepp akkurat som jeg håpet, i dag var det en kilo ned i forhold til mandag, så da er total oppgang på 3,9 kg og ikke 5 kg. Veldig godt fornøyd allikevel...hehe...utrolig hva den vekta kan gjøre med humøret...Så nå ligger jeg omtrent i tråd med planen igjen. 18 uker igjen og maks 8,8 kg opp viss jeg skal nå målet mitt. Og det er nesten 500 gram i uka, så jeg krysser fingrene for at det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...