Gå til innhold

En ny start - 020108


Gjest pav

Anbefalte innlegg

Så flink du er pav. Jeg gikk opp 11 kg i begge mine svangerskap. Nå veier jeg faktisk det samme som da jeg fødte!! Vet ikke om jeg skal le eller grine av det!! Men jeg trøster meg med at kroppen endrer seg med årene. Jeg er jo ikke 25 lenger heller da!! Og så lenge jeg nå ikke går oppover, så får jeg være fornøyd. Jeg er såååå lite motivert om dagen. At jeg orker nesten ikke å tenke på det. Også får jeg dårlig samvittighet for helgene hvor jeg bare propper i meg potetgull. Har ikke mye hjelp hos gubben heller som bare leiter etter godteri i alle skapene og spør etter mer!! Håpløst!! :)

 

Gleder meg masse til jul. Blir så hyggelig med stjerne i vinduet når man våkner opp til mørket kl. 0630. Tusler rundt og nyter stillheten. Nissene som ser på meg fra sofakanten og stearinlysene som tennes. Alle luktene, nøtter og klementiner.... ååå det skal bli så fint!! :)

 

Ha en fin kveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 928
  • Created
  • Siste svar

...pav-jenta mi :D Opp bare 3,9 hittil er jo superbra!!! Sånn det ser ut nå, skal du nok fort komme deg ned i pre-gravid vekt etter fødslen+litt til. Kan jo faktisk virke som at du har gått litt ned i deg selv....Flott! Keep up the good work. Og nyyyt svangerskapet. Det går så fort, og er kanskje det siste, eller...??!! :)

 

Ha en fin kveld!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid koselig når du stikker innom Soleia.

Håper svangerskapet går fort...sist gikk jeg 14 dager på overtid før jeg ble satt igang, og det har jeg gitt beskjed om at ikke skal skje igjen, så jordmor har lovet å sende meg opp på føden for vurdering på termin, og jeg kommer ikke til å gå derifra før jeg har en dato for når ting skal skje...og bare jeg slipper de to ukene skal jeg være fornøyd.

Og håper virkelig jeg går fort ned til før-gravid-vekta mi ja...jeg hadde fortsatt ikke kommet ned dit etter forrige gang, men denne gangen skal det gå kjapt etterpå, det er helt sikkert. Tror nok det blir sistemann, både jeg og mannen synes at to stykker holder. Ihvertfall slik vi ser det nå, så spør det da viss det blir en gutt til, og jeg etterhvert får lyst til å prøve en gang til for å få ei jente...Men i utangspunktet er det sistemann ja.

 

Denne helga gleder jeg meg virkelig til. INGEN PLANER. Den skal virkelig nytes! Tror jeg skal prøve å overtale mannen til å bli med i badeland i morgen. Jeg og junior har vært der mange ganger, men han har fortsatt ikke vært med, og nå er det snart to år siden de åpnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny mandag...glemte å veie meg i dag...eg hjemme med sykt barn, som viste seg å ikke være så syk allikevel...heldigvis...han klagte på ørene i går og sov urolig i natt. Men etter 13 timer i senga våknet han med diare....munndiare...hehe...skulle vel ta igjen alt han ikke hadde sagt i går.

Så nå har vi bakt pepperkaker, dvs junior har bakt, jeg fikk nesten ikke lov å være med, han skulle kjevle, trykke og det meste, eneste jeg fikk lov til var å steke. Ikea er en fin ting, gode ble de også, og definitivt søte nok...

 

Skal til Kristiansand i dag og være til onsdag, kurs pluss jobb. Så det blir 2 netter på hotell, så det spørs hvordan maten blir da...men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hotellet da. Mange hotell har masse sunn og god mat. Men jeg skjønner fristelsen for alt det andre gode de sette frem og også!! :D

Helgen som var vasket jeg faktisk kjøkkenet!! Så det ble var jo LITT trim det da. Også var det bursdag. Da spiste jeg ett par biter kake.

Jeg kjenner litt på at jeg har kommet dit at jeg ikke bryr meg så mye med hva jeg putter i munnen. Det er vel litt farlig!! Dette gjelder spesielt i helgene. Hverdagene er preget av hurtige og raske middager, som ofte ikke er sååååå sunne. Så jeg må nok ta meg ltt i naken igjen.....full skjerpings nå!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! I går hadde jeg grov spagetti og kjøttsaus + salat. Da hadde jeg ikke spist på maaaange time, så jeg spiste kanskje litt mye. tror jeg snart må begynne å noterre ned igjen hva jeg spiser. tror jeg klarermeg greit innenfor dagens kcalinntak, men jeg sliter litt mellom lunsj og middag. Det går for lang tid! Får prøve å spise ett knekkebrød eller to før jeg går fra jobben.

Skulle ha kommet meg ut en tur i dag. Kanskje jeg skal svømme litt. Har ikke får trent denne uka. Får prøve å få til en tur i helgen. Får ei venninne på besøk, og hun er glad i å gå!! :)

 

Håper alt står bra til der ute! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt å registrere maten min igjen. Må det skal jeg få oversikten tilbake! Føler at jeg ikke har helt kontrollen lenger. På jobben går det stort sett greit. Det hender jeg tar vanlig ost istedenfor lett!! Men jeg spiser masse salat, kyllingpålegg og ingers rugbrød (ikke hver dag). Det er hjemme ting nå går over styr føler jeg. Klarte i går å holde igjen lysten på sen kveldsmat, rester fra laksesuppe. Jeg var jo ikke sulten, men hadde bare veldig lyst på!! Men jeg gikk å la meg istedenfor!! :) Så får håpe at jeg får viljestyrken tilbake og at lysten på kveldsmat etter kl. 2000 forsvinner! :)

 

Snart helg.... skrekk og gru!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig tid til å skrive noen ord her inne. Denne uka har vært så travel at jeg nesten ikke orker å tenke på det i fare for å bli utslitt av tanken...hehe...

 

Matmessig har uka gått rett vest, har spist mye og usunt og tillegg spist mye sjokolade (og da mener jeg mye) en dag. Det positive med det er at jeg ikke har orker å tenke på sjokolade engang etterpå, blir kvalm med tanken, håper bare det varer lenge...

 

Vekta har nok også gått rett i været er jeg redd, har ikke veid meg siden forrige mandag, men på mandag skal jeg til legen, så da er det ingen vei tilbake...gruer meg allerede...

 

Burde også registrert maten en stund, men satser i første omgang på at det normaliserer seg neste uke, da planen heldigvis ikke er like mange som denne uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....du som har vært så flink i hele svangerskapet fram til nå! Den gode maten og sjokoladen du (over)spiste er ingen krise. Jeg tror jeg spiste sjokkis omtrent hver dag i svangerskapene mine jeg... *rødme*

Nei- senk skulderene og nyt heller babyen i magen. Om vekta viser litt opp hos legen på mandag er det 1) helt normalt, du er jo over halvveis, vekta skal stige litt nå og 2) ingen fare, du har jo bare lagt på deg i overkant av 3 kg til nå :)

 

Nei nå synes jeg du skal nyte helgen, ikke tenke for mye på det du har spist, og se framover mot nye, sunne uker ( uten å bli for opphengt i det....)

 

Varme klemmer fra jordmora

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrene ord Soleia :) godt å sin egen ekspert her inne :)

Satser på at ukene framover blir relativt sunne. Det nærmer seg jul med alle de fristelser det innebærer...men etter nyttår blir det null snop det er mitt nyttårsforsett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekta igjen i dag, forventet en oppgang etter forrige ukes horrible utskeieler, og oppgang fikk jeg ja. Vekta viste 95,1, opp 2 kg på 2 uker. Men det positive hos legen var at alle prøver var finere enn forrige gang jeg hadde vært der. De lurte til og med på om jeg hadde begynt å ta jerntilskudd.

Målet er at denne uka skal være passe sunn. Har lite planer så det bør gå bra!

 

Mannen gikk forresten å fant en pose smågodt i skapet i går kveld, og jeg rørte ikke en eneste bit :) Gikk og fant meg en brødskive istedenfor...gjett om jeg var godt fornøyd med meg selv da!

 

Jeg begynte å rydde i kjøkkenskapene i går, begynte med matskapet, fy søren så mye gammelt som har blitt ståene igjen, kastet 3 bæreposer. Men nå vet vi vertfall hva vi har i skapene så nå blir det forhåpentligvis bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka har begynt bra, ingen utskeielser enda ;) Fornøyd med det, men de kommer i dag. Da er vi en gjeng som skal bake julekaker, og jeg klarer aldri å verden å la være å smake. Ikke har jeg lyst til å la være heller...hehe...er vel kanskje det det går mest på. Greit å få alle sju sortene i hus på en gang. Og når vi er så mange kan vi tilpasse porsjonene også, normalt kaster vi masse etter jul, men når blir det en halv porsjon av det og en halv porsjon av det. Veldig greit.

Helga som kommer blir ikke så verst tror jeg. Vi skal på Vamp-konsert, og siden jeg er alkoholfri for tiden blir det lite kalorier der, og hele søndagen går med til å være med junior på juleavslutning med turnen. Kan blir temmelig festlig å se på 20 3-4-åringer som skal turne foran diverse foreldre, besteforeldre osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid artig med avslutninger for de minste!! ;)

Vamp er bra.... sitter akkurat nå å hører Tir na noir!! Kjempe låt!!!

 

Vi har kake på jobben idag, men jeg har ikke smakt! Den er rett og slett ikke god ut!! Men hadde kake i går og, og da tok jeg en liten bit. Brødmaten takler jeg bra. Spiser greit på jobben. Men hjemme tyr jeg ofte til det enkle og ikke så sunne da.... men var på vekta forrige dagen. Og jeg har ikke gått opp, så da får jeg være fornøyd.

Skal vel bake noe kaker vi og etterhvert. Blir ikke så mange, for det blir ikke spist opp... mannen i huset spiser de nok, men han trenger de ikke akkurat han heller!! ;)

 

Til helgen er det julebord!! Hjeeeelp......!!

 

Har fri i romjula, får satse på litt kaldt deilig julevær, så jeg kan være litt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebaksten i går gikk bra, så nå er det faktisk 9 sorter i boksene. Helt imponert av meg selv. Det ble ikke så mye småspising heller, vi hadde nesten ikke tid til det...hehe...travelt opptatt med å bake ;) Litt smakte vi jo, men ikke mye.

 

I natt har det til og med kommet litt snø her, og da mener jeg litt, kanskje 2-3 cm, men utrolig hvor mye lysere det blir med en gang, og julestemninga kommer jo løpende av snøen også.

 

Har jo stadig planer om å begynne å trimme, men kommer ikke i gang. Har måttet ta sette sykkelen i garasjen, så nå går vi til og fra barnehagen, alt hjelper jo, men blir litt lite. Men denne uka og spesielt i dag har jeg hatt vondt i baken når jeg går, håper bare ikke at bekkenet slår seg vrangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen flink med baksten! Men blir det spist opp? Hva bakte dere? Sånne enkle små eller mer innviklete greier!?? ;)

 

Helgen står for tur og jeg skal på julebord! Pleier å prøve å tenke litt på hva jeg putter i munnen. Jeg er egentlig ganske kresen, så sånn julemat som ribbe og pinnekjøtt spiser jeg ikke. Men derimot er jeg glad i SAUS!!! Skikkelig god feit julesaus!!! Huff...... desserten tar jeg også beskjedent av. Så da høres det ut som om det skal gå bra! ;)

Også skal jeg trene før jeg drar. Ekstra trening til en juleavslutning, så da blir litt trim først! Kanskje en tur på søndag og. I hvertfall en siste skikkelige juleyddinga. Har to søplesekker med klær som skal til Fretex!

 

Ha en god helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebaksten består av alt fra det aller enkleste til det mer avanserte, fra konfekt til mer tadisjonelle julekaker som sirupsnipper og krumkaker. Og det blir nok spist opp ja. Det er det som er fordelen med å bake mange sammen, denne gangen var vi 7 stykker som bakte, og oppskriftene ble ganget på 3 eller 4. Så da får vi 10-20 stykker av småkakene, litt flere sirupsnipper, og litt mer av konfekten. Så det er ikke så mange ganger en skal sette noe inn på bordet før det forsvinner ;) Baker jeg bare for meg selv blir det jo en porsjon av hvert, og da forsvinner det aldri, da blir det altfor mye.

 

Det ble forresten ned 600 gram denne uka ;) Så all overspisingen sist ukeble heldigvis ikke sittende helt fast. Denne uka har nemlig vært bra, og mener jeg i forhold til at jula nærmer seg og alle fristelsene som er alle veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen gikk bra. Ingen utskeielser ;) Synes faktisk det går bra til å være så nærme jul, med alle de fristelsene det innebærer. Kjenner meg selv så godt og vet at dersom jeg ikke tillater meg noe kommer det en kjempesprekk. Kanskje det er fordi jeg har gitt meg selv lov til litt at jeg ikke har spist noe særlig i det hele tatt. I går sto godteskåla rett foran meg (med lokk på vel å merke), og jeg tok ikke en eneste bit. Hmm...kanskje en ny strategi...hehe...

 

I dag var hele byen glasert her, spinnglatt. Mannen ringte når han kom på jobb og sa jeg måtte ta bilen og ikke gå. Og det skjønner jeg godt. Kjørte hjem og parkerte etter å ha vært og levert i barnehagen, og skulle gå de 200-300 meterne til jobb, sleit skikkelig med å komme meg framover. Kunne stå helt flatt og bare skli...så i dag er det ingen dårlig samvittighet for ikke å gå tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønner seg nok kanskje å unne seg litt innimellom, så man ikke sprekker skikkelig innimellom.

Jeg holder ganske bra jeg også. Har ikke vært på vekta på en ukes tid. Kanskje jeg prøver i morgen. :D

Konfekt ja....det er godt å lage. Det lagde jeg før..... mmmm..... også pleier jeg å lage kokosboller!! Vet ikke om jeg gjør det i år. Det tar litt tid, også er det så klissete!

 

Gå forsiktig pav.....dumt å falle nå!!!

 

Men nå er det lunsjtid.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er lunsjen fortært! Tok litt grøt i dag, risengryn. Spiste et rundstykke til frokost, og da er jeg ikke så sulten til lunsj.

 

I dag er det avslutning på skolen. Kaker og kaffe!! Blir vel en 0,5 l. med Cola zero å meg. :D

Får se om jeg får bakt litt i helgen. Mor kom med en boks kromkaker i går. De står urørt på benken!! :)

 

Ha en fin dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...popper bare innom for å ønske deg en god førjulshelg :)

 

Må få si at jeg synes du er fantastisk flink som klarer å holde fokus hele veien. Jeg sklei ut noe skikkelig begge gangene, og som jeg angret på det etterpå...Du har jo slettes ikke lagt på deg mye til nå, og det er jo supert å komme inn i str. 42, da :D Da passer du nok inn i den str. etter fødselen også, skal du se!

 

Kos deg med sunn mat, aktivitet og poden i helga, da! Eller skulle du kanskje på julebord?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på julebord på lørdag, greit nok, var med mannen sin jobb, 200 stykker i en industrihall....var ingen problem å få han med hjem kl 1....Pinnekjøtt og ribbe sto på menyen, med riskrem til dessert, noe jeg ikke liker, så jeg tok et mikroskopisk kakestykke senere på kvelden i steden, kaloriene kom i form av drikke, var dårlig med lightbrus og vann på bordet der vi satt, og jeg gadd rett og slett ikke gå rundt å lete.

Har vært lite sjokolade i helga så det er bra, men gikk ikke på vekta i dag, hadde rett og slett ikke lyst, hadde en dårlig følelse, så da vil jeg heller kose meg med forrige ukes vekt en stund til...

 

Denne uka blir bare rot tror jeg, så nå spørs det hvordan det blir med fokus før vi ser 6. januar...i dag skal vi på shopping til Stavanger, i morgen er det bridge (som innebærer 0 kalorier etter middag), onsdag og fredag er det julebord, lørdag skal mannen på julebord, søndag skal vi på førjulsmiddag hos svigermor, lille julaften har mannen bursdag, pluss at vi alltid spiser hummer da, julaften, første og andre dag går i familieselskaper, så er det jo romjul, helg og nyttår, 2. januar er det "julebord" igjen, og vips så var en million kalorier fortært...

Men mannen påstår han skal begynne et nytt og bedre liv 6. januar, og da må jeg jo henge meg på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula kan vel være hektisk på matfronten for mange. Hørtes ut sm du har nok å tygge på de neste 2-3 ukene pav!! :D Du var flink på siste julebord da!!

I dag er det siste dagen med avslutninger og mas og pes for oss. Da er det fokus på gaver og juleforberedelser den neste uka!!! Fikk ikke bakt i helgen. Men rydda masse! :)

 

Skal heldigvis ikke så masse i jula. Fast besøk til mor 2. dag og bort julaften. Ellers foreløpig ingen planer. Hadde kanskje tenkt å invitere ei venninne... og da tenkte jeg å servere fisk. Godt med noe annet enn bare kjøtt i jula.

 

Ha en fin uke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...