Gå til innhold

En ny start - 020108


Gjest pav

Anbefalte innlegg

Vel som jeg skrev på Soleias tråd så har helga bare vært vas...har vel kanskje fått i meg 1500 kalorier på to dager...men men sånn er det når man ikke er i form, og når junior i tillegg er mye dårlige enn meg...

 

Bør være bra for vekta på tirsdag, men sannsynligvis ikke for vekta neste tirsdag...

 

Nå vil mannen ha pc-en...kommer tilbake med mer i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 928
  • Created
  • Siste svar

Nok en ny uke...håper den starter bedre enn den forrige sluttet og at ikke minst junior blir frisk igjen nå. Jeg er i bra form foreløpig i dag. På jobb nå, mannen sin tur til å være hjemme med junior i dag...krysser fingrene for at han klarer å få spist noe som ikke kommer opp igjen i dag...

 

Det er sant det Vito. En uke fra eller til har ingen betydning i den store sammenhengen, dette er jo en varig endring, så om målet så skulle nås litt senere pga av sykdom er det god nok grunn for meg :)

 

Det positive må være at jeg ikke har tenkt på sjokolade i det hele tatt i helga...hehe...og den tanken pleier å komme når det nærmer seg helg.

 

Så er det bare en dag igjen til veiing, blir spennende og se, går ut i fra at det blir litt ned med tanke på helgas mattinntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...skulle visst ikke skrytt av at matlysten var tilbake...spiste halve frokosten i stad, og klarte ikke presse ned en eneste bit til...og ble skikkelig kvalm etterpå... :)

 

Nå er det lunsj...litt sent men har fortsatt ikke lyst på noen verdens ting...men skal prøve å presse ned noe mat om ikke annet...

Mannen ringte også, han lurte på hva han skulle lage til middag, han foreslo fiskeboller i hvit saus...tror faktisk det er det siste jeg kunne tenke meg i dag...

 

Blir nok ingen trening på meg i dag nei... men fikk sms av venninne som ville begynne på treningssenteret, og ikke hadde lyst å gå alene i begynnelsen...så nå kan jeg avtale trening med henne, og da er jeg jo nødt til å gå... Ingen unnskyldninger når en har avtale :)

En annen venninne lurte på om jeg ville være med å gå tur en dag i uken, og jeg sa selvfølgelig ja til det og.

Jeg kjenner at epletreet mitt begynner å fylles opp ja...

Håper jeg er klar til trening i morgen :)

 

Det positive er at junior hadde spist tre brødskiver og ganske bra med vann i løpet av formiddagen uten å kaste opp. Så da ser det ut som vi slipper sykehustur med han i dag for å få i han næring og veske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg er ei jente på 32 år som helle tiden går å sier at "når jeg har kommet ned ti kilo skal jeg kjøpe meg noen klær". Det er jo ett par tre år jeg har sagt det så det begynner å bli dårlig med klær i skapet mitt nå. Har jo ikke fått av meg disse 10kiloene.

 

Men jeg har nå meldt meg på internett kurs. starter 4 feb.

Vet ikke helt hva jeg går til der. Har vært på vanlig kurs å vet det fungerer.

 

Jeg er som sagt 32 år samboer to sønner en på 10 og en på 3 år

Jeg er 176 høy og veier 90 kilo. Kunne tenke meg å komme meg ned til 75 men tar ned til 80 først. Har vært der å syntes det var helt greitt.

Greitt å sette mål som man vet man kan klare.

 

Jeg håper dere kan ta meg med dere på turen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å slå følge! Ser vi er ganske like også, både i dag og i målsetting :)

 

Ned 500 gram denne uka. Klarte "mini"målet mitt om 87,9 kg innen 1/2. Godt fornøyd med det.

 

I går ettermiddag kom endelig matlysten min igjen, og jeg spiste masse....masse....2 doble ostesmørbrød, 3 muffins, litt frukt m.m....så magesekken er fylt opp igjen :)

 

Har satt med et nytt "mini"mål om 85,9 kg innen 1/3, klarer jeg det bør mitt første delmål være innen rekkevidde.

 

Jeg har funnet ut at jeg må ha slike små delmål hele veien og strekke meg etter, da kan jeg tenke kortsiktig hele veien, er litt i tvil om jeg burde hatt et lite mål på 86,7 kg også, men satser på 85,9 i første omgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pav hvor mye spiser du i kal og hvor mye trener du?

Syntes det er vaskelig å finne ut hvor jeg skal ligge. Har prøvd meg på 1600 å trent hver dag men det skjer ingen ting. Dem sier jeg spiser får lite.

 

Så jeg må høre litt hva dere ligger på i forhold til kropp og trening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ligge på ca. 1800 etter det jeg har regnet ut, og det er med 12 trimpoeng i uka, og lavt aktivitetsnivå ellers, er kontorrotte, så det blir noen timer på baken i løpet av dagen...så viss du trener hver dag bør du nok ligge over det, og har du aktiv jobb bør du nok gjerne enda høyere. Meny 3 er 1900 kalorier, synes du skal gjøre et forsøk på den en stund og se om det kan hjelpe, Prøv denne linken for utregning av kaloribehov: http://nibbler.no/blog/?p=425

Husk å trekke fra 500-800 kalorier for å finne ut hvor mye du skal ligge på.

 

Jeg trener 2-3 ganger i uka. I hovedsak spinning. Jeg har som mål å nå 15 trimpoeng, men nå etter nyttår har jeg stort sett stoppet på 10-12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det spinning på meg igjen, ukas gøyeste og beste time :)

Jeg avsluttet med 30 minutt i styrkerommet etterpå, og med gange tur/retur jobb/barnehage endte jeg på 7,1 trimpong :)

 

Ingen trim i dag, skal i mødregruppe, uten barn, blir skikkelig kjekt :)

Vi har holdt på i 2 år nå, og treffes fortsatt annen hver uke, annen hver gang på ettermiddagen med barn og annen hver gang på kvelden uten barn, er kjempegøy både med og uten....skravla går til langt på nesten natt når vi er uten barn....

Så utfordringen i dag blir å spise med måte i kveld, og håpe vi får servert noe sunt.

 

Etter i dag har jeg ingen planer for resten av uka, har vært lite planer i det siste, og det er kjempedeilig...skjedde altformye før jul, nå er det bare godt og kunne sløve sofaen på kveldene og i helgene.

Får bli trening igjen på torsdag, så blir det vel ikke mer denne uka, mannen skal på guttetur fra lørdag til søndag, så jeg får se om junior og jeg heller kan få gått oss en tur. Forhåpentligvis blir været ok, ikke som dette møkkaværet vi har hatt i det siste.

 

Har du fått renget på kaloriene dine Mokimin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren som dagene flyr...det er torsdag og snart helg igjen...

 

Var på besøk i går og fikk servert taco og fruktsalat, passet meg utmerket, og at kjøttdeigen var av svin gjorde jo ikke noe heller. Ble to små lefser med litt kjøtt og masse grønt...nam...ulempen er kanskje at kjøttdeigen ble litt fort kald...jeg tok ingenting av twisten som stod på bordet, men når hun hadde hakket litt sjokolade til å ha på fruktsalaten klarte jeg ikke dy meg, men mye ble det ikke. Så jeg er godt fornøyd med gårsdagen ;)

 

I dag håper jeg å komme meg på trening, men har vært ute både i går kveld og tirsdag, så jeg må nesten høre om mannen har planer før jeg bestemmer noe, men siden han skal på guttetur fra lørdag morgen til søndag kveld bør han ikke komme med de store protestene synes jeg.

 

Jeg sitter her og prøver å motivere meg til å begynne å registrere maten igjen, men sliter litt her for tiden. Men så lenge jeg går ned, tar jeg ikke så tungt på det, føler jeg har god kontroll på hva jeg kan og ikke kan spise, så jeg tror nok jeg ligger omtrent på det jeg skal. Burde kanskje prøvd meg på å registrere en dag i uka om ikke annet, bare for å skjekke meg selv med jevne mellomrom. Tror faktisk jeg tar en slik sjekk i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La inn maten jeg spiste i går, og endte på i overkant av 1600 kalorier, ikke så verst det synes jeg...jeg er litt usikker på middagen, så det kan godt være at det skal plusses på 100-150 kalorier her, og da er jeg akkurat der jeg skal være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Pav!

 

Tror nok det er veldig viktig å registrere maten! Der har jeg sakket akterut de siste ukene. Tror jeg skal skjerpe meg på mandag, registrerer fra da av.

 

 

Synes du er flink til å trimme, vi må snart dra igang en liten konkurranse slik at jeg kommer meg ut av sofaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget en ny tråd med trimkonkurranse, så får vi loddet stemningen for noe slikt, og kanskje få innspill til forskjellige trimkonkurranser også.

 

I dag våknet vi opp til noen cm med snø ute, så jeg og junior måtte finne fram skiklærne og akebrettet og komme oss før brøytebilen...vi var ute og akte og sprang i 1,5 time ble det vel tilslutt, og viss ikke det blir mange trimpoeng vet ikke jeg ;)

Eneste er at jeg ikke helt hvor jeg skal legge det inn...har foreløpig bare lagt det på middels gange, så får vi se.

I morgen blir det tur til badeland, kan bli morro, har ikke vært der på kjempelenge nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra en tur til badeland sammen med junior. Kjempegøy. Han elsker å bade, og hylte som en gal når vi gikk, han sko "bada ei t" som han sa selv. Så det må nok ikke bli lenge til neste gang.

Litt trim blir det også, selv om det ikke blir all verden, jeg la inn 2 timer på rolig gange, så tror jeg ikke det blir så gale.

 

Snøen her er forresten forsvunnet igjen...varte ikke lenge den.

 

Jeg ble sulten av badinga, og har akkurat hevet innpå to boller....uff....tenkt om jeg heller hadde tatt meg ei brødskive...men neida...to boller...Har liten tro på vektnedgang på tirsdag, har vært altfor sløv i helga ;)

Men jeg får krysse fingrene og håpe om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei pav har ikke vært her inne på en stund.Sorry.

men jeg kommer ikke inn på den linken du skrev opp???

Men nå har jeg lagt meg på 3 dager med spinning og jeg går hjemme om dagen.

Så har vel ett normalt aktivitet der. Har jo unger.:-) Skal også prøve å gå en tur noen dager i uka. Å styrke ett par ganger etter spinning.

Jeg kjenner jeg blir så oppgitt

Tanken på at jeg gikk kurs før så lå jeg på 12-1300 kal. Jeg gikk bare turer da.

Dette er noen år siden.

Å nå skal jeg helt opp i 1900 kal.

Jeg gikk jo ned på det kurset jeg lå på 12-1300 kal.

Når begynnte du og hvor mye har du gått ned???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å åpne linker her, må du merke teksta, kanskje klikke en gang, så får du opp en liten boks hvor du velger å åpne linken...når du går på kurs, tror jeg du har denne beregningen på venstre side her en eller annen plass...

 

Jeg vet det høres rart ut, er helt enig, men det er for at kroppen ikke skal gå på sparemodus.

 

Jeg begynte i mai, og gikk ned 6 kg på to måneder, så har det blitt mye vas, men startet igjen nå i januar og har gått ned 2,5 kg til er det vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga har vært helt på trynet matmessig, har spist altfor mye og altfor usunt...uff og uff og uff...men i dag er jeg klar igjen. Det var jo fastelaven i går, og etter det skal det vel være slutt på alt godt er det ikke slik?

Uansett, i dag må jeg være streng igjen, jeg skal tross alt veie meg i morgen, og trenger en normal dag for at ikke vekta skal vise altfor mye opp...er nemlig redd den viser opp ja...

 

Det positive med helga er at jeg har bevegt meg en god del. Var ute med junior to ganger på lørdag og akte, samt at vi var i badeland i går, så jeg håper det veier opp litt av alt jeg har trykket i meg...

 

I dag satser jeg på å gå på trening, 30 minutt spinning og enten styrketrening eller step etterpå avhengig av hvor mye folkd et er. Gidder ikke gå på step og stå som sild i tønne, da er det mer effektivt for min del å ta en økt styrketrening, selv om det er litt kjedlig...

 

Jeg pumpet opp pilatesballen jeg fikk i velkomsgave i bokklubben i helga, men har ikke fått satt meg inn i noen øvelser enda, det er så lenge siden jeg gikk på trening med ball at jeg tror jeg må se litt i boka som fulgte med for ikke å gjøre ting helt feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus 300 gram :D

 

Det hadde jeg aldri trodd heller, var helt sikker på at det skulle bli opp denne uka, med all min fråtsing i helga. Ikke kom jeg meg på trening i går heller, ble invitert på besøk til noen venner, så da gikk treninga i vasken...

I tillegg huska jeg feil vekt fra sist uke, vet ikke hvorfor, men innbilte med 87,5 når jeg gikk på vekta i dag tidlig, så jeg trodde det var opp 100 gram, men når jeg startet pc-en og så vekta mi sist uke, ble jeg jo glad, det var minus 300 gram allikvel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det tirsdag, og ukas beste treningstime på senteret. 1 time spinning med høy intensitet :D Det er vel en av de få timene som er smekkfull hver uke tror jeg. Og alltid de samme som kommer...

I går var programmet beregnet på å bedre kondisjonen...var sinnsykt tungt, men vannvittig godt etterpå.

Kunne bare ønske at det var to slike timer i løpet av uka.

 

I dag vet jeg ikke om det blir trening, må høra om mannen skal på trening først, og dessuten er det ikke noen veldig kjekke timer i dag synes jeg, men kan jo gå og ta ei økt i styrkerommet viss jeg får sjans. Jeg får se. Bør komme meg på trening i dag, for i morgen skal vi visst på ikea, så da blir det ikke noe trening på meg. Og skal jeg passere 15 trimpoeng denne uka, må jeg stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går jobbet jeg overtid, og treningslysten forsvant dermed, måtte spise når jeg kom hjem ved 19-tiden, og dermed ble det for sent å trene også...jaja...for komme sterkere tilbake en annen dag...

 

Matmessig går det greit for tiden, hadde litt sjokolade i går, men det var ikke nok til å gi meg dårlig samvittighet, kom ikke over de kaloriene jeg skal ha allikevel, så dar går det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint å lese hvor motivert ere er. Jeg har begynt litt får meg selv før kurset. Jeg meldte meg på internett kurs men meldte meg av igjen å meldte meg heller på kurs her hjemme. Tror ikke jeg er så flink at jeg klarer det på egen hånd. Så er det jo kjempe kos å møtte andre med samme problem å møtte dem 1 gang i uken. Gir litt mer spark bak når man kommer på kurs å må si vekta di til di andre. Du tør liksom ikke drøye det sunne kostholdet.:-)

Jeg begynner 5 mars.

 

Men denne uka har jeg vært flink syntes jeg selv.

Får i meg 5 måltider om dagen. Er ikke flink til å telle men føler at det er greitt. Jeg har vært på spinning vær dag denne uka og skal også i kveld i morgen og lørdag. Fått helt dilla på spinning . det er jo så moro å så deilig å virkelig svette mye. Det er så motiverende nå musikken blir skrudd opp og instruktøren roper at nå skal vi stå på.

Jeg hadde også styrketrening på mandag og i går. Spiller fotball på mandag.

Også fikk jeg meld av treneren i går om at det blir utetrening på søndag.

Så det vil si at jeg har trent hver dag denne uka.

Redd det blir litt mye men det er jo moro.

 

Men jeg skal veie meg på tirsdag igjen. Jeg veide 88 blank nå på tirsdag.

Så jeg skal skrive her når jeg har veid meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...