Gå til innhold

En ny start - 020108


Gjest pav

Anbefalte innlegg

Hehe da har jeg vært ute å gått tur i det fine været. Det ble 30-40 min.

men det er jo bedre en ingen ting. Jeg syntes det er litt kjedelig å gå tur. Men nå er det gjort..

skal på spinning i kveld halv sju..

 

Ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 928
  • Created
  • Siste svar

Nå er jeg stolt av meg selv. Har gjort noe jeg virkelig ikke trodde jeg skulle klare.

Jeg var på meldt til 45 min med spinning i dag. Tok den og gikk rett på 75 min spinning etter 45.

Men når det var igjen 20 min så jeg for meg new energi sjokolade...Hehe

Så jeg syklet etter den....haha

Men skal innrømme at jeg gikk i butikken etterpå å kjøpte meg en også. Jeg syntes virkelig jeg fortjente den.

Har meldt meg på spinning i morgen også kl 10 i morgen tidlig. men lurer litt på hvordan formen er da...

Men nå skal jeg legge meg.

Sov godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolt og stolt...kan ikke si det samme om meg. Har kun trent tirsdag denne uken. Du er skikkelig heldig som har så mye spinning og velge mellom. Her har vi 25 minutt mandag og fredag, 60 minutt tirsdag og 45 minutt torsdag. Skikkelig dårlig, men men, det er jo bedre enn ingenting. Lurer på om jeg skal prøve å gå i dag, har aldri vært på fredager før, men vi skal visst spise middag hos svigers, og de reiser på ferie i morgen, så jeg tviler på om jeg rekker det, begynner 17.15 tror jeg. Men jeg har en liten back-up-plan, svømming, har ikke vært og svømt (for å trene) på kjempelenge, så det frister litt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja Svømme er kjempe deilig. Føler deg plutselig veldig vektløs..hehe.

Men de tilbuda har ikke vi. Da må jeg reise ett stykke unna å da mister jeg gløden.

Ja vi har finne trenings tilbud her. Så det skal ikke stå på det. Her er det kun din egen skyld hvis du ikke trener.

Jeg tok feil når jeg skrev i går jeg har spinning kl 1700 i kveld ikke ti som jeg trodde. Egentlig veldig glad får det. Kjenner at jeg testet kroppen i går.

 

Jeg er så spent på hvordan vekta er på tirsdag. Vil ikke gå på den nå heller.

Å jeg er så redd får å bli skuffet. Jeg har trent mye men jeg har jo ikke tellt kalorier. bare spist fem ganger om dagen. og masse kylling kjøttdeig. Dem har 800 gr til 38 kr på rimi å det er så godt.. Syntes det er bedre enn vanlig kjøttdeig. Så nå skal vi prøve det til tacoen i morgen..

 

Men hva er det best å spise etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pav og shhhh og Trine 29 :D så godt og se og høre at det går så bra med dere alle sammen!

Og gratulerer med graviditeten shhhh! Jeg har også lyst på en til snart! Men litt vanskelig når man er alene... ;)

Tråden min begynner og svinne hen, og snart drar frktrulte på tur, og da er jeg redd jeg blir alene der inne.... så da kan det hende jeg sniker meg inn her hvis det er greit???? :)

 

Jeg syntes virkelig dere er flinke og står på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det bare å snike seg inn her camkir, jeg kommer ikke til å glemme tråden din bort jeg heller.

 

Helga har bare blitt tull og tøys. At det skal være så vanskelig å være strukturer i helgene. Men nå er det slutt. Helt slutt. Definitivt helt slutt. Nå er det full fokus enten det er mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, LØRDAG eller SØNDAG.

 

I dag må jeg bare bite i det sure eplet, alt som puttes i nummen skal noteres, alt, alle dager, hele uken. Nå må det blir skjerpings her.

 

I tillegg skal jeg trene, ikke en gang i uka som jeg har gjort til nå, men flere ganger. Jeg skal begynne i dag. 30 minutt spinning og enten step eller styrkerom etterpå, kommer an på hvor fullt det på steppen...gidder ikke stå oppå de andre, da erd et bedre trim for min del med ei økt i styrkerommet.

 

Egentlig burde jeg nok laget meg en ny tråd, men navnet "enda en ny start" men holder meg nok her og hos soleia, og svinger litt innom dere andre også med jevne mellomrom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La inn gåinga til jobb/barnehage nå, har 3 epler igjen på dette treet, tre nr. 5 tror jeg. Det skal fylles opp a.s.a.p.

Helst innen veiing neste uka, det vil si 21 trimpoeng innen neste tirsdag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja denne helgen er helt håpløs. Også morsdag i tillegg. Dere kan jo tro hva jeg gjorde . Det var liksom ikke mann min som kom hjem med marsipan kake får å være snill. Jeg gikk å kjøpte den selv fordi det måtte jeg jo ha på morsdagen.

Jeg var på spinning en time på lørdag. det var deilig også var jeg på kino med barna på søndag å da var det latter muskelene som ble brukt. Teller det:-) bortsett fra det jeg dyttet i meg mens jeg så den filmen.:-(

 

Ja nå er det mandag å deilig er det får da klarer jeg å være flink.

Nettopp kommet fra 45 min spinning nå. Skulle ha styrke også men ei vennine skulle komme innom så vi satser på at vi tar det i morgen.

 

Men jeg lurer på en ting. Er det noen som har prøvd Xenical?????

Jeg begynte på dem på torsdag. Men kan ikke si jeg får noe løs mage av dette. Å noe fett må jeg da ha spist. Eller vet jeg at jeg har spist....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger Soleia, men det hjalp ikke så mye...denne uka var det min tur til å gå opp 900 gram...men faktisk tar jeg det ikke så tungt, vet ikke om vekta stemmer helt heller for den digitale var spinnvill i dag tidlig...men uansett så var helga helt på tryne, så det var helt fortjent...men jeg hadde en ny start i går, og ser allerede fram til veiinga neste uke...

Begynte uka med 1650 kalorier og 4,5 trimpoeng ;)

Og i dag skal jeg på 60 min spinning. Føler endelig jeg er skikkelig igang :D Nå gleder jeg meg faktisk til fortsettelsen.

 

Hva er Xenical Mokimin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) 300gr ned. Så jeg er fornøyd så lenge det går den veien,men skal vel innrømme at jeg håpet på mer. Hadde spinning hver dag helle forje uke to spinnings timer på torsdag. Det var kunn søndag jeg ikke var på spinning.

Det er nemelig Tour De Spenst om dagen på alle Spenst.

Så det er litt motivasjon bare det å se på denne listen om hvem som har spinnet mest. Det virker iallefall på meg.

I går var jeg på fotballtrening i 1 1/2 time. (old girsl) kjempe moro.

I kveld blir det 75 min spinning time. Gruer meg. Syntes den er hard.

 

Men jeg må bare stå på får onsdag og torsdag får jeg ikke trent. Reiser til danmark med en jente gjeng. Først i morgen tidelig skal jeg sitte modell får ei lærling jente som skal klippe meg. Også er det bare å komme seg inn til oslo.

Kan vel ikke love at jeg tenker på hva jeg putter i meg da. Men den straffa får jeg ta på neste veiing.

Men jeg har satt meg på spinning både fredag og lørdag.

 

Jo Xenical er tabletter som du ta to til tre ganger om dagen. Den skal skille ut fette du spiser å når du spiser noe som er fett så får du diare rett og slett.

Men disse må du få resept av legen. Di koster 634,- så det bør jo virke men jeg har lest på nette å det er visst både og.

Jeg begynte med di torsdag . Men kan ikke si jeg får noe løs mage ennå,men pratet med ei å hun sa man måtte gå en uke før det skjedde noe.

Så da var det denne tålmodigheten igjen da:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så mye trening som du har Mokimin må du passe på å få i deg nok kalorier så ikke kroppen går på sparebluss. Tipper kanskje det er grunnen til at du ikke gikk ned mer.

 

Tror jeg holder meg unna Xenical, liker ikke å putte alt mulig rart i kroppen, har mest tro på varig nedgang ved å klare det selv, hva skjer når du slutter med Xencial da?

 

Ble 5 trimpoeng i går, og 60 minutter spinning :D

Som vanlig ukas beste time, men nå skal instruktøren være borte de to neste gangene, så da spørs det hvordan det blir, den ene vikaren er håpløs, den andre bra. Neste tirsdag kan jeg ikke, så jeg håper det er den håpløse instruktøren da ;)

 

Føler jeg er skikkelig bra igang denne uka, selv om det ble litt mange kalorier i går, kveldsmaten ble litt i overkant for å si det slik, men va skrubbsulten etter trening og litt liten middag, men bare det ikke blir noen vane er det helt ok...

 

Noen som har noen gode middagsforslag? Trener noe nytt å sette på bordet snart, det samme gamle begynner å gå igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forventet ingen trening på meg i dag. Mannen fòr akkurat ut døra for å trene nå.

Men har allikvel fått 1,6 trimpoeng, gikk til jobb/barnehage i dag tidlig, samt en liten tur nå i ettermiddag, så det er jeg godt fornøyd med :D

 

Matmessig har det gått bra i dag også, var så opptatt på jobb i dag at jeg glemte vekk mellommåltidet, men men...

Har noen kalorier igjen til kvelds, tror kanskje jeg lager meg en suppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snek meg på vekta i dag tidlig...det skulle jeg aldri gjort...den viste opp (!) fra tirsdag, og jeg vet jeg ikke skal veie meg i tide og utide...men jeg trengte eg lite push nedover, for å se at min nye tilværesle gir resultater...men neida, ingen push nedover, heller et slag i trynet....

men det er fortsatt mange dager til offisisell veiing, og jeg gir ikke opp håpet. Det kan jeg ikke gjøre. Jeg skal ned i vekt...jeg skal ned i vekt...jeg skal...må bare gjenta det nok ganger for meg selv så jeg blir overbevist.

Jeg trenger nemlig snart en god uke.

 

Meldte meg akkurat inn i Anto`s nye tråd. Skilpaddene, en tråd for oss som går tregt ned i vekt. Tror jeg hører veldig hjemme der ja...

Men det viktigste med 5,5 måned i høst uten vektnedgang er at jeg ikke gikk opp! Det viser at det er fullt mulig å stabilisere seg etter endt nedgang, og der tror jeg er mye lettere for oss skilpadder, enn de som raser ned i vekt....(selv om jeg selvfølgelig er misunnelig på dere da), men jeg har tross alt god tid. Det å ta av 20 kilo er ikke gjort over natten. Viss jeg fortsetter i mitt tempo er jeg ferdig til jul igjen, og det hadde vært helt fantastisk. Det tilsvarer omtrent 1 kg i måneden, så det bør være mulig ja...selv for en skilpadde. :D

 

Utrolig hvor mye det hjelper på humøret med å skrive ut sin frustrasjon her...plutselig er ikke dagens helt unødvendig veiing så farlig lenger, jeg må bare fullføre det jeg har begynt på :D

Takk til deg også Anto. Godt å vite at en ikke er alene om å gå tregt ned i vekt, samt å ha lange perioder uten nedgang i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada jeg snek meg på vekta i dag også...jeg vet jeg må slutte med det, men uansett i dag viste vekta litt ned i forhold til tirsdag, ikke så mye med litt ned, og det var en god følelse, jeg skal tilbake til 87-tallet på tirsdag, ingen tvil om det :D

 

Var i forening hos ei venninne i går, fikk servert fondue, vet ikke helt hva jeg skal si om det. Var jo sunnt kjøtt og masse grønnsaker, men det blir jo stekt i olje...så alt i alt blir det nok ganske så fy...jeg passet på å la spydet mitt renne godt av seg når jeg tok det opp av oljen, og det blir tross alt ikke så veldig mye mat av fondue, spiser litt og litt, må jo vente innimellom til neste bit blir stekt...og siden jeg hadde spist en liten middag i går, hadde jeg litt kalorier å gå på...visste jo jeg skulle på besøk...

 

I dag er det kanonvær her, og det sitter jeg inne på jobb og ser ut på :D Skulle heller vært ute å gått en laaang tur. Ikke en sky på himmelen.

Vi må nok ut og leke litt i ettermiddag ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere! En liten stund siden jeg har vært innom her nå! Det er godt vi holder stand Pav! Dette skal vi jammen klare!Syntes også vektnåla mi går ufattelig saaaakte nedover.... er ikke lenger 500-1000 gram i uka lenger.. er jo bare noen hundre....

Men er heldigvis en stund igjen til sommeren kommer for fullt.

Nå har jeg vasket støv av magetreneren min også, så nå er det full fart med den framover! Magen skal strammes opp ja, ingen tvil om det!

 

Jo når det gjelder xenical, jeg fikk det av legen min, og det funger såvisst det, dyrt er det også, men hver litt forsiktig.

Det kan gi bivirkninger på leveren! Jeg fikk veldig vondt i leveren og magen etter og ha brukt de en mnd.. så jeg hentet ikke ny ladning.

Og magevondtet er nå borte. Får gå ned på den vanlige metoden! Den fungerer nok absolutt best i lengden, selv om det tar litt lengre tid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er denne helga også snart over, det er søndag og jeg er hjemme og lager middag, mens mannen og junior er på besøk hos juniors oldemor og oldefar. Ertesuppe til middag, så det må jo være bra slankekost, var utrolig lite fett på kjøttet, og det lille som var skar jeg bort :D

 

Ellers kommer juniors andre oldemor på kaffe her senere, må vel servere noe kakestell da, må bare være flink og begrense meg, det blir dagens utfordring tror jeg...er fryktelig glad i alt som har med kaker og gjøre...

 

Denne uka har jeg passert 15 trimpoeng, og har planer om å gå en god tur i ettermiddag/kveld også, så da bør jeg få 2-3 trimpoeng til, noe jeg er veldig godt fornøyd med. Endelig har jeg fått trimmet endel ei uke. Må bare fortsette neste uke også, må bli trening mandag og torsdag i uka som kommer, de eneste dagene jeg kan. Men det holder det, pluss noen turer så blir det bra tilslutt.

 

I går var det kafe-tur som vanlig på lørdagene, og jeg drakk 2 kopper svart kaffe, 0 kalorier og 0 dårlig samvittigher. Pleier å unne meg en latte eller noe, men i går var jeg flink.

Men ble noen få biter med sjokolade på kvelden i går, og rester i dag...men håper det ikke gjør utslag på vekta...for ta det som dagens mellommåltid, blir aldri det på søndager allikevel...kanskje ikke rette næringsinnhold, men tipper det ble omtrent rett antall kalorier om ikke annet...

 

Har snikveid meg 3 ganger denne uka...uff og uff...og i går var jeg tilbake der jeg var før oppgange denne uka, det er jeg veldig fornøyd med. Måtte det bare vare til tirsdag. Krysser fingrene for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

er helt ny på det her, har akkurat bestemt meg for å gå ned i vekt!

skal prøve å komme meg ned til 60 kg, veier nå 69,7.men er veldig usikker på dette med kost, hva jeg burde spise, ikke spise. tips???

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo ja litt sein her inne jeg men jeg er her.

Takk får svarene når det gjelder xenical. Jeg har gått på dem 1 og 1/2 uke men kjenner ingen ting. Verken ned i vekt eller vondt i magen eller diare som mange sier at man får hvis man spiser noe fett. å jeg må vel innrømme at det har da kommet noe fett inn i denne kroppen:-)

 

Men jeg skal prøve en mnd å se siden jeg har kjøpt disse.

Ellers ble det ingen trim onsdag og torsdag. Da var jeg på jente tur i danmark. Der ble det mye drikke men veldig lite mat. så nå er jeg vel ganske spent når det gjelder veiing på tirsdag. Jeg var på spinning både fredag og lørdag. Så håper det enten står stille eller litt ned. Har smyg veid meg jeg også å det ser ikke lovede ut. jeg må også slutte å gå på denne vekta.

 

men siden jeg begynte i okt har jeg gått ned 4,7 kg så går ikke fort nei...

men det går nedover. Å jeg må bar tenke at det kanskje er litt letter å holde seg med vekta så lenge man bruker lang tid.

 

Så jenter vi får bare smøre oss med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det går an....blir så forb... på meg selv. Hadde kaffebesøk i går, og hvem var det som satt og gaflet innpå med vafler...joda...det var meg, at jeg ikke snart kan lære...

Nå blir det vel ingen vektnedgang denne uka heller, og påske målet kan jeg bare se laaaangt etter vil jeg tro....

 

Det positive er at jeg var ut og gikk tur i går kveld i over 1 time, så jeg fikk trimmet av noe av vaflene...men langt fra alle....her kreves fortsatt full skjerpings og mer enn full skjerpings...men i dag er det nok en gang ny uke og nye muligheter...i dag skal jeg trene, to venninner som lurte på om jeg ville være med og svømme, så jeg tror jeg takker ja til det, og kanskje jeg går bort og spinner litt først, enten det eller så går jeg opp til svømminga...

 

Lykke til med veiiing Mokimin!

 

mhmikals: Du bør begynne med å regne ut hvilken meny du skal ligge på, formelen ligger på masse tråder fundt forbi her. Fordelingen på måltider finner du når du har lagt inn din meny på profilen din, og deretter går inn på registrering av mat og trim. Har du ingen peiling på dette bør du vurdere et kurs. Det kan nok være god investering. Der får du nok masse gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vafler er jo godt da!! Bruker du GR oppskrift? Eller putter litt grovt mel eller gryn oppi. Det er veldig godt....og litt mer mettende.

Men, men...som du sier: ny uke (nye muligheter.) Vi gir ikke opp, gjør vi vel? :D Stå på. Jeg har gått med 500 gr denne uka. Veldig fornøyd med det. Men jeg tror jeg ikke fikk meg nok mat i helgen. Jeg spiser bedre de dagenen jeg er på jobb. Lettere å få i seg og følge alle måltider. Så helgene er en utfordring. Spiste middag på kvelden, ikke så mye. Så da ble jeg ikke skikkelig mett, og måtte spise to skiver senere på kvelden. Hadde egentlig lit lyst på potetgull!! Men klarte å stre unna :D

 

Men jeg måkte masse snø i går og gikk en tur på lørdag. Så jeg fikk mitt første eple på treet mitt. Det er jo skikkelig motiverende. :) Skal ha det denne uka også. Her er det vinterferie, men jeg jobber, så det blir ingen spes. utskeielser pga ferien.

 

Stå på...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen GR-oppskrift på vaflene nei...jeg gjorde det så enkelt at det ble en toro-pose...

 

Gir opp nei...langt i fra...jeg gir ikke opp før jeg har nådd match-vekten min, men ting tar tid, så det er bare å smøre seg med tålmodighet. For å nå målet mitt før ferien, må jeg ta av 8,1 kg på 20 uker, mange vil sikkert si at det ikke noe problem, men for meg, som er en av skilpaddene, er det mye nok...så krysser jeg bare fingrene for at det går.

 

Jeg gikk ned 500 gram denne uka, dvs at jeg fortsatt har igjen 400 g av de 900 jeg gikk opp sist uke, men det er tross alt rette veien. Denne uka skal jeg være flink, jeg skal spesielt fokusere på å være flink i helga, ukedagene er somregel ikke noe problem! Pluss at jeg fortsatt skal fokusere på trening. Var og svømte i går, for første gang på evigheter, var utrolig deilig. Og der var ei god gammel venninne som jeg nesten aldri ser lenger (bor ikke her nå), og hun lurte på om jeg hadde hadde slanket meg mye...og det i badedrakt.... :D

 

Mitt 5 trimtre er forresten fult, det ble fylt opp i går en dag før skjema. Og 1,5 uke før mitt egentlige trimmål. Det må jeg si meg fornøyd med, nå må jeg bare finne meg en dato hvor mitt neste trimtre skal være fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-( 100 gr opp. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil.

Så i dag har jeg begynt å skrive opp hva jeg spiser får å se hva jeg ligger på.

Også har jeg litt problemer med tanken på at jeg skal ha i meg 1900 . Jeg vet jeg trene hver dag men å spise alt det da.

I går forbarnt jeg 1600 kalorier. Fordi jeg hadde spinning, styrke trening og fotball trening. men jeg skal jo spise mindre en jeg forbrenner får å gå ned. Det er vel sikkert mer jeg forbrenner iløpet av en dag men det er treninga. Så jeg skjønner ikke helt hva jeg skal ligge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen GR-oppskrift på vaflene nei...jeg gjorde det så enkelt at det ble en toro-pose...

 

Gir opp nei...langt i fra...jeg gir ikke opp før jeg har nådd match-vekten min' date=' men ting tar tid, så det er bare å smøre seg med tålmodighet. For å nå målet mitt før ferien, må jeg ta av 8,1 kg på 20 uker, mange vil sikkert si at det ikke noe problem, men for meg, som er en av skilpaddene, er det mye nok...så krysser jeg bare fingrene for at det går.

 

Jeg gikk ned 500 gram denne uka, dvs at jeg fortsatt har igjen 400 g av de 900 jeg gikk opp sist uke, men det er tross alt rette veien. Denne uka skal jeg være flink, jeg skal spesielt fokusere på å være flink i helga, ukedagene er somregel ikke noe problem! Pluss at jeg fortsatt skal fokusere på trening. Var og svømte i går, for første gang på evigheter, var utrolig deilig. Og der var ei god gammel venninne som jeg nesten aldri ser lenger (bor ikke her nå), og hun lurte på om jeg hadde hadde slanket meg mye...og det i badedrakt.... :D

 

Mitt 5 trimtre er forresten fult, det ble fylt opp i går en dag før skjema. Og 1,5 uke før mitt egentlige trimmål. Det må jeg si meg fornøyd med, nå må jeg bare finne meg en dato hvor mitt neste trimtre skal være fullt.[/quote']

 

Dette var jo kjempebra Pav!! 500 gr!! Flott!! Jeg føler og at ukedagene går bedre en helgene. Mest fordi jeg ikke har noe rutiner på måltidene da. Lett å sluntre unna midt på dagen med handling og uteaktiviteter. Også er treet ditt fullt! Bra. Jeg fikk midt første eple sist uke! Jeg ble sååå fornøyd. Det er jo litt artig da, en liten påskjønning liksom!! :)

 

Stå på videre...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-( 100 gr opp. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil.

Så i dag har jeg begynt å skrive opp hva jeg spiser får å se hva jeg ligger på.

Også har jeg litt problemer med tanken på at jeg skal ha i meg 1900 . Jeg vet jeg trene hver dag men å spise alt det da.

I går forbarnt jeg 1600 kalorier. Fordi jeg hadde spinning' date=' styrke trening og fotball trening. men jeg skal jo spise mindre en jeg forbrenner får å gå ned. Det er vel sikkert mer jeg forbrenner iløpet av en dag men det er treninga. Så jeg skjønner ikke helt hva jeg skal ligge på.[/quote']

 

Pav, var det ikke du som ga meg den fine utregningen på hvordan man finner kaloriene sine? Den var bra. Jeg se litt tilbake i de andre trådene jeg mokimin for å se om jeg finne den....Den var nyttig for meg. Jeg fant ut at jeg spise for lite. Men det virker som du trener fryktelig mye da!! Kankje du må fordele disse tre aktivitene utover uka? Ikke ta alt å en dag!! :D

 

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...