Gå til innhold

Begynner i dag!! Andre "nybegynnere" her?


Anbefalte innlegg

Gulp.... da skal jeg begynne på Grete Roede kurs igjen... Gikk for mange år siden og det gikk kjempebra. Men etter mange gode middager og kosekvelder med mannen, og graviditet så er jeg i dag da 22 tyngre enn da jeg traff min mann for 9 år siden. Da hadde jeg akkurat tatt av 20 kg da jeg traff han... ugh.... ikke særlig kjekt å se det på trykk....

 

Jeg har gått to forskjellige kurs etter det for mange år siden, men de har ikke gått like bra. Jeg er så redd for å mislykkes, og det har jeg fått rett i. Prøver nå å være kjempe positiv og håper å være en lettere utgave av meg selv rundt 17 mai sånn at jeg iallefall kommer inn i bunaden! Og kanskje til jul er jeg kommet i mål...?

 

 

Skal begynne på kurs på mandag, men begynner for meg selv allerede i dag. Veide meg i dag morges. Verre enn jeg trodde. Men nå kan det jo bare gå en vei!

 

Er det noen andre nybegynnere her som har lyst å holde litt kontakten om hvordan det går?? Hadde vært veldig koselig! Veldig kjekt å lese om andre som er veldig motiverte!!!

 

 

Klem fra hun som skal ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Jeg starta min egen tråd på søndag , så sånn sett er jeg en nybegynner også.

Begynte å veie og legge inn maten min her i høst , men hadde bare gått ned 3,2kg til jul.Så motivasjonen var vel ikke helt på topp alikevel.

 

Med egen tråd og en sommer som kommer om 25 uker har jeg virkelig bestemt meg for å klare det.Målet er å gå ned 22,5kg.Veier nå 91,5kg.(gikk opp 1,7kg i jula)Tror ikke jeg klarer alle fram til sommerferien , men jeg skal klare en del ivertfall.

 

Går ikke på kurs , men skal klare det alikevel.

Har veiedag på søndager.

Dette skal vi klare:-)

 

Klem fra Sanfransisco:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sanfransisco!!

 

Takk for svar!!! Må flire litt når jeg leste i tråden din. Jeg er flink med unskylninger jeg også :( Og så ser jeg at vi er sånn ca like både i mål og vekt! I dag morges var jeg 92,6 kg. Gulp.... hals 36 cm, overarm 35 cm (er det i hele tatt mulig at armen min er like stor som halsen?!?!?) , bryst 107, midje 97, hofte 114 lår oppe 69 cm lår nede (arg.... det verste av hele meg er lårene nede!!! he he he) 48 cm, legg 42 cm. Hum var det ikke Marilyn Monroe som hadde 100 cm på bryst, 90 cm på midje og 100 på hofte? Da ligger vi iallefall godt ann til å bli flotte damer!!! He he he!!

 

Jeg skal begynne på aktiv kurs på mandag, så da er det spinning som gjelder! Gleder meg utrolig til det!! Nå skal fettet fly av!!

 

Kunne godt tenke meg å komme ned til 70 kg. Tidligere har jeg fått målt meg på Grete Roede om at i forhold til beinbygning og høyde (er 167 cm) bør jeg ligge mellom 63-65 kg. Da jeg var 70 kg var jeg veldig fornøyd med det og ønsket ikke å bli noe tynnere. Så om jeg klarer 75 så skal jeg være UTROLIG fornøyd!

 

Så i dag var det første dagen i det nye sunnere året mitt. Har ikke skrevet opp kaloriene enda, men tror at jeg ligger godt ann. Til frokost var det yoghurt med musli og en gullerot. Så mellommåltid med en skive med skinke og gullerot, så lunch med to skiver med skinke og gullerot, så eple før jeg gikk hjem fra jobb, lapskaus med kalkunpølse til middag og så yoghurt med musli til kvelds. Har drukket masse vann - er heldigvis veldig glad i vann. I lunchen i dag gikk jeg først en rask liten tur på 15 min før det var mat. Så måtte jeg på posten litt senere - 5 min tur opp og 5 min ned igjen. Og i kveld har jeg gått tur på nesten en time. Akkurat nå er motivasjonen min på topp!! Nå må jeg bare få den til å bli der!! :)

 

Ser det at det ikke var så stor variasjon i kosten i dag når det gjalt frokost, mellom, lunch og kvelds, men har ikke fått handlet skikkelig enda :)

 

 

Håper at vi kan følge litt med hverandre her inne da! Også med andre som leser dette! Ble visst en liten slanketråd på meg og dette!

 

Ha en fortsatt fin kveld! Nå kjenner jeg at sengen kaller!

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg vil også ønske deg lykke til med kurs. Jeg starter også kurs mandag og ser frem til å starte opp igjen. Hadde kurs før jul og gikk da ned til 93,6 kilo. Har desverre gått opp igjen i jula men starter friskt igjen mandag. Må også begynne trimmen igjen. Da ønsker jeg deg lykke til videre

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen! Må si at det er ekstra motiverende å lese om alle dere som er så flinke!! Ikke bare flinke til å spise sundt og trimme, men også siden dere er så flinke å støtte hverandre!!

 

Nå ser jeg bare frem til lunchen slik at jeg kan ta meg en kjapp spasertur!! Kan ikke trimme i kveld for jeg skal så mye på farten, så da får jeg gjøre det jeg har mulighet til istedet!

 

 

Lykke til alle dere også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vriompeis

Velkommen i "klubben"! Imponerende gjort å legge inn trim i lunsjen - det må jeg si. Samtidig er det nok utrolig lurt å få opp hverdagsaktiviteten - da har man litt å falle tilbake på de dagene det bare ikke går å få trent. Så stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Der var du :( Gratulerer med egentråd, og med beslutningen om å forandre livsstilen. Jeg vil ønske deg lykke til fremover og ønsker deg en flott dag videre.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var lunchen fortært og turen unnagjort! Må si at det er veldig forfriskende med en tur midt i dagen! Håper at jeg kommer til å holde på den! Jeg har en jobb der jeg sitter foran pcen iallefall 90 % av tiden jeg er på jobben, så det er vel ikke uten grunn at målet rundt hoftene og måle rundt rompa er nøyaktig det samme!! En skikkelig "sitte-på-rumpa-foran-pc-skjermen-rumpe"!! Men nå skal den altså bort!!

 

Er det noen som har delmål som de noterer seg? Jeg satt i går kveld og begynte å sette opp noen delmål. Jeg har ikke sagt noen dato for dem, men jeg ville nå iallefall prøve meg. 1 delmål er ned 2,6 kg slik at jeg havner på 90 kg. Har totalt 10 delmål før jeg kommer i mål på 70 kg - selv om jeg skal være veldig fornøyd med 75 kg!

 

Som 1 "belønning" skal jeg innvilge meg ny mp3 spiller. Den jeg har er noe billig reklame greier, som ikke funker slik den skal. Kanskje litt tidlig å få det allerede når jeg kommer på 90 kg.....? Men det er jo fryktelig motiverende med musikk når man går da? :( Hum... kanskje bare øreklokkene først...? Siden det er kun den ene siden som virker på den jeg har nå? (Hører jeg noen fnise og si "unskyldninger.....? hi hi hi noe bør jeg iallefall få når jeg når 90! :) )

 

Fikk også gavekort til jul på 1000 kr som skal brukes på klær har jeg bestemt. Men det får være en plass mellom 80 - 85 kg. Det er viktig med belønninger er det ikke??

 

 

Takk til alle som kikker innom tråden min!

 

Stor klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at du klarer å få til å gå tur i lunsjen.

 

Jeg har også delmål.For hver 14.dag skal jeg ha gått ned en kg.(ivertfall nå i starten)Skal veie 89kg.13.januar(det blir 2,5kg den første gangen-for de jeg la på meg i jula , mener jeg skal gå fort ned igjen.)Er usikker på hva som er realistisk , men det vil jo tiden vise.Jeg får bare justere etter hvert.

 

Jeg syns du bør investere i mp3spiller nå jeg.Helt klart en viktig inspirator.

 

Jeg syns det er viktig med belønninger så det skal jeg ha for hver -5kg.Det første får jeg på 85kg.(regner fra 90kg,siden vektøkningen var fra jula).

Har trua på at jeg klarer å holde drivjernet videre da.

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vriompeis

Mitt neste delmål er å komme under 100. Det er en litt magisk grense å få tosifret. Var tre kilo igjen rett før jul - nå vet jeg ikke helt...

 

Nådde to delmål i høst, først BMI på under 35 og så ned 5 kilo. Veldig motiverende å ha delmål som ikke er så store. Særlig når man skal ned ørti kilo...

 

Høres fint ut med belønning da. Bare så synd man må betale dem selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut med delmålene deres Vriompeis og Sanfransisco!! Flinke som har nådd noen av dem allerede også!

Jeg er så utrolig spendt på veiinga på mandag...... Siden jeg begynte på onsdag så forventer jeg ikke den helt store vektnedgangen, men noe må det vel være??

 

Kan ikke for det, men jeg føler at dette kommer til å gå utrolig bra (helt unormalt til å være meg!!! evig pesimist med kjempe presentasjonsangst!!) Maten er ikke noe problem, ikke har jeg hatt det store suget etter noe heller. Det er jo det beste av alt. Men det som overrasker meg mest er hvor bra jeg føler meg. Fra en skala fra 1 til 10 så vil jeg iallefall si en 9'er! I motsetning til mine tidligere dager (les: sist uke og fram til tirsdag kveld...) så har jeg følt meg skikkelig ræva pga av alt maten i julen, snop, brus og digg. Trøtt og fæl og uten energi - karaktermessig langt nede på en 2'er.

Dere fnyser vel gjerne litt av meg siden jeg bare har holdt på noen få dager, men jeg føler meg virkelig mye bedre! Sånn har det vært tidligere også når jeg har kuttet ut sjokoladen. Føler meg i kjempeform - helt til det vanvittige suget kommer.... er overbevist om at jeg er like avhengi av snop som mannen min er av røyking! Og det mener jeg helt seriøst!!

 

Men det viktigste av alt er at jeg føler meg skikkelig motivert! Det er en herlig følelse. Tar meg selv i å sitte her å planlegge hva jeg skal spise i dag, og om jeg får til en tur innimellom kurs, jobb, henting av barn, middag, overtid, husstell og helst litt tvtitting siden det er fredag. Har bestemt meg for at turgåing og trening skal høyt opp på prioriteringslista mi fremover. Mannen er flink til å hjelpe til hjemme, så selv om det ikke ser 100 % ut der, så kan det fint vente så lenge jeg går nedover!

 

 

I går ble det kun en tur i lunchen på meg. Var på farten både på jobb og ærend i går kveld så da ble det ikke tid til noe annet. Ble veldig overrasket da mannen ringte for å høre om han kunne spise spekeskinke og flattbrød - eller om det ikke var "lov" :( He he he... veldig kjekt at han prøver han også!

 

 

Klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

fin tråd og søtt nick:) så flott at du er så godt i gang. med både trim og mat.

 

tror aktivkurs er veldig bra, og skulle ønske jeg kunne gå på det, men jeg klarer ikke å trene noe særlig, så jeg går på vanlig kurs. begynner på kurs 3 på mandag. sliter litt med å komme i gang etter julen, men det går nok bedre etter kursstart.

 

jeg må si at jeg også føler meg mye bedre når jeg spiser riktig. begynte å slanke meg i august og var veldig flink helt til jul. spiste litt sjokolade på lørdagene i begynnelsen, men etterhvert var jeg nesten avvent og hadde ikke lyst på det mere... ikke bare fordi det inneholder masse kalorier, men like mye fordi jeg ble rett og slett litt uvel av det, kjempetørst og litt kvalm, og dessuten økte godtesuget i etterkant

 

og du; vi må bare tro at det går bra denne gangen selv om det ikke har gått bra før, ikke sant:) jeg prøvde å gå ned i vekt på egenhånd fra januar til sommeren uten å klare det, men da jeg begynte på kurs gikk det bedre og jeg er nå 12 kilo lettere enn i sommer:) har 15 kilo igjen og det skal jeg bare klare:)

 

lykke til videre, du er så positiv så dette klarer du!!!

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innom for å ønske deg ei god helg! jeg har gått aktivkurs på gr, ser det var noe snakk om det lenger oppe i tråden. var det noe spesielt du lurte på i så måte?

 

ellers må jeg si; jeg forstår deg godt når du snakker om snope-avhengighet. du kan jo bare lese i min tråd så ser du .... :( men godt å se at du pro*****rer så enormt på sunn mat, jeg forstår det også jeg ser du :) sånn er det her også. blir nesten to forskjellige mennesker, og da er det ekstra uforståelig hva som gjør at man velger det usunne..

 

men bra du sier til deg selv at du skal klare dette. om du har mislykkes ørten ganger, er det uinteressant egentlig for denne nye gangen står jo uprøvd. ikke sant? men vi har så lett for å dra med oss våre negative forventninger til oss selv, fordi våre erfaringer så langt har vært dårlige. og da er det enda lettere å feile. en ond sirkel dette. så bra du har brutt ut av den og tenker positivt. da klarer du det også. selvsagt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Blomsterjenta og fint at du har en mann som hjelper til også.Øker motivasjionen det.

 

Det høres fint ut at du føler deg energisk og bra etter kun få dager med ny livsstil endring.Det er bra for psyken det.

Godt i gang med planleggingen også.

 

Lykke til videre.Jeg følger med deg.

 

Klem fra Sanfransisco:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se at så mange har kikket innom og svart på tråden min!! Tusen takk for det!!! Veldig koselig!! Og motiverende!!!

 

Dagen i dag har gått bra. Var på kurs, der var det både kaker og smørbrød. Hadde bestemt meg på forhånd at jeg kunne ta 3 smørbrød som var middagen i dag. Og det gikk faktisk kjempe fint! Valgte 2 med skinke og eggerøre, og en med karbonade - den siste var jo litt luksus da... men skrapte bort majonesen!! Ellers så styrte jeg rett forbi kakene.

 

Har desverre ikke blitt noen tur på meg i dag. Men i morgen skal jeg ut på tur!! Det blir deilig!!

 

Nå sitter jeg her sammen med mannen min og spiser gulerøtter, blomkål og kålrabi!

 

Nå står han her å tripper for å sette på filmen vi har leid i kveld. Normalt har vi store mengder med digg til filmen, men akkurat nå savner jeg det ikke i det hele tatt!!

 

 

Må desverre slutte nå! Men skal svare mer på dere som har skrevet til meg! Tusen takk for fine ord og motivasjon!!!

 

Stor helge klem! Uten helgesnop! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig smart å planlegge før man skal bort i selskap, det er min erfaring også. var filmen dere så god? kan jeg spørre hvilken film dere så? synes det er så vanskelig å finne gode filmer, blir så ofte skuffet... så et tips fra deg ville vært topp! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh..... er så utrolig skuffa..... Lørdag gikk fint hele dagen - var til og med å smugkikka litt på vekta for å se vektnedgangen..... ja jeg vet at en ikke skal gjøre det.... men ble veldig glad! Ned 1 kg! SÅ var det avgårde på fest. Hadde bestemt meg på forhånd hva jeg skulle drikke... Men dere vet gjerne hvordan det er når man er på fest..? Plutselig så dukket det opp flere forskjellige drinker der - de så jo bare SÅ fristende ut, at jeg begav meg ut på noen av de. Så ble det visst en rusbrus på byen sammen med en øl. At jeg ikke var i verre form på søndag må gudene vite... ;)

 

Så på veg hjem fra byen så havnet vi jammen meg innom potetbilen og.... Hadde bestemt meg for at der skulle jeg iallefall IKKE gå! Så da var jeg innom der også - hadde liksom ødlelagt hele dagen alikevell. Så på poteten var det både bacon, ost og bernesaus.... ja da.... jeg vet at det ikke er spesiellt lurt...

 

Våknet på søndagen i ganske bra form (sikker ved hjelp av den bakte poteten!). Sov egentlig ganske lenge, så da kom jeg meg heldigvis over de værste "bare må ha" digget. Hadde faktisk ingenting utenom det vanlige. Havnet langt under de kaloriene jeg skulle ha, men jeg tenkte at det var like greit å veie opp litt fra lørdagen...

 

 

Var på besøk hos en venninne på kvelden - som pleier å ha mye digg, men tok med meg frukt så da havnet jeg ikke oppi den skålen.

 

 

Så var det på vekten i dag da.... hadde sett for meg en vektnedgang på over en kg siden jeg lå så godt ann på lørdag..... men akk nei.... kun ned 200 gram....

Er så utrolig skuffet....

Målte midjen i dag morges - selv om jeg målten den på ettermiddagen første gang. Ser ut som om jeg har mistet 3 cm rundt midjen. Vet ikke hvor mye det utgjør litt senere i dag da...

 

 

Hum.... så fra en skala fra 1-10 føler jeg meg som en 3'er i dag... skuffa ja.

 

 

Håper at det kommer seg i løpet av dagen. Skal på spinning i dag så det gleder jeg meg til. Er invitert i selskap i kveld. Syter med de kakene. Tror bare at jeg takker nei til hele kakene? Jeg har ikke fortalt andre enn mannen min at jeg har begynt på GR, så jeg har ikke lyst at de skal vite det.

 

Men hvordan klarer man å styre unna alle disse fristelsene? Eller i mitt tilfelle - forventningene om at en skal drikke på fest og spise kake i selskap? Jeg synes ikke at det er så kjekt å si nei takk. Liker ikke når folk skal sitte å lure på hvorfor jeg takker nei.

 

Det er så mye som skjer fremover nå. Off... hvorfor dukker det alltid opp så mye på en gang....? Vet ikke helt hvordan jeg skal styre unna!!

 

Hilsen en litt sytete og skuffet blomsterjente i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det mye på en gang.

 

for det første: en vektreduksjon på 200 gram er ikke dårlig. du vet; alkohol og potet på det viset kan binde en del væske i kroppen. så jeg synes du skal være fornøyd, og ikke være skuffet over deg selv. jeg vet det er lettere sagt enn gjort, jeg sliter sjølv med skuffelse i dag. men kommer det noe godt ut av det å være skuffet? tror neppe det. det fører i verste fall til bare enda flere utskeielser, "fordi det er ingen vits i å prøve". psyken er et merkelig vesen, ikke sant ;)

 

3 cm rundt midjen er helt supert, det viser jo med all tydelighet at det foregår mye positivt i kroppen din for tiden da.

 

når det gjelder dette med selskaper: du planla jo på en så god måte før helgen. jeg tror det er nøkkelen til å lykkes. vedr alkohol; forsøk å styre unna drinkene. de er rene sukkerbombene. tror det er tørr hvitvin som er det greieste å drikke sånn rent kalorimessig, men her vet sikkert andre mye bedre enn meg hva som lønner seg. jeg drikker så sjelden. men det jeg vet er at for hver alkoholenhet du drikker så drikk gjerne 2-3 enheter vann. da drøyer du inntaket. når det gjelder kakeselskaper så har jeg lagt meg på den linja at jeg forsyner meg med en flis av et kakestykke. det drøyer jeg ut så lenge jeg kan. det skaper lite oppstyr, for folk er ikke så opptatt av hva jeg har på tallerkenen eller hvor lang tid jeg bruker på et kakestykke. :) lykke til blomsterjenta, og ikke bruk dagen på en så destruktiv følelse som skuffelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for veldig koselig tilbakemelding ;) Den hjalp på!! Har nå beveget meg opp på en middels 5'er

 

Det er ikke så ofte vi pleier å drikke vi heller, men nå plutselig så kommer det så mye på en gang. Typisk når en har tenkt å være kjempesunn!!

 

Takk for tips ang drøying av kaker! Den skal jeg prøve i dag!

 

Ellers så har jeg satt opp mål for denne uken ang trening! I dag blir det spinning, i morgen skal jeg trene styrke. Skal avtale i dag at jeg får et oppsett i morgen. Torsdag ut på tur og det samme på fredag. Dette bør jo kunne gå.

 

Driver å får i meg vann i dag..... ser for meg at alle helgens synder skylles ut med de... Har snart drukket en liter + en halv liter hjemme.

 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...