Gå til innhold

Begynner i dag!! Andre "nybegynnere" her?


Anbefalte innlegg

Hum.. ja gode filmer er ikke like lette å finne... Hvilken sjanger liker du Hyfsan?

 

Noen av de siste filmene jeg har sett - som jeg liker er "The Holliday" romantisk komedie, "The Lake house" romantisk drama med Sandra Bullock, "Mr. Brooks" thriller med Kevin Costner, "The Best Man" romantisk komedie, "Snikskytter" action med Mark Wahlberg.

 

Ellers så er noen av favorittene mine "The 6 sence", "Mitt store fete greske bryllup", "Tid for hevn", off... og mange jeg ikke husker navnet på nå da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

ja, drikk vann - det renser kroppen og gjør godt for hele systemet.

 

utfordringene i kveld tar du på strak arm, ikke sant? :)

 

takk for tips vedr film. jeg har sett "the holiday", likte i grunnen den selv om den er sukkersøt som honning ;) har sett "blood diamonds", den var også veldig bra. får meg til å lure på hvor mine diamanter egentlig kommer fra. den siste filmen jeg leide var "praha" - dansk film med mads mikkelsen. kunne styre meg for den, selv om jeg egentlig liker danske filmer veldig godt. liker de fleste sjangre, bortsett fra splætter- og voldsfilmer. liker heller ikke sånne typiske underbuksehumorfilmer.

 

håper du får en fin dag videre. er du på jobb nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen begrensinger! Kun utfordringer! He he he! Det er visst noe som heter det! Får prøve meg på det også i kveld ang kaker. For å ikke snakke om spinning i dag..... det er sikkert 4 år siden jeg var på spinning sist, og du kan si det sånn at jeg ikke akkurat var topptrent da heller!

 

 

Jeg er på jobb ja. Hardt arbeidende 8-16! Men så er jeg jo så fryktelig nysjerrig, at jeg må innom her å kikke innimellom da! Sånn går det når man er låst foran pcen hele dagen! Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi får sende hverandre en vennlig tanke da, for jeg skal også på spinning i kveld. men jeg tar det rolig og pent. formen kommer etterhvert.

 

jeg er ikke på jobb i dag. som du vil se på tråden min har jeg hatt en tur under et slumreteppe, og det hadde nok ikke tatt seg så godt ut på jobb ;) jeg skal på jobb i morgen og ut uka. der har jeg ikke anledning til å gå inn på forumet, så de dagene jeg jobber er jeg ikke å se her inne før utpå ettermiddagen.

 

men må innrømme jeg da ofte er innom noen ganger i løpet av kvelden. hver gang jeg registrerer mat så sveiper jeg innom forumet en tur. er nok ganske avhengig blitt... men det finnes vel verre avhengigheter.. :) ha en fin ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader.... er det mulig å spise så mye mat??? Sitter her på jobb og er sprikk mett!! Istedet for frukt før jeg går hjem, hadde jeg i dag kveldsen min nå. Siden jeg skal på trening. Har faktisk vondt i magen for jeg er så mett!! Hvordan i all verden skal dette gå på trening da?!?!

 

 

Ja ja!! Lykke til til alle de som skal bevege seg ut i treningsverden i dag!!

 

 

Byggmester boooooob... kan det fikses? Byggmester booooooob: klart det kan!!!

 

En fantastisk flott temasang til trimming!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

hva med Volver (med penelope cruz), Etter Bryllupet (dansk, med mads mikkelsen), Walk the Line (om Jonny Cash), Babel (med bl.a Brad Pitt), Så som i himmelen (svensk), 37 1/2 (norsk). dette er gode kosefilmer (utenom Babel som var ganske opprivende også). Den aller beste filmen jeg har sett er " Livet er herlig" (italiensk) den er morsom, romantisk, opprivende, spennende, uendelig trist og med vakker musikk, har sett den flere ganger og kan godt se den igjen...

 

skjønner jo at du er skuffet over kun 200 gram ned, men det er idag, om et par dager er det gjerne mer, skal du se. og 3 cm i midjen er veldig bra:)

angående kaker og sånn, så må du rett og slett forsyne deg minst mulig og bruke god tid + drikke masse vann underveis, som hyfsan sa. folk legger sikkert ikke merke til hvor mye du spiser. jeg har valgt å fortelle venner og familie at jeg går på kurs, så slipper jeg maset om å forsyne meg mer. og på vennineklubber lages det oftest vanlig sunn mat og alle vet hvorfor jeg ikke tar dypdykk i godteskålen. og de som er ekstra omtenksom, lager noe sunt digg også, frukt eller grønnsaker. men det er du som må velge, ikke la venner og familie bestemme hva du skal spise, fordi du er redd for å skuffe dem. jeg ville ikke hatt det ansvaret som vertinne ihvertfall:) angående alkohol; tror sånne drinker kan inneholde rundt 5-700 kalorier!!! heldigvis ikke min største last...

 

har vært på trening i dag jeg da, og det var så fullt! jeg svømmer som oppvarming fordi jeg ikke kan belaste føttene, og bassenget på Sats er knøtt lite. tror vi var ti personer på det meste. før jul var jeg ofte alene i bassenget. det hjalp jo ikke på at noen av de som var der hadde eldretreff ved bassengkanten:( ble ganske irritert men jeg turte ikke å si noe... hadde de vært 60 år yngre og de eldre ikke fikk svømt hadde de nok fått tilsnakk, ja...

men nok om det. kos deg på spinningen, med kul musikk, så du ikke begynner på den byggmester Bob sangen:D

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong; du er bare helt topp! nydelig skrevet.

 

vedr byggmester bob: jeg har vært på spinning; der var det ingen som nynnet sangen. men så går jo jeg på elixia, jeg regnet ikke med å se blomsterjenta der i kveld :)

 

mens jeg spinnet kom jeg til å tenke litt på byggmesteren og vennene hans. mener han har en ganske depressiv kamerat, som aldri tror det skal være mulig. og så sier de andre til han "opp med grabben". ;) det er jo helt glitrende, egentlig. opp med grabben dere! vi står på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult' date=' hvis jeg hører noen på sats som nynner på den sangen så skal jeg hilse pent ;)[/quote']

 

 

He he he... må si at det ble ingen byggmester bob sang på meg i går!! Hadde nok med å prøve å puste!!! He he he.... fy fader så tungt!!! Men midt inne i det værtse av treningen så tenkte jeg: Kom ann nå!!! Byggmester bob!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med Volver (med penelope cruz)' date=' Etter Bryllupet (dansk, med mads mikkelsen), Walk the Line (om Jonny Cash), Babel (med bl.a Brad Pitt), Så som i himmelen (svensk), 37 1/2 (norsk). dette er gode kosefilmer (utenom Babel som var ganske opprivende også). Den aller beste filmen jeg har sett er " Livet er herlig" (italiensk) den er morsom, romantisk, opprivende, spennende, uendelig trist og med vakker musikk, har sett den flere ganger og kan godt se den igjen...

 

skjønner jo at du er skuffet over kun 200 gram ned, men det er idag, om et par dager er det gjerne mer, skal du se. og 3 cm i midjen er veldig bra:)

angående kaker og sånn, så må du rett og slett forsyne deg minst mulig og bruke god tid + drikke masse vann underveis, som hyfsan sa. folk legger sikkert ikke merke til hvor mye du spiser. jeg har valgt å fortelle venner og familie at jeg går på kurs, så slipper jeg maset om å forsyne meg mer. og på vennineklubber lages det oftest vanlig sunn mat og alle vet hvorfor jeg ikke tar dypdykk i godteskålen. og de som er ekstra omtenksom, lager noe sunt digg også, frukt eller grønnsaker. men det er du som må velge, ikke la venner og familie bestemme hva du skal spise, fordi du er redd for å skuffe dem. jeg ville ikke hatt det ansvaret som vertinne ihvertfall:) angående alkohol; tror sånne drinker kan inneholde rundt 5-700 kalorier!!! heldigvis ikke min største last...

 

har vært på trening i dag jeg da, og det var så fullt! jeg svømmer som oppvarming fordi jeg ikke kan belaste føttene, og bassenget på Sats er knøtt lite. tror vi var ti personer på det meste. før jul var jeg ofte alene i bassenget. det hjalp jo ikke på at noen av de som var der hadde eldretreff ved bassengkanten:( ble ganske irritert men jeg turte ikke å si noe... hadde de vært 60 år yngre og de eldre ikke fikk svømt hadde de nok fått tilsnakk, ja...

men nok om det. kos deg på spinningen, med kul musikk, så du ikke begynner på den byggmester Bob sangen:D

 

klem jubalong[/quote']

 

 

Takk for masse tips til bra filmer jubalong!! Må nok ta en tur innom videobutikken i helgen!

 

 

Takk for oppmuntrende ord ang kaker og kos!!! Egentlig så hadde det ikke gjort noe å sagt til de rundt meg at jeg har begynt på kurs. Men som den evige pesimist jeg er så er jeg så redd for at jeg ikke skal gå ned. Gikk på 2 kurs for 1 år siden, da stressa jeg sånn med at jeg ikke kom til å gå ned, at jeg ikke gikk ned mer ned enn 4-5 kg. Da ga jeg liksom opp for det "funket" jo ikke alikevell. Og de har kommet på igjen nå.

 

Håper på å gå ned en 8 kg før jeg begynner å si noe. Må liksom bare få noe gang på dette!!

 

 

Er det ikke typisk med de eldretreffene?? Blir kjempeiritert over sånne folk som bare sitter der selv om de ser at folk driver å trener.

Det er jo så deilig med svømming. Har tenkt å begynne med det igjen jeg også. Kunne tenkt meg å bare gå litt ned i vekt først. Det er den evige frykten for badedrakten vet du!!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong; du er bare helt topp! nydelig skrevet.

 

vedr byggmester bob: jeg har vært på spinning; der var det ingen som nynnet sangen. men så går jo jeg på elixia' date=' jeg regnet ikke med å se blomsterjenta der i kveld :)

 

mens jeg spinnet kom jeg til å tenke litt på byggmesteren og vennene hans. mener han har en ganske depressiv kamerat, som aldri tror det skal være mulig. og så sier de andre til han "opp med grabben". ;) det er jo helt glitrende, egentlig. opp med grabben dere! vi står på![/quote']

 

 

 

He he he!!! Genialt!! Opp med grabben jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader.... er det mulig at det skal være så tungt?!?!? Ja jeg vet at jeg ikke har teknikken inne, men herligheten så tungt!!! Jeg følte ikke at jeg fikk tatt noe i! Hadde nok med å bare følge beina mine rundt med pedallene..... var illrød i fjeset, svetten rant og jeg hadde nok med å fokusere på å puste. Følte meg litt sånn som Brigdet Jones når hun prøver spinning....

 

Prøvde meg på byggmester bob midt inne i spinningen, men det var krevende nok å puste! Og fy fader så vondt det er å sitte i dag!!! Og jeg fant ut at neste gang blir det kun en banan før spinning - det var altfor mye med kvelds først

 

Ble heldigvis bare et ministykke i selskapet i går - småkvalm etter å ha gitt full guff på spinning. Ikke var det godt med kake heller! Det var jo det beste av alt!

 

Ellers så blir det tur i ettermiddag på en time! Så det gleder jeg meg til!

 

 

Ha en fin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får trøste deg med det. det blir lettere etterhvert. jeg synes faktisk styrketrening er verre enn kondis, det verker og svir steder der jeg ikke visste jeg hadde muskler engang. og jeg har vel ikke noe særlig muskler der heller, kanskje. det er vel derfor jeg sliter sånn. men jeg vet at man trener seg opp gradvis. opp med grabben! ;)

 

jeg skal heller ikke trene i dag. tenkte å gå tur. men i morgen er det steptrening, om alt går etter planen. ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

jeg skjønner godt at du ikke vil si det til alle, for det gjør ikke jeg heller. sa ingenting på jobben f.eks, eller til mennene til venninner og sånn. men ved å si det til noen så har jeg liksom sagt det høyt og da må jeg jo prestere noe, ikke sant? men jeg må ned i vekt uansett, så det skal jo mer til for å lykkes enn venninnenes forventinger.

 

og det med badedrakt kjenner jeg godt til, og det er så trist når det er sånn:( tror ikke jeg viste meg offentlig i badetøy på mange år pga for store pupper, men det har jeg fått ordnet nå, og da ble saken en helt annen. jeg liker det ikke nå heller, men det blir jo snart bedre

 

du må ikke tenke at du ikke klarer det!! klart du gjør,og du er i gang med trening også;) opp med grabben!!! men jeg må innrømme at jeg var veldig pessimistisk selv da jeg begynte på kurs i august... men det har jo gått så bra:)

 

håper du snart føler deg bedre det er pyton å føle seg så totalt utmattet og ute av form, men nå kan det jo bare bli bedre.

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett lite tips til neste spinningtime... Reis på sporten og kjøp deg gel-sete til spinningsykkelen. Det koster 150 kr ca, og gjør det hele til en MYE bedre opplevelse ;) tro meg!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for oppmuntrene ord!! De hjelper på de!!

 

Er fremdeles overrasket over hvor bra dette går jeg.... Denne maten er jo ikke noe problem. Og hvor har det blitt av sjokoladesuget?? Det er jo borte!!! Det er vel pga av at jeg spiser når jeg skal og blodsukkeret holder seg stabilt. Det er en deilig følelse!! 1-0 til meg!!

 

 

I går ble det tur på litt over en time. Ser at jeg sliter litt med å komme opp i antall kalorier. Måtte putte på noen nøtter mot slutten av dagen i går.

 

I dag er det akkurat 1 uke siden jeg begynte (føles iallefall ut som to!!!). Men begynte på kurs på mandag denne uken.

Siden det var 1 uke siden jeg startet for meg selv i dag, så måtte jeg bare opp på vekten for å se... noen av dere har gjerne fått med dere den potet/alkohol smellen min i helgen. Var sikker på at i dag hadde dette sluppet taket... men akk nei!!! Har gått ned 400 gr på denne uken. Egentlig så bør jeg være fornøyd med å gå ned, men jeg hadde liksom ventet en litt større "pangstart".... hum.... må innrømme at jeg er litt skuffet over fraværende vekttap.

 

Men det som overrasker meg noe helt utrolig er midjemålet..... sist onsdag var det 97 cm............ i dag er det en svimlende 91 cm......... er det overhode mulig???? Jeg merker allerede at det er "romsligere" rundt magen. Men synes jo at dette er utrolig mye da!!!

 

Velger å fokusere og glede meg over min smalere midje i dag!!! Vektnedgangen kommer vel etterhvert ;)

 

Men fra nå blir veie dagen min om mandager når jeg går på kurs. Ellers så forvirrer jeg bare meg selv. Så vekten er nå fint pakket bort.

 

 

Ha en fin dag alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vriompeis

Det var jo kjempebra med så mange cm, da! Er jo det som synes. Og alltid deilig med bukser som blir romslige. Er nok resultat av omleggingen din ja, selv om kiloene lar litt vente på seg. Får krysse fingre for deg på mandagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo kjempebra med så mange cm' date=' da! Er jo det som synes. Og alltid deilig med bukser som blir romslige. Er nok resultat av omleggingen din ja, selv om kiloene lar litt vente på seg. Får krysse fingre for deg på mandagen![/quote']

 

Takk for omtanken Vriompeis!! Ja jeg er spent på hvordan det skal gå på mandag! Forhåpentligvis så er det litt mer ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.... skal reise på julebord i helgen. Hvorfor har man julebord i januar?? Forstår ikke disse sjefene at det finnes noen stakkarser her ute som prøver å gå ned i vekt??

 

En hel helg på hotell skal bli herlig. Men gruer meg bare litt til diverse matorgier som dukker opp på disse turene. For å ikke snakke om alkohol og annet snakcs.

 

Holder på å legge slagplan!! De har heldigvis trimrom og svømmebasseng så da skal jeg ha meg en tur innom der! Skal også på utflukt på lørdagen, så de har heldigvis fått inn noe fornuftig ;) Og jeg trenger jo ikke nødvendigvis smake på alt de har å tilby på hotellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja kanskje for det er så mye annet som skjer i desember??

Ikke godt og si.

 

Tror det er viktig å prøve å planlegge hva en skal spise på forhånd.Legg en slagplan.Prøver jeg ivertfall , funker bra , men usikker på hvordan jeg hadde klart meg en slik helg??

Lykke til iallefall:-)

 

Så flink du er til å miste cm , hvordan får du til det?

 

Takk for hilsenene inne på tråden min.

 

Klem Sanfransisco:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

du er morsom:D utrolig bra å gå inn så mye, da... og vekten kommer etterhvert

 

lykke til med hotellhelg. synes det er kjekt at det skjer noe i januar også. man kan jo bli gankse desperat før jul når alt skal skje og alle har det så travelt... men skal ikke klage, altså, jeg liker førjulstiden godt jeg, jeg er ikke av de som stresser mest

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vepsehale... he he he.... den var ny.......

 

Ja så var det blitt torsdag og en dag nærmere julebordshelg på hotell....

 

Dagen i går gikk ganske greit.... helt til kvelden... var litt smådeppa av diverse ting - har da gått opp for meg i ettertid at jammen meg så er jeg en trøstespiser!! Det var jeg ikke klar over!!

Uansett... tok meg i å stå å henge utenfor kjøleskapsdøra... innenfor ligger det en SVÆR og KALD sjokolade.... ville kun ta en bit - for stakkars meg, det var jo synn på meg (???). Men som jeg er så smertelig er klar over, så holder det aldri med en bit. Her i huset spiser man helst til man blir kvalm - og så litt til - siden man allerede har gått på en smell. Men så kom jeg til å tenke på noe jeg har lest her inne et sted (ikke spør meg hos hvem). Vil jeg ha et bevisst eller bevisstløs forhold til mat? Etter å ha tenkt på dette et par 10 ganger, gikk jeg å satte meg i stolen igjen - uten sjokolade.

Føles godt i dag!

Men er faktisk litt skuffa over at jeg i helgen "må" bruke kosemerkene mine på rødvin enn sjokolade. Jeg elsker sjokolade... Skulle ønske at det var flere kosemerker!!! He he he...

Ja dere kan vel si at jeg kan jo bare bruke de på sjokolade enn å bruke de på alkohol. Men det å sitte der å ikke ta seg et glass med vin - er uaktuelt med de jeg skal på julebord med. Hører jeg noen si gruppepress? ;) Ja ja... får heller vente til neste helg for å kose meg med sjokoladen min da....

 

 

En god dag til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Det høres veldig kjent ut det du skriver om...noe går på tverke, og så søker man trøst i noe å putte i munnen. Og hvem er det som blir straffet av det?? Altså dobbelt straff..selvpåført! Hvordan er vi skrudd sammen?

 

Jeg har skrevet tidligere her om en kollega som ventet på mannen med god middag som avtalt, og så kom han ikke og hun ble mer og mer forbanna. Til slutt gikk hun i skapet og spiste en hel kjempestratos som straff! For hvem?? Mannen kom sent på kveld og hadde blitt oppholdt på jobb... hvor er logikken? Hvorfor straffer vi oss selv?

 

Det er nok veldig viktig å stoppe og tenke "hjelper det hvis jeg kaster i meg dette her?" Og hvordan føler jeg meg etterpå? Denne tankegangen har ihvertfall hjulpet meg noen ganger. Synes du klarte deg bra igår - du stoppet!

 

På julebordet kan du jo bestemme deg på forhånd for at du skal spise f.eks. masse salat og grønnsaker (hvis det er mulig å velge) og kjøtt, sjømat eller kylling. Spis massevis og ikke spis poteter og brød og ting som du bare blir guffen av. Nei hiv innpå med ting du ikke spiser til vanlig, som f.eks. gravlax og eggerøre eller reker, kreps til du blir mett. Hvis du må ha litt søtt, så bestem deg for å ta en liten asjett og ta bittelitt av hver dessert som du liker, så får du smakt på alt. Og bestem deg for at du får lov til å drikke litt vin, men minst 2 glass vann for hvert glass vin. Ikke lav noe stort nummer av at du er forsiktig, dette er en livsstil som du skal fortsette med. Det må være lov å gå på julebord å kose seg, men du kan jo planlegge utskeielsene slik at det blir med måte. Og så er det vel dans etterpå slik at du kan bli kvitt noen kalorier?

 

Ønsker deg hyggelig julebord og lykke til! Husk vi venter på rapport om hvordan du takler dette!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...