Gå til innhold

Begynner i dag!! Andre "nybegynnere" her?


Anbefalte innlegg

Gjest Vriompeis

Ja, tenk om man heller kunne tenkt "Huff, i dag har jeg hatt en fæl dag. Nå skal jeg ta meg en lang dusj, lage en kopp te og krølle meg opp i sofaen med et hyggelig blad eller en god bok." Jeg er sikker på det hadde hjulpet mye bedre enn sjokoladen, men gjør jeg det for det...? Vi er med andre ord flere i klubben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Jeg tror det med trøstespising er ett veldig vanlig fenomen jeg!

Alle jeg kjenner som sliter med vekten gjør det - uten unntak...

Det er mange sannheter i det Opera sa om overvekt en gang. Hun mener at alle som sliter med overvekt egentlig har andre problemer som de døyver med å putte noe i munnen.

 

Det er jo veldig lett da... Spesielt siden jeg (og sikkert mange med meg) forbinder det med mat (eller snop) med kos, trøst, belønning osv.

Om jeg tenker fra egen barndom så hendte det aldri at vi koste oss sammen uten noe å spise? eller fra besteforeldre..: Det var alltid mat eller noe godt inni bildet....

 

Det er der jobben vår ligger nå da, og komme dit Vriompeis sier, at vi kan kose oss med ett blad/bok og en kopp te. Eller en deilig varm dusj med etterfølgende innsmøring i bodylotion f. eks. Eller en times trim ;) Ting som gjør godt for kropp og sjel og ikke legger seg på hverken sideben eller samvittighet...

 

Vi har en jobb foran oss, men heldigvis så er vi jo ikke alene :)

 

Ha en flott dag!

 

klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant som dere alle skriver... hvorfor skal vi alltid trøste oss med noe snop?

 

Hver eneste helg - eller hver gang jeg og mannen skal se film eller kose oss, så må det alltid en skål på bordet med noe godt i. Og da snakker vi snop, chips eller popcorn. Og jeg ender alltid opp med like dårlig samvittighet etterpå.

Samme er når jeg er på besøk. Alle skal alltid ha noe godt på bordet. Det er jo det vi gjør når vi har besøk og skal ha det hyggelig.

 

Jeg tror at jeg har brukt sjokolade i alle situasjoner, om jeg er glad, lei, feirer, selskap eller hva det nå skal være. Men litt av problemert ligger i at jeg faktisk LIKER sjokolade. Jeg har ikke lyst til å slutte å spise det... men heller mindre - i begrensede mengder ;)

 

Hum.... men jeg tror helt ærlig at det blir lettere å forholde seg til det når man er mer klar over det.

 

Skal prøve å belønne meg selv med andre positive ting - som ikke betyr mat.

 

 

Men et annet godt tips jeg hørte om for flere år siden var å kun spise halve sjokoladen - for å så kaste resten. Skal visst være en befriende følelse. Jeg for min del synes jo at det må være forferdelig å kaste sjokolade! He he he... men kanskje jeg kommer til det punktet at jeg kan gjøre det - eller å la være å spise sjokoladen i det hele tatt!

 

Takk for tipsene på "julematen" Genialt! Jeg håper for all del at de også har koldtbord der sånn at det går ann å holde seg borte fra de verste fettbombene!!!

 

Rapport kommer etter helgen!

 

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vriompeis

Jeg vil heller ikke slutte å spise sjokolade. Men vil komme dit at jeg spiser en gang i blant og fordi jeg synes det smaker godt. Ikke fordi jeg ikke klarer å styre meg. Eller konfekten på mystisk vis kommer seg fra esken til magen min uten at jeg helt har fått det med meg før det er for sent ;) Og det har skjedd mange ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere meg her som har et heftig forhold til sjokolade ser jeg :) He he, jeg er selvutnevnt sjokoman...

 

Det er jo ikke meningen at vi aldri skal spise det vi virkelig har lyst på, og har vi lyst på sjokolade så skal vi spise det. Men det er jo mengden det kommer an på... Vi har jo disse berømte kosemerkene, og om de spares opp til lørdagen, så kan vi jo kose oss med god samvittighet ;)

 

Du og mannen din får kose dere med film på lørdagen da vet du, også kan du lage deg din egen skål med tilmålt godt som du kan spise. Og føle deg vel etter på!

 

Men... hva gjør dere andre i selskaper osv. Jeg skal i 2 bursdager denne helgen... Og jeg gruer meg allerede! Jeg har plan om å spise før jeg går, og gå en tur med stavene (forbrenner 500 kcl) tidlig på dagen, men jeg vet at jeg ikke kan droppe og spise. Det blir koldtbord og kaker på lørdagen og snitter og kaker på søndagen :) Hjelp sier jeg bare...

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med fredag!!! Gleder meg til helg og julebord med dans! Har nå laget en skikkelig slagplan for å møte helgen med! Så nå skal jeg gjennomføre den på punkt og prikke! Det er iallefall planen!

 

Må si at denne første uken har gått veldig bra! Er veldig fornøyd med å komme i gang med den nye livsstilen, og føler meg allerede 10 ganger lettere pga av at jeg vet at jeg faktisk gjør noe med denne vekten min!

 

Må si at jeg er utrolig spent på vekten på mandag!! Selv om jeg begynte noen dager før selv, så er det liksom nå det gjelder! Håper på resultater nå som jeg synes at jeg har vært så flink! Mye har nok med å gjøre med all den motivasjonen og omtanken som er blant alle disse koslige menneskene her inne! Dere er virkelig motivasjon for meg!

 

 

Ha en fin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!!

 

Ja da var heldigvis julebordshelgen over!! Og jeg sitter igjen med æren i behold! He he he!! Et kjempetips - som iallefall fungerte for meg - er å ta med 1 kg gulerøtter og skreller når man skal på hotell! Hver gang vi skulle gå for å spise så var jeg oppom rommet for å skrelle med to gulerøtter som jeg spiste før det var mat! Fungerte veldig bra!

 

Fredagen gikk veldig bra! Lørdagen var det litt verre, styrte unna de værste kaloribombene. Hadde 4 glass vin til maten - og masse vann og farris. Litt ekstra ble det jo, men jeg klarte å holde meg i skinnet.

 

Har til og med fått en del trim poeng! Tur både fredag og søndag, og svømming på lørdag. Veldig fornøyd med det!

 

Må innrømme at jeg gikk på vekta hjemme i dag.... siden det var den jeg begynte med 3 januar.... ned 1,8 kg totalt! Er nå veldig stolt! ;)

 

Håper at alle har hatt en fin helg!! Skal innom å lese litt på trådene deres nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Og gratulerer med flott nedgang i tillegg til vel gjennomført julebordshelg ;)

 

Spinning har jeg aldri prøvd, det høres litt skummelt ut siden jeg ikke er så veldig begeistret for sykkel generelt.

Men stavene mine har jeg blitt avhengig av, men er enig at det føles litt teit med de kommentarene om glemte ski. Men noen dager har det faktisk vært så glatt at det har føltes ut som jeg har ski på beina ;)

 

Håper du får en flott og sunn dag

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ønsker deg en fin mandag. ser du har vært på julebord?!! ja, noe skal det være. men ser ut som du kom deg greit igjennom det da. mye man skal utsettes for. for min del holder det med ett julebord i året, og det er med jobben. men jeg skal også snart utsettes for hotellopphold etc. regner med at det skal gå helt greit. det er store, gode buffeter med masse sunt å velge blant. ha en fin dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg leste bloggen din og fant ut at vi har en ganske lik situasjon.. Jeg gikk ned 23 kg for 3 år siden, så traff jeg min samboer, og jammen har jeg ikke lagt på meg hver eneste kilo igjen.... ;) Har riktignok ikke fått noe barn, så da er det kanskje enda verre!

Har også et ønske om å komme inn i bunaden igjen på 17.mai.....

Skal på kurs i kveld, gru-gleder meg til å veies....

Hadde vært moro å holde kontakten!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergenspiken

Heisann...Begynte på ned i vekt kurs i dag jeg, og har nettopp vært og handlet første haugen med mat...handlet for over 1000,- og jeg er singel..så her skal det visst spises;-)

Har fått mitt første trimpoeng i dag..kveldstur:-)

 

Startvekt 105,7 og midjemål 111..

 

Ha en fin kveld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg leste bloggen din og fant ut at vi har en ganske lik situasjon.. Jeg gikk ned 23 kg for 3 år siden' date=' så traff jeg min samboer, og jammen har jeg ikke lagt på meg hver eneste kilo igjen.... ;) Har riktignok ikke fått noe barn, så da er det kanskje enda verre!

Har også et ønske om å komme inn i bunaden igjen på 17.mai.....

Skal på kurs i kveld, gru-gleder meg til å veies....

Hadde vært moro å holde kontakten!

 

klem[/quote']

 

He he he.... ja det er jammen meg rart med de kg som kommer snikene på!! Men nå er det jo kjempebra at vi har bestemt oss for å gå ned i vekt igjen! Og denne gangen bli der!!

Jeg har uansett bestemt meg denne gangen for å ta et "hold vekten" kurs når jeg har funnet trivselsvekten min. Det var nok det som var problemet mitt sist gang ;)

 

Velkommen skal du uansett være!!! Blir spennende dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...Begynte på ned i vekt kurs i dag jeg' date=' og har nettopp vært og handlet første haugen med mat...handlet for over 1000,- og jeg er singel..så her skal det visst spises;-)

Har fått mitt første trimpoeng i dag..kveldstur:-)

 

Startvekt 105,7 og midjemål 111..

 

Ha en fin kveld:-)[/quote']

 

 

Så bra da! Ja det er godt å komme i gang! Masse mat som skal handeles og spises! Tror det er viktig å ha sunn mat i kjøleskapet slik at man ikke faller for andre ristelser.

 

Lykke til videre!! Koselig om vi kan følge hverandre litt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var andre spinningtime over! Det gikk heldigvis lettere denne gangen! Selv om jeg synes at det er FORFERDELIG tungt!!!! Men det blir vel lettere etterhvert!

 

Har ikke så mye mulighet til å trimme denne uken, så da får jeg ta meg noen lunchturer slik at jeg får noen trimpoeng. Sist uke ble det 14 poeng som jeg var veldig fornøyd med.

 

Ønsker alle en flott dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Dette har du taklet utrolig bra..tenk å gå ned så mye selv med julebordet innabords. Da ser du liksom at det nytter.. Livet er fullt av julebord og bursdager og hotellunsjer etc... det er liksom ingen unnskyldning - det er mulig å takle dette på en bra måte..det har du vist nå!

n055.gif

Stå på ..det skal bli gøy å følge deg fremover!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positive tilbakemeldinger Genialt og Kikk!! De motiverer mer enn dere tror!

 

Sliter med trimpoengene denne uken. Mannen er på reis, så da er jeg avhengi av banevakt. Men skal nå ut å ha meg en liten 15 min lunchtur! Og litt styrke hjemme i kveld har jeg planer om.

 

I går ble det litt sjokolade på meg... egentlig dobbelt så mye som jeg hadde planlagt - men til gjengjeld sikkert kun 1/4 del av det jeg tidligere hadde trykket i meg. Så det er ok. Har derfor i dag litt ekstra vondt av de trimpoengene som uteblir denne uken... Skal komme sterkt tilbake i helgen!

 

Vi skal i bursdagselskap på søndag, så da er det den evige kake diskusjonen igjen. Tenkte at jeg gjerne skulle lage en kake - fra Grete Roede boken å ta med. Så kan jeg spise den - og samtidig vite hvor mye kalorier jeg får i meg. Da har jeg også en unskyldning til å hjelpe ekstra til på kjøkken og servering - så er det ingen som får så godt med seg hva jeg spiser.

 

Ha en fin dag alle sammen! Nå skal jeg ut å kle meg godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hege1973

Jeg har gått ned 27kg på ett år nå, men skal ned 25-30 til før jeg kommer ned i "trivselsvekt". Motivasjonen er på topp pr i dag, klarer jeg -10kg til påske vanker det belønning av kjæresten :D

 

Endelig kommet meg igang igjen, vært bevisst på maten i to uker nå, gått ned 600g, og i dag begynte jeg med treninga.

Drikker masse lunkent sitronvann, en del kaffe, og tre kopper grønn te hver dag, og løper på do hele tiden.

 

Vil bare anbefale alle nybegynnere å få en kick-start med BioDrain! Kjøpes i helsekostforretninger, og renser ut slaggstoffer og annen dritt fra kroppen. Energi får man på kjøpet naturligvis! Funket veldig bra på meg iallefall.

 

Gleder meg til jeg kommer såpass i form at det ikke er et ork å reise seg fra sofaen, og vet av erfaring at det ikke tar så lang tid. Dørstokkmila er lang...

Trimmer hver dag, med en halvtime "dans" før frokost, og en halvtime-time gange midt på dagen. Fri på søndag ;o)

 

Stå på alle sammen, det går ann!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok veldig lurt-det skal jeg også gjøre når jeg når min trivselsvekt (om ca 30 kg....!).

Veide meg på mandag og hadde til min store skrekk og skuffelse kun gått ned ynkelige 200 gram! Men jeg har hoppet over et par mellommåltider og spist litt for lite middag pluss at jeg har hatt mensen den siste uka.. Og kurslederen mente det var grunnen.. Får håpe jeg har gått ned på mandag igjen, hvis ikke blir jeg lei meg. Er SÅÅÅ flink, har ikke rørt verken potetgull eller søtsaker på nesten 2 uker. Så syns jeg fortjener nedgang nå. Reiser på langhelg til Italia i morgen, det kan bli en utfordring. Men joggeskoene er pakket, det blir nok en del vandring... :D

 

Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Takk for god tilbakemelding på hyfsans tråd!

Du har så trivelig et nick; skulle gjerne sett hva slags jente som skjuler seg bak denne Blomsterjenta. - Du har i alle fall masse overskudd, humør og omsorg i deg. Kanskje ikke å vente annet med med slike dansende foreldre!! Håper du lykkes med din livsstilsendring; den er viktig uansett alder. Til syvende og sist handler det nok stort sett om det samme for oss alle: Helse, velvære i et aktivt liv, og det å ta seg godt ut! Det siste går aldri over for de fleste av oss:D

 

Det er utrolig godt å kjenne at kiloene forsvinner og det er klart du merker det, selv om du ennå er i starten. Trimmer mye gjør du også, og DET merkes i alle fall.

Vi har en lang veg å gå til trivselsvekt; men 200 g nå og 500 g da gir resultater. Du Hege1973 har nå gjort en fantastisk innsats; - 27 kg på ett år, det er virkelig bra! (Jeg greide 11.5 kg i 2007 og er fornøyd med det). Synes ikke det var lett å gå igang nå etter jula, men med så mange hyggelige mennesker her inne, alle med samme fokus,

blir det ikke så tungt å ta de neste kiloene heller.

Vi er altså ikke alene, men den daglige kampen må vi ta hver for oss!

 

Blomsterjenta, du kan sikkert hjelpe meg med hvordan jeg skal lage min egen tråd

(dette er bestemor som spør). Kan ikke finne noe som helst her som gir meg råd om hvor og hvordan. Men du og dere andre har jo funnet ut av det, so what - det må da være ganske enkelt??!

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hum.... det er gjerne bare psykisk' date=' men jeg føler at både lårene mine og hoftene mine har fått et aldri så lite løft. Kan dette stemme etter kun 2 uker? Uansett så kjennes det bra! Blir spennende å ta målene på mandag!! Forventer nå å ha mistet noen cm!!

 

Hilsen optimisten!![/quote']

 

ja, det kan godt være riktig det :D blir spennende når du skal måle deg da! Jeg har ikke vært noe flink til å måle jeg, men jeg kjenner på på klærne at det er mange cm som er borte....

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første må jeg jo si at jeg er fullt klar over at det ikke er spesiellt lurt å veie seg utenom veiedagene.... Men veide meg i går morges og i dag morges... jeg har gått opp 500 gr siden mandag.... Jeg spiste jo sjokolade på tirsdag - så tok jeg meg en belvita i går - det var jo ikke spesiellt lurt siden jeg da bare fikk lyst på mer. Havnet derfor 4 konfektbiter av Kong Haakon sjokolade i magen min.... er nå veldig skuffa over meg selv.

 

Kan virkerlig disse to dagene ødelegge så mye? Hadde håpt på en vektnedgang på 500gr denne uken, men det kan jeg visst se langt etter...

 

Er også en skikkelig utfordrenes helg jeg går i møte. Syns ikke noe om det... selskap, middager og andre kaloribomber.

 

Lurer på om jeg bare skal legge meg under dyna når jeg kommer hjem og først komme ut på mandag.

 

 

Nei nå ble det veldig mye syting her... Men akkurat dette går så inn på meg. Vil så gjerne ned i vekt - og så ender jeg bare opp med å lure meg selv. Ikke kjekt når jeg ødlegger for meg!

 

Men uansett.... lunchtur igjen i dag (hadde faktisk 2 av de i går siden jeg ikke fikk gått tur på kveld pga mann på reis). Og så blir det tid til en times tur i ettermiddag - har fått barnevakt! Mannen er tilbake i morgen, så da får jeg gått lørdag og søndag også. Håper på å få 14 trimpoeng denne uken. Sitter her å drikker masse vann - håper på at det skal hjelpe på vekten.... :D

 

Tar i mot alle råd og tips for å rette opp vekten min igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...