Gå til innhold

Maddickens blogg. 1. dag - 03.01.08


Gjest Maddicken
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Monarda

Kjenner igjen den frustrasjonen :) Jeg vet at spisingen min er humøravhengig ikke fordi jeg er sulten, eller fordi jeg ikke vet bedre :) Og både positive og negative ting kan løses med mat...

 

Nå i det siste så har jeg rett og slett blitt uvel av for mye mat og orken har vært så lav at jeg må gjøre noe med det - for jeg vet at uavhengig av bilringer og svær rumpe så vil bra mat i riktig mengde gjøre at jeg føler meg mer opplagt og energisk.

 

Som en fin bivirkning går jeg ned i vekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 247
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Maddicken

Ja der fikk jeg betale for 1 uke i Italia med utallige liter rødvin og MYE og knallgod mat. Opp 2,5 kg! På 1 uke!!! Braaaaaaaaaa, føler meg stygg og feit. Og her må det action til. Åhh, så glad jeg er i denne kroppen genene har tildelt meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ja, dette pågangsmotet! Herregud, så lei jeg er, å likevel starter jeg på ny frisk om og om igjen.... Trives ikke med å veie 1,1 kg over det som står registert her før sommeren. Det MÅ av, ser meg i speilet og får vemmelsesfølelse. Ja, nå er det bare å ta seg sammen! Imorgen er det tirsdag ny dag og jeg skal være like flink som idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Dag to har gått greit. Har vært flink til nå. Dag 2 liksom!! Herregud. Ja, det skal holde hardt. Det er ihvertfall bare å ta EN DAG av GANGEN! Det føles ut som vinter og vår frem til mandag og veiedag. Spesielt siden jeg får en venninne på besøk torsdag. Hun blir til søndag. Da blir det en fest eller to og sikkert usunn mat!! MÅ prøve å begrense inntaket!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Dag 3!! Off, det føles ut som jeg har holdt på med dette i 7 år. Eller nei vent! Jeg har jo det. Er der rart motivasjonen er SØKK borte. Bare venter på at den skal komme tilbake til meg..

 

MOTIVASJON kom til meg!!

 

Dag 3, og det føles ut som FOREVER!!

 

What to do? Det er jo ingen annen utvei. Dette er min skjebne. Jeg MÅ tenke på hva jeg putter i meg, og det må jeg gjøre HELE tiden.

 

Imorgen kommer den virkelige utfordringen. Ut på byen! Åhhh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Gjest Maddicken

19.08.09! Det begynner å bli et kvarter siden deg også gitt.

 

Men selv om jeg i perioder er HEEEEEEEEEELT fraværende her. Veier jeg nå 78,5, som er det minste jeg noengang har veid!

 

Så jeg går som vanlig ikke oppover (thank God for det!!!), men bittebittesmå babysteps nedover. Men nå har jeg hatt en smågodthelg uten sidestykke, så da fikk jeg lyst å riste litt "dårlig samvittighet" av meg her inne.

 

Januar! Hvilke nye muligheter/humørsvingninger/skuffelser/forhåpninger skal denne måneden og det nye året by på skal tro?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest Maddicken

Mars, og ikke bare mars, men snart midten av mars. Jeg er still going strong jeg. Veier og måler og spise og styrer på. Går ikke ned. Men jeg har innsett for 100 gang at jeg må bare leve sånn. For to uker siden gikk jeg faktisk opp en klio! Det er helt utrolig. Hvordan kunne GR slutte å funke på meg når jeg veide 86 kilo? Kiloa fra 86 til nå 78,5 har jeg gått ned på 5 år. Ja, dette er og bli er mysterium. Grur-gler meg til å veie meg imorgen. Føler ikke på meg at jeg har minsket eller krympet på noen som helst måte.

 

Nå er det natta

 

Og ny uke, nye muligheter imorra (idag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Dette blir virkelig spennende. Jeg venter på at klokka skal li 16:00 av en eller annen grunn har jeg bestemt at da skal jeg veie meg.. kanskje litt i overkant spesielt. Haha :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Kjenner jeg ikke har så mye overskudd til å skrive her inne om dagen, men likevel går tankene mot registreringssidene på vektklubben.no mens jeg spiser en gulrot på senga.

 

Ned 0,8 idag. JAAAAAAAAAADAAAAAAAAA, grisefornøyd. Gir meg motivasjon!

 

Nå er det natta, sweet dreams are made of this.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Dagen frem til nå har gått ok.

 

Nå skal det studeres, før det blir middag. Lurer på fullkornspasta og svinkekjøttdeig i toro spaghettisaus med MASSe grønnsaker, gulrot, purre, champinjong, løk og ananas.

 

Evt kylling med purre og gulrot i fløtesaus (urtesnitzel-oppskrifta til GR, med en liten vri).

 

Nja, vi får se når sulten nærmere seg.

 

Nå: Hodet nedi bøkene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Rart hvordan tiden/dagene går så sakte når alt man vil er ned i vekt

 

Har bare kveldsmat igjen nå, knappe 200 kcal. Ble litt overivrig med middagen, og den endte på nesten 600kcal. Og jeg er på meny 2. Jaja, det var en særs sunn middag, så det "gjør" forsåvidt ikke noe!

 

Er ekstremt fysen. Har allerede spist 5 gulrøtter idag. + 2 stk til middag!!!! Kommer til å bli helt guloransj om jeg ska fortsette sånn. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med -0,8. Det må være litt digg når det har gått litt treigt i det siste. :D Hjelper på motivasjonen det.

 

Lykke til videre. Håper du får flere slike positive veiinger. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
  • 2 years later...
Gjest Maddicken

YES YES.

 

I`m back - in black....

 

Har begynt på kurs igjen. Fysisk. Altså jeg er tilstede på kurset i egen person. MAAAAAAAAAAAAANGE år siden sist altså. Men kanskje like greit, så både GR og jeg litt avstand fra hverandre.

 

Har svingt voldsomt i vekt de siste 3 årene. Samboer sa plutselig en dag: "Du er litt som en jojo-slanker du". "- Ehh nei! Eller jo! Nei, vent... Jo, jeg er visst en jojo-slanker." Haha. Har vært nede på 75 kg (my dream!) 3 ganger ila de siste 3 årene. Og oppe igjen på 85 kg (worst case) like mange ganger. Ligget mest og duppet på 82 alt etter hva jeg har spist de siste ukene. Etter jula veide jeg på første GR-kurs 84,4 (og da har jeg gått ned litt). Kroppen ser ikke uuuuuut etter disse vektsvingningen. Er jeg heldig, og står i det rette lyset, ser det ut som jeg har født 4 barn, og jeg har da ikke født noen.... Haha, uff. Nå skal det strammes opp!

 

Etter en fortreffelig pølse og rotmos-middag skal jeg og samboer nå på Spinning. Yeah! Det er den beste formen for trening for min del, ettersom jeg føler jeg er for gammel og tung til det jeg tidligere elsket: All slags ballsport.

 

Håper jeg greier å komme i en god trend fremover! Et godt driv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

B)/>/> Tirsdag kveld B)/>/>

 

Ja, i morgen er det første veiedag på nytt kurs. Blir spennende. Føler jeg har spist FOR mye, og det ser jeg også inne på registeringa, men mye kan skje.

 

Leste gjennom alle mine tidligere innlegg. OMG der var det mange forskjellige sinnstemninger. Men, jeg skrev nok ofte på forumet når jeg følte meg elendig og deppa. Når livet smilte og fuglene kvitret hadde jeg nok ikke "tid" til å skrive. Regner med det er grunnen, for på slutten der var det mye depresive tanker og et smånegativt handlingsmønster. MILDT sagt! HAHA, jeg kan le av det nå.

 

Ellers gru-gleder jeg meg til imorra og veiing. Jeg har forresten fått en ekstremt spesiell og merkelig uvane. Jeg veier meg hver morgen.... Dette er toneangivende for hvilken innstilling jeg får/har til dagen. Opp i vekt (vi snakker hundre gram) = PISSUR. -Alt kan være det samme - røyk ut av øra. Ned i vekt = Solstråle. Stakkars samboer. Ja, uansett. På eget initiativ er nå denne vekten konfiskert. Eller, dvs, batteriene er konfiskert og gjemt. Så her om dagen tok jeg meg selv i å stå midt i rommet og rope: "Jeeeeeeeeeeeeeeeeg vil veie meeeeeeeeeeeeg...!" Det fikk jeg da ikke lov til. Batteriene er og blir gjemt.

 

Sett i ettertid/utafra, lyser det innleggelse på psykiatrisk av denne hendelsen. Ihvertfall en tur på poliklinikken. Men vi lever med galskapen. Vi lever godt med den også. Det blir en del latter av diverse hendelser.

 

Da er det bare å stålsette seg for imorgen. *krysser alt som krysses kan*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ja, da var andre veiing utført og registrert.

 

1. kursdag: 84,4 kg

2. kursdag: 83,9 kg

 

= -0,5 kg.

 

 

DET VAR LITE! Alle andre hadde gått ned fra > 1 kg til over 2!!!! Holdt på å si: Told you soooo. Hva sa jeg? At kroppen min tviholder på kiloa er det ingen tvil om. Damn it assa. Jaja, i forhold til andre kurs har jeg nå gitt meg selv 1 år på å gå ned disse 20 kg, i motsetning til 1 kurs på 2 mnd hvor jeg tidligere har forventet meg mirakler. Jeg skal snu innstillinga og bli GLAD for å gå ned 0,5 kg. Det er jo 200 prosent bedre enn å gå OPP 0,5 kg! Det hadde jo vært krise.

 

PLAN for kurs 1:

09.01.13: 84,4 - Ja, veier man 84,4, så veier man 84,4...

16.01.13: 83,9 - Dagens resultat

23.01.13: 83,4

30.01.13: 82,9

06.02.13: 82,4

13.02.13: 81,9

20.02.13: 81,4

27.02.13: 80,9

 

PLAN for kurs 2:

13.03.13: 80,4

20.03.13: 79,9

27.03.13: 79,4

03.04.13: 78,9

10.04.13: 78,4

17.04.13: 77,9

24.04.13: 77,4

01.05.13: 76,9

 

PLAN for kurs 3:

15.05.13: 76,4

22.05.13: 75,9

29.05.13: 75,4

05.06.13: 74,9

12.06.13: 74,4

19.06.13: 73,9

26.06.13: 73,4

03.07.13: 72,9

 

PLAN for kurs 4:

10.07.13: 72,4

17.07.13: 71,9

24.07.13: 71,4

31.07.13: 70,9

07.08.13: 70,4

14.08.13: 69,9

21.08.13: 69,4

28.08.13: 68,9

 

PLAN for kurs 5:

04.09.13: 68,4

11.09.13: 67,9

18.09.13: 67,4

25.09.13: 66,9

02.10.13: 66,4

09.10.13: 65,9

16.10.13: 65,4

23.10.13: 64,9

 

OMG! Dette blir ikke billig og kommer IKKE til å gå fort... Her er d bare å smøre seg med tålmodighet!

 

Får prøve å riste av meg den dårlige følelsen etter veiinga idag.... Håper på bedre tider.

 

Nå er det natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg synes definitivt du skal være fornøyd med 0,5 kg ned :) Hvis du skal ned 20 kg i løpet av ett år, så er du jo helt i rute. Med ca 0,5 kg i uken har du til og med et godt slingringsmonn ;)

 

Ikke alle går ned like raskt. Jeg tror det er litt viktig at man forsøker å ikke sammenligne seg med andre. Bare være fornøyd med det man oppnår selv. Jeg synes det er veldig fornuftig av deg å innstille hodet ditt på at dette skal du bruke tid på og ikke forvente mirakler.

 

Jeg gikk GR-kurs for noen år siden. Gikk da ned ca 4 kg i løpet av sju uker. Det var så kjipt å sitte der å høre på de andre som gikk ned 1-2 kg hver eneste uke, mens jeg sneglet. Det verste var når de innrømte sine utskeielser i helgene, mens jeg hadde vært helt nazi-streng på alt. Det føltes så urettferdig. Men etter to kurs og 7-7,5 kg lettere, så følte jeg meg så utrolig mye bedre. Hva så om det hadde tatt tid? Hadde jeg ikke gått på kurs, hadde jeg veid mye mer. Og da betød det ingenting at jeg hadde brukt 14 uker i stedet for 7!

 

Det er bare å holde ut. Noen uker går man ned mer, andre mindre. Enkelte uker til og med litt opp. Eller mye opp (julemat?!?) <_< Men hvis man i sum greier å få det til å gå nedover, så vil man kunne nå det målet man har satt seg til slutt (håper jeg) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

God kveld

 

Nickii:

VELDIG oppmuntrende innlegg. Likte spesielt godt den delen er: " Det verste var når de innrømte sine utskeielser i helgene, mens jeg hadde vært helt nazi-streng på alt. Det føltes så urettferdig." Det var AKKURAT slik det var i går. Jeg hadde ikke brukt kosemerkene mine uka som gikk engang, mens de som hadde gått ned mest innrømte kakespising, vindrikking, konfektspising AND SO ON! Ja, jeg må endre innstilling. Og ja, jeg skal være fornøyd med 0,5 kg ned. Jeg har jo til sammen gått ned 15 kilo (99,9 til 84,4). Og selv om jeg har ligget å vaket på 85-tallet lenge nå og ikke greit å gå ned mer selv, er jo dette en kjempeprestasjon. Jeg har tenkt litt på denne 99,9, og spøker for meg selv med at vekten viste dette tallet fordi den maks gikk til 100 kg. HAHA, men det stemmer ikke - for det var mange som var større en meg på dette maxi-kurset i 2003. 15 kilo er mye og det har gått tregt. Jeg skal og kan fint klare dette en gang til.

 

Nå har jeg fått lånt meg en husky og skal ut på tur. <3 hund <3. Det blir en bra trim. Må kjøpe noe å spise på veg hjem. Har bare 1200 kcal idag. Hmmm, fundere fundere. Hva er godt OG sunt....(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ohh no

 

STOOOOR-SPREKK. Arrangement med jobben.

 

Fredag:

04:30: GR-frokost

09:00: Frukt

10:00: Frukt

11:00: Frukt

12:30: Koldtbord-lunsj

14:00: Frukt

18:30: Ett glass vin

19:00: Ett glass spruddel

19:30: Tre-retters middag. 1.Laks. 2. Indrefilet, potet og saus. 3. Sjokolademouse. Greide å la vær å spise hele desserten, spiste bare halve. Det var en kamp + Ett glass vintil hele middagen

22:30: Ett glass spruddel

 

 

Lørdag:

08:00 Hotellfrokost

12:30 Hotellunsj

14:00 Middag hos en venninne. Suppe og foccatia. Spiste 3 stykker foccatia. 1 kanelsnurr + godteri til kaffen.

19:00 Ventetid på avreiseflyplass. Tenkte at nå hadde alt gått "åt skogen" lell. Kjøpte meg en pakke PEZ (av alle ting. HAHA) og en pose Angry birds (av alle ting!!!).

21:00 Ankomst flyplass. Kjøpte meg vann og en bolle med rosiner

 

Hotell behøver ikke være så vanskelig. Men alt ble bare dumt.... Mistet på en måte litt kontrollen.

 

Søndagen fikk jeg den tanken at "Uff, nå har alt gått til h*"¤#%¤%#¤ likevel, kan likegjerne spise det jeg har lyst på." Men jeg hadde eeeeegentlig ikke lyst på noe og hadde et helt sykt mageknip. Men jeg åt likevel...

 

 

OKÅ - Gruer med til veiing på onsdag for å si det sånn.

 

 

Skal ut å gå tur nå + trening ikveld......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Fram og tilbake - like langt?

 

1. veiing: 84,4

2. veiing: 83,9

3. veiing: 84,4

 

 

OPP IGJEN det jeg har gått NED! Jeg vet hvorfor. Jeg får ingenting gratis + hadde en "very bad" fredag og lørdag med jobbseminar utenbys. Jeg drakk sikkert tilsammen 6 glass vin, spiste koldtbord, kanelsnurrer, godteri, foccatia etc....

 

No surprise med andre ord.

 

MEN denne uken skal jeg trimme mer og drikker mer vann.... Thats the plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Helg helg helg....

 

 

Det vanskeligste ever.

 

Var på parmiddag igår, avstod fra å drikke vin. Og jeg syns ikke det var OK, jeg syns det var skikkelig stusselig og trist. Det går ut over opplevelsen, stemningen og ... alt.

 

Det var god mat da. Spiste mest sannsynlig ALT for mye. Men jeg GREIER IKKE begrense meg. Det er som om en annen person, muligens et alien, tar over kroppen min. Helt sykt egentlig.

 

Idag har jeg vært sååååååååååååååååå sulten. Igår også egentlig. Helt "innhul". Spiste laks til middag. Hadde egentlig lyst på Burger King meny, men endte opp med laks... HAHAHAHA Det er en første gang for alt med andre ord. Laks og fullkornsris. Kroppen har MYE bedre av det da. MYE bedre. Hallo sunnhet. Good bye livsglede... Hehe, det er faktisk litt sånn jeg føler det når.

 

Forresten snek jeg meg til å veie meg når jeg var på tur i helga. Det stor en vekt der vi overnattet. 84,4. Det samme som på forrige onsdagens kurs. DAMN IT ASSA... Og det var på morran før jeg hadde spist noe som helst.... Dette lover IKKE bra. Har jeg ikke gått ned NOE på onsdagen så KLIKKER det for meg.... KLIKKER! :angry:/> B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Nytt prosjekt... Regne på kcal-underskuddet pr dag.

 

Søndag 28.01.13:

Forbruk for trim: 2000 kcal

Inntak: 1650 kcal

Trening: 0 kcal

Daglig "underskudd": 350 kcal

 

Litt lite kcal-underskudd for vektreduksjon kanskje....

 

 

Mandag 29.01.13:

Forbruk før trim: 2000 kcal

Inntak: 1700 kcal

Trening: 700 kcal

Daglig "underskudd": 1000 kcal

 

Kanskje litt mye underskudd....

 

 

Har bestemt meg for å prøve å daglig ligge på et kcal-underskudd på 500-700 kcal. Det MÅ bli bra... :)/>/>

 

Bilde hentet fra: http://www.wellfy.de/diaet/weight_watchers/gruppendiaet

post-16926-0-82203600-1359407129_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Gjest Maddicken

I`m back. Neverending story dette her. Litt trist igrunn.

 

Går på internettkurs nå, måtte ha litt avveksling fra de utallige kursene jeg har gått ("normale" kurs). Har ikke greid å gå ned. Står på i 3-4 mnder, vekten står stille og jeg gir opp. Gang på gang på gang.

 

Nå har jeg dermot tatt en 180 graders. Og spiser ikke NOE søtt, bruker ikke kosemerker og trener som er galning.

 

Har ligget å "vaket" mellom 82-87 i sikkert snart 10 år. Og måtte ta grep i starten på januar når alle klærne begynte å bli små igjen, og vekte viste hårreisende 87,9 kg. DET er IKKE ok!

 

Null kake, bakverk (boller, etc), is, godteri, nothing. Og masse trening. Opp mot 15 trimpoeng hver uke. Har siden 09.01.2014 gått ned 6,9 kg og det har kostet BLOD, SVETTE og TÅRER. Det har ikke vært noen kjære mor, og det har kostet. Leser jeg én til artikkel/suksesshistorie om noen som bare gjorde noen små justeringer i hverdagen, mens kiloene bare "rant av", så svarter det for meg, for det har aldri vært mitt tilfelle, og det FØLES URETTFERDIG. Har hatt noen sinneutbrudd, (kan det være sukkerabstinenser.. hehe) stakkars samboer, men han overlever og støtter meg bra. Greier jeg ett år uten alt overnevnte godsaker, sponser han meg med kr 5000. Jeg mente jeg burde få kr 50 000,-, men det fikk jeg ikke medhold i. Hehe.

 

Veiedag hver tirsdag. Ber på mine knær om at jeg skal veie 79,9 imorgen, snikveide meg idag og det så lyst ut, men mye kan skje på en dag.

 

Har funnet ut at kroppen min er rarene enn jeg trodde. Raser ned annenhver uke, for 2 uker siden gikk jeg ned 1,5 kg, uken etterpå går jeg opp igjen. +600 g. Nå neste uke igjen. Mister mye vekt, så går jeg opp igjen.

 

Er det liksom bare for å teste motivasjonen min ekstra. Om jeg virkelig VIL dette liksom... Får en nedtur annenhver uke, med påfølgende raseri og truing av knusing av badevekt og resten av inventaret på badet og resten av huset. Så: LYKKERUS, plystring og tralling og storfornøyd uka etter igjen. Kan umulig være sunt dette "gamet" her.

 

Veiedag imorgen, krysser altså fingrene for at inventaret forblir like helt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...