Gå til innhold

Maddickens blogg. 1. dag - 03.01.08


Gjest Maddicken
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Maddicken

12 dager gjennomført, 107 dager igjen til 1.delmål.

 

Ja, fra 83,3kg 03.01.08, ned til 82,5kg idag 14.01.08. 0.8kg på 12 dager, det var ikke allverden. Men "whats new?" Jeg VET jo at jeg går ur-sakte ned i vekt, så skjønner ikke hvorfor jeg er skuffa. 0,8kg OPP hadde vært krise, så da får jeg tenke at 0,8kg ned er bra. Det er ihvertfall bedre enn å stå stille. Åhh jeg gleder meg maks til jeg ser 79,9-tallet. Og forhåpentligvis veier jeg det mer enn 5sekund denne gangen.

 

Nå skal jeg spise "Pølser i god form" ala Grete Roede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 247
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Maddicken

15 dager gjennomført, 104 dager igjen til 1.delmål skal være gjennomført.

 

Røyk på en smell igår, spise altfor lite og drakk 3 halvlitere m øl. Det ble 600kcal. Vet ikke hvor stor rolle det spiller, siden jeg hadde over 14trimpoeng i løpet av dagen. Idag har jeg vært infernalsk sulten. Ikke bunn i meg. Snikveide meg, hadde gått ned over 1kg, men det stemmer vel ikke når det blir mandag. Skal på weekend julebord m/jobben fre-søn. VANSKELIG!

------------------------------------------------------------------------------------------------

Takk for godord blomsterjente. Jeg elsker virkelig smågod jeg også. LOOOOOVING IT! Kan lett spise 2g på rappen. Så på reg. av maten her inne, skulle man bruke kosemerkene på akkurat dette, var det ikke akkurat mye man fikk!!! *skuffa*. Det skal jo liksom være det godteriet som gjør minst skade...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Nå minner jeg bare på det du selv har sagt:

 

"Å bli slank skjer aldri OVER NATTEN. Babysteps, babysteps - det er ingen annen måte å gjøre det på - FAKTISK - Maddicken!"

 

Du er på veg nedover igjen; du er litt utålmodig, som alle oss andre, fordi det går langsomt. Likevel, du VET at dette skal ta tid, - du har tenkt det, sagt det, skrevet det:)

Så ikke bry deg om de 3 halvliterne. I det langsiktige regnskapet ditt betyr det ikke noe som helst. Gå bare videre, "det er ingen annen måte å gjøre det på"!! Og det vet vi kommer til å virke :D :D

God helg til deg!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

.... bare en liten tilføyelse: I selskapelig samvær har jeg gått over til vann i glasset.

Faktisk er det ingen andre som bryr seg med hva som er oppi glasset bare jeg har et glass med noe oppi. Og jeg har det like gøy som de andre (mener jeg i alle fall) og så har jeg det skikkelig bra dagen derpå!! Hva angår spising så skal vi jo spise NOE; en tallerkenporsjon på en restaurant er vanligvis ikke så svær at den går utover det GR anbefaler i en middagsporsjon (de som driver restaurantene legger ikke på mer enn de må - de skal jo også leve av dette). Dermed er det alkohol og dessert du må kjempe mot, og da velger jeg litt dessert. Det "henger" ikke i kroppen min på samme måte som alkohol.

Lykke til med selskapelighet i helga!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Resolutt! Takk for ORD!! Trenger back-up! Det trenger vi vel alle..

Jeg prøver nå denne helga - vann i glasset. Det vil altså si at siden alko er gratis, lar jeg servitøren skjenke et glass, som jeg nipper i, og drikker mer vann enn noen gang. Det var en kjempesuksess ikveld, og håper det også er gjennomførbart, selv om jeg syns det er supermoro å være go-drita, er ikke det noe jeg gidder å være med de på jobben uansett. Sweet. Jeg har troa. Internet har de også her. Supersweet. Da kan jeg skrive opp.

 

Forsynte meg idag med:

Knøttlite potetsalat - I SIMPLY LOVE! kanskje maks 6 biter

Mye salat

Mye grønnsaker

Røkelaks

Eggerøre

Reker

Grønnskjell

 

Og den fjerne bordkavaleren min presterer å si: Skal du spise ALT det der, hvorpå jeg freser at det er jo mager mat daaaaaaaaaaah. Typisk ham å si noe så fjernt. Gratulerer med mongoloiditeten tenkte jeg (pluss "du er ganske feit sjøl" som jeg også tenkte... -god stemning med andre ord)

 

Men nå`ere natta.. Og digg er det!

 

16dager gjennomført, litt kjelkete, men likevel - HØYT PRESTASJONSNIVÅ i forhold til GENETISKE KVALIFIKASJONER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Jeg har ikke skrevet her inn på tråden din før, men jeg har lest den ett panger. jeg synes måten du skriver på er kjempe herlig :) Jeg ler og ler.

 

Må jo si det at jeg syns du var flink med måten du taklet middagen på i går, både når det gjelder mat og drikke.

 

Men hvordan i all verden har du klart 14 trimpoeng på en dag? Det er det jeg har på en uke det. Og siden du svidde unna 2800 kcalorier på trimpoengene, så skulle jo ikke 3 øl bety så mye vil jeg tro.

 

Kos deg masse i kveld med sunn mat selvfølgelig :D

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ja, da er det minutter til middag nr to som må overvinnes med stoltheten i behold.

----------------------------------------------------------

Vriompeis: Ja, jeg fikk spørsmål/kommentarer igår om jeg var gravid. Men da sa jeg bare "JA, jomfrufødsel i tillegg" Idioter. Men jeg må jo bare le fordi de er så rare. Mannfolk!

 

Biggirl: Konge at du ler. Jeg ser ofte selv på livet mitt, og gjenforteller det gjerne, som komisk. Det er jo fordi jeg ser ironisk på ALT, noe jeg trives særdeles god med. :D 14 trimpoeng på en dag gikk for seg på denne måten: "Gikk tur/retur på jobb". Flyttet kontinuerlig i 14timer. Husker ikke sist jeg var så svett og utmatta. Helt maraton. Hadde gangsperr og noe som kjentes ut som vokse-smerter i beina. "Paper-cuts" på alle fingertuppa og 70 blåmerker på hender og føtter. Pga stress /tidspress satt jeg ikke ned i det hele tatt! Sykt, og ALDRI mer. Registrerte de som "bilvask" det må da være lignende. Selv om man da slipper å løfte noe særlig. Sykt var det ihvertfall.

------------------------------------------------------------

Nå er det mat, lurer på hva vi får til hovedrett..

 

God lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

he he.. har lest litt på tråden din i dag og måtte le flere ganger, du sier ting så artig og jeg kjenner meg så godt igjen. jeg drømmer også om de svarte støvelettene og dongribukse...

 

skal følge med deg videre, for dette var gøy. håper det går bra på veiingen på mandag

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

18 dager gjennomført, 101 dager igjen.

 

Ja, where to start...(?)

 

Jeg er SKIKKELIG STOLT av meg selv. Hadde jeg gått på kurs regner jeg med at jeg hadde satt standarden/vært fasit for hvordan julebord skal gjennomføres, UTEN at du blir lagt merke til som den "kjipe, edrue".

 

Fredagen lå jeg på 1700kcal m/alkoholen innregnet. På en middag som varte 4 timer, drakk jeg 1 hvitvinsglass, og uhorvelige megder vann, som "resolutt" anbefalte. "Thanx for the tip!" Ingen dessert!, og kun mager koldtbordmat. Etter middagen var ferdig kom jeg på at dette var en perfekt anledning til å lære seg å drikke konjakk, fordi jeg var edru, kjente smaken, det er uten blandevann og det ser bra ekstremt rått ut når damer har peil på "mannedrikker". Så jeg drakk 1,5 konjakk med 10 000 kopper kaffe + mye vann. Smakte dritt, men det kommer seg vel etterhvert.

 

Lørdag kom jeg opp i 1900kcal m/alkoholen innregnet. Fisk til forrett, fugl m/potetstappe og grønnsaker til forrett og is til dessert. Det var så ekstremt lite mat, at jeg måtte spise desserten, hvis ikke kan jeg maks ha vært oppe i 250kcal. Hadde regnet med at middagen kom over 600kcal, og det ble ikke servert mer mat resten av kvelden. Vet det ble litt feil, men der å da var det beste alternativ. (Pluss at det gjorde jo ingenting å bli tvingt til å spise den isen). Det ble en aperitiff, ett glass rød, og ett glass hvit og 1 konjakk på 9timer.

 

Som jeg skrev i manifestet mitt:

"Sliter jeg med helgene, bør jeg planlegge bedre. Jeg vet jo at det funker.", hadde jeg tatt med meg min elektroniske vekt, GR kursbok 1, rugsprø og syltetøy, det har reddet mellommåltidene mine. Pluss en imsdalsflaske til å drikke vann av. Jeg har ALDRI vært så dyktig på et lignende arrangement. Da hadde ikke vært så "motivert" hadde jeg nok ikke husket hvor mye jeg hadde drukket engang, og driti i å ført det opp.

 

MEN, uansett har det blirr MYE alkohol denne uka, har jo de 3 halvliterne fra onsdag også. Får se imorra, føler meg ikke oppblåst, men vekta kan slå alle tenkelige veger. Liker å tro at den lever sitt eget liv..- noe jeg vet i bakhodet at den ikke gjør. Har jo ikke beveget meg 1cm hele helga. Det har vært supersweet, men har litt dårlig samvittighet. Eneste spilte biljard i 4timer igår, men det teller særskilt lite.

------------------------------------------------------------------

JUBALONG: Takk for lykkeønsker på veiingen, jeg heier også på nedgang!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

... dette var jo nesten litt nifst, med så stor nedgang, mener jeg. Ser en viss fare for at du etter dette går over til bare øl, vin og cognac, - ettersom det virket så bra på din livsstilsendring, mener jeg! :D:) Men pass nå på, unge dame, (pekefinger), fall ikke for den fristelsen!

 

Men i alle fall, gratulerer med flott vektnedgang, tror egentlig ikke at du

overspiste/-drakk så mye på de festlighetene. Går ut fra at dere danser o.l., noe som skal være svært så bra, og du hadde god kontroll på mat og drikke. Riktig flink var du!

 

Vriompeis, du har sikkert rett i dine betraktninger om forskjellig drikkepress i din og min alder. Men Vriompeis, du kan vel være litt "vriompeis" i slike sammenhenger også?

 

Den eneste som utøver drikkepress på meg nå, er min mann som gjerne byr på en cognac av og til, og som blir litt lei seg når jeg takker nei. Han synes ikke han kan sitte der å drikke alene! Så da hender det jeg holder ham med selskap:)

 

God slankeuke til dere:D

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

20 dager gjennomført, 99 dager igjen. Jippi, ikke lenger 3-sifret med dager igjen til jeg er ved 1. delmål. 17% fullført til 1.delmål. DET er bra! Gleder meg allerede til å sette meg et nytt delmål. Men lar ikke meg selv tenke på det i det hele tatt nå. Det tidspunkt - Den glede!! 74,5kg, det kan jeg ikke ha veid siden 1.vgs i 16-17års alderen. Og DET er jo tross alt snart 10 år siden. Herregud! Ikke rart kiloene sitter godt fast. De trives jo!

 

Det er helt utrolig hva det gjør med psyken å bare vite for seg selv at man har gått ned i vekt. Det vises jo garantert ikke at jeg har gått ned 5,1kg siden 30juli 07. Syns klærne sitter litt løsere osv. Det er jo bare rett og slett psykisk. Men absolutt ingenting i veien med det! Det øker jo bare motivasjonen. Eneste jeg er redd for nå er vel at jeg skal gå opp/stå stille førstkommende mandag siden det gikk så bra nå. Pessimist? Nei, ikke i det hele tatt. Liker å kalle det realist. Men er vel igrunn bare en forsvarsmekaniske ift at jeg har opplevd samme følelsen 10 000 ganger før, og VET hvor kjipt det er.

 

Nå må jeg spise frukt og melkerasjonen min og legge meg, skal opp 05:30 imorgen. Skrekk OG gru, for et hundeliv!

 

---------------------------------------------------

 

Resolutt: jeg går nok ikke over til dietten bestående av: øl, vin og konjakk, med det første. Selv om det til tider er veldig fristende! Men da må jeg isåfall ta ut ferie på jobben samtidig. Danset ikke ett trinn på julebordhelga. Gikk kun èn time på søndag i ekstremt sakte tempo. God slankeuke til deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

21 dager gjennomført, 98 dager igjen. 3 uker unnagjort -OG gud det virker som det har gått forever!

 

Dagene går greit, kommer inn i en rutine i hverdagene som fungerer maks bra! Det går slag-i-slag, og jeg kjenner jeg er både sulten og tørst hvis ikke jeg får i meg det jeg skal til hvilke tidspunkt. Og så er det den beryktede helga.

 

Imorra skal jeg ut å spise, men ser ikke på det som noe problem, nå når middagsrasjonen er 600kcal. Sparer melkerasjonen til en kaffe m/lettmelk etter mat.

 

Lørdag skal jeg ut å spise, det blir verre. Meksikansk mat + øl er det beste jeg vet, men det går jo ikke nå. Enten får jeg trimme som en helt på fredag eller legge om planene. En venninne overnatter fra lørdag til søndag, men hun vet alt om "Kropp 08", så det er ikke noe stress.

 

Tror alle i hele verden har fått med seg "kropp 08", som gikk naturlig over fra å hete "kropp sommmer 07"og "kropp 07". Nå MÅ det skje noe. Hvis ikke er det jo ingen som tar meg og mine målsettinger/prosjekter seriøst! Gleder/gruer meg til mandag = veiedag. Får liksom ikke tid til trening. Er sliten av å stå opp i otta, og jobber til langt utpå kveld. Vi får se neste uke, får planlegge noen dager og legge inn i forkant på kalenderen på mobilen.

 

Nå køyer jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

22 dager unnagjort. Babysteps. 97 dager igjen til første delmål.

 

Gikk på en smell da jeg "måtte spise" biffsnadder m/potetbåter og bernaise" fra fjordland til middag idag. Stod på pakka at hele middagen inneholdt 607kcal, men det blir vel uansett feil sammensetning og blabla.

 

Denne uka har rast av sted. Har jobbet 14 timer hver dag og ikke trent 1 sekund!

 

Ellers ligger jeg på 1900kcal hver dag. Uansett om jeg trener eller ikke. Orker ikke mikse frem og tilbake med 1600 vs. 1900 alt ettersom trening og ikke.. Kjører straight line.

 

Takk blomsterjenta for god-ord! Setter STOOOR pris på innspill/oppmuntring/kommentar. Nå må jeg legge meg, må være PÅ jobben 06:00!!! Ohh yes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

23 dager unnagjort, 96 igjen.

 

Å nei, nå går jeg på smell på smell. Spiste en bedre middag, som jeg vil karakterisere som junk-food light. Følte meg skikkelig uggen etterpå, men det var sikkert også den dårlige samvittigheten som tynget. Kanskje jeg er en trøstespiser likevel. Når det er mye stress, så tenker jeg at jeg "fortjener" ditt og datt. Strange. Første gang jeg har tenkt akkurat den tanken. Men det er jo samtidig greit å bli obs på det! Hmm, dette må jeg grunne litt på. Nå MÅ jeg være skikkelig flink i helga. Prøve å trimme litt. Har hatt en 65 timers uke, så det har ikke blitt mye bevegelse!! Uff, ja greit å ha fått det ned på papiret også så man ser hvor ille det i virkeligheten ER! GRUER meg til mandag ja. Jeg får helle nedpå m/vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

26 dager unnagjort, 93 igjen.

 

Ja opp 800gram denne uka. #¤&%@!!

 

Jeg må ramse opp "smellene mine", slik at jeg kan lære av de:

* Har ikke trimma èn dag, utenom en tur på 2 timer igår, søndag.

* Spiste en fjorland biffsnadder m/båtpoteter og bernaise, på torsdag. Var tilsammen 607kcal. Men likevel...

* Spiste en bedre middag/junkfood light ute på restaurant på fredag. Tortillalefse OG ris OG ost. Det blir trouble.

* Spiste en bedre middag, men det var likevel en salat med chili con carne. Sikkert for mye kcal. Lørdag.

* Drakk 2 glass vin på lørdag kveld.

* Drakk for lite vann lørdag og søndag. (+ idag, men nå er det ny uke)

* Spiste en eske med mentos sugarfree på søndag.

 

Thats it. Syns igrunn ikke det var så verst. Men kanskje en dårlig kombinasjon her ett eller annet sted... Nå er det ny uke - nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

jammen dette var jo ikke så ille, men kombinert med null trim blir det kanskje årsaken til at du gikk opp??

 

forresten er ikke chili con carne noe problem, og siden du har 600 kcal til rådighet til midddagen så kan du spise ganske mye. og biffsnadderen var jo på kalorigrensen. bare husk at de er veldig salte de der middagene fra fjordland... og to glass vin tok du vel på kosemerkene.

 

men jobbet ikke du veldig mye forrige uke? ikke rart du ikke fikk trent...

 

ønsker deg lykke til med en ny, litt sunnere uke, så skal du se at det går bedre neste veiedag:)

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Hei Jubalong: Jo, jeg syns det var litt ille, men hadde spist middag, kom jeg på. Det har jeg ikke gjort før noen av de andre veiingene. Men likevel, spiser jo ikke 800gram mat? Eller? Samma kan det være. Inget utrykk passer bedre her ENN: "Spist er spist...!" Ja, vinen tok jeg på kosemerkene, men brukte de ikke opp på 2 glass, kunne vel egentlig drukket 2 glass til!!?? Ja, vi får tro det går bedre mandag uke 6!! Men ser ikke ut som denne uka blir noe bedre ift trim. Jeg får bare forandre innstillinga mi tror jeg.. "Jeg SKAL trimme", istedenfor: "Jeg har hverken tid eller mulighet"... Ligger vel noe der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

ikke misforstå, selvsagt er det ille for deg at du har gått opp 800 gram, men jeg mente at du har da ikke skeiet så ille ut... det kan jo være flere årsaker til at du har gått opp i tillegg til litt feil mat og null tirm, f.eks som du sier selv; at du hadde spist middag... eller hvor du er i syklusen...

 

fortsatt lykke til med ny litt sunnere uke:)

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ny smell. Var ute å spiste igår, og tenkte meg rett å slett ikke om. Eller det vil si: Tenkte meg litt om når det gjaldt valg av mat, men bestilte skalldyr og fiske pasta. Da er det jo 1 tonn pasta og lite "kjøtt". Det er jo standard. Og da blir det helt feil forhold mellom kjøtt og stivelse. Damn. Men måtte jo bare spise. Var jo dritsulten. Men ble ikke sånn kjempemett, og det er vel et bra tegn. Uff håper det går bra. Tror jeg må lese det lille manifestet mitt igjen for nå begynner det å røyner på med motivasjonen. ÅHHHH!! Hundeliv.

28 dager unnagjort, 91 dager igjen. Har faktisk holdt på snart 1 mnd!!! Det er bra. Og hvor mye har jeg gått ned? 2,2 kg. Jeg har sagt 0,5 i uka. Så det går bet faktisk etter planen da!! Det var overraskende lesning. Ja. kanskje ingen grunn til panikk likevel.

 

Skal vi se - Fremdriftsplan:

Uke 1 - Torsdag 03.01.08 = 83,5 kg

Uke 2 - Mandag 07.01.08 = 83,0 kg

Uke 3 - Mandag 14.01.08 = 82,5 kg OK! (82,5 kg)

Uke 4 - Mandag 21.01.08 = 82,0 kg OK! (80,5 kg)

Uke 5 - Mandag 28.01.08 = 81,5 kg OK! (81,3 kg)

Uke 6 - Mandag 04.02.08 = 81,0 kg

Uke 7 - Mandag 11.02.08 = 80,5 kg

Uke 8 - Mandag 18.02.08 = 80,0 kg

Uke 9 - Mandag 25.02.08 = 79,5 kg

Uke 10 - Mandag 03.03.08 = 79,0 kg

Uke 11 - Mandag 10.03.08 = 78,5 kg

Uke 12 - Mandag 17.03.08 = 78,0 kg

Uke 13 - Mandag 24.03.08 = 77,5 kg

Uke 14 - Mandag 31.03.08 = 77,0 kg

Uke 15 - Mandag 07.04.08 = 76,5 kg

Uke 16 - Mandag 14.04.08 = 76,0 kg

Uke 17 - Mandag 21.04.08 = 75,5 kg

Uke 18 - Mandag 28.04.08 = 75,0 kg

 

Jeg er veldig avhengig av å synliggjøre mål, hvis ikke blir jeg lett stressa og mister motivasjon. Derfor denne planen. Nice. Nå kan tvangstankene slappe av en liten periode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ehh, ja..

 

Tror ikke jeg har en egen vilje.

 

Drakk 1/2 øl og 4 vinglass igår.

 

Rett etter at jeg hadde presentert min flotte plan!!

 

HALLOOO??!! Dømmekraft er visst luksus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...