Gå til innhold

Maddickens blogg. 1. dag - 03.01.08


Gjest Maddicken
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 247
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Maddicken

Takk vriompeis, jeg tok rådet ditt, og bestemte meg for å kun holde meg til den ene hvitvinsflaska. Det resulterte i at jeg ikke drakk opp den engang. Bra Maddicken!!! Drakk bare litt over halve. + at alle drakk tyrker, sambooka og drinker over en lav sko. Men jeg takka nei. Gadd ikke de ekstra kcalene. MEN: Spiste uhorvelige mengder potetgull og chilinøtter, var så sulten, greide ikke å slutte å ta enda hvor mye jeg bestemte meg for det... Uff. Men drakk mye vann, håper det går bra. Skal på fest idag å, men vurderer å droppe det.. får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gjøre som deg å holde meg til en flaske vin. Det som er vanskelig er som du sier, å holde seg unna snacks. Er så uhorvelig glad i potetgull, men vet at hvis jeg først starter så klarer jeg ikke å slutte før skåla er tom. Så det er bare en ting å gjøre: La vær å spise noe i det hele tatt:)

Jeg skal passe på å spise før jeg drar, så jeg ikke er så sulten.

Dessuten kan jeg ikke spise salt, da kroppen min samler mengder vann nå mens jeg ammer.

 

Ha ei riktig god helg, og kos deg! Det er tross alt det livet dreier seg om;)

 

Lulea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

32 dager!!! Det har gått FORT!! Imorra skal jeg etter planen veie 81,0kg. Tror ikke det går.

 

Lulea, håper det gikk bedre med deg igår enn meg.

 

Igår, spiste ute. Jeg forsøkte å finne noe sunt på menyen, men det var ikke så lett siden de bare hadde pasta og pizza, så valget falt på en skalldyrpasta. Dårlig mat! Ikke noe skalldyr. Nedtur -og i tillegg serverte de brød til. Akkurat som jeg trengte med carb`s. Not!

Etterpå drakk jeg ca en flakse vin og en martini-drink. Så kcal-forbruket mitt igår var vel nesten på 4000. Hadde dritlyst på søppelmat da vi skulle hjem. TOM Burger King streifet tankene mine. Men tenkte at nok fikk være nok og dro hjem og spiste 50g grovbrød m/leverposte! Haha Herregud jeg må le.

Det som er det irriterende er at jeg greier ikke skeie ut og tenke bare: JAJA, nå skal jeg kose meg. Sitter der med den konstant gnagende dårlige samvittigheten. Åhh, jeg klikker.

 

Jeg ramser kjapt opp alkoholkonsumet mitt, bare for å gjøre dagen enda svartere og konstantere at jeg virkelig har skrumplever:

 

Onsdag: 1/2 øl + 4 glass hvitvin

 

Fredag: 1/2 øl + 3 glass hvitvin

 

Lørdag: 1 flaske hvitvin og 1 martini-drink

 

- og jeg syns jeg går tregt ned i vekt. Ironisk.

 

Snart ny uke - NYE muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare poppe innom og hilse på deg. Jeg fryder meg når jeg leser bloggen din ( ikke skadefryd altså.....), for du skriver fantastisk levende og morsomt!!! ÅÅÅ - som jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver...(bla det med å få helsvart samvittighet etter en utskeielse...)

 

Ville bare ønske deg masse lykke til på ferden nedover vektskalaen. Det humper og dumper som for oss alle, men jammen er jeg sikker på at du når målet ditt!!!!

 

Klem fra Soleia ( ned 10-20 kg- forumet) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Hei Soleia! Hyggelig at du poppet innom! Og kjekt av du kjenner det igjen. Det hjelper at vi er flere!! Takk for lykkeønskninger, sender de samme tilbake! Håper vi begge når målet vårt "i første del av relativt nærmeste fremtid."

 

Veiedag idag. Godfølelsen er helt borte, og det med god grunn. Står helt stille på vekta. Det er det nest verste som kunne skje, så jeg må bare forholde meg til at det ville vært verre å gå opp. Nå ligger jeg 300gram bak den fantastiske planen min. Gruer meg allerede til helga. Da skjer det 10 000 ting som vanlig. Etterpå må jeg ut å ture. Ja det skal jeg, og nei, skal ikke sovne på sofaen.

 

Grete Roedes kyllinglasagne står i ovnen, når den er fortært SKAL jeg trimme på en eller annen måte. Her er det bare å brette opp arma og tviholde på motivasjonen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

33 dager unnagjort, 86 dager igjen.

 

Ja det ble 3kvarter m/pilates. Forbrenner vel ikke en dritt av det, men nå er det i første omgang bare om å gjøre å komme igang igjen.

 

Idag skal jeg legge meg å være stolt over BRA gjennomført dag!! deux points!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Planlegger en 2 timers tur i det sure regnværet idag. Kan ikke akkurat si jeg "gleder" meg spesielt til det. Men det finns jo noe som heter: "KLÆR" som jeg kan bruke som beskyttelse.

 

Nå er det hardt mot hardt. Har som mål og drikke 2 liter vann hver dag og trimme på èn eller annen måte hver dag. Da må det blir bra!!

 

Ellers tror jeg jeg overspiste meg i lunsjen, mageknip. Spiste 3 skiver m/grovbrød og magert pålegg, så skjønner som vanlig ingenting. Når jeg tenker meg om kan mageknipet evt. også komme av de 2 litrene med kaffe jeg har helt i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

du er så søt:) klart mageknipen kan komme av to liter kaffe! men jeg får også litt mageknip hvis jeg spiser for mye for fort... ikke så rart etter å ha levd på 1300 kcal for dagen, siden medio oktober...

 

kom deg ut på tur du angrer ikke på det, vet du:) og regn er vel ingen hindring, da skulle ikke jeg gått mange turer i mitt liv, da...

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Hei Jubalong, hyggelig å høre fra deg :D Så lite du spiser, 1300kcal? Syns ikke det var så mye, men folk er forskjellige... Jeg ligger mellom 1900-2000kcal, og er fortsatt sulten! Idag har det IKKE vært bunn i meg. Dro hjem fra jobb i en hast og GLEDET meg som et lite barn til å spise middag. Kan ikke være helt frisk. Men det med sulten/ikke sulten går litt i perioder.

 

Greide å gå denne turen på 2 timer, ÅHH deilig følelse etterpå!!! Dro på butikken å kjøpte kesam original, holiday-dip, paprika og agurk. Så nå føler jeg at jeg har spist sunt godteri. Bra følelse, samtidig som jeg så på disse tjukke damene som hun Gillian på tv3 skal lære å spise sunt før de gifter seg. Uff, er glad jeg ikke er "der". Hun ene drakk 1 vinflaske hver kveld, og det kunne forsåvidt minne litt om meg - forrige uke. haha

 

Ikveld skal jeg også legge meg og tillate meg å være stolt av meg selv og at denne dagen også ble gjennomført som et skole-eksempel.

 

79,9 mandag uke 7: HERE I COME!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Sliter!! Sulten hele tiden!!!!!! Tenker KUN på mat. Hva er det med meg? Har drukket 1 liter vann idag. Spiste pitapizza til middag. Kunne spist sikkert 10 stk, men holdt meg til 1,5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

sliter, ja... jammen det er jo litt av en jobb vi er midt opp i. det er ikke alle som greier dette, vet du. mange slankiser hadde aldri greid det og tenk på alle som alltid er for tjukk! men ikke vi!!! vi skal klare denne jobben, ikke sant?!!

 

jeg synes jo du kan spise veldig mye, jeg da - he he:D hadde nok ikke vært sulten med 1900 kcal til disposisjon. men 1300 kcal, det er litt for lite, og jeg har virkelig brukt alt jeg har av viljestyrke for å greie å holde meg til den menyen. men jeg jobber ikke og beveger meg mindre enn normalt (for meg) så jeg trenger jo mindre mat enn når jeg gikk i full jobb og var i mer bevegelse. nå har jeg jo begynt å trene litt igjen, får sånn ca 5-8 tp i uken, men jeg har liksom ikke økt inntaket noe særlig... er blitt vant til å spise så lite... huff, må passe meg så jeg ikke blir fanatisk

 

kanskje du skulle prøve å drikke litt mer vann. 1 liter er ikke såå mye. jeg gjorde en ekstra innsats på vanndrikkingen i går og endte opp med over 4 liter. det var kanskje litt i overkant, da, og det hadde nok ikke gått an hvis jeg var på jobb

 

stå på videre, maddicken, og bruk masse viljestyrke

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vriompeis

Kanskje spise mer ja-grønnsaker? Lage deg en stor gryte grønnsaksuppe. Eller rå grønnsaker med kesamdip (gode gamle holiday :D) Føler med deg - er ikke morsomt å ha det slik - nesten så man begynner å gnage på møblene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Hei

 

Jubalong: Ja vi driver med ekstremsport. OG om jeg hadde fått 1kr for her gang jeg har tenkt at de tynne aner ikke hvor heldig de er, hadde jeg vært rikere enn Grete Roede. Jeg har forsøkt å ta rådet ditt om å drikke mer vann og bruke mer viljestyrke, og det funker foreløpig. Har ikke sprukket på noen som helst måte.

 

Vriompeis: Jeg lette etter en grønnsakssuppe på grete roede uten kcal, men fant ikke. Rå grønnsaker med grønnsaksdip spiser jeg ofte. Jeg måtte faktisk le høyt av kommentaren om å gnage på møblene.

 

Idag har jeg greid å pelle meg på BÅDE styrketime + pilates. Dritsliten.

Hadde egentlig tenkt å skulke, men så hadde jeg en liten hendelse her. Tok mot til meg da jeg stod på badet, brukte et sminkespeil og så meg selv i helfigur bakfra i hovedspeilet i undertøyet. DET er noe jeg ALDRI gjør. Får helt frysninger, syns det ser så forferdelig ufresht ut. Og da bretta jeg opp armene og tok direkte på treningstøyet. Kan le av det nå, men ikke like kult der og da. Men må vel bare akseptere at slik er det nå, og har vært sånn lenge. Det har jo sett verre ut også. Men heldigvis blir det bare bedre og bedre fremover nå. Siste gang jeg veier 81,3.

 

Instruktøren på treningen idag visste jeg hvem var fra før, men i ettersittende treningstøy hadde også hun litt ekstra på magen. Det var godt å se at hun også var en av oss vanlige dødelige. Kjempeflink i tillegg. Må prøve å få gått på hennes timer framover. Kul dame.

 

Alt i alt syns jeg at jeg har vært flink den uka her. Har ligget litt over 2000kcal hver dag. Men det er liksom ikke FET mat som gjør det, men kesamdip, eller en ekstra banan på jobb o.l. + trim hver dag, unntatt igår.

 

Har planlagt mange aktiviteter fremover nå. Vannaerobic, ridning og magedanskurs!!! Viktig å holde seg i form, og KJEMPEMORSOMT å prøve nye ting. Det var jo også et av forsettene mine som jeg noterte meg tidlig i januar her.

 

God kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Haha JEG LER!

 

Ute å spiste og drakk fredag, ute å spiste og drakk lørdag, ute å spiste og var på kino m/smågodt på søndag.

 

Men er nå igang igjen. Er ikke så altfor keen på å veie meg idag. Skal på aerobic nå faktisk, men igjen:

 

JEG LER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ja, er 100% igang igjen. Gårsdagen gikk strålende, unntatt en fin baguette til kvelds med egg og tomat OG majones. Visste ikke det, siden den ble servert og jeg ikke smurte den selv.

 

Trente og fikk 3,2trimpoeng. Sweet.

 

Men må innrømme at søndagen hadde jeg nesten glemt hvem Grete Roede var, så det skal lite til før jeg er "på kjøret", som jeg så fint liker å kalle det.

 

Strålende fornøyd med "innhentinga". Tror/Håper førstkommende helg blir en AKTIV helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.2 poeng er jo veldig bra, kanskje du fortjente den baguetten, men bare kanskje?? min erfaring er at slik mat kan ødelegge mye...

 

men du skal ikke på kjøret igjen, for da når du aldri målene dine. jeg var skikkelig ut å kjøre rett etter nyttår og jeg må si at jeg også glemte hele grete roede. plutselig mens jeg satt der med andre risbollen i munnen husket jeg på det. da hadde jeg allerede spist pizza og boller, så da kunne jeg like godt ta den tredje risbollen også - huff!

 

håper du får en sunn, god og aktiv uke

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Nå rakner det. Er flink foreløpig, men motivasjonen er HEEELT fraværende! Hvor skal jeg lete? Har lest gjennom hele bloggen min, men fant den ikke der. Fikk smaken på "det gode liv" etter forrige helg, -sikkert. Og tenker at dette er ikke verdt innsatsen jeg legger inn.

 

Får krysse fingrene for at helgen går bra og håpe på knallresultat på veiinga på mandag!!!

 

Motivasjon er et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Sender over en stoooooooooooooor dose med motivasjon! Det ER verdt det, og DU kan få det til!!!!

 

Jeg har stor tro på deg, og vet at du klarer det!!!

 

Ta en dag av gangen - og skriv, skriv, skriv!!!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til å oppnå det du ønsker! Tenk over hvorfor du ønsker å gå ned i vekt og hvorfor du ikke har lyst til å være overvektig lengre. Sett opp fordeler og ulemper mot hverandre, og du vil se at de eneste fordelene er at du kan spise mer usunn og til tider bedre mat (men det er før samvittigheten tar deg)

 

Stå på jente, dette klarer du!

 

Alle trenger et spark bak og filleristing av og til, og her får du det fra meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Snart 47 dager unnagjort, 72 dager igjen. Whæææ, panic!

 

Etter den fantastiske fremdriftsplanen min skal jeg idag veie 80,0 kg. Vi får se på det senere idag.

Jeg tror fortsatt jeg er på 81-tallet.

Men får ikke veid meg idag tror jeg. Har brukt å veie meg etter jobb FØR middag, og da er det så kjedelig å veie seg rett før man legger seg og har spist alt man skal spise en hel dag. Da veier man som regel mye mer...

Vi får se. Håper på 80-tallet. DET hadde vært fantastisk. 79-tallet nærmer seg.

 

Takk Vilde og Lulea for oppmuntrende ord, når jeg slet som verst. Helgen.. Jeg vet ikke hvordan jeg skal angripe den. Den er for meg et eneste stort mareritt. Hver helg. Planer eller ikke planer. Det går skeis uansett.

 

Fredag gikk greit. Var trøtt og sovna fra alt.

Lørdag visste jeg det kom til å bli vanskelig, så jeg gikk meg en 2 timers tur på morgene. Men påfølgende 2 stygge tryn på glattisen. Har en enorm kul som kjennes gjennom buksa på den ene hoften. Haha. Kvelden kom m/taco og potetgull, popcorn OG smågodt. Må jo ikke unnlate noe. OG jeg syns det er så godt, så jeg greier IKKE la være å ta. Spise meg ikke mett på tacoen heller. Kanskje det hadde vært lurere.

 

Søndag. Kavet meg til å ikke lure meg selv. Overlevde dagen m/1750kcal. Tvang meg selv til å sitte helt i ro i sofaen og ikke gå på kiosken. Drakk et glass saft, det hjalp ikke på søtsuget. Spiste 4 ryvita knekkebrød m/leverpostei, det hjalp heller ikke. Så halv 10 gikk jeg å la meg. Herregud, høres ut som jeg har sukkerabstineneser, og det stemmer vel sikkert også.

 

Tenkte på det Lulea skrev. "du vil se at de eneste fordelene er at du kan spise mer usunn og til tider bedre mat" Jeg vet det er så sant, så sant.

 

God slankeuke til alle som "popper innom".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy tråd du har! Skikkelig bra fremtidsplan, virker nok veldig motiverende! Eg gleder meg til å komme under 80-tallet, men eg har 3,4 kg igjen til den tid. Er spent på se om du kom deg under eller iallfall på 80 i dag!! Masse lykke til videre:)

 

Nyaco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ja, 81,5 ETTER å ha spist middag. Går ikke i kjelleren av den grunn.

Er egentlig ganske fornøyd. Etter alt det godteriet i helga. Heldigvis ingen alkohol da. Slik at jeg får smell utover i uka.

 

Har trent og fått 3,5trimpoeng idag. Sweet. Så nå skal jeg ligge på sofaen med god samvittighet og se Top Model. Min overfladiske side kommer fram kl 20:30 på mandager.

 

Som jeg skrev før idag. GOD slankeuke til samtlige. Keep up the good work (i mitt tilfelle, "keep up the middels good work".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... du har holdt på med dette lenge, så jeg skjønner at det etter hvert blir vanskelig å finne motivasjon. Trenger jo det i hverdagen, særlig når en er så sulten som du gir uttrykk for! Men spiser du virkelig 1900-200 kalorier? Og hva slags mat?

Søtmat gir i alle fall sultfølelse ganske så fort; saft, brus og alkohol likeså. Særlig det siste gir en voldsom trang etter mat de påfølgende dagene - ja, hos meg varer det i mange dager.

Drikkepress burde ikke hindre deg i å avstå?? I alle fall denne siste harde perioden av slankekuren!

 

Du har slanket deg lenge og har gått ned mange kilo. Har du tatt en sjekk hos legen din?

Noen blodprøver o.l. kan fortelle om du kanskje har for lave verdier av noe, jeg vet ikke hva, vet bare at stor vektreduksjon er kjempehardt for kroppen!

Du arbeider mye, trener mye og er stadig på farten så du trenger god og nærende mat.

 

Ta deg en tur inn på tråden til biggirl, der hun tar for seg en dagplan med mat.

 

Jeg ønsker på dine vegen at du skal lykkes. Du har vært utholdende og utrolig flink, og du har ikke så veldig mye igjen før du har nådd målet ditt!

klem fra resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Hei Resolutt, hyggelig å hilse på deg igjen.

Ja motivasjonen er en kunst å beholde. Syns jeg greier det rimelig bra. Det er bare så ufattelig vanskelig når alt faller sammen som et korthus.

 

Ja jeg er ekstremt sulten. Og ja jeg spiser 1900-2000kcal om dagen, ofte tipper jeg 2000. Gikk på kurs før jul, veide da +- 85kg. Fikk beskjed av kursleder å ligge på meny 3. Passet meg perfekt, så jeg har holdt meg der. Elsker jo tross alt mat! Hihi

 

Spiser veldig lite søt mat i hverdagene.

Frokost er enten havregrøt eller ingers rugbrød m/leverpostei, uten unntak. Denne fortæres 06:00, så spiser jeg en frukt 09:00. Så spiser jeg 3 skiver grovt brød til lunsj, men philadelphia og krydder kalkunskinke m/en liten paprikaskive ppå. Av og til et tynt lag med italiensk salat. Dette også uten unntak. Slår meg nå at jeg spiser det samme HVER skapte uke dag. Jaja. Så en tynn grovskive m/leverpostei kl 14:00. Middag lages alltid fra grete roede bøkene i ukedagene. Kvelds er havregrøt og biolayoughurt. Hverdager er INGEN problem, går så lett som en lek. Ligger på 1,9liter vann pr dag, men prøver å komme over. Har mål om minst 7 trimpoeng i uka, men ligger som regel på 10-12. Har en veldig stressende jobb og løper mye der også.

 

Det er mye alkohol i helgene, slik har det igrunn alltid vært. Men vanene har forandret seg. Nå er det vin og kos. Ut og spise etc.

 

 

Har vært hos legen. Har kolesterolnivå helt i øverste sjikt av normalgrensen. Har også tatt stoffskiftesjekk, noe som legen selv tok initiativ til. Har ikke vært hos legen kun pga vektreduksjon nei.

 

Selv om jeg har gått ned sikker 25kg har det jo skjedd over 5år! Så kroppen må ha vendt seg til "tanken" og likt tiltaket jeg satt igang i 2003.

 

Takk for fine ord på slutten: Disse samler jeg i en hemmelig plass og tar frem på dager hvor det føles ut som bakken rakner under meg: "Jeg ønsker på dine vegen at du skal lykkes. Du har vært utholdende og utrolig flink, og du har ikke så veldig mye igjen før du har nådd målet ditt! klem fra resolutt"

 

..ikke så mye igjen! Åhh herreguuuud, det var det beste noen har sagt til meg på på mange måneder. God natt. Det holder vel med 3 innlegg på egen tråd på EN dag! Men av og til treffer et innlegg så godt at jeg kribler i fingrene etter å svare. :D

 

Igjen; God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...