Gå til innhold

20 kg i 2008


Gjest nyaco

Anbefalte innlegg

Hei alle!

 

Første gang eg skriver her inne, men ser på alle dere andre som skriver, og det er motiverende og artig å lese om alt det vi har til felles og som alle sliter med, eller alt som går bra!

 

Litt om meg:

 

24 år gammel, har ei datter på 1 1/2 år. Samboer med faren, bor i ei lita leilighet, skal bygge hus til våren. Butikksjef på skobutikk i fjor, men nå heldigvis bare deltid igjen. Alltid godt humør blant folk, smilende og blid, liker å vere med venner, dans, volleyball, gå tur, film, musikk, shopping og å reise.

Var 69 kg da eg ble gravid, og var ikke fornøyd med meg selv.

Veier nå 85 kg og er ikke så veldig fornøyd nå heller kan man si!

Eg har bestemt meg for å klare 20 kg før dette året er omme, og da trenger eg virkelig drahjelp, motivasjon og positive tanker!

Rett før eg vart gravid, hadde eg gått et år på idrettslinje på folkehøyskole, og da gikk eg ned en del kilo, for da trener du nesten kver dag. Men det er jo så kjekt, man har forskjellige aktiviteter, og det er mange treningskamerater!

Nå er det noe helt annet! Eg jobbet fullt i fjor, og lillejenta mi tok all mi tid på ettermiddagene. Og når eg er ferdig på jobb, da ville eg jo ikke trene, da ville eg jo bare hente ho hos dagmammaen og reise heim og leike, spise middag og bare kose oss sammen. Faren er alltid ute på jobbene sine, så det blir mest meg og lillejenta. Nå skal eg derimot jobbe bare 50 %stilling, og ser frem til å trene mye, og samtidig vere mye mer med ho! Eg har allerede siden osndag gått 4 turer, for nå kan eg ta ho med meg ut når det er dagslys. Eg er så svak og potetgull med holiday-dip og sjokolade! Ka skal eg gjøre for å ikke ha lyst på det?? Trenger noen veldig gode forslag! og det å spise regelmessig, det klarer eg ikke!! Og spesielt ikke frokosten.. Har ikke noe hunger for mat de første timene, iallfall ikke sunn mat! Noen tips til ka eg kan få i meg tidlig på morgenen? Eg skal begynne å trene på Spenst igjen på mandag, etter å ha fryst medlemskapet et år pga jobben. Gleder meg, men gruer meg til å bli så utrolig fort sliten! Kommer til å svette meg i hel...

 

Mine mål: (Fra 85 kg)

1) 79 kg

2) 76 kg

3) 74 kg

4) 69 kg

5) 65 kg

 

Har ikke bestemt meg for noen datoer eller noe slik, og belønninger, men skal fundere litt på det!

 

Puh.. dette ble ganske langt!! ;)

 

Er det noen som er i lignende situasjon, og som vil snakke med meg de neste månedene? :)

 

Blit kjempeglad for respons!

 

ha en fin kveld lørdagskveld alle!

 

Vennlig hilsen Nyaco, som skal lage taco med mye salat til en hel vennegjeng i kveld!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei nyaco

Du sliter med å få i deg frokost og å spise regelmessig utover dagen.

Her tror jeg bare du må bestemme deg for å gjøre noen endringer i tur og orden.

 

Begynn med å få i deg et eller annet om morgenen.

Kan det friste med litt frukt? Yoghurt? Knekkebrød?

 

Om natta settes forbrenningen ned, og frokosten er med på å gi kroppen beskjed om at "hallo - nå er dagen i gang her - nå kan vi skru opp forbrenninga". Veldig viktig å få satt disse prosessene i gang med en gang.

 

Når du har klart å få på plass en frokost-rutine kan det hende du vil ha nytte av å spise etter klokka. Det er ikke alle som kjenner sult.

Sett alarmen på hver tredje time, og ha litt mat klar hver gang klokka/telefonen piper. Er du på farten, sørg for å ha med deg en fornuftig matpakke og en frukt.

 

Du kan gjerne spise litt snacks eller snop en dag i uka. Vei opp en passe mengde chips eller sjokolade og nyt med god samvittighet. Dipen kan du lage av rømmekolle. Spe på med staver av gulrot, agurk, kålrabi og paprika, så rekker kosen lengre.

 

Pass ellers på å drikke nok vann hver dag. Det holder magen i gang, og du unngår å forveksle tørst med sult. Jeg har et glass stående på badet og drikker et glass hver gang jeg er innom.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Er i samme båt som deg (mer eller mindre) og har heller aldri slanket meg før... Har holdt på en drøy uke med faste spisevaner og trening. Mitt største problem har aldri maten jeg har spist, men måten. Har gått sulten hele dagen og spist stooor middag. Har lært denne uken å porsjonere utover dagen og spiser nå ca fem ganger til dagen, er aldri sulten og ha gått ned ca 2 kg på litt over en uke.

Er sjokkert over hvilken effekt en så liten omstilling har gitt. ;)

 

Håper vi kan prate litt underveis, så er vi slanke og snertne til sommeren!

 

Hilsen Iso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for tips, fullfres!! Og Iso, selvsagt kan vi holfr kontakt! Viss du går inn på Tusta sin tråd, ser du at vi der såvidt er begynt å måle og veie kver mandag, og skrive inn rapport. Du er veldig velkommen til å vere med! Kor gammel er du, og kor tung er du?? ;)

 

 

Nyaco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...