Gjest Kubba Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Hei, noen andre som sliter med samme problem som meg? Jeg starter med ny frisk hver morgen - spiser sunn frokost, tar med kuttede grønnsaker og en mellommåltidsskive av Ingers rugbrød, spiser salat uten dressing til lunsj og drikker masse vann. Forutsatt at jeg har planlagt godt, lager jeg en sunn og slank middag. Vel og bra, enn så lenge... men vel og merke så langt under "påsyn" av andre, i det minste ungene mine på 3 og 5 under middagen.... SÅ, når ungene er i seng... så snoker jeg i skapet. Som om jeg er i en transe. Spiser alt som kan ligne på noe "godt", og gjerne mer enn jeg egentlig har lyst på, bare må, liksom... og jeg kjøper gjerne en sjokolade i butikken, også, sammen med ingrediensene til den sunne middagen. Hiver innpå mellom butikken og barnehagen... (ingen ser meg, så den teller vel ikke?). Hvem er det jeg tror jeg lurer? Dette har nok en viss sammenheng med at det siste halve året har vært tøft og leit, siden samboer flyttet ut og jeg plutselig er alene. Så det har nok snev av trøstespising i seg. Men det må jo gå an å TENKE seg vekk fra denne syke vanen? En av utfordringene er jo at jeg har unger uten tilgang på jevnlig barnevakt, så jeg kan ikke erstatte skapsnokingen med en rask spasertur i friskt luft - noe jeg VET er det aller mest effektive på alle måter... Er det noen som kjenner seg igjen, noen som har vært der og klart å komme seg ut av det? Hvordan kan jeg trene psyken min aktivt for å unngå dette? Er jo ikke noe vits i å legge penger og tid i å lage/spise sunt og slankende ellers hvis jeg ikke klarer å gjøre noe med dette. HJEEEEELP!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stbs Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Hvorfor ikke ta deg en treningsøkt hjemme når barna er lagt? Da kan du ihvertfall ikke snoke i skapene den tiden du trener. Dessuten forsvinner litt av suget etter det usunne når du trener jevnlig. Strikketøy kan også hjelpe, da er jo hendene opptatt. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest earlgrey Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Hei! Kan det være at du rett og slett spiser for lite i løpet av dagen og dermed går "berserk"? Vet du hvor mange kalorier du skal ha, og hvor mange du får i deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest MayaM Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Åja! jeg er fæl til det samme selv om dagen Prøver å passe på å ha litt sunnere alternativer liggende, som tørket frukt og druer. Selvsagt enda sunnere å knaske på gulrøtter og slikt, men det gir ikke det samme men unner meg heller litt for mye frukt enn å ty til annet snop. Jo også når jeg fyller opp med masse masse grønnsaker til middag og spiser meg skikkelig mett på det, da er suget etter slikt faktisk litt mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lofotpia Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Skapsnokingen min er det nesten helt slutt på etter at jeg begynte på Grete Roede kurs og passer på å spise nok i løpet av dagen. Den snik spisingen av sjokolade som ingen så jeg spiste, har jeg også sluttet med; men det har sammenheng med at når jeg bestemmer meg for noe så følger jeg det....og den passet ikke inn i GR-kurset.... ;-) Tidligere når jeg ikke gikk på kurs, hjalp det å drikke en kopp te, det dempet lysten på noe. En helt vanlig kopp te. Ellers har jeg god erfaring med å spise krom tabeletter, det tok bort lysten på noe søtt. Og siste råd; ikke ha noe i skapet...... Jeg har det litt sånn nå, har alternativer som f.eks. tørket frukt tilgjengelig. Det hjelper meg :-) Lykke til ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar