Gjest Celina08 Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Hei! Veier 65 kg, men min trivselsvekt er 58/60 kg.. Er 173cm... Trener nesten hver dag, alt i fra aerobic til svømming... De 5 ekstra kg kom i løpet av november og desember, da treningen ble lagt på hyllen for en periode.. I løpet av en dag spiser jeg ca 1500 kcalorier. Problemet er at jeg går sent ned igjen i vekt... Er det noe jeg bør gjøre annerledes?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mimi Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Hei, Umiddelbart kunne det høres ut som om du ikke spiser nok, og da blir det vanskelig å gå ned. Du er høy og du trener mye - da trenger du mat Hvis ikke kan det skje at kroppen din går på "sparebluss", dvs tviholder på alt den kan få og setter ned forbrenningen. Har du prøvd å regne ut ditt daglige energiforbruk? Hvis ikke, så prøv å følge formelen her: (vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet. Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid). Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM. Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK. For å gå ned i vekt, må du selvfølgelig spise mindre enn i ditt daglige energiforbruk, men ditt kalorieunderskudd bør ikke være mer enn MAX 800. Håper det kan hjelpe deg PS Du bør kanskje ikke komme under 60 kg. Da nærmer du deg undervektig. Husk også at muskler veier mer enn fett, og hvis du trener hver dag , så har du nok en del muskler på kroppen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest rine Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Jeg er like høy som deg, og veier nå ca.78 kg-trenger altså helt klart å gå ned en del... Reagerer litt på at du vil under 60 kg?? Det er ganske lite for din høyde. Gikk Grete Roede kurs for et par år siden. Fikk da vite at jeg burde ligge mellom 76-66 kg- jeg hadde grov beinbygning. Trivselsvekten min er på 68 kg- og da er jeg slank, altså:-) Går ut fra at du har spinkel beinbygning, men uansett vil du vel være på grensen til undervektig dersom du kommer mye under 60? Tror dette kan være grunnen til at kroppen din liksom ikke er helt "med"... MVH Rine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar