Gå til innhold

Usikker på hvilken meny jeg skal følge, noen som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har regnet ut at jeg har et daglig energiforbruk på 2116.

Med ca 7 trimpoeng i uka, hvor mange kalorier skal jeg spise hver dag da?

I følge kursboka står det at en reduksjon av energiinntak på 500-800 kcal pr dag vil gi en fin reduksjon. Men så er det dette med menyene:

Meny 1 har 1300 kcal

Meny 2 har 1600 kcal

Hvilken en bør jeg forholde meg til for å få best mulig resultat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Hei,

Nå vet jeg ikke helt sikkert om du med 2116 mener før du har ganget med faktor for hverdagsaktivitet og om du har lagt til de 7 trimpoengene enda. (Les mer om utregning, tips og greier på tråden "så mye skal du spise i løpet av en dag" på forumet [Ny i vektklubben].)

Hvis 2116 er det ferdige regnestykket så ligger du på meny 2.

(Meny 1 for de med dagsbehov på under 2000 kcal, meny 2 for de med behov mellom 1900 - 2400 kcal.)

Hvis du ikke har lagt til trimpoengene enda så har du 7*28,58 = 200,06 kalorier til. Da havner du fortsatt på meny 2. Så med mindre du ikke hadde ganget 2116 med 1,3/1,4/1,5 så er det vel meny 2.

Husk at hvis du underveis trener mer eller mindre må du endre regnestykket, og hvis du endrer aktivitetsnivået betydelig i hverdagen må du endre mellom 1,3/1,4/1,5. Hvis du går på kurs vil du få hjelp til å justere menyen hvis du stagnerer, det er mange som stopper opp hvis de har for stort kalori-underskudd! ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Mitt råd:

Start med meny 2 de første ukene, og se hvor det bærer.

Sannsynligvis får du en jevn og fin nedgang, og tro meg: Det er MYE lettere å holde motivasjonen over tid når man har såpass mange kalorier å rutte med.

Det er også veldig lett å variere både middagsmat og pålegg når man har litt å gå på.

Overgangen til "livet etterpå" går også mye lettere- rett og slett fordi du ikke har vært nødt til å nekte deg så mye i ned i vekt-perioden.

Skulle det være at vektnedgangen uteblir etter et par-tre uker på 1.600 kalorier kan du justere ned.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...