Gå til innhold

3 kg før jul fra 2.12, noen som blir med?


Gjest Fritzi
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på kurs siden starten av oktober, og er gått ned fra 109,5 til 100,5, altså 9 kg. Er veldig fornøyd, men hadde håpet på komme et stykke under 100 før jul. (Å, så deilig det skal bli å se at vekten er tosifret igjen!!! Føler meg nesten som et normalt menneske igjen!!)

 

Noen som vil være med på å prøve å gå ned 3 kg på denne tida? Det er jo ikke helt umulig, ihvertfall ikke for oss som har litt å ta av.

 

Artig å kunne motivere hverandre underveis:) Jeg har veiedag onsdager.

 

Hilsen STOR men OPTIMIST:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne blir jeg med på:P 3 kilo før jul høres overkommelig ut.

 

Jeg har tidligere gått på kurs, og gått ned til sammen 17 kg, men nå har jeg i løpet av det siste halvåret gått opp ca 5 kg, og buksene mine er i ferd med å sprekke... Én har allerede røket, så det er på tide å gjøre noe med saken før kiloene tar fullstendig overhånd igjen:)

 

Så: tirsdagens status var 68,7 kg

Ellers er jeg 29 år og 163 cm høy.

 

-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kan jeg være med på det. Har tidligere gått på kurs og gått ned fra 106 til 92, men har nå kommet opp til 97 :P.

Om jeg klarer tre kilo ned før jul vil det være ett steg i riktig retning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! kjempeflott jobbet:-) Du er god!! jeg har gått på grete roede kurs for over 1 år siden, men er ikke helt fornøyd. Så jeg har i dag meldt meg på vektklubben.

Jeg gikk ned 4 kilo på kurset, men vil ned til trvselvekt. Jeg ønsker å være med på å gå ned 2 kilo før jul!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hoppetussa

Jeg hiver meg med dere, det skal bli godt å komme ordentlig igang!! I morgen skal jeg ut å gå en lang og god tur, og oppfordrer alle til å gjøre det samme...

 

Jeg har pr idag 85 kg å ta av, håper det er en mindre på veiinga på onsdag....

Lykke til, alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....da er vi noen som kan holde hverandre i ørene, for å si det sånn. Jeg er 35 år, 165 høy og har vært overvektig hele mitt voksne liv. Det begynte med en graviditet der jeg la på meg 27 kg. De kom selvsagt aldri av igjen. Etter det har jeg hatt 2 graviditeter til som har tilført ytterligere kilo. På det sværeste var jeg 113 kg. Nå: 100,4. Gleder meg til det blir tosifret!!

 

Sukker er hovedfienden. Jeg har greid å legge om kosten til ca sukkerfri. Blant annet har jeg ikke drukket brus på 10 uker, noe jeg er stolt av. Her om dagen kjøpet jeg en halvliter sukkerfri brus og skulle kose meg med. Opplevde da at det var så søtt at jeg ikke greide å drikke det!! Hurra, nå går det bare i Bris, ikke brus.

 

Potetgull og salami er den andre hovedfienden. Før åt jeg potetgull hver dag, og salami (helfet) på alle brødskiver. Dette savner jeg egentlig ikke. Har tenkt mange ganger å kjøpe meg en pose potetgull på lørdager, for ikke å gå på en kjempesmell hvis jeg nekter meg det helt. Men får meg ikke til å spise det lenger. Tror det er like greit, er som en narkoman når det gjelder potetgull...:P

 

Veier meg på onsdag, legger da inn ny vekt og håper dere gjør det samme.

 

Hilsen Fritzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan

jeg slenger meg med på den altså.hatt ei helg med masse utfordringer og det gikk vel ikke helt bra. så jeg gruer meg til veiedag på tirsdag. har du msn eller??

hilsen budeia 22 år,skal ned ti kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gjerne med jeg og?? . vekta mi har stått stille i så mange uker nå at jeg begynner og bli lei. Har tilsammen gått ned 25 kilo,men skulle så gjerne ha tatt 5 til.. men er i ferd med og gi opp pga.at vekta ikke rører seg.. men vil jo så gjerne,så jeg prøver og holde ut.. har veiedag imorgen. legger ut alt da.

 

Ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Hopper på, sent men godt. Har gått ned 12 kg siste halvannet året, og mangler bare to på det foreløpige målet (75 kg, er 173 høy). Trenger litt ekstra motivasjon nå i juletida, har greid å være forholdsvis flink alt i alt, men må innrømme at jeg har sprukket litt mer enn "nødvendlig". Det vises på vekta - har ikke gått ned et gram siste to ukene, og det er kjipt.

 

Nå vet jeg det venter både julebord og bursdagsfeiring med kaker, og trenger litt ekstra oppmuntring og felleskap!

 

Jeg har veiedag onsdag, og rapporterer inn da!

 

Lykke til alle sammen, det hadde vært kjempegøy om alle nådde sitt mål før jul!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt klart med! Har vært medlem i vektklubben i noen uker nå og er kjempefornøyd med opplegget her! Hadde veiing i dag og er stolt for å ha gått ned 2 kg til, og det selv om jeg spiser god mat hele tiden...bare sluttet med alle godisene og store middager.... Jeg er 162 høy og veier i dag 77,5 kg. Greit å ha noen å få motivasjon fra nå før jul for fristelsene er utrolig mange!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo prøve.... men synes det er kjempe vanselig å gå ned i vekt. Har gått på internett kurs og gikk ned 3 kg. Er jo glad for det, men ønsker å gå ned fra 73 til 68.... tror kanskje ikke jeg greier det. Men det var det jeg veide etter å ha fått barn nr 1. etter nr. 2 gikk jeg opp et par kilo og i sommer gikk vekten enda mer opp. Da bestemte jeg meg får å gjøre noe. Men jeg synes det er vanskelig. Dagene flyr og plutselig er uka omme og jeg har verken rukket å tenke på hvordan jeg har spist (for mye eller for lite) og ikke har jeg fått trent nok.

Mor til 2 barn, 5 og 3 1/2 år, 31 år og veier nå ca 73 +/-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På veiing i morges var jeg 76.5 kg. Det vil si at jeg mangler 1.5 kg til å nå mitt foreløpige mål før jul (og holde det til over nyttår!!!). Sliter litt med motivasjonen for tiden, men vet akkurat hvor problemet ligger. Jeg blir så innmari "snopete" etter middag, og MÅ ha noe søtt. Da hjelper det ikke akkurat at jeg må bake masse kaker denne uka, så fristelsene står i kø... Sukk... Ellers er jeg ganske flink, nemlig!

 

Lykke til i uka som kommer, er spent på å høre hvordan det går med dere!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flunkende ny her og ble inspirert av ditt forslag. Blir med på 3 kilo til jul. Jeg syns dette virker motiverende. Skal nyte nytt på nytt og søte Jon Almås uten søtt i munnen i kveld. :P

Starter nå på 100 og har gått ned 3-4 kg. Har derfor 25 kg til målet på 75 kg. 3 nye vil utvilsomt få meg til å kunne bruke de nye treningsbuksene som er så deilige! Den sitter litt stramt rundt magen enda...

 

JULEGAVETIPS: Treningsball-slik diger myk ball. Det har jeg satt på ønskelista. Kjempegod å ligge på og gjøre sit-ups. Får deg ned i buksestørrelser på en mye raskere måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,da var dagens veiing unnagjort og jeg kan trekke fra noen gram til! Jippi...halvt kilo denne gangen,men hadde -2,5 kg forrige uke, så har kommet ned i 77 kg nå....Målet er på 62 kg, så har en del igjen ja,men det går sakte men sikkert ser det ut som. Er jo så utrolig mye fristelser nå før jul, og det har nok gått inn noe usunne greier ja, men ikke i samme mengder som før...Klarer å begrense meg litt, utrolig inspirerende å se på den lista som er lagt ut om hvor mye som er i julegodt og mat...får ikke helt lyst på marsipan og sånn når det gir like mye som en hel middag!!

Fitnessball er kjempebra treningstips ja! Har gått inn 7 cm, og det tror jeg er mye takket være mage/ryggøvelser hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, dette gikk ikke riktig vei, gitt... Har feiret bursdag nesten hele uka (jobb, venner, familie, alle vil ha kake), og har ikke klart å holde meg unna kakefatet. Har klart å holde igjen litt, men ikke nok. Jaja, sånn kan det gå, det gjelder bare å ikke miste motivasjonen. Gikk opp 0.8 siden forrige uke, satser på MYE bedre resultat neste uke!

 

Stå på, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina82

Har endelig klart mitt mål, og det hele 1,5 uke før "fristen"!! Hadde som mål å gå ne 2,5kilo før jul, og har bare holdt på i 2,5 uke! Kjempegøy!!!

 

Så i morgen skal jeg gå på butikken å kjøpe den kjolen jeg har ønska meg lenge. Det har jeg fortjent! :P

 

Neste mål er 5 kilo innen 15.mars, men det burde jo gå greit. da kommer jeg ned på trivselsvekt 55kg. Kan ikke huske sist jeg så 50tallet på vekta :)

 

 

*stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være stolt over at du klarte å begrense inntaket da Tone32... Jeg vet hvertfall selv at jeg er mer bevisst på hva jeg putter i munnen nå og det er jo det vi skal leve med etter vi har nådd måla også...Nå når det nærmer seg jul og fristelsene er ekstra mange syns jeg vi kan unne oss litt, ellers blir det lite julestemning, men målet er vel å ikke gå helt amok å fråtse! Må kunne få kose oss litt i jula da....Er mellom nyttår og jul at de fleste kiloene kommer på og ikke mellom jul og nyttår!

 

Stå på folkens og ha ei herlig adventstid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg endelig tilbake. Har vært så hektisk i det siste at jeg har helt glemt å legge inn resultatene mine. Men artig å se at så mange er med!

 

Jeg gikk ned 0,7 kg første uka, og det samme uka etter. Det vil si 1,4 kg til nå. Fornøyd med det, men ser at det kan bli vanskelig å rekke 1,6 kg til før jul. Har vel egentlig nå bare ett mål for øye før nyttår: HOLDE VEKTA!

 

Men vet dere hva; jeg er nå ENDELIG UNDER 100! 99,05 viste vekta på onsdag:)

 

Trippel hurra, dette går rett vei: -10,4 kg til sammen siden starten av oktober, og det uten å sulte!

 

Blir dere forresten med på minus 5 kg til 1.mars?

 

Legger ut vekta på onsdag, og så er det jul. Vi får kose oss med måte, men litt julegodt har vi vel ærlig fortjent. Om å gjøre å holde forbrenningen på topp samtidig, tror jeg. Skal prøve å spise det jeg skal først, og til rett tid. Så får godteriet komme i tillegg heller. Mister jeg spiserytmen, da kommer alt fort på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, målet med 3 kg før jul gikk bra. Jippi!!

Nå er det bare om å gjøre å holde det i jula å ikke gå opp noe,så starter vi med ny giv etter jul folkens! For i jula skal jeg bare være bevisst på hva jeg putter i munnen, men jeg skal jammen unne meg litt ekstra ja!

 

Juleklem nordfra til alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...