Gjest Sviskesiri Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 Jeg er ei jente på snart 24 år. Og jeg er lat. Skikkelig lat! et under at jeg ikke veier 400 kg egentlig! Jeg liker ikke å trene, jeg liker egentlig ikke å være ute en gang, haterå gå på ski og frivillig tur i skog og mark har vel aldri skjedd. Saken er at jeg har ei jente på 1 år, og jeg vil jo gjerne at HUN skal bli glad i å røre på seg! Hva gjør dere som har små barn sammen? Føler liksom at NORDMANNEN skal være et slags supernaturmenneske, men ble ikke født sånn jeg kan ikke noen komme med noen supre ute aktiviteter til meg da, annet enn å trille vogn, for det begynner 1åringen å synes er noe kjedelig nå! hihi! Klem fra Sviska! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest fullfres Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 På et egenutviklingskurs fikk jeg en gang et klokt råd: Du skal være forsiktig med hva du sier til deg selv, for du hører alltid etter. Det er godt sagt - og helt sant, tror jeg. Gjentar man noe til seg selv, begynner det uvegerlig å feste seg som en sannhet. Kanskje er du ikke lat? Du har bare ikke kommet i gang med mosjon. Kanskje er du mer i bevegelse enn du tror - men tenker ikke på det som trening? Mange gjør trening for komplisert. Å gå er kjempefin mosjon. Går du med sportsvogn har du jo til og med noen å snakke med - og det er ikke sikkert snuppa synes det er så kjedelig hvis dere går nye steder. Hva gjør man sammen med barn, spør du. Jeg aner ikke hvor/hvordan du bor - men noen eksempler: Gå i basseng. De aller fleste unger syns det er stas, og selv om du ikke får svømt effektivt når du har barnet med, forbrenner man alltid ekstra kalorier på å bevege seg i vann. Kjempeviktig for barn å lære seg å trives i vann, og etter hvert lære seg å svømme. Aketur er topp. Gjør noe hyggelig utav det. Dra sammen med andre. Tenn bål og grill brødskivene, og ta med noe varmt på termos. Du kan spise helt vanlig, sunn mat på tur - det behøver ikke være pølser og sjokolade. Dans! Mine jenter elsket å danse på stuegolvet da de var små. Vi brukte også barne-cder med diverse regler og sanger som man kunne bevege seg til. Epler og pærer etc. Du blir varm i toppen og dere har det gøy. Til våren kan du ha jenta med deg i sykkelsete. Utforsk små turstier. Med små barn kommer man ikke så langt, men det er mye spennende å se. Maurtuer, fugler som kan mates, søppel som noen har kastet. Barn lærer utrolig mye av slike enkle aktiviteter, og det bygger fellesskap. I tillegg legger det grobunn for gleden over å være ute og bevege seg. Etter hvert som hun blir større, åpner det seg nye muligheter, med ballspill, hoppetau, paradis, ski og skøyter, lære å ro (super mosjon!!), fisketurer etc. For din egen del er gymøvelser på stuegolvet prima trening. Kjøp en dvd og sett i gang. Du trenger ikke så stort plass. Kanskje du liker noen av disse tingene, uten helt å vite det? Håper noe av dette kan være noe for deg. Jeg leste forresten et råd for den som tror hun/han aldri kommer i gang med trening. Bestem deg for å jogge på stedet hvil i ett minutt hver dag. Før du vet ordet av det, får du lyst å jogge litt mer. Eller som Trond Viggo Torgersen siterte en bassist: Legg lista så lavt at du kan subbe over. :-) Små seire er oppbyggende! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Sviskesiri Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 tusen takk for et genialt svar! måtte le høyt flere ganger her! Legg lista så lavt at du snubler over den!!! hahahaha! Du sier noe, jeg setter nok for høye og urealistiske mål, noe som gjør at jeg ikke gidder når jeg føler jeg ikke får det til.. Babysvømming er vi på en gang i uka! Så bra, har ikke tenkt på at det er trening! Danse og tulle gjør vi ofte til musikk! sykkelen står klar i kjelleren, gleder meg til våren! Åh nå fikk jeg masse energi her! og masse GO!!! takk skal du ha! 1 minuttjoggisen skal gjører NU!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest fullfres Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Veldig kjekt at du hadde glede av min lille utredning. :-) Jeg glemte forresten husarbeid. MASSE god kaloriforbrenning i både støvsuging, vinduspussing, golvvask etc. For ikke å snakke om snømåking og plenklipping. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar