Gå til innhold

Ang oppskriftene her inne!


Gjest Sviskesiri

Anbefalte innlegg

Gjest Sviskesiri

Synes de ser ganske like ut som det jeg lager til vanlig jeg?

Med en 1 åring i hus kan jeg ikke ha salat til middag hver dag liksom.. men det vil si at jeg kan spise nærmest som før, men MINDRE porsjoner da? Måler dere opp maten før eller etter den er laget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonetralletonetroll

Jeg måler opp maten etter den er laget ja, potetrasjon og kjøttrasjon å sånn. Mengde etter hvilken meny jeg følger. Da er det kjekt med digital kjøkkenvekt slik at det er bare å nulle ut mellom hver rasjon. På oppskrifter med blandet alle ingredienser, slik som lapskaus, står det hvor mange porsjoner du skal ha etter hvilken meny du følger. Er det da oppskrift til 4 porsjoner, og du skal i følge menyen din ha 1 porsjon, deler du bare maten i fire. Da vil du få i deg sånn ca rett fordeling med kjøtt og andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Grete Roede er jo et konsept som bygger på helt normal hverdagsmat og mosjon, bare at man skal få inn vanene på hva man kan forsyne seg av de ulike produktene. Dette er jo ikke noe du skal leve med i 1 måned, men resten av livet. Det er vel ingen som spiser bare salat? Men tunfisk og kyllingsalat er jo godt av og til. Hvis du ikke vet helt hva du skal ha av de ulike tingene foreslår jeg tråden "så mye skal du spise i løpet av en dag" på forumet "Ny i vektklubben". Det er anbefalt å prøve å begrene kjøttdeig/farse/pølse-middager til 1 - 2 ganger pr. uke, og spise rent kjøtt (renskåret svinekjøtt, kyllingfileter o.l.) og fisk de resterende dagene.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sviskesiri
Grete Roede er jo et konsept som bygger på helt normal hverdagsmat og mosjon' date=' bare at man skal få inn vanene på hva man kan forsyne seg av de ulike produktene. Dette er jo ikke noe du skal leve med i 1 måned, men resten av livet. Det er vel ingen som spiser bare salat? Men tunfisk og kyllingsalat er jo godt av og til. Hvis du ikke vet helt hva du skal ha av de ulike tingene foreslår jeg tråden "så mye skal du spise i løpet av en dag" på forumet "Ny i vektklubben". Det er anbefalt å prøve å begrene kjøttdeig/farse/pølse-middager til 1 - 2 ganger pr. uke, og spise rent kjøtt (renskåret svinekjøtt, kyllingfileter o.l.) og fisk de resterende dagene.

 

Lykke til![/quote']Tusen takk for svar!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...