Gå til innhold

Bli med ned noen kilo?


Gjest Tigs

Anbefalte innlegg

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar
Gjest LillePernille

Gratulerer!Må være veldig motiverende å komme inn i brudekjolen:)Så fint å høre!Utrolig deilig når man kommer nærmere målet sitt.

 

Jeg har mange fine, nye (!) jeans liggende i skapet..Kjøpte disse litt for små,slik at jeg har de som "målebukser".Hadde vært herlig å passet dem om noen mnd. jeg er fornøyd med at vi begge har gått litt ned det siste!:)

 

Hvordan går det forresten med dine to små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er deilig å sakte, men sikkert komme lenger ned. Og veldig lurt å ha noen prøveklær ja :-) Har også et lite premieringssystem til meg selv, der jeg på gitte mål får kjøpe meg et nytt plagg. Kjøpestopp ellers.. Funker fint det også!! Så da jeg nådde 55 kg ble det ny topp. Neste plagg blir på 53 kg.

 

Med de små går det bare bra ja. De blir fire mnd til helga, og skal da begynne med grøt. Merkbart mye mating de siste ukene, så det er tydelig de vil ha mer nå. Tar enormt med tid denne ammingen, men svært fornøyd med å ha greid å fullamme begge i 4 mnd! Ellers så er det utrolig å observere det gryende samspillet mellom de to, og vi ser konturene av det flotte forholdet de kan få. Blide og stortsett fornøyde gutter - og rolige typer, som sin mamma og pappa ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillePernille
Ja' date=' det er deilig å sakte, men sikkert komme lenger ned. Og veldig lurt å ha noen prøveklær ja :-) Har også et lite premieringssystem til meg selv, der jeg på gitte mål får kjøpe meg et nytt plagg. Kjøpestopp ellers.. Funker fint det også!! Så da jeg nådde 55 kg ble det ny topp. Neste plagg blir på 53 kg.

 

Med de små går det bare bra ja. De blir fire mnd til helga, og skal da begynne med grøt. Merkbart mye mating de siste ukene, så det er tydelig de vil ha mer nå. Tar enormt med tid denne ammingen, men svært fornøyd med å ha greid å fullamme begge i 4 mnd! Ellers så er det utrolig å observere det gryende samspillet mellom de to, og vi ser konturene av det flotte forholdet de kan få. Blide og stortsett fornøyde gutter - og rolige typer, som sin mamma og pappa ;-)[/quote']

 

 

Hva er din målvekt?Lurt å premiere seg selv underveis. Jeg er fornøyd med å ha gått ned noe denne uka..Har hatt hjemmeeksamen,så det har vært fristende å spise godteri!Satt ilag med en gjeng, hvor alle spise smågodt..Men klarte heldigivis å motstå fristelsene!For meg smaker det bedre å se at man kommer inn i et målplagg. Er ferdigutdannet til våren, og håper på å komme inn i bunaden min.For 2 år siden var den akkurat passelig..kjenner at motivasjonen min virkelig har kommet tilbake!

 

Utfordringen kommer nå til helga.Får besøk av familien..Blir lett at det blir god mat på bordet.Får bare tenke alternativt,og velge de sunne løsningene. Må bare være sterk. Motiverende å ha veiedag på mandagene i hvertfall!

 

Trivelig med tvillinger da!De blir å få et nært forhold:) Det merkes sikkert allerede!Jeg ser bare hvor knyttet jeg er til min søster.Og det er bare 3 år mellom oss. Du går en fin tid i møte.Nyt tida:) Ønsker deg ei god helg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det med mandager kan jo være både og det... ikke alltid jeg synes det er like kjekt når fristelsene står i kø i helga.. men motiverende også, det syns jeg og! Målet er 49 kg - er 155 høy

 

Du er flink når du står over smågodtet!! Noen ganger er jeg også jernhard og kan stå over det meste, andre ganger sprekker jeg så det suser.. Det jeg har lært nå, er å starte med ny giv dagen etterpå.. Før kunne jeg tenke, at jaja, sprakk jeg i går, så er det ikke så nøye idag heller... begynner på nytt neste mandag osv.. Uansett er jo det vi holder på med både vektnedgang og livsstilsendring.. men jeg er veldig klar på at jeg tillater meg flere kosemerker i uka for eksempel. Er ikke villig til å gi slipp på rødvinen på fredag og lørdag.. Tror det viktige er å være bevisst på hva man putter inn, og ikke minst hvor mye man får trimmet i hverdagen.

 

Hva slags utdanning holder du på med? Jeg blir student til høsten, i tillegg til tvillingene.. Mangler ett år på mastergrad i spesialpedagogikk, så skal ta det nå. Gir meg mulighet til å ha dem hjemme et halvt år ekstra. Pappaen skal trå til litt ekstra fram til jul når det er forelesninger, mens etter jul er det "bare" å skrive oppg. Skal bruke lengre tid enn normert på skrivingen, så jeg kan kose meg med de små.

 

Håper helga blir trivelig, det er lov å kose seg litt.. Styr unna de største kaloribombene, så går det fint :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte77

Hei dere,

 

Jeg ser at dere er flere som har holdt på et par måneder, men jeg lurte nå på om jeg kan få slenge meg med allikevel? Dere ser ut til å ha en fin tone og være flinke til å motivere hverandre og det tror jeg at jeg trenger...

 

Litt om meg: 30 år og bor i Oslo med min samboer. 176 cm høy og 69,2 kg da jeg veide meg på onsdag. Tror jeg er litt av en kjempe i forhold til flere av dere (har ikke veid 49 kg siden jeg var 13 ;o) Er ikke tjukk, men det irriterer meg at alt setter seg rundt magen, så målet er å få ned fettmengden på magen, og da følger vel noe annet etter (får håpe det ikke bare blir puppene;O) Målet er 65 kg. Var på 67 i fjor og merket stor forskjell, så tror 65 blir bra.

 

Håper det er greit at jeg slenger meg med, vi høres til veiing på mandag (eller før)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan du henge deg på!! Selv har jeg vært med siden midten av februar. Godt med motivasjon ja! Spent på mandagen, men har egentlig ingen god følelse.. Har vært nøye med både mat og trim (utenom en dag), men tror ikke på noen nedgang.. Har mistet 2.8 på de første tre ukene, så forventer stagnasjon evt en liten oppgang snart. Prøver å huske på å være tålmodig, men ikke like enkelt bestandig det da.. Godt vi kan være sammen om dette :-) for det er viktig å holde motivasjonen selv om det står stille en stund.

 

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillePernille

Du virker veldig målrettet!Blir utfordrende til høsten,men er sikker på at du klarer det:)Bra at faren er ivrig til å hjelpe deg når du går tilbake til studiene.Greit å bruke litt lengre tid på studiene,slik at du kan ha tid til de små også:)

 

Jeg studerer ved bioingeniørutdanningen. Ser frem til å komme meg ut i jobb.Blir herlig det!:)

 

Helgas utfordringer har allerede kommet...huff,spiste litt påskesjokolade idag.Trist å innrømme det,men det var skikkelig godt:/ Fikk ihvertfall dekket mitt søtsaker behov..Håper det blir med det denne helga. Vi får holde sammen!Du klarer virkelig å motivere meg.Tusen takk!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg meldte meg inn i Vektklubben idag.

 

Jeg har det akkurat som deg Trulte, er ikke for tykk, men har akkurat litt rundt magen som jeg gjerne skulle blitt kvitt. Magen min har liksom blaast seg opp de siste 3-4 aarene, kanskje det har litt sammenheng med at jeg har spist veldig mye lyst broed denne siste tiden. Men naa har jeg bestemt meg for aa gjoere noe med det og jeg skal i tillegg bli sunn og faa masse energi! Forrige soendag begynte jeg aa spise grov pasta, grovt broed og "fem om dagen" og jeg har klart det hele uken :) Fikk litt problemer med hard mage de foerste dagene..., sikkert litt for braa omveltning i kostholdet, men naa gaar det bra.

 

Skal begynne aa trene regelmessig ogsaa, foer ble det bare av og til. Var paa pilates forrige uke, men ble liksom ikke helt giret. Synes det ble saa lite intenst, det var ingen oppvarming foerst og vi bare laa der og pustet og roerte litt paa oss av og til. Men det var nok ogsaa jeg som ikke fikk ordentlig til oevelsene, jeg maa kanskje gaa noen ganger foer jeg gjoer det riktig. Kanskje jeg kan jogge til treningssenteret, saa faar jeg varmet opp litt ogsaa, innbiller meg at det er litt viktig jeg? Idag har jeg gaatt en lang rask tur og etterpaa har jeg tatt en skikkelig styrketreningsoekt med oevelser for mage, bryst, rygg, rumpe, laar, og i tillegg oevet meg paa aa faa bedre holdning, skyte brystet frem og skuldrene bak osv, tror jeg trenger aa oeve litt paa det :) Maalet mitt er aa se tydelig forbedring innen 6 uker, og bevare form og sunt kosthold videre. Det skal gaa! Det er ekstra kjekt naar vi er flere! Staa paa alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg har ikke gitt lyd fra meg denne uka, har vært så travelt med jobb og studier - i tillegg er det ikke så moro å skrive når jeg bare går opp... Veide 56.4 i dag - kjenner at jeg mister motivasjonen av dette. Prøver å holde meg på over 1300 kcal og det merkes :-( Men jeg må vel bare holde ut, en dag må vel forbrenningen min bli i orden igjen? Leste gjennom brevene fra kurslederen jeg hadde for et år siden, hun anbefalte at jeg økte inntaket gradvis over ca to uker. Jeg får prøve det, utfordringen nå er å spise sunn mat, denne uka har jeg spist sjokolade flere ganger. Har en uke i måneden det er ganske vanskelig å motstå fristelsen, men sånn er det kanskje for flere? :-) Ja, ja, noen laster får jeg leve med. I morgen er en ny dag og nye muligheter. Jeg har meldt meg på spinning kl 11, så da får jeg trimmet bort litt. Har ikke trent organisert denne uka, men har gått noen turer med hunden og vært ute på ski med ungene, så det har blitt 6,6 poeng likevel, så det får jeg være fornøyd med. Framover blir det mye stillesitting forran PC'n, har en del oppgaver som skal inn, samt eksamen 9. april. Og med skippertaksmetoden blir det intenst mot slutten :-)

 

Vi høres dere! Lykke til på veiing i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte77

Heisann,

 

Ja så var det veiedag. Jeg har stått stille siden onsdag. 69,2 kg fortsatt. Fredag var en rolig kveld med sunn middag og ett glass rødvin, men lørdag var jeg og kjæresten på vennemiddag med mye rødvin, tre retter og cognac til kaffen. BOMBE! Kom opp i 2500 kcal (prøver å ligge på 1600-1800 avhengig av om jeg har trent, så det var jo en liiiiten overskridelse, kan man si...

 

Ikke ble det mye trening i forrige uke hller, med jobbtur til Kjøbenhavn som tok opp tre dager. Jeg rodde meg inn med pilates på fredag og aerobic og mage-rygg time på sats på lørdag. I går var en heller slapp dag, etter lørdagsnattas utskeielser så den planlagte treningen utgikk i stillhet...

 

Hvordan har det gått med dere andre da? Det ser ut til at flere av dere har hatt veldig fin nedgang de siste ukene... Hvordan gikk det nå?

 

Har dere noen strategier for påsken? Jeg skal til Moskva på tur for å besøke noen venner, så det kan vel bli vodkaen som feller meg... Noen tips for kombinasjonen storbyferie og slanking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk fint med meg.. ned 600 gr.. :-) vekta var 53.9 idag.. kjempefornøyd!!

Må innrømme at jeg erstatter en del brød med sjokolade eller vin - bare små mengder selvsagt. men slurver altså der.. Hadde en dag med 400 mer i inntak, men tok det igjen ved å ligge lavere de andre dagene, så gjennomsnittet ble riktig.. Så det blir nok strategien for påska også.. altså havne på ca samme inntak men med andre ting.. Hadde nok gjort det på storbytur også, og gjort en groveestimering av hva ting inneholder.. Lykke til

 

Ang trim går jeg veldig mye! Vært en økt på 3T - resten av de 12.9 trimpoengene er gåturer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest LillePernille

Heisann,dere!:)

 

Håper at dere alle har hatt ei fin påske!Har ikke skrevet noe her på lenge...Men har tilgang til internett nå,så jeg kommer sterkere tilbake. Hvordan går det med slankingen?

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LillePernille og alle dere andre!

Påsken er vel overstått - heldigvis! :-) Ble mange fristelser å forholde seg til, og for min del har det gått litt over stokk og stein. Har stort sett ligget på 15-1600 kcal, men det har vært nok til at jeg har gått opp en kilo :-( Har jo som nevnt levd på sparebluss noen år, så det er nok litt arbeid før jeg blir "normal". Leste litt på en annen tråd angående å øke inntaket til normalt nivå og forstod det sånn at inntaket ikke skal øke mer enn ca 100 pr 14 dag, så det vil jo ta måneder for de fleste. Men nå har jeg ihvertfall senket inntaket igjen, så jeg får håpe jeg blir kvitt det jeg har pådratt meg de siste par ukene, samt de solide håndtakene jeg hadde som mål å sende dit pepper'n gror før mai kommer! Har vært på spinning i dag, det føltes deilig! Har planer om å få trimmet mer også framover, så da må jeg vel se forandringer etter hvert. Har forresten inverstert i en skikkelig pulsklokke (Polar F6) og det gir et aldri så lite "kick" faktisk :-) Kan anbefales!

 

Håper det går bra med alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke enkelt når rutinene forsvinner... Den største synden her ble sjokolade og vin om kveldene. En fortreffelig middag hos søstra med kaloribombedessert samt en middag med pinnekjøtt her hjemme. Ellers som normalt, der jeg startet dagen min med havregrøt og sånt.. En god del trim ble det: drøyt 13 poeng:D

 

Vekta idag viste 500 gram opp, så det er vel som forventet.. Har et syltynt håp om at noe av det skyldes delvis forstoppelse. Plages av det pga ammingen og et brokk jeg fikk da magen med tvillingene hadde en omkrets på 115 cm (litt av et syn). Så jeg går og håper at når magen blir helt tom så er ikke oppgangen så stor... det er lov å håpe :-) Uansett er motivasjonen tilbake. Antall cm rundt midjen er uforandret, den har gått inn ca 3 cm siden start

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte77

Ihvertfall for slankingens del!

 

Jeg har hatt en super storbyferie med mye natteliv og dertilhørende vin og coctaildrikking. Det vises på vekten - opp 800 gram til 69,9. Takk og pris at jeg ikke måtte se 7-tallet sier nå bare jeg! Heldigvis gikk vi i flere timer hver dag, ellers kunne det nok ha vært verre....

 

Nå er jeg på vei på konferanse med jobben og vet at jeg må SKJERPE meg for å ikke forsyne meg over stokk og stein fra lunsjbuffeten. Har tatt med meg treningsstrikk og håper å få en halvtime for meg selv i kveld hvor jeg kan trene litt med den...

 

13 trimpoeng Rakri, det må jeg si! Jeg kommer stort sett aldri over 7-8, enda jeg trener 3-4 ganger i uken alt fra styrke til spinning og yoga... Hmmm må kanskje finne meg mer trimpoengeffektive treningsformer...

 

Lykke til med kaloriomleggingen Tulla. Det går sikkert bra etterhvert!

 

Håper alle andre har hatt en fin påske og kommer godt igang etter ferien igjen!

 

T77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillePernille

Hei hei!

 

Bra at så mange er tilbake i skrivingen her:)Er nok et kjent fenomen med fristelser i feriene..Men nå har hverdagen innhentet oss,så nå må vi bare gasse på med trening, samt holde den sunne linje!

 

Høres ut som du virkelig har hatt en fin tur,Trulte!Hvor gikk ferden? Synes det var godt å ha ferie. Ble litt skigåing og turer på meg. Men storbyferie frister absolutt;)

 

Du har spist julemiddag,Rakri? Det gjorde vi også..Trudde ikke de solgte pinnekjøtt i disse dager.Er jo ei stund siden jul!Men min gravide søster klarte å skaffe pinnekjøtt, så det ble litt av et herremåltid.

 

Jepp jepp..Ska komme meg i dusjen,har vært på trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående trimpoeng:

Trener bare "ordentlig" to dager i uka, dvs styrke. Trener primært for å få bekkenet som normalt igjen. Skulle gjerne trenet mer, men tvillinger og to barn til setter jo sine begrensninger. De andre trimpoengene kommer av laaange turer med de to små - går minst en time hver dag, ofte to.. Så da blir det jo litt. Forbrenner nok enda mer enn det som registreres - tungt å skyve vogna i bakkene!! :) alle monner drar!!! :)

 

Ang. pinnekjøtt så har vi lagd det til en trad. å ha det i påsken. Tror mange gjør det - pinnekjøtt i nesten alle butikkene her i Trondheim iallefall.

 

Ha en fin ettermiddag og kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte77

LillePernille: Jeg har vært i Moskva, av alle steder egentlig. Jeg har en god venn som bor der for tiden. En veldig interessant by med mye å se og, som sagt, et utrolig natteliv. Men egentlig vet jeg ikke om jeg ville dratt dit uten å ha noen å besøke for servicen var kjempedårlig og man følte seg egentlig ikke velkommen... Men vi hadde det fint! Og så kjøpte vi oss sånne flotte skinnluer da, så jeg er glad for at det er blitt vinter igjen i Oslo så jeg får brukt den ;o)

 

Rakri:Høres ut som om det er barnevog man skal ha for å få litt "gratis" ekstra trening, ja. Jeg har "lånt" vogna til en venninne noen turer, og ja, det er tungt med oppoverbakke... Bekkenplager høres ikke festlig ut. Hvordan trener du det, egentlig?

 

Nå minte der meg om at jeg har treningsstrikken med på konferanse... opp av godstolen og av med TVn - her skal det trenes!

 

T77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under svangerskapet ble det såpass ille, at fra uke 25 trente jeg kun i vann hos fysio som hadde bassenggruppe for gravide med bekkenplager. Kunne gå max noen hundre meter med krykker til slutt :-( Det er også litt av motivasjonen til å gå så mye nå, og også å trene.. Når man plutselig ikke KAN bevege seg, ser man jo hvor heldig man er ellers. Var dessuten vanvittig vondt, og så var jeg 75 kg på det meste, 21 mer enn nå!!

 

Nå trener jeg etter oppsatt program - øvelser for innside av lår, legger, lår, rygg, mage, armer, overkropp. På 3T har de fysioterapeut som har hjulpet meg med å sette opp program. Gjennomfører det ca to ganger i uka.

 

I tillegg til vogn å dytte på har man jo allverdens tid når man er hjemme med de små, og ikke ute i jobb :) SÅ det gjør det jo noe enklere å få trimmet en del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag viste vekta 54 blank, dvs 100 gr opp siden forrige mandag. Må si det er akseptabelt, og gledelig at den er på vei ned igjen.. Håper nedgangen fortsetter fram til mandag, slik at jeg får se 53-tallet igjen :-) Trimmer som bare det iallefall, og kjørt noe lavere inntak de siste dagene. Vil så gjerne komme ned på 51 til bryllupet :) Ikke så lenge igjen nå. SKal forresten hente ringene idag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til dere som er på denne tråden. Plass til en til som trenger en fast veiedag og noen å motivere seg sammen med? Etter å ha lest inleggene ser det ut som om jeg er litt i "samme båt" som dere. Jobber med de siste kiloene, samt forsøker å få til et fornuftig kosthold og litt trening i en aktiv hverdag med venner/familie. Selv har jeg 3,6 kilo igjen til målet. Deretter blir det viktig å finne et kosthold som gjør at jeg stabiliserer meg.

 

Utfordringene mine er å holde meg unna det søte, spise flere små måltider, samt ikke la helgedagene bli dager da "det meste er lov". Har også hatt persoder der jeg har gått på "sparebluss". Sliter derfor litt med å finne riktig kaloriinntak. Etter at jeg startet opp med mer jevnlig trening, har jeg stort sett bare lagt på meg, litt etter litt. Svært lite motiverende (men jeg har jo merket at kroppen er i bedre form).

 

Det virker supert med veiedag på mandag - det krever disiplin i helgen også!

 

Håper det er plass til meg - skal prøve å henge meg på og være litt aktiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til deg.. Ja, det med veiedag mandag kan være så som så.. Fint når man greier å være disiplinert, til ergelse når fristelsene står i kø :) Men jevnt over er det til hjelp, da - så er fornøyd med det. Antar flere enn meg fristes til å gå på vekta innimellom ellers også :)

 

De fleste er nok klar til ny dyst etter mer eller mindre tilbakegang eller stillstand i påsken.. Føler jeg er på rett vei igjen - så håper tallene er på riktig side av 54 på mandag. Litt usikker på mitt eksagte mål - vil under 50 iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillePernille

Rakri: Veldig bra å ha et fast treningsprogram å følge når det gjelder styrketrening. Det er derimot viktig å variere antall repitisjoner og antall kilo på vektene:) Jeg har fulgt et veldig bra program fra bladet Iform, hvor de har laget en tabell over akkurat dette. Jeg føler at jeg har blitt sterkere og oppnått en fin progresjon. Målet er ikke å bygge seg opp til å bli en kraftbunt, men å bli kvitt litt overflødig og få definerte muskler...Når blir det giftemål?

 

Trulte 77: Bra at du har hatt en fin tur, selv om ikke de lokale var særlig hyggelige. Artig at du har fått kjøpt deg skinnlue..Morsomt å ha som suvenir!:) Hva bruker du å trene om dagene?Trenger litt tips..Er litt lei av den vanlige kondisjonstreningen min;)

 

Mmg: Hei og velkommen!:)Kanskje du kan fortelle litt om deg selv..Hvor du kommer fra, startvekt, mål og litt sånt?=) Stå på videre!Bra at du begynner en torsdag, for det er som regel i helgene utfordringen og fristelsene ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om meg selv: Bosatt på landet, er 36 år, gift og tre barn. Eldstemann er 8 og de to minste er 5. Merker at barna begynner å bli "store" - de er ikke avhengig av meg til praktiske gjøremål som før. Da de var mindre ble det lite tid til trening - prøver derfor nå å komme igang. Det blir stort sett jogging eller gåturer. Tar ellers noen drop-inn timer på treningssenteret. Har prøvd bodypump. Det var ok. Forsøker å få med venninner til faste gåavtaler på kveldstid på ukedagene. Det er jo et tips til deg som trengte variasjon i treningen - å gå FORT sammen med en venn/venninne. Trim og sosialt på en gang.......

 

Når det gjelder vitale mål er jeg 167 cm høy, trivselsvekten min er mellom 54 og 55. Å gå ned dreier seg om hvor jeg trives best - helsemessig er det ikke noe som tilsier at jeg skal redusere. Har BMI innenfor sunn vekt. Mål rundt midjen har jeg ikke tatt - hvordan gjøre dere det? Trekke magen inn - blåse ut? Hvordan få det likt fra måling til måling?

 

Som jeg skrev sist er jeg litt usikker på hvor mange kalorier jeg skal ligge på. Har gått opp de siste ukene uten at jeg har økt inntaket (utenom et par uskeielser i påsken....). Må derfor prøve meg litt frem. Er spent på hvordan helgen skal gå - det er vanskelig å holde seg unna sjokolade. Men jeg har funnet ut at fruktsalat, sammen med en god kopp kaffe, er utrolig bra. Prøv med kanel i fruktsalaten - supergodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...