Gå til innhold

Bli med ned noen kilo?


Gjest Tigs

Anbefalte innlegg

Så målbevisst som du er, vil du fortsatt gå ned i vekt. :-) Ta tiden til hjelp. Fordelen med at det tar lang tid er at da er sjansen for varig vektnedgang mye større!! Nå får hele kroppen din sjans til å tilpasse seg vektreduksjonen. Jeg for min del er kjempeglad for hver halvkilo jeg går ned. Merker at kroppen begynner å bli slik den var for 5-10 år siden. Deilig følelse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

Ja, det er utrolig deilig. Var godt under 50 for noen år siden, men da som et resultat av forbigående depresjon og manglende matlyst - altså bare sultet meg ned i vekt - og slik vektnedgang varer sjelden lenge..Begynner å passe en av buksene fra den tiden (er målbuksa mi) - og det er superdeilig!! :(

Synes vi er flinke jeg :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekta 56,3 kg, en nedgang med 0,6kg fra mandag ! :-) Jippi. Har disse dagene spist mange måltider (6-7) og drukket mye vann. Det hjalp bra. Skal bli spennende å se til mandag når den offisielle veiedagen er. Kan bli vanskelig å gå ytterligere ned. Jeg skal besøke noen venninner i kveld og spise god mat. På lørdag skal mannen min og jeg i 50 årslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott ;) du har all grunn til å være stolt!!

 

Her har det begynt å gå sakte / stille - og det er så kjedelig. Har veid meg flere dager på rad, og en dag er det opp 500 gram, neste ned 500 osv osv :confused:

Har nok sammenheng med ammingen, for i natt spiste de lite, og de klarte ikke å tømme puppene i morges - mens andre dager er de stakkars puppene nesten flate..hihi..

 

Uansett merker jeg det går litt utover humøret når vekta ikke viser som ønsket / forventet. Ikke det at jeg blir så sur altså, men de dagene den er på min side føler jeg meg iallefall myyyye bedre :) flere som har det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulla2

Hei og hopp alle sammen! Nå er jeg akkurat kommet hjem etter to utrolig deilige uker på Kreta. Det var bare helt fantastisk! ;) MEN - jeg har nok ikke tenkt verken kcalorier eller så veldig mye trimpoeng - tror jeg tok en mental ferie fra alt som kalles å tenke, jeg har spist det jeg har hatt lyst på. Jeg har nok sikkert ikke spist så alt for mye i forhold til det jeg skal spise, men mye mer enn jeg pleier. Har ikke vært på vekta enda, må vente et par dager tror jeg... Jeg har trimmet litt, det var heldigvis organisert trening der, ellers hadde det nok blitt dårlig med trimming. Det gikk mest i styrketrening og svømming for min del, så jeg har ikke regnet på det enda. Skal sette meg ned med det når jeg har fått alt skittentøyet unna - det blir en del fra to spaghetti- og is-spisende gutter i løpet av 14 dager :)

 

Ellers er jeg fortsatt imponert over hvor flinke dere er! Gratulerer til alle dere som stadig når nye mål! :)

 

Jeg gir lyd fra meg igjen når jeg har "landet" skikkelig :)

Tulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På torsdag var jeg så optimistisk. Hadde håpet å beholde vekta til i dag. Men det gikk dårlig - opp 0,3kg . Det ble ost og kjeks på venninnelaget om kvelden og deilig Tapas, dessert og kaker på lørdag. Når jeg på søndag ikke klarte å drikke nok vann og spise ofte nok, måtte det gå oppover igjen. Men jeg får si meg fornøyd allikevel, hadde nedgang med 0,3 kg fra forrige mandag. :-)

 

Rakri: Du hadde flott nedgang siste uke! Gratulerer! Nå er vel humøret på topp?

 

Tulla2: Bra du hadde en fin ferie. Er du ferdig med klesvasken og fit for fight igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, idag stoppet vekta på 50.1:D Så det er jeg superfornøyd med :-) Drømmer om å se 4tall først snart.. ser målet nærme seg, men tror stabiliseringen blir vanskelig. og litt uheldig at den fasen havner samtidig med ferie.. så må tenke gjennom hvordan det skal løses..noen innspill på den?

 

Greit å vente noen dager, ja, Tulla. Gjorde akkurat det samme selv etter et par dager frotsing i forbindelse m bryllupet. Høres ut som om dere har hatt det fint

 

Kjedelig med oppgang, Birkebeiner, men bra den ikke var så stor da. Og så er det jo en ny uke nå, med nye muligheter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det blitt liten aktivitet tråden. Hvor er alle blitt av? Er det sommeren som har gjort alle slappe eller har man ikke lyst til å skrive fordi vekten har gått opp i stedet for ned? Uansett hvilken grunn de forskjellig har, så hadde det vært hyggelig å høre hvordan det går.

 

Jeg har mistet motivasjonen. Merker at så fort jeg slutter å skrive ned hva jeg spiser, sklir det ut. Det er så lett å putte noe i munnen for så å "glemme" det etterpå. Og det merker jeg med en gang på magen. Den eser ut. Gruer meg til å gå på vekta på mandag. Jeg får ta pause ut uka og starte opp igjen med blanke ark på mandag.

 

Det mest frustrerende om dagen er at jeg ikke får trent så mye som jeg har lyst til. Jeg går fortsatt til fysikalsk behandling med lårene og får ikke lov til å presse meg på trening. Det blir bare korte turer på 45 minutter og det blir det ikke mye trimpoeng av. På lørdag skulle jeg egentlig vært med i sykkelritt men må med tungt hjerte melde pass.

 

Om to uker blir det ny tur ut av landet. Vår yngste sønn skal være med i håndballturnering i Barcelona som varer en uke. Da blir det mange kamper å følge med på og endel sightseeing. Håper jeg får noen trimpoeng den uka.

 

Rakri. Det må være fantastisk å klare å gå ned så mye som du har gjort over så lang periode. Da tror jeg det blir enklere for deg å stabiliserte vekta selv om det faller samtidig med ferien. Erfaringsmessig er folk mer i aktivitet i ferien sin enn til vanlig. Du er sikkert ikke noe unntak der. Og jo mer trim og trening det blir, jo mer melk produserer du til tvillingene. Dette blir nesten som Kinderegg - 3 ting på en gang: 1 Trimpoeng, 2 Melk til tvillingen 3 Fornøyd mamma. :-) Så dette tror jeg helt sikkert du vil klare.

 

Ha en riktig god helg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg er stadig her :)

Fortsatt nedgang også - ned 400 gram siste uke. Så idag stoppet vekta på 49.7 :D Fornøyd ja.

 

Det er ikke veldig mye oppgang på deg da, men skjønner veeeldig godt frustrasjonen!! Prøv å øke vanninntaket ditt. Vet jeg maser mye om vannet, men det var som jeg sikkert har nevnt til det kjedsommelige, det jeg gjorde feil de ukene jeg sto stille og gikk noe opp.

 

Jeg tør ikke la være å registrere maten. Mister oversikten med en gang, og det er nok veldig lett å spiser for mye. Så tror jeg må føre inn sånn ca gjennom sommerferien også, men tenker å ta det på øyemål, for jeg vil ikke ha med vekta for å veie maten. Gjør det i "skjul" her hjemme også, for jeg vil ikke påvirke barna negativt. Har ei jente på snart 14 og ei på 9, så det er fort gjort at de vil ta etter.

 

Ellers så prøver jeg å få til mer trim. Ofte blir det jo bra tur hver dag, men annen trening er det ikke så lett å få til. Dro ned på senteret etter å ha lagt tvillingene, men synes det er så tungt å trene seint. Hva gjør du? Ser forøvrig ut som om det bare er oss to her inne nå, Birkebeiner - har vært stille fra de andre en stund nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang, Rakri. Du jobber jevnt og trutt.

 

Takk for oppmuntring og spark i baken. Trenger det nå. Vet at jeg de siste dagene har drukket for lite vann. Er tørst hele tiden, men drikker ikke nok vann for det. Du fikk meg til å registrere dagens resultat, 1534 kcal. Da er jeg i gang, skal få registrert i morgen også. Ukens målsetning: 2 liter vann hver dag.

 

Jeg liker heller ikke gjøre noe nummer ut av veiing av mat. Får høre det - spesielt av min sønn på 18 år. Men uansett, jeg veier mindre enn jeg har gjort på flere år og er sånn sett fornøyd. :-) Har også fått kommentarer på jobben. Men jeg skulle så gjerne ha vært nede på 55-tallet.

 

Jeg er veldig glad i å trene og holde kroppen i form. Det har jeg gjort i alle år. En positiv effekt av det er at jeg er sjelden syk. I løpet av de 2-3 siste årene har jeg vært syk fra jobben i 1 1/2 dag. Siste uke har det blitt lett trening nesten hver dag, men ikke så mye hver gang. Får fortsatt ikke lov til å trene mer enn 45 minutter ad gangen. På lørdag syklet jeg i skogen og så på sykkelrittet jeg ikke fikk deltatt på. Det er kjempemoro å sykle på stier som inneholder røtter og steiner dvs. litt utfordring. Får et lite kick når jeg klarer og passere barrierer uten å velte eller å måtte gå av sykkelen. Forutsetningen er å ha en god terrengsykkel. På søndag var jeg på rulleski. Litt skummelt i utforbakkene. I en av bakkene var det litt for bratt så da måtte jeg ta av skiene og gå. Jeg liker å variere treningen. Stavgang er også en fin treningsform, da får man brukt kroppen bra. Det er lurt å passe på å trene nå på sommeren siden det er lyst så lenge. I juli måned skal jeg på ny uke med dans. Da blir det mye mer enn sist: 1-2 timer kurs om morgenen, 2 timer kurs på ettermiddagen og 2-5 timer om kvelden + litt sykling midt på dagen. Blir det ikke mye trimpoeng den uka, blir det aldri noe trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvordan går det med deg? du høres da usedvanlig sprek ut ;) Jeg har ikke sykkel en gang, men skal anskaffe en nå snart. Blir nok mest for småturer /landevei da. Men går veeeeldig mye, og trener på 3T da

 

Den siste uka har gått fint. Har trappet ned matinntaket parallelt med at jeg ammer mindre. Tror jeg har klart å balansere det fint, for har gått ned hele veien, utenom et par etapper med stillstand - noe jeg antar er normalt når man slanker seg over tid. Har jo holdt på i 4 mnd nå. 8 kg er borte tilsammen, 400 gram siste uka. Og 9.5 cm mindre midje vises veeeldig godt. Får mange kommentarer iallefall ;)

 

Jeg har nå en drøy kilo igjen, men stresser ikke med den. Har egentlig ikke så mye mer fett igjen på kroppen, men mye slappe muskler og litt mageskinn ekstra :confused: Er mest spent på om jeg klarer å holde meg der jeg er nå (49.3) Håper å være under 50 også etter ferien, så skal jeg vel komme meg ned på 48 da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Nå må jeg ta en pause fra kalorier og veiing. I helga var jeg på hyttetur og da var det umulig å vite hvor mye kalorier jeg fikk i meg. Den største utskeielsen var vin. Etterpå har jeg ikke klart å få tilbake motivasjonen. Får håpe jeg ikke legger på meg alt for mye i sommer. Nå er det bare 4 dager til vi reiser til Spania :-) Håper det blir en fin opplevelse og mye aktivitet. Skal prøve å spise mye frukt og grønt, drikke mye vann og holde meg unna kaloribomber. Kommer sterkere tilbake til høsten.

 

Du virker utholdende og veldig målrettet, Rakri! Det er en fin egenskap. Du klarer helt sikkert å holde deg under 50 kg i sommer. Pass bare på å ikke bli for tynn. Det er ikke bra det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...