Gå til innhold

Antall kalorier i en blandet salat?


Gjest 75nicka

Anbefalte innlegg

Jeg mikser selv min egen salat på jobben og aner derfor ikke hvor mange kalorier jeg skal registrere under lunsj daglig...

Vet heller ikke hvor mange gram en slik salat er.

Hvordan hadde dere registrert en slik lunsj? Har så og si kun sunn salat, kanskje en liten skje pasta og maks en spiseskje med rømmedressing. Ingen brød.

 

Setter pris på en pekepinn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

tomat, agurk, salatblader, sukkererter o.l. er JA-grønnsaker, og du trenger ikke telle kalorier på dem, spis så mye du vil.

 

1 ss med rømmedressing kommer veldig an på hva slags type det er. Du kan jo prøve litt forskjellige forslag på "Mat og trim (dagsrapport)" og se på ulike dressinger og rømmer og kesamer for å se hva 1 ss inneholder.

 

Avokado, mais, oliven, ost, skinke, egg, pasta o.l. må egentlig veies, du får se an 1 ss på de ulike tingene du bruker på dagsrapporten din.

 

Alle deler av en salatmix som ligger i olje må selvfølgelig telle med olje, det er mye kalorier i olje. Se også det på dagsrapporten.

 

Lykke til! Jeg anbefaler at du ser selv på de ulike tingene, da du sikkert vet best selv hva din salatmix inneholder. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...