Gå til innhold

Hvordan klarer dere å telle kalorier?


Gjest Linda7

Anbefalte innlegg

Hei

Har lest litt her, og ser at noen er utrolig nøye med kaloriene, jeg klarer aldri å finne ut av hvor mange kalorier det er i et knekkbrød /m pålegg, eller midaggen min. Føler meg så dum nå, men hvis jeg aldri spørr, lærer jeg jo aldri (for skylde på det) hvordan klarer dere å være så nøyaktige?

 

 

Hilsen

ny på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må rett og slett veie maten din. De fleste pålegg, knekkebrød, brød og det aller meste ligger her inne på mat og trim (dagsrapport). Du finner veldig fort ut av det. Legg inn det du spiser til frokost under frokost osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en vanesak tilslutt, tro det eller ei. Og etterhvert så har man det i hodet og trenger ikke sjekke hele tiden. Men det er jo forskjellig fra menneske til menneske hva som funker. Jeg for min del må telle kalorier skal jeg klare å gå ned. Men så liker jeg å ha kontroll da ;):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matregistreringen her i vektklubben er jo genial, da. Du trenger ikke regne ut hvor mye det der, det gjør siden for deg. Men som Mia sier er du nødt til å veie maten. På slump aner man faktisk ikke hvor mye ting veier, og etterhvert blir det rutine og du vet hvor mye brødskivene du skjærer veier osv...

 

Jeg er ikke så nøye med å følge GR's dietter nøyaktig i forhold til hvor mange gram brød jeg skal ha osv, men jeg kutter ned på de fete tingene og veier maten min. Og følger med i løpet av dagen at ikke jeg spiser for mange kcal. Etter en stund, blir du vant og mange trenger kanskje ikke veie og telle så nøye... men for min egen del er jeg nødt til det. Det er en del av bevisstgjøringen i mitt hode, at jeg ser hvor mye ting veier og hvor manga kalorier jeg spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det beste er å veie og veie.... helt til det sitter. Som de andre nevner her, så blir det rutine. Du kjenner og vet hvor mye man skal ha av hver ting. Men pass når du ikke veier, man kan fort komme ut av det. Man tror det er rett vekt, så sakte men sikkert mister man litt kontrollen! Da er man fort tilbake til gamle vaner!! Ta noen vektsjekker innimellom. Lykke til med veiingen!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv helt ny her og har ikke fått satt meg inn i ting og tang. Så da jeg så spørsmålet ditt og svarene, ble jeg glad. Da er jeg faktisk ikke eneste nybegynneren her inne;) Godt å vite at vi er fler og at det er mange veteraner her som kan hjelpe oss! Tusen takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, neida du er ikke alene, følte meg jo litt dum når jeg spurte, men man må jo spørre, ellers så lærer man jo ikke;p Er ny selv, kjøpte matvekt igår, har testet det litt ut, tror jeg har skjønt det:) så takk for svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ingen spørsmål dummer! :D Dere bør se litt på de andre trådene også under de forskellige temaene. Jeg er selv mye under "Ned 10-20kilo". Mange fine tips om alt. Mange spør om forskjellige ting.

 

Lykke til. Vi hjelper hverandre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...