Gå til innhold

Oppskrift om fisk, gjerne Lyr.


Gjest Sussebass

Anbefalte innlegg

Gjest Sussebass

Hei dere :D

 

Jeg har fryseren stappa med Lyr. For en jeg kjenner var å fiska og fikk masse :) Lurte på om noen har noen tips til noen retter, hvor jeg kan bruke denne fisken?

Gjerne om hva som er best av steking, koking, i ovnsbakt osv.. har hørt at denne fisken egner seg til fiskekaker og fiskeboller osv, men det tar så lang tid å lage, så det orker jeg ikke styre meg :)

 

Takk takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ikke så lang tid å lage fiskekaker hvis du vil det:) Litt melk, litt potetmel, gressløk, litt salt og pepper. mal det i en kjøkkenmaskin. form fiskekakene med en skje og stek de i stekepannen. Det går nesten like raskt som kjøpekaker og like raskt som hvis du vil bake de i ovnen. Til fisk er det godt med fenikkel, paprika, purre, vårløk og løk. Grønnsakene kan bakes alene i folie eller sammen med et fiskestykke. usikker på hvor lenge lyren trenger men laksen trenger omtrent 30min på 180 grader. Da er fisken ting. Du kan og legge fisken i en ildfast form med grønnsakene oppå og bake den i stekeovnen.

 

ellers er lyren god og panere med egg, hvetemel, salt og pepper og steke på stekepannen.

 

Den egner seg ikke så godt til koking synes jeg.

 

Det er egentlig bare å prøve seg fram :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sussebass

Tusen takk..

kanskje ikke det er så tungvindt med fiskekaker likevel.. hemm.. kanksje jeg skal prøve det :)

 

men jeg stekte det i en ildfastform i ovnen i går.. tok mel og slat og pepper.. ingen egg, og når den var ferdig, lot det stå ca 20 min.. for var tynne filetèr.. så var melet like hvitt og tørt på toppen.. ha ha ha så tror nok man da må ha egg ja.. hehe :)

 

takk for rådet... skal gå inn på den nett siden og titte også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...