Gå til innhold

Litt skremmende tema ang light brus.....


Gjest Kanutten

Anbefalte innlegg

Tror absolutt at det beste er å holde seg langt unna brus. Når det er sagt er det alltid slik at det kommer frem at det er korrelasjon mellom lighbrus og overvekt. Det er vel kanskje mer sansynlig at det er fordi vi er overvektige at vi velger lettbruss istedetfor vanlig type! Dette irriterer meg alltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at den regel 'med måte' gjelder her også. Det kan jo ikke være skadelig hvis man av og til ta seg et glass brus eller light-brus.

Selv liker jeg å blande litt eplejuice eller annet juice uten sukker med litt faris. Like godt som 'vanlig' brus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker en halv liter pepsi max i mnd eller noe sånt og jeg legger ikke på meg, men det er sant at det finnes stoffer somkan forårsake overvekt. Det er nok snakk om store mengder hvis det gjør det så bruk sunn fornuft jenter og ha det i bakhodet at det er ikke bare sunt med light brus selvom det ikke gir noen kcal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest littforrvirret

Hei!

 

Selvfølgelig er det greit å drikke lightbrus.

Ikke noe verre enn, eller bedre enn brus.

Søtningstoffene, er ikke bra, nei det sier seg selv, men det er ikke sukker heller.

Derfor gjelder det, og drikke med måte!!!

 

Drikk vann når du er tørst,

spis når du er sulten, og drikk brus når du skal kose deg... OG KOSE SEG BEHØVER MAN JO IKKE GJØRE HVER DAG...

Er annet i livet å kose seg med, en mat og drikke vel?

 

 

Selvfølgelig kan man slanke seg med lightbrus..

Men det er ikke sunt.

Det er ikke sunt å slanke seg for mye i det hele tatt.

 

Å telle kalorier, trenger man da strengt tatt ikke..

Hvorfor disse begrensningene..

De fleste med litt sundt vett vet, hva som er sunt å spise og drikke.

Et sammensatt kosthold..

Det er bare det at alt her i verden, som går under å kose seg, assosieres med mat.

 

For en livsløgn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at mange kanskje legger på seg av lightbrus, men kunstig søtningsstoff kan også ha andre innvirkninger på kroppen, bl.a. sterk hodepine. For tre-fire år siden drakk jeg en del Pepsi-Max hver dag (1/2 - 1 ltr) og var mye plaget med hodepine. Ikke noe hjalp, hverken vanlig smertestillende eller migrenetabletter, og jeg var til mange utredninger. For tre år siden begynte jeg hos homeopat (av andre årsaker), og en av tipsene hennes var at jeg skulle begrense inntaket av koffein for at medisinen skulle virke og jeg kuttet derfor ut brusen. Det tok ikke lang tid før jeg innså at jeg ikke lenger var plaget med hodepine.

 

Så et tips til de som sliter med dette; prøv å kutte ut all kunstig søtningsstoff i 2-3 uker og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...