Gå til innhold

Verdens første lettbrød


Gjest rosmar

Anbefalte innlegg

Det mener ihvertfall produsenten selv. Så hvis du er så heldig å bo på det blide sørland, er brødet å få kjøpt i Sam Bergs utsalgsteder samt hos dagligvarebutikker i regionen. Brødet inneholder 134 kcal pr 100 g, og 17% fiber. Har ikke prøvd det selv ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er "hemmeligheten".

Her er ingrediensene i riktig rekkefølge:

vann, hvetemel, grønnsaksfiber, hvetegluten, gjær, salt, tørket surdeig av rug, alginat, pektin, dekstrose, havrekli, tørket surdeig av hvete, sammalt rug, rapsolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det. Det er bare dette de har reklamert for. Og det eneste jeg har sett i butikkhyllene. Selv om det ikke var best på smak, var det ihvertfall veldig saftig. Synes det er verd et forsøk, vi har jo forskjellig smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har brødet kommet hit også.

 

Synes det her helt greit jeg. Ikke det mest spennende kanskje, men helt ok, siden det er en forholdvis stor forskjell i kcal inntaket i forhold tilvanlig brød.

 

Løp og kjøp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig fått smakt på lettbrødet. Saftig, og helt greit på smak. Ønsker meg mer korn, men det fungerer helt fint som lett variasjon til Ingers rugbrød. Har også funnet en god og lett kyllingsalat fra Denja som kun inneholder 11 % fett. Sammen blir det en smakfull start på dagen for meg.

NinniR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...