Gå til innhold

Nye ingredienser


Gjest NinniR

Anbefalte innlegg

For å variere den nye sunne maten, er jeg alltid på jakt etter nye (for meg i hvertfall)og spennende ingredienser. I butikken i dag fant jeg selleripersille. Den så ut som bladpersille og hadde en tydelig sellerismak. Deilig! Sikkert perfekt i supper og gryter. Fant forresten to nye ingredienser i butikken foorige helg; babykiwi og minibrokkoli. Babykiwi er på størrelse med store druer, dessuten er skinnet helt glatt og kan spises. Ellers ser de ut som vanlig grønn kiwi inni, og smaker likedan. Minibrokkoli har bittesmå hoder og lange tynne stilker, tenk deg en asparges med brokolli på toppen... Kjempegode!

Har du noen gode tips om nye ingredienser er jeg interessert!

NinniR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har kjøpt pak soi, en slags kål/salat. Mye brukt i østen, visstnok. Dro av noen av de store bladene, skar den opp i strimler og hadde den i en vegetarisk curry. Deilig. Har noen flere forslag til hvordan jeg kan bruke denne grønnsaken?

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest NinniR

Til min store forundring så jeg at vikingmelk bare inneholdt 8 % fett! 100 gr inneholder 140 kcal. Jeg lagde en deilig lammeskavgryte til søndagsmiddag, med lammeskav, sopp, løk, timian, erter, savoykål og vikingmelk. Det ble kjempegodt! God erstatning for fløte/matfløte, og veldig god smak. Kanskje noen har oppskrifter med vikingmelk som de kan dele?

 

Har vegret meg for å lage alle gode retter med kokosmelk fordi den er så energirik. Men i helgen fant jeg ICA Lätt Kokosmjölk på boks. Den inneholder kun 6 gr fett og 50 kcal pr.100 gr. Nå blir det mer asiatisk mat!

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...