Gå til innhold

Orker ikke hele middagen...


Gjest tattoogl

Anbefalte innlegg

Gjest tattoogl

Jeg har målt og veid opp middagen og begynner å spise...

Men noen ganger orker jeg ikke all maten..

Hva gjør jeg da?

Har noen ganger tvunget i meg maten og blir stapp mett, eller skal jeg la det jeg ikke orker ligge igjen på tallerkenen???

Hva da med kaloriene for den dagen? Blir jo mindre enn det jeg skulle hatt i meg den dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hendt meg noen ganger også. Legger restene i en matboks i kjøleskapet, venter et par timer, varmer det i mikroen og vips så er det borte!:) Det er jo totalen som teller. Om hvert måltid blir mindre, er det bare å spise oftere. Var det til hjelp? NinniR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Jeg har aldri stresset dette. Særlig på middagsmat blir jeg fort mett, og er sjelden oppe i de anbefalte kjøttrasjonene. Også potet har jeg problemer med å spise nok av.

Det viktigste er at du spiser variert og får i deg nok grønnsaker.

Men hvis du vet at har problemer med å få nok middagskalorier kan du passe på å bruke olje og nøtter i salaten, bruke avokado, fet fisk etc. litt oftere.

 

Det er ALDRI lurt å spise seg overmett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg startet på GR-kurs fikk jeg sjokk. Aldri hadde jeg spist så mye god mat som var sunt og ikke minst mettet min store mage. I og med at jeg fra tidligere ikke hadde rutiner eller kontroll på kostholdet mitt var også forbrenningen min deretter. Ergo var jeg kronisk mett de to-tre første ukene av kurset. Slet med å få i meg nok kcal i løpet av en dag fordi jeg var mett.

Jeg slappet av og tok det med ro, spiste aldri mer enn hva jeg orket. Etterhvert så øker forbrenningen i kroppen, som ett resultat av korrekt kosthold samt trening. Ergo orket jeg å spise mer og var ikke like mett som jeg hadde vært i starten.

 

La kroppen din bli vant med de endringene du gjør. Det tar tid for den å venne seg til andre rutiner og annen mat som den må bearbeide. Det vil komme naturlig, så ikke stress med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...